Täpsustus abort.ee piltide asjus (loodetavasti viimane sellealane lugu)

Esiteks palun vabandust, et ma oma esialgses postituses ei eristanud selgelt abort.ee küljel olevate piltide kohta käivat isiklikku arvamust ja vahendatud kirjatükke, mille allikad olid küll viidatud ja mille eesmärk oli valgustada laiemat tausta valikuvastaste poolt kasutatavate piltide olemusest. Lisasin algsele kirjatükile vastava selgituse (teksti ennast ei muutnud), mis neid asjaolusid täpsustab.

Eks see selgub hiljem, kas piltide ümber käiv tants on pettemanööver või siiras soov õiglus jalule seada. Omapoolse selguse suurendamiseks tegin südame kõvaks ja vaatasin üle ka The Center for Bio-Ethical Reform (CBR) kodulehel oleva video (ei pane linki), millest osad abort.ee pildid näivad pärit olevat.

Emotsionaalselt oli sellist asja loomulikult raske vaadata, aga näib, et just sellele rõhutaksegi – löövad tugeva emotsiooniga vastu silmi ja siis veel imestavad, miks asjalikust arutelust midagi välja ei tule. Faktipõhisus ja objektiivsus ei ole sellise käitumise eesmärk, pole iial olnudki. Provokatsioon on CBR-i teadlik taktika. Aga on esimesena ähvardamas kohtuga, kui keegi julgeb nende pakutud tões kahtlevaid materjale vahendada. Olete head Cunninghami õpilased, lugupeetud Elukultuuri Instituudi vedajad.

Tunnistan oma viga selles, et eelmises postituses, kus ma pilte käsitlesin, ei toonud ma piisava selgusega välja, et analüüsid ja arvamused on pärit eri allikatest, mis küll lõigu lõpus viidatud said ja siin üle kordan ja pikemalt vahendan:
http://en.allexperts.com/q/Abortion-Pro-Choice-338/abortion-photos.htm
http://www.lifeandlibertyforwomen.org/truth_about_photos.html
http://www.pomegranatecollective.org/resources.php?articlePLT

New York Times’i omanduses oleval allexperts.com lehel vastab Margaret Sykes küsimusele, kas pro-life saitidel olevad pildid on tõesti need, mida piltide esitajad väidavad olevat:

Ei, need pildid ei ole need, mis need väidetakse olevat. Enamus “aborditud loodetest”, mida valikuvastased oma piltidel näitavad, on iseenesliku abordi teel eemaldunud või surnult sündinud looted. Osad on kummist või plastist võltsingud.

Kuivõrd esimese trimestri raseduse katkestamine toimub vaakumaspiratsiooni teel, mille käigus pehme, geelitaoline loote kude ja emaka limaskest peeneks hakseldub, ei jää sellest midagi pildistamisväärset. Teise trimestri kirurgilistel katkestustel jääb alles kehaosi, kuid neid koheldakse kui plutooniumi vastavalt ohtlike jäätmete käitlemise korrale, kuna on potentsiaalselt nakkusohtlikud. Sellisel juhul ei jää võimalust midagi pildistada.

Briti arst Sarah Whippmann:

Arvan, et mõnedel piltidel on tegelikult kumminukud, kuna proportsioonid on täitsa mööda, et olla tegelik loode. Osade piltide puhul saab juuresoleva käe järgi hinnata arvatava loote suurust, aga pea ja jäsemete proportsioonid on liiga valed, et olla väidetud vanuse loode. Seega vähemalt mõned näivad olevat võltsitud. Paljud taas paistavad õigeagsed vastsündinud, seega on ääretult vähetõenäoline, et need näited esindavad aborti – kahtlustan, et vähemalt mõned pildid on võetud üsas surnud loodetest ja pakutud meile kui abordipilt. Olen aborte näinud, kuid need ei paista üldse selle moodi, mida meile piltidel pakutakse kui aborte esindavaid. Nõrk.

Tsitaat raamatust Maternity & Gynecologic Care (Bobak ja Jensen):

Surnud beebi hooldus võib meditsiiniõele olla raske ülesanne. See on veelgi raskem siis, kui loode on enne sündi olnud üsas mitu päeva või nädalat surnuna. Oleks abiks, kui kolleeg aitaks beebi väljanägemist korda seada ja pilti teha, mille käigus on teinekord esinenud pea või teiste kehaosade eemaldumist.

Teisisõnu, nurisünnitused jne võivad olla üsna õudsad ja need pole isegi meditsiinipersonalile kerged taluda. Kahtlemata on mõned pildid nn “aborditud loodetest” just sellistest olukordadest pärit.

Meditsiiniõpikutest võib samuti võikaid pilte leida. Nt 1997. aasta väljaande Williams Obstetrics leheküljel 986 on pilt erythroblastosis fetalis‘e tulemusest, mille käigus on loote keha pehmenenud ning pildil on näha väga kahjustunud laps puuduvate kehaosadega, lahtise suuga, moondunud nahavärviga umbes nagu mõnedel abordivastaste poolt levitatud piltidel, mille juurde öeldakse, et see olla soolvee abordi jäänus. Kuid paraku võib selline asi naise üsas iseeneslikult juhtuda.

Leian, et see on üsna südametunnistusetu käitumine, et abordivastased väärkasutavad surma ja surnult sündinud beebide lahangute pilte kui “aborditud loodete” pilte, või varastavad looteid ja tükeldavad neid propaganda tegemiseks. Jäle on kasutada ära traagilisi asjaolusid, mille käigus tihti pikalt üsas surnud beebidest pildid tehtud on. Räägi veel austuse puudumisest inimelu suhtes!

Kusjuures. Kas tead seda kaunilt valgustatud ja südantsoojendavat Lennart Nilssoni pilti, kus loode hoiab pöialt suus ja mis kaunistab aegajalt ajakirjade kaasi? See foto nagu ka paljud teised A Child Is Born ja miracle of life before birth fotod on tehtud surnud loodetest, mis on üsast keisrilõiketaolise protseduuriga eemaldatud. See näitab veelkord, et “aborditud loote” pildid on pigem poliitika kui reaalsus.

Pomegranate Health Collective:

Paljud grupid kasutavad pilte jäsemetest või pöialt imevast lootest, kes hõljub ringi photoshopitud taustal ja öeldakse juurde, et tegu on elu 10. nädalaga (või mis iganes nädalaga). Siit algab nende vale. Kuivõrd pole võimalik täpselt määrata, kui vana loode on, siis arstid kasutavad mõistet viimane menstruatsiooni kuupäev, samas fotod kajastavad kaks nädalat hilisemat arengujärku. See eksitab neid, kes bioloogias teadmatumad – kui abordivastased ütlevad, et 10. kuni 14. elunädal, siis arstid ütlevad 14. kuni 16. nädal peale viimast menstruatsiooni, mis nihutab pildid teise trimestrisse.

Konkreetselt üks näide abort.ee pildiküljel olevatest piltidest, pilt nr 26 (purgist pintsettidega välja tõstetud pea)
Legend: kolmandal trimestril aborditud loode, Texas, august 1987

Life and Liberty for Women (hoiatus: sisaldab pilte):

kui need on standardsed pintsetid, mille rõnga läbimõõt on 1×1,5 cm, siis on pea liiga väike, et olla kolmandast trimestrist, samas väiksemal lootel ei oleks nii palju juukseid. Dr Andrew Ross lisab, et kahtlustab selles pildis võltsingut ja pildile lisatud info ei ole see, mis pildil tegelikult näha. Teine eksimus on selles, et Texases oli aastal 1987 kolmanda trimestri raseduse katkestamine keelatud.

Abort.ee küljel on ka üle 11-nädalase loodete pildid. Milline on nende relevantsus Eesti oludes? Vastavalt Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seadusele:

(1) Rasedust võib katkestada, kui see ei ole kestnud kauem kui 11 nädalat.

(2) Kauem kui 11 ning kuni 21 nädalat kestnud raseduse võib katkestada, kui:
1) rasedus ohustab raseda tervist;
2) sündival lapsel võib olla raske vaimne või kehaline tervisekahjustus;
3) raseda haigus või tervisega seotud probleem takistab lapse kasvatamist;
4) rase on alla 15-aastane;
5) rase on üle 45-aastane.

7-nädalase loote pikkus on 13-18 mm (vt pilti päises)
Visible Embryo (parandage mind, kui arvestatud vanused ei klapi – sellel saidil on vanus alates ovulatsioonist). Kes julgeb, võib proovida pilte võrrelda.

Peamine häma seisneb aga selles, et ei räägita, mis põhjusel need looted emakast väljutatud või väljunud on. Abort.ee (ja CBR ning paljud teised valikuvastased) annab vaid pildi ja väidetava nädala, kuid puudub kontekst. Ja minu sõnavaras on kontekstivaba või võõrasse konteksti asetatud infokillu propagandistlikel eesmärkidel ettesöötmine valetamine.

Igasugune meditsiinilise sekkumise kujutamine võib vaatamata asjaolude teadmisele olla emotsionaalselt raskelt talutav. Paljud tunnevad end kehvasti ainuüksi vereproovis näpuvere andmisest või selle nägemisest. Mis aga puutub valikuvastaste propagandasse, siis peale esimest emotsionaalset šokki, kui mõtlemisvõime taastub ja jätkub julgust asjaolusid lähemalt uurida, hakkab selguma ka tõsiasi, et inimest on üritatud emotsionaalselt manipuleerida. Mulle on jäänud mulje, et üldjuhul ei meeldi inimestele, kui nende tunnetega mängitakse, nad tunnevad end petetuna ja pahameele sihtmärgiks saab manipulaator, kes kaotab ka usalduse.

Ega abort.ee valed ei piirdu ju ainult piltidega, valesid jagub muudessegi osakondadesse, kuid püüan sellest üle saada ja oma elu edasi elada.

Ilmselt olen nüüd keskmisest rohkem vastavat pildi- ja videomaterjali vaadanud. Kas ma olen nüüd rohkem nn pro-life? Ei, sugugi mitte. Pigem sai kinnitust mu veendumus, et otsus rasedus katkestada on iga üksiku naise enda teha ja tal on selleks õigus ilma selleta, et keegi asjassepuutumatu mingil põhjusel talle seda ette peaks heitma ja süütundeid õhutab. Lisaks sain kinnitust oma loodetavasti ekslikule eelarvamusele, et osadele inimestele pole oma religioosse-poliitilise-ideoloogilise asja ajamisel peaaegu miski püha ja eesmärk (mis iganes see ka on) pühendab abinõu.

Samas mainin ära, et on olemas ka katoliiklik pro-choice liikumine Catholics for a Free Choice.

Edasiseks käsitlemiseks:
http://8e.devbio.com/article.php?ch=21&id=164
Arutletakse selle üle, kuidas pro-life propagandistid annavad lootele keelekasutuse ja pildikeelega iseseisva ja sõltumatu entiteedi, kuigi samas sõltub ta otseselt emaüsast.

82 Replies to “Täpsustus abort.ee piltide asjus (loodetavasti viimane sellealane lugu)”

  1. …riskirühmades, kus inimesed on kaotanud võime end valitseda, olles oma kire või haiguse ohvrid. Aga kogu rahvastiku käsitlemine sellisena on rahvast alavääristav ja tegelikult teda just selle suunas lükkav.

    Wowzers! Olen ma kaugustest kohanud igasugu veidrusi, aga kohata suisa koduõuel seltskonda pealtnäha täiesti normaalseid inimesi (usklikkus iseenesest ei muuda inimest jobuks isegi minu silmis), kes käsitlevad tõsimeeli seksuaalsust väärastumusena, ületab mu kujutlusvõime.

  2. Omamoodi äratundmine tekkis mul veel neist lõikudest:

    20. sajandi kataklüsmid on perekonna institutsiooni oluliselt nõrgendanud. Kaks maailmasõda, kiire industrialiseerumine ja linnastumine, massikommunikatsiooni levik ja muud olulised sündmused panid perekonna kui fundamentaalse ühiskondliku institutsiooni vastupidavuse proovile. Ent üheks kõige olulisemaks lagundajaks olid kaks “seksuaalrevolutsiooni”, üks sajandi algul, teine 60-70ndatel aastatel. Mõlema keskmes olid kontratseptiivtehnoloogiad.

    Pidurdamatu seksuaalne aktiivsus viis pereväliste ja pereloomiseelsete seksuaalsuhete kiirele kasvule, ning loogilise järelmina perekondade kiiremale lagunemisele ja pereloomise edasilükkamisele. Teiselt poolt hakkas “vaba” seksuaalse eksperimenteerimise käigus lagunema sooline identiteet ning levima identiteedihäired ning perverssused.

    Nimelt pole VHK gängi arvates sellised suundumused sugugi juhuslik ega inimkonna kulgarengust tulenev, vaid kellegi kindel kava ja vandenõu. On nad ju VHK pedagoogilises kontseptsioonis öelnud:

    Terve mõistuse seisukohalt tundub, et selline olukord saab tekkida vaid ebasobivate asjaolude kokkulangemise pinnal. Ometi on ajaloos olnud koolkondi, kes on eesmärgi ühiskonnas just destruktiivselt püstitanud.

    Ja joonealusena on selgitatud:

    18.saj keskel Bavaarjas ( praegusel) Saksamaal tekkinud ja hiljem vabamüürlusega liitunud salaorganisatsioon “Illuminati” seadis endale 5 peamist eesmärki, mis olid:

    1. monarhia kukutamine kogu Euroopas
    2. eraomanduse hävitamine
    3. perekonna hävitamine
    4. rahvuste hävitamine
    5. Kiriku hävitamine

    Üheks olulisemaks sammuks selle programmi elluviimisel oli Prantsuse 1789 aasta revolutsiooni organiseerimine.( William Still New World Order: The Ancient Plan of Secret Societies, Huntington House, Inc., Lafayette.)

    Iseküsimus on muidugi see, et kas pere rajamine ikka on edasi lükkunud, sest ajaloost mäletan, et omal ajal hakkas mees pere rajamist plaanima pigem siis, kui majapidamine mingi järje peal oli ja valdava põllumajanduse ajal ei toimunud see sugugi kehekümnendates aastates.

    Ja et suguhaigused on just tänapäeval kuidagi rohkem levinumad kui vanasti “kuldsel heal, moraalsel, kõlbelisel, traditsioone austaval” ajal? Võibolla tõesti.

    Samuti oleks naiivne arvata, et huvi seksi eri vormide vastu alles nüüdsel ajal tekkinud on. Just valitsejad ja kirikutegelased nende hulgas tundsid (tunnevad siiani) teatud nihestatud huvi seksuaalsuse suhtes. Neil oli lihtrahva ees veel see privileeg, et said oma fantaasiaid lihtsamalt realiseerida kui talupoeg või käsitööline.

    Privileegide vähenemine võib muidugi meele mõruks teha. Või siis asjaolu, et seksi vabalt nautiv ja enesega rahujalal olev inimene ei vaja enam kirikute ja gurude teeneid, sellest siis seksuaalsuse demoniseerimine igat masti usuvõitlejate poolt.

    Tegu on puhtakujulise müüdiloomega:
    Vanasti oli hea, vanasti oli parem, vanasti olid peaaegu kõik kõlbelised, moraalsed, kartsid ja austasid jumalat jne (paradiis, Atlantis).

    Vahepeal juhtus midagi: inimesed said targemaks, teadlikumaks, võimekamaks, mingi tehnoloogia omanikuks (heakurja puu, Prometheuse tuli, kontratseptiivid…). See “juhtus” oli tihti kellegi teadlik tegevus – saatan-madu, ülejooksik-jumalus, illuminaatide salaplaan, vabamüürlaste sepitsus. Miski ei juhtu ju põhjuseta!

    Või läksid inimesed lihtsalt ennast täis ja hakkasid end jumalatega võrdseiks pidama, millele järgnes muidugi jumala karistus (paradiisist väljaajamine, veeuputus, Platoni lugu veerevate inimeste pooleksraiumisest, lihtsalt sugupuuta surm, HIV, AIDS, muud suguhaigused, keeristormid ja määvärinad…).

    Või kohe varsti hakkab jumal inimesi karistama, kui meelt ei parandata. Kõik läheb veel hullemaks, saabub kaos ja pääsevad vaid pühendunud ja väljavalitud (need, kes meie sekti kuuluvad).

    Siis alles tuleb uus rahuaeg, harmoonia, õnn, paradiis maa peal, New Age – Age of Aquarius, uus vibratsioon.

    Seega veelkord: kunstiprojektina andku minna, kuid pretensioonid objektiivsele kajastusele võiks jätta neile, kes teemat valdavad.

  3. Eesti Päevaleht: Abordivastane portaal pääses raha tagastamisest
    23. mai 2008
    Autor: Kadri Ibrus

    Sotsiaalministeerium, kelle heakskiidul rahastas hasartmängumaksu nõukogu (HMN) abordivastast portaali 203 050 krooniga, lasi tegijatel portaali sisu muuta, kuid raha tagasi nõuda ei saa.

    Ministeeriumi sotsiaalala asekantsleri Riho Rahuoja sõnul on portaali loojad formaalselt ministeeriumi parandused teinud – muutes mõningaid lauseid ja sõnu – ning lisanud ka lingi ministeeriumi seisukohtadele aborditeemal. “Kahetsusväärselt on aga vahepeal portaali lisatud ka uut materjali, mis ministeeriumi arvates pigem suurendab portaali kallutatust, mitte objektiivsust. Sotsiaalministeerium ei nõustu portaalis esitatud seisukohtadega,” kinnitas Rahuoja. Näiteks on lisandunud uus rubriik “Riistad” – mahukas fotogalerii aborditegemisriistadest minevikus ja tänapäeval.

    Ministeeriumi käed on nüüd aga seotud, kuna raha tagasiküsimiseks peab näitama selgetele lahknevustele taotluses lubatu ja praegu ilmavalgust nägeva portaali vahel: esitatud konkreetsed muudatusettepanekud on portaal juba käiku lasknud. Ministeeriumil on aga endiselt õigus portaalile märkusi teha.

    “HMN ning sotsiaalministeerium on sellest loost õppust võtnud ja edasiste rahaeralduste otsuste tegemisel püüame täpsemalt selgusele jõuda, millise projektiga on tegemist,” lisas Rahuoja.

    Sama lugu Delfis.

  4. Liiga hea lugu, et jätta ainult Delfisse:

    Järgneva täieliku “andumisjuhendi” on kirjutanud USA metodisti kiriku pastori L.D. Smytheri abikaasa Ruth Smythers. See on avaldatud meie Issanda aastal 1894, Spiritual Guidance Press, New York City.

    Tundlikule noorele korraliku kasvatusega pruudile on pulmapäev iroonilisel moel kõige õnnelikum ja ühtlasi kõige kohutavam päev elus. Positiivne on pulmapidu ise, mille keskpunktis pruut on, ja mis sümboliseerib tema edu enesele mehe kindlustamises, kes täidab tema vajadused kogu ülejäänud elu. Negatiivne külg on pulmaöö, mil pruut kogeb esmakordselt seksuaalvahekorra õudust.

    Siinjuures, kallis lugeja, lubage mul avaldada šokeeriv tõde: mõned noored naised koguni ootavad pulmaöö katsumust uudishimu ja mõnuga! Hoiduge sellise suhtumise eest! Isekas ja sensuaalne abikaasa võib kergesti sellist pruuti ära kasutada. Unustada ei tohiks abielu põhireeglit: ANDUGE NATUKE, ANDUGE HARVA; JA MIS KÕIGE TÄHTSAM – ANDUGE VASTUTAHTMIST, vastasel juhul võib muidu korralik abielu kujuneda seksuaalse iha orgiaks.

    Teisalt ei pruugi ka kohutavat hirmu tunda. Kuigi seks on parimal juhul vastumeelne ja halvimal juhul üsna valus, tuleb seda taluda ning see on olnud naise pärisosa aegade algusest peale, mille kompensatsiooniks on monogaamne kodu ja selles sündivad lapsed. Enamusel juhtudel on pruudi püüded veenda peigmeest seksuaalsetest kavatsustest loobuma tulutud. Kuigi ideaalne peigmees ligineks naisele vaid tolle ettepanekul ja ainult järglase saamise eesmärgiga, ei tasu keskmiselt mehelt sellist rüütellikkust ja isetust oodata.

    Enamus mehi nõuaks seksi peaaegu iga päev, kui neil oleks sellele vaba ligipääs. Arukas pruut võimaldab esimestel abielukuudel mehele maksimaalselt kaks üürikest seksuaalset kogemust nädalas. Aja möödudes peaks ta kogu hingest püüdma selliste kokkupuudete sagedust vähendada.

    Teeseldud haigus, unisus ja peavalud on selles osas naise parimad abimehed. Ka vaidlemine, näägutamine ja kurjustamine on väga tõhusad, kui neid võtteid kasutada hilja õhtul umbes tund aega enne seda, kui abikaasa tavaliselt võrgutamismanöövritega algust teeb.

    Targad naised on alati valvsad ning õpivad uusi meetodeid mehe armumanöövrite tagasilükkamiseks. Hea naine peaks esimese abieluaasta lõpuks olema suutnud vähendada seksuaalseid kokkupuuteid ühele korrale nädalas ja viienda aasta lõpuks ühele korrale kuus.

    Kümnendaks pulma-aastapäevaks on paljud naised täitnud lapsekandmise ülesande ning ühtlasi saavutanud ka lõppeesmärgi, milleks on seksuaalse kokkupuute lõpetamine abikaasaga. Selleks ajaks saab ta arvestada sellega, et armastus laste vastu ja sotsiaalne surve hoiab abikaasa kodus.

    Kõrvuti sellega, et naine piirab seksuaalsete kontaktide sagedust, peaks ta pöörama tähelepanu ka selle erinevate vormide ja ulatuse ohjeldamisele. Enamus mehi on loomu poolest üsna perverssed ja kui neile vähegi võimalust anda, harrastavad nad erinevaid jäledaid asju. Selline tegevus hõlmab muuhulgas normaalse akti sooritamise ebanormaalses asendis.

    Alastus, seksist rääkimine, seksist lugemine, seksi kujutavate või sellele viitavate fotode ja jooniste vaatamine on jälgid kombed, mille mees kergesti omandab, kui seda talle lubada.

    Aruka pruudi eesmärk peaks olema mitte iial lasta abikaasal näha oma katmata keha ning mitte kunagi lubada tal oma katmata keha enesele näidata. Seksi, kui seda ei ole võimalik vältida, tuleks harrastada täielikus pimeduses.

    Paljud naised on leidnud abi paksust puuvillasest öösärgist, samas kui abikaasa kannab pidzhaamat. Sugulise vahekorra ajal ei ole neid esemeid vaja seljast võtta, mistõttu keha paljastub võimalikult vähe. Kui pruut on öösärgi selga pannud ja tule kustutanud, võib ta lebada vaikselt voodis ja peigmeest oodata. Kui too pimedas teed otsides ruumi siseneb, ei peaks pruut tegema ühtegi häälitsust, et mehele suunda näidata, kuna too võib tõlgendada seda julgustava signaalina. Naine peaks laskma mehel rahus pimedas kobada. Sellisel juhul jääb alati võimalus, et ta komistab ja saab kerge kehavigastuse, mida naine saab omakorda kasutada ettekäändena mehele seksuaalset lähenemise keelamiseks.

    Kui mees leiab naise üles, peaks too lebama võimalikult vaikselt. Optimistlik abikaasa võiks tõlgendada kehalist liikumist seksuaalse erutusena. Kui mees üritab naist huultele suudelda, peaks too oma pead kergelt keerama, et suudlus maanduks ohutult põsele. Ja kui mees peaks püüdma naise kätte suudelda, siis peaks too selle rusikasse tõmbama. Ja kui mees peaks kergitama ta särki ja üritama teda kusagile mujale suudelda, siis peaks naine tõmbama särgi kähku alla, kargama voodist välja ning teatama, et loomulikud vajadused kutsuvad teda tualetti. See jahutab tavaliselt mehe soovi naist keelatud piirkonda suudelda.

    Kui mees üritab naist libeda keele abil ära rääkida, siis peaks naine tuletama meelde mingi tühise mitteseksuaalse küsimuse, mida mehele esitada. Ja kui mees sellele vastab, siis peaks naine üritama vestlust sellel teemal jätkata, olgu see nii tühine kui tahes. Lõpuks mees mõistab, et kui ta tingimata peab seksuaalsesse kontakti astuma, siis tuleb tal seda teha armujanuse ilukõneta.

    Kõige olulisem on see, et naine peaks kogu aja lebama vaikselt ning mitte mingil juhul oigama ega muid häälitsusi tegema. Ja niipea kui mees on asjaga valmis saanud, peaks arukas naine alustama mehe kallal näägutamist erinevate väiksemate ülesannete osas, mida ta tahab, et mees järgmisel päeval teeks. Paljud mehed ammutavad suure osa seksuaalsest rahuldusest aktile järgnevast rahumeelest rammetusest. Seetõttu peab naine kandma hoolt selle eest, et mees ei saaks sellel ajal nautida vähimatki rahu. Vastasel juhul võib ta varsti uuesti üritada.

    Südantsoojendav asjaolu, mille eest naine peab tänulik olema, on see, et abikaasa kodu, kool, kirik ja sotsiaalne keskkond on kogu elu sisendanud temasse sügavat süütunnet, mis puudutab tema seksuaalseid tundeid, nii et sageli astub ta abielusse vabandavalt ja tulvil süütunnet, olles juba poolenisti alistatud. Arukas naine kasutab seda ära ning järelejätmatult üritab kõigepealt piirata ja lõpuks täielikult elimineerida abikaasa iha seksuaalse väljenduse järele.

    Viite tekstile sain siit:
    http://www.delfi.ee/news/paeva.....#038;no=60

  5. Pole ammu käinud siin, näed, millest ilma olen jäänud. See andumise õpetus on hiiglama naljakas. Samas, uskumatult kurb ka. Mul on tõsiselt kahju neist inimestest, kes selle järgi elavad.

  6. See konkreetne tekst võib olla linnalegend, aga reaalsusest kahjuks siiski mitte kaugel. Olen ise kokku puutunud erinevat sorti kristlastega siin ja sealpool maailma ning ka teiste rangemate religioonide esindajatega ja sellist suhtumist vahest ikka kohtab. Alastus ja seks on nii uskumatud tabud nii paljudele inimgruppidele, et jääb mulje, et nende arvates ei olegi midagi jubedamat ning et nende elus muid teemasid ei olegi. Lemmikhetk oli siis, kui üks tõsiusklik hindunoormees üritas msn-is mulle selgeks teha, et ilma riieteta duši all käimine on patt.

    Muuseas, kui soovite huumorikogemust, soovitan proovida tõsiusklikule kaugelt maalt selgitada meie saunakonseptsiooni. “te olete alasti kuumas ruumis?? mismõttes?” Kui keegi suudab selgeks teha, et see pole seksiga seotud ja saunas ei käida seksi eesmärgil (no on erandeid:D)…annan au.

  7. catlyn, pidasid sa silmas sega- või tavasauna? Esimese selgitamisega on alati nalja nabani, aga arusaamist kuulajal enne isiklikku kogemust mitte :) , kui siiski tekib…

  8. Mõlemat, aga segasauna puhul on selgitustöö täiesti mõttetu. Idamaine inimene näiteks keeldub aru saamast, et kui mina, veel paar naist ja mõned mehed lähme kõik koos sauna ja isegi, kui meil ei ole midagi seljas, ei tegele me üksteise vahtimisega. Samas, kui ma läheks selle idamaise kasvatusega mehega sinna sauna, siis tema vahtimisega ei piirduks…(tema enda sõnad).

  9. Mina olen seletanud, et see segasaunades käimine on kasvatuse asi, ja Eestis oli pikalt see komme, et kui teismelised oma keha kontrollida ei suutnud, siis visati nad lihtsalt saunast välja. Kuid kõige suurem saavutus on ikka see, et inimesed lepivad “seal põhjas on mingi imelik tilluke rahvas imelike kommetega, ju nad saavad nii”.

  10. Samas, kui ma läheks selle idamaise kasvatusega mehega sinna sauna, siis tema vahtimisega ei piirduks…(tema enda sõnad).

    Jälle üks masendavalt tüüpiline näide religioossest (mis see “idamaine kasvatus” muud on kui islami ajupesu) silmakirjalikkusest.

  11. Ei saa ju — see seostub seksiga, aga ameerika sorti kristlike äärmuslaste meelest on seks tabu ja ei kõlba avalikult näidata.

    Selle asemel näitavad nad teravaid riistu. Need seostuvad hoopis vägivallaga, mis on näitamiseks igati sünnis ja kohane.

  12. Mulle tundub, et siin on tegemist kas oma üldistuse objekti igakordse ümberdefineerimisega, et üldistus ikka kehtima jääks või siis suutmatusega ennast üldistuse objekti kirjeldades arusaadavalt väljendada.

  13. LIISA PAST: Abordist kui poliitika tööriistast

    Keelamise või piiramise nõudmine ei toimi ja ajab ühiskonda lõhe, mida po­liitikategijad saavad ära kasutada. Tahtlikult või tahtmatult on neist ehk ise­gi üllastest, heatahtlikest ja heausksetest abordivastastest inimestest ja organisatsioonidest saanud poliitika tööriistad, kes loovad aluse kasutada järgmise aasta valimiskampaaniates lihtsaid vastandusi.

    Elukultuuri Instituut küll ei paista nende heatahtlike hulka kuuluvat. Mõned seal töötavad inimesed ehk küll, aga organisatsioon, mille tipus on paavst ei pea küll silmas muud kui oma usu kuulutamist ja seda siis igasuguste ja alatute vahenditega. Inimestest paistab neil ikka üsna pohh olevat ja kes see tavaline inimene võrreldes jummi või krissuga ikka ära pole.

  14. Sõna ütleb sekka kohalik katoliku kiriku piiskop Philippe Jourdan:

    Philippe Jourdan: kas loode on inimene?

    Veidi oli raske aru saada, mida ta püüdis öelda. Ilmselt püüdis mitte liiga “vastuoluliseks” minna ja mitte liiga räigelt pähe astuda nagu on kombeks mõnele paavstist suuremale kohalikule katoliiklasele.

    Kokku võttes, küsimus, kas loode on inimene, ei ole ebateaduslik, retooriline või puhtalt teoloogiline küsimus. Lääne ühiskond on liiga kaua püüdnud nimetada seda küsimust vaid filosoofiliseks või religioosseks. Teaduse areng teeb praegu sellise hoiaku võimatuks.

    Aga see, et ta evolutsiooni selgesõnaliselt õigeks peab, on ka hea lugeda:

    Küsimusele, kas on teaduslik fakt, et loode on inimene, võib vastata, et praegu on see teaduslikult vähemalt sama kindel kui evolutsiooniteooria, milles enam keegi, vähemalt Euroopas, tõsiselt ei kahtle, isegi kui igal teadusel on veel palju arenguruumi.

    Raske on vastata küsimusele, kuidas tänapäeval seletada maailma ilma evolutsioonita. Raskem veel on vastata küsimusele, kuidas on tänapäeval võimalik öelda, et loode ei ole inimene. Sellele küsimusele mul pole vastust.

    Kas aga võrdlus abordiarutelus sedasi midagi juurde annab või seletab, on iseasi.

  15. Küsimus on minu meelest valesti asetatud. Asi pole mitte selles, kas loode on inimene, vaid selles, mis tingimustel inimelu kaitstakse. Teatavasti ei ole ka kõik sündinud inimeste elud seaduse kaitse all.

  16. Vaatasin seda CBR videot, kusjuures minu arvates oleks Martin võinud rahulikult ka selle lingi siia panna. Väidan, et tegemist on võltsinguga mis on tehtud spetsiaalselt emotsioonidele rõhumiseks.
    Millel minu väide põhineb:
    a) kindlasti ei ole tegemist naise jalgevahega;
    b) tänapäeval kasutatakse abordi tegemiseks labida kujulisi tange ja jämeda nõela taolist pumpa, seal aga madistatakse peenikeste teravate pinsettide ja kulbiga;
    c) korraks (tõesti vilksamisi) näidatakse ka suure lapse väljavõtmist, kusjuures inimese keha tundes, saab aru, et tegemist on keisrilõike taolise operatsiooniga. Edasi näidatakse peaageu väljaarenenud last.

    Filmi teine pool keskendub keskaegsetele arstiriistadele, verele ja želatiini taolisele massile, kus paistab hulk käsi, jalgu ja päid. Kindlasti ei saa see mass olla pärit ühest lapsest. Arvan, et tegemist on tüüpilise sotsiaalreklaamiga.

  17. Milleks arutada, kas loode tunneb valu ja millisest hetkest alates, sellel pole üldse tähtsust, sest kas keegi reaalses elus jätab teise inimese mõrvamata, teades et ohver tunneb valu? Ei jäta ju, ta tapab, sest talle pakub tapmine head enesetunnet! Kas pätikamp jätab kellegi julmalt läbi peksmata või kambas olles koguni tapmata selle tühise asja pärast nagu seda on kellegi teise valu kui see pole tema ise? Kas sõda peetakse valutult ja ohvriteta?
    Jätame heaga ka abordipooldajate kujutletud mõnutunded naise kehas terariistadega sorimisest kõrvale, las nad kujutlevad, kuidas nad seda isiklikult teeksid ja mitu korda neil seejuures erektsioon tekib, sadistidel ju pole inimlikke tundeid.
    Mina räägin hoopis sellest, kuidas abort tegelikult normaalse naise psüühikale mõjub. Jätan kõrvale need naised, kelle tundeelu joomisega tuimaks tehtud on ja ka need, kes seksimisega raha teenivad ning kes sellepärast tööõnnetuse likvideerivad.
    Kuritegelik on noorte seas propageerida “vaba” valikut hävitada oma ihuvili. Seksuaalkasvatus ei tohi piirneda ainult rasedusvastaste vahenite kasutamise oskustega ja seksi esikohale seadmisega inimese elus. Seks ei tee inimest inimeseks, ka ahvid paarituvad väljaspool innaaega, teie tolvanid, nad teevad seda võimu näitamiseks emase isendi üle. Inimene peab oma instinkte vaos hoidma, ei tohi lapses meedia kaudu ja ühiskonnas last ümbritseva porduelu kaudu äratada varajast sugutungi, kui te ei taha ka uut sugpõlve pärdiku tasemele kukkuda lasta, kes te ise juba olete. Varase porduelu on tekitanud häbitunde täielik kadumine, siis otse loomulikult tagajärjeks on abordid, mille tagajärjeks sigimatus, mida siis kunagi riigi raha eest kunstlikult viljastada lastes “ravitakse.”
    Abort paneb põntsu naise tundeelule üldiselt ja eraldi just võimele oma olemasolevaid lapsi endise soojusega armastada, aborti teinud naine ei andesta mehele seda kunagi, ta võib teeselda, kuid tal jääb igaveseks okas südamesse., sest peaaegu alati läheb abielunaine mehe käsul aborti tegema, erandid välja arvates, neid on alati olnud. Vaadates oma olemasolevaid lapsi, mõtleb ta alati sellele, kelleks hukatud laps oleks võinud saada, kas mitte just kõige targemalt ja andekamalt lapselt elu ära ei võetud. Tegelikus elus tehaksegi sageli nii – ei anta võimalust. Ärgem jälle rääkigem neist looteist, kel tõesti väärarengud on avastatud, jumal nendega. Vanasti, kui peredes palju lapsi sündis, oli ka palju rohkem šansse andekate inimeste sünniks, kas kellestki sai suurmees, olenes hariduse saamisest ja igaühe pürgimustest, kuid ta andis oma geenid edasi järgmisele põlvkonnale, ta geenid ei läinud kaotsi. Nüüd ei peaks asi hariduse taha kinni jääma, kui ainult õpetajad ja vanemad andekust märkaksid ja ei laseks andekal lapsel pättide hulka ära kaduda. Aga ikkagi väheste sündide hulgast pole loota eriti suurt tarkade “saaki,” sest sageli ei lastagi andekatel siia ilma tulla, nad elimineeritakse abortide ja rasestumisvastaste vahenditega. Meie ajal ei sure ükski nälga, ei külmu surnuks, kui ta just lootusetute joodikute ja narkarite perre ei sünni, isegi sealt saab lapsed päästa, kui ainult sotstöötajatel ja lastekaitjatel tahtmist oleks.

  18. “häbitunde täielik kadumine” – see on minuarust justnimelt asi mille poole püüelda! Nii seksuaalses kui igas muus mõttes. Lahe on jälgida oma last kellel veel ei ole tekkinud häbitunnet, kes räägib praktiliselt kõigest ausalt, olgu see siis see kuidas ta kedagi armastab või see kuidas ta just kogemata peeretas. Loomulikult ei jää see ühiskonna survel alati nii aga loodan et igasugust häbitunnet tekib temas võimalikult vähe.
    Moodsas maailmas hakkab igasuguseid häbitundeid tõesti järjest rohkem kaduma ja mulle isiklikult meeldib see väga.

    Samuti võiksid aru saada et seksis ei ole mitte midagi halba. Idiootsus on seda maha suruda, tuleb ikka teadvustada endale oma soove ja ihasid et neid analüüsida, vältida nendest tulenevaid vigu ja elada oma elu nii nagu tegelikult tahad.
    Mahasurutud seksuaalsus tekitab ainult patsiente psühhiaatritele.

    Idee siis selles et kui sa saaksid aru et seks pole halb siis kaoks sinus ka tahtmine karistada neid “porduelu elajaid”, see kättemaks aga paistab olema põhiline motiiv millest lähtuvalt sa abortide üle arutled.

  19. Täiesti teemaväline repliik.

    Moodsas maailmas hakkab igasuguseid häbitundeid tõesti järjest rohkem kaduma ja mulle isiklikult meeldib see väga.

    Moodne maailm oleks elamiseks palju parem paik, kui valetamist ja varastamist häbenetaks rohkem.

  20. Suht teemaväline muidugi aga mis sest. Nojah, avalikku varastamist võiks mõni mees tõesti rohkem häbeneda aga valetamisega on siuke lugu et suurem osa valetamist justnimelt häbenemisest tulenebki. Kõige tüüpilisem asi mille pärast igapäevases elus valetatakse, on oma laiskuse häbenemine. Stiilis “no ma jah juba tükk aega teen seda aga päris valmis veel pole”. Või siis oma rumaluse häbenemine “jah, üldjoontes sain aru küll”.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga