Oma Maailma Avardamise Festival

6. juunil algas Oma Maailma Avardamise Festival (OMA Festival). Ei-ei, see ei ole järjekordne “Hallo, Kosmos!” või “Universuse” tüüpi umbluufestival, kus maailma avardamise all peetakse silmas igasuguste absurdsete ja vastukäivate asjade kriitikavaba uskumist ja toimetute tervendamismeetodite reklaami, vaid tegu on Baltic Pride egiidi all toimuva LGBT (lesbi, gei, bi, trans) solidaarsus- ja kultuurinädalaga, mille eesmärk on ühiskonna mitmekesisuse väärtustamine.

Ürituste programmi leiab siit, kuid eraldi märgin ära kolmapäeval toimuva konverentsi Erinevus rikastab ja hulk huvitavaid arutelusid, kuhu ilmselt saab veel liituda, kui kohti on ja korraldajatele endast teada anda.

Arutelu 1: Sooneutraalne abielu vs partnerlusseadus
Arutelu 2: Homosõdade veteranid
Arutelu 3: Koolikiusamine
Arutelu 4: Meedia roll avaliku arvamuse kujundajana

Paraadi asemel on kontsert laupäeval Rotermanni kvartalis, esinevad Ithaka Maria, ansambel Laine, Jana Kask, Sofia Rubina ning ka külalised väljamaadest.

324 Replies to “Oma Maailma Avardamise Festival”

  1. Friendly Atheist kirjutab Atlanta mustadest ateistidest. Kuna see juba siinses veerus on, oskab intelligentne lugeja kardetavasti isegi ära arvata, mis edasi sai.

    Well, Mike, Rich, and Sam at the Ask An Atheist podcast watched the first few episodes and they were fans.

    Then things got weird.

    At the 5:53 mark, host KD (on the right) says homosexuality is not a traditional African custom. Rather, it’s a “European Greco-Roman social custom.” Black Son agrees and says that homosexuality is selfish. It’s about “me me me.”

    At 8:00, Black Son says he’s against homosexuality from a scientific viewpoint because it violates the “Law of Reproduction” (which doesn’t actually exist),

    What have we learned from all this?

    Just because you’re an atheist doesn’t automatically mean you’re rational.

    And we should not hesitate to call our own people out on their bullshit.

  2. dig ütles:

    Kõnealune uuring, Is homophobia associated with homosexual arousal?, on muidugi klassika.

    Jah, hea näide, kuidas ideoloogia teadust mõjutab. Ning seda ka ühtlasi diskrediteerib.

    Selle uuringu tulemused annab ju enam-vähem igale perverssusele laiendada. Kui mind seks laibaga oksele ajab, siis automaatselt olen ma nekrofoob ning tegelikult tahan ise ka surnukuuris madistada….:)

    See uuring on kusjuures USA psühhopaatide tavaline trikk. Näiteks üldtuntud laste sundsöötmine. Et siis lapsevanem ostab lapsele härjaportsjoni toitu mida laps kõige rohkem vihkab. Ja kui laps ütleb, et ma ei taha süüa, siis lapsevanem jutustab, et Sa oled lihtsalt nii nõrk, et ei jaksa. No ja tulemuseks on see, et laps, eriti poisslaps ei taha ju jobu olla ja õgib nuttes hamburgerit, mis on suurem kui ta ise….:)

    Pederastid teevad sedasama. Rüvetavad kõike, mida inimesed austavad ning kui keegi kobiseb, siis käiakse välja argument, et tegelikult Sa tahad ise ka aga ei julge…:)

    Mis muidugi jälle näitab pederastide sügavat puuet. Kuidas saab tekitada sallivust ühiskonda vihast vahutama pannes?

  3. @Konspiraator:

    Kuidas suhtuda heteromeestesse, kes oma naisega on anaalvahekorras? Mälu järgi oli selliseid heteropaare umbes 20 protsenti. Miks keegi ei võta nende naiste kaitseks sõna ja ei selgita naistele, et see on lõppkokkuvõttes kahjulik nende tervisele. Karta on, et paljud naised ei ole isegi teadlikud sellise seksuaalelu kahjulikkusest.

    Sellised mehed on ju tegelikult varjatud homod. Miks valitseb meie ühiskonnas kaksikmoraal? Homod on pahad, aga naise tervist võib rikkuda. Selline suhtumine näitab, et ühiskond on haige!

  4. Konspiraator ütles:

    Selle uuringu tulemused annab ju enam-vähem igale perverssusele laiendada.

    Tõsi ka või? Kas selleks tuleks uusi katseid teha, loogikarada mööda näpuga järge ajada või vilusoohv palgata?

    Kui mind seks laibaga oksele ajab

    Pletüsmograafi oksendamine ei huvita, tema mõõdab elundi mahtu. Kui jutt käib peenisepletüsmograafiast, siis mõõdetaksegi peenise mahtu. Juhuks, kui Sul mõnd niisugust astronoomilise konteksti tõttu käepärast ei peaks olema, olgu ära märgitud, et siin meie planeedil on peenise ruumala kiire ning ajutine kasv enamasti märgiks seksuaalsest erutusest.

    Oakrock ütles:

    Kuidas suhtuda heteromeestesse, kes oma naisega on anaalvahekorras? Mälu järgi oli selliseid heteropaare umbes 20 protsenti. Miks keegi ei võta nende naiste kaitseks sõna ja ei selgita naistele, et see on lõppkokkuvõttes kahjulik nende tervisele.

    Allikas?

  5. dig ütles:

    Pletüsmograafi oksendamine ei huvita, tema mõõdab elundi mahtu.

    Ja homoseksuaal on siis inimene, kellel aparaat tuvastab reaktsiooni rangelt ainult (elusa&terve) samasoolise suhtes, kõikidele asjaoludele vaatamata?

  6. K_V ütles:

    Ja homoseksuaal on siis inimene, kellel aparaat tuvastab reaktsiooni rangelt ainult (elusa&terve) samasoolise suhtes, kõikidele asjaoludele vaatamata?

    See on võib-olla rumal ja naiivne küsimus, aga miks peaks geiporr heteroseksuaalsel mehel seksuaalset erutust tekitama?

  7. No on ikka lugu – homod võtsid Lukase ametist maha, homod teevad inimesi õnnetuks, hävitavad riigi ja rahva, rikuvad inimõigusi, laastavad kasvava noorsoo moraali, on külmad ja ükskõiksed teiste kannatuste suhtes, mõtlevad ainult iseendale, valetavad, hõivavad juhtpositsioone, keelustavad arvamusartiklite avaldamist, ja üldse on nad niigi juba liiga palju saanud — aitab! Seda Eero Laidre (kes ta üldse on?) ei ütle, kas piir tuleb panna kaigastega või mingil muul moel, aga kuivõrd tegu paistab olevat lausa nurka surutud rahva eksistentsi küsimusega, siis paistab iga meetod kõlbavat.

    Eero Laidre: Valedest kubisev homomull on jälle lõhkenud

  8. priitp ütles:

    miks peaks geiporr heteroseksuaalsel mehel seksuaalset erutust tekitama?

    Justnimelt.
    Skeptikud võiksid motiveeriva summa eurosid välja panna sellele, kes suudab aparaadile veenvalt oma heteroseksuaalsust tõestada.
    Impotendid tuleks muidugi kõrvale jätta.
    Võiks kaaluda hüpoteesi, et heteroseksuaalsus on müüt.

  9. K_V ütles:

    Võiks kaaluda hüpoteesi, et heteroseksuaalsus on müüt.

    Aga ongi ju. Õigemini, hõlbus lihtsustus. Inimeste seksuaalkäitumine on nii kirju, et meeste ja naiste vahelise romantilise tõmbe ja läbikäimise hõlmamine ühe määratluse alla jääb paratamatult mõnevõrra väheütlevaks ja laialivalguvaks.

    Eks see hõlbustab asjadest rääkimist, aga samas tekitab illusiooni mingisugusest “normist”.

  10. Eero Laidre kirjutab:

    Homosid ja nende apologeete jätab külmaks meie noorte ja laste kasvav huvi enesehävituslike eluviiside vastu, mis toob kaasa tohutuid tragöödiaid. Neid ei sunni sulge haarama kasvav julmus, halastamatus ja vägivaldsus nõrgema ja sõltuvama suhtes, olgu tegu inimeste või (lemmik)loomadega.

    Kuna isand Laidre mind ilmselt “homode apologeediks” klassifitseeriks, mainin nartsissismi mõttes siinkohal ära loo, mis mind kord kaugel kooliajal julma homofoobia tapvatest tagajärgedest informeeris. Selleks oli Alan Turing’u kohtuprotsess ja surm. Sulega kirjutada ei osanud ma siis ja ei oska ka praegu, aga see killuke matemaatika ajaloost on mind ajendanud ka teistele homoseksofoobia väljendustele tähelepanu pöörama ning absurdse-abstraktse viha teemadel aeg-ajalt ka sõna võtma.

    Martin Vällik ütles:

    Eero Laidre (kes ta üldse on?)

    Professionaalne lugejakirjade kirjutaja. Missuguses kapis ta pesitseb, jäägu teistele mõistatamiseks, aga sellest, et ta endaga seal rahul ei ole, annavad aimu tema lugematud varasemad kirjutised:

    * 1999-06-11 Õhtuleht (?): Prole asemele homo
    * 1999-W041 (?) Terviseleht: Peetri jutt
    * 2008-12-12 Delfi: Homod külvavad hirmu ja usaldamatust
    * 2009-01-19 Eesti Päevaleht: Homod kangelasteks?
    * 2009-09-29 Delfi: Aunaste saatest sai homokarneval
    * 2010-08-07 Delfi: Homotrumm aina lärmakam
    * 2010-09-03 Õpetajate Leht: Kaitskem peret
    * 2011-05-07 Delfi: Pseudoliberalismi ja vasakpoolitsemise pankrot
    * 2011-06-15 Delfi: Valedest kubisev homomull on jälle lõhkenud

  11. K_V ütles:

    Skeptikud võiksid motiveeriva summa eurosid välja panna sellele, kes suudab aparaadile veenvalt oma heteroseksuaalsust tõestada.

    See suur, et Sa ei ole vist tuttav säherduse 1967. aasta uurimusega nagu Penile volume change to moving pictures of male and female nudes in heterosexual and homosexual males, mida on korduvalt ka edukalt korratud, näiteks Discriminant and Predictive Validity of Phallometrically Measured Sexual Age and Gender Preference 1993. aastal. Üldiselt peetakse kombinatsiooni selektiivselt stimuleerivate piltide või filmijuppide näitamisest ja peenisepletüsmograafiast tänapäeval kaunis usaldusväärseks seksuaalse sättumuse mõõdupuuks. Selle uuesti tõendamise peale skeptikute nappi raha kulutada ei oleks kuigi mõistlik.

  12. @dig:

    Digikene panin protsendiga päris palju puusse. USA andmed on järgmised:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_sex

    In 1992, a study conducted by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention found that only 26% of men 18 to 59 and 20% of women 18 to 59 had engaged in heterosexual anal sex; a similar 2005 survey (also conducted by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention) found a rising incidence of anal sex relations in the American heterosexual population. The survey showed that 40% of men and 35% of women between 25 and 44 had engaged in heterosexual anal sex

    Ka Naistekas pühendab aega perverssuse propageerimiseks:

    Anaalseks algajatele 13. juuni 2003 07:01

    On kolm asja, mida tuleks anaalse sissetungimise korral alati rakendada: niisutavat vahendit, kondoomi ja tervet mõistust.
    Niisutavat vahendit on vaja kasutada suures koguses, sest pärak võib olla kaunis kuiv ja kergesti rebeneda. Ka on pärak kitsas, mistõttu sissetungimine peab kulgema sujuvalt.
    Kondoomid on alati hädavajalikud. Kuidas te pärakut ka ei peseks, kõiki baktereid te ikkagi ära ei saa. Anaalseks ei levita mitte ainult suguhaigusi paremini kui mis tahes eine seksivorm, see võib põhjustada ka kuseteede põletikku ja muid bakteriaalseidnakkusi. Kumm pakub kaitset ja teeb pinna ka libedamaks.
    Ja ärge unustage tervet mõistust. Päraku seinad on õhukesed ja õrnad ning kõvad esemed võivad seda rebestada. Eemaldage sõrmused ning lõigake küüned ära, kui te kavatsete kellegi päraku kallale minna. Ja austage oma keha. Ärge sundige seda äärmustesse, minge vaid nii kaugele, kui teile tõesti meeldib.

    Buduaari foorum jagab samuti õpetussõnu…. Ei viitsi tutvuda.

  13. priitp ütles:

    See on võib-olla rumal ja naiivne küsimus, aga miks peaks geiporr heteroseksuaalsel mehel seksuaalset erutust tekitama?

    Näiteks on olemas androgüünsed esteetilised kategooriad nagu 美少年 (bishônen), mis algkontekstist väljaspool selgelt homo- ega heteroerootiliseks klassifitseeruda ei pruugi ja võivad erutada nii ühele kui teisele poole kalduvaid meesterahvaid. Suuri sättumuskategooriaid uurivate teadlaste jaoks ei ole need muidugi head selektiivsed stimulaatorid, aga kuivõrd homofoobia seostub autoritaarsuse ja ambiguoossuse-vihkamisega, klassifitseerib mõnigi enesekindel homofoob teadmata sooga kujud ebameeldivateks ja ebameeldivad homoerootilisteks. (See, et jaapani kultuuris 美少年の漫画 sihtgrupiks eeskätt naisterahvad on, ei puutu muidugi asjasse, kuna homofoobiaga assotsieerub ka ksenofoobia ja võõrastest kultuuridest mittehuvitumine.) Kui sellele veel natuke paranoiat ka lisada, ei ole vandenõuteooriad stiilis “perverdist teadlane näitas naisteks maskeeritud meeste pilte ja sildistas ausa macho alusetult homoks” enam kaugel. (Tegelikkus ei puutu muidugi asjasse, kuna paranoiaga assotsieerub tegelikkuse eiramine ja sissevedamise kahtlustamine.)

  14. dig ütles:

    Kui mind seks laibaga oksele ajab

    Pletüsmograafi oksendamine ei huvita, tema mõõdab elundi mahtu

    No sellisel juhul peaks oksendava minu külge ühendatud aparaat ju positiivse näidu andma.

    Uuring toetub ju marksistlikule dogmale, mille järgi inimesel vaba tahet, maalimavaadet, haridust, elukogemust ega tõekspidamisi ei eksisteeri, vaid igasugune vastuseis perverssusele kvalifitseerub üheselt foobiaks.

    Seega siis peaks olema igasugune vastuseis nekrofiiliale olema mõistetud üheselt nekrofoobiana ning tekitama surnukuuris laibaga madistamist pahaks panevatel kaaskodanikel erutust, mida keeruline aparaat fikseeriks.

    Uuriti ju foobe, mitte erinevaid inimesi, kelle vastuseis perverssusele võis lähtuda Jahve teab millest, religioonist alates ja täiesti ilmalikust aga ideoloogiast mitte mõjutatud psühhiaatriast või siis homoelu varju ja köögipoolega kursis olevast erupederastist kes ei taha, et teadmatuses noored tema saatust jagaksid.

  15. Konspiraator ütles:

    Pletüsmograafi oksendamine ei huvita, tema mõõdab elundi mahtu

    No sellisel juhul peaks oksendava minu külge ühendatud aparaat ju positiivse näidu andma.

    Ahaa, paneme kõrva taha: Konspiraatori planeedil kaasneb oksendamisega seksuaalne erutus.

  16. Mis värk selle oksendamisega on?
    Kui heteroseksuaalsust tõendab okserefleks geide suhtes, heteroseksuaalseid aga näiteks 99%, siis on sallivuse treenimine geide abil päris eripärane tegevus.
    Kus needsinatsed heterod peavad okserefleksiga võideldes seletama, kuiväga geiliikumine neid vaimustab, siis meenutab see näitlejate treeningut pudelikorgiga suus.
    Tänapäeva hästikasvatatud (hästiahistatud?) kodanikel võib aga igasugune porno kasvatusest tingitud reflekse esile kutsuda.

  17. K_V ütles:

    Kui heteroseksuaalsust tõendab okserefleks geide suhtes

    Ära muretse, ei tõenda. Vaatamata propagulaarsetele teooriatele ei ole heteroseksuaalsuse kohustuslik komponent homofoobia täpselt samamoodi, nagu kassi pidamise kohustuslik komponent ei ole sallimatus koerte vastu.

  18. Human Events kirjutab koledast epideemiast:

    Fake Lesbian Blogging Epidemic Widens

    Huvitav, kui palju neid nakatunuid siis on?

    A second middle-aged man is stricken.

    Yesterday I wrote about Tom McMaster, a 40-year-old married college student living in Edinburgh who pretended to be “A Gay Girl In Damascus,” who was purportedly a lesbian Syrian blogger who got nabbed by Bashar Assad’s secret police.

    McMaster’s hoax was uncovered by Paula Brooks, an American lesbian who owned a blog called LezGetReal, where McMaster often posted comments under his fake “Amina” identity. Now it turns out that Paula Brooks is, in fact, a 58-year-old construction worker and Air Force vet named Bill Graber. The other owners of LezGetReal are said to be “devastated” by this revelation. A team from the Centers for Disease Control has been dispatched to verify that they really are lesbians, and control the epidemic of fake lesbian blogging before it spreads any further.

    Ilmselt on tegemist näitega hüsteerilisest hüperboolist — sellestsamast mehhanismusest, mis lubab ontlikul moraalivalvuril tänaval kõndivat meesterahvast nähes järeldada, et käib suurejooneline lesbipropaganda. Kui järeluse tegemise aluseks oleks Roscharchi tindiplekk, siis tuleks muidugi kahtlustada midagi tõsisemat, näiteks pareidooliat kombinatsioonis lesbifoobiaga.

    Monorelss-mõtlemisest huvituvad skeptikud võivad teatavat äratundmisrõõmu tunda kirjutise kommentaare jõllitades.

  19. PC Magazine jälle meenutab, et tegemist on ikkagi Internetiga where men are real men, women are really men, and children are FBI agents:

    I hate to break it to people, but this sort of thing is not new. These fake personas began around 1980 when both Usenet and proto-BBS systems appeared. Without missing a beat, men were pretending to be girls, and old people were pretending to be young, and it just got worse from there.

    Over the years, successful hoaxes (of which I have contributed my fair share on April Fool’s Day) have blossomed. The rule of thumb for anyone using these online communication systems, which now include blogs and twitter, is simple: If you have not personally met the person, you have to assume that everything they say online is bullcrap.

    It’s not that hard, is it?

    I’m more than a little amused by the fact that major news organizations, especially the ones on TV, never vet the people they quote, but instead they constantly quote random Twitter feeds as if the tweets are coming from a paid foreign correspondent. For example, for all they know, the person known as TehranJudy may be a twelve-year-old boy goofing around at home in Akron.

  20. Postimees kirjutab homoaktivismist:

    Ajakirjaniku Priit Pulleritsu hinnangul puuduvad homoaktivistidel vettpidavad argumendid, mistõttu minnakse üle isiklikele rünnakutele või juhitakse diskussioon peaküsimustest kõrvale.

    Saadaval on ka näide:

    Ma ei tea, kui osav ja võimekas on Reimo Mets juristina, aga kõige lihtsama ajakirjandusliku teksti mõistmisel ja sellega oponeerimisel ilmutab ta küll küündimatust.

    Jutuks tuleb otse loomulikult ka anecdotal evidence. Kuidas siis muidu?

    Kuna ta näitab üles absoluutset ignorantsust selle suhtes, mis oli 10 minu kirjutise peaidee, vaid ründab vastu, nagu kannustaks mind mingid 20 irratsionaalsed hirmud, siis olgu siin edasiste arusaamatuste ja möödarääkimiste vältimiseks 30 veel kord öeldud: kirjutise eesmärgiks oli elust võetud juhtumite abil 40 näidata, et homod ei soovi endasugustesse üksnes sallivat suhtumist, vaid 50 nõuavad oma sättumuse ja elustiili üleüldist heakskiitmist, ning on selle 60 eesmärgi nimel valmis karistustega ähvardades summutama kõik need hääled, mis 70 religioossetel, moraalsetel, meditsiinilistel, psühholoogilistel või ükskõik millistel teistel põhjustel võiks 80 nende suhtes pisutki kriitilised olla.

    Fun fact: selles lauses on 85 sõna.

    Siis läheb isand Pullerits võltsdihhotoomia kallale:

    Jah, mind teeb murelikuks, et homod tegelevad jõuliselt neile mittekaasakiitjate tasalülitamisega, mida ei tõesta ainult välismaised näited, vaid ka kahe ja poole aasta tagune massiivne, alatu ja alusetu rünnak Eesti kõrge tervishoiujuhi vastu.

    Järgmises lauses toob ta oma põhjatust kapist välja instrumendi heteroseksuaalsusele mittekaasakiitjate tasalülitamiseks:

    Mind teeb murelikuks, et Eesti homoliikumise aktivistide retoorikat koondavas kogumikus «Kapiuksed valla» propageerivad nad seisukohta, et heteroseksuaalsus on muutumas amoraalseks. Jah, Eesti naised, kes te olete abielus või elate koos mehega, ning Eesti mehed, kes te olete abielus või elate koos naisega, teadke nüüd, et Eesti homoideoloogide seisukohast lähtudes olete te muutumas mittekõlbelisteks.

    Allikaviidet ei ole kahjuks antud, mistõttu tuleb kahtlustada, et kõnealune moraalipostulaat pärineb Pulleritsu kapist.

    Jne., jne., jne.

    Olgu selguse mõttes vaid nii palju täpsustatud, et see üks, kes räägib emotsioonidest, on Reimo Mets, ja teine, kes räägib faktidele põhinevalt, olen mina. Sest ma ei leidnud Metsa tekstis küll ühtegi oma Arteri kirjutise peaideega polemiseerivat fakti, nagu ma ei lubanud tolles kirjutises nimme oma teksti ühtegi liigset emotsiooni.

  21. Vastuses toob Reimo Mets välja huvitavaid fakte emotsioonide kohta:

    Eelmisel nädalal toimus Tallinnas OMA festival, mille lõppkontsert oli igati edukas ja rahumeelne – ja esimest korda möödus kogu nädal ilma ühegi vägivallaaktita homode suhtes. Ma arvan, et see on suurepärane tulemus, millest paraku ei kirjutanud ükski ajakirjanik, kuid mis näitab, et ühiskond on hakanud vähemusi rohkem sallima. Üritusel oli ka palju heteroid, nii emasid, isasid kui ka lapsi – kõik tundsid end hästi. Üritusel oli ka palju heteroid, nii emasid, isasid kui ka lapsi – kõik tundsid end hästi.

    Loomulikult ei kirjutanud. Kui koer meest ei hammusta või neonats geifestivali suunas kivi ei viska, pole ju tegemist uudisega.

  22. Pulleritsu peartikkel ikka ka:
    Homoõiguslased piiravad sõnavabadust
    Ma hetkel ei oska täpselt sõnastada, mis selle artikliga valesti on, aga valesti tundub olevat kõik. Mitte need maailma ajakirjandusest korjatud faktid, aga ilmselt siis nende väljarebitus ja nagu Reimo Mets oma sõnavõtus ka kirjutab, saaks faktidest korjata ka hoopis teistsuguse loo. Ja kolmandatsuguse loo.

    Teine asi vist see, et mõistes hukka homoaktivistide või nendega tema meelest liigselt kaasa laulvate seadusevalvurite tegusid, tõttab Pullerits kaitsma religioosseid eelarvamusi ja nendest tulenevaid tobetegusid.

    Kolmandaks tekkis tahtmine kirjutada see Pulleritsu lugu ümber sedasi, et asendada homo ja gei mingi muu sõnaga (nt mustanahaline, naine või mõne muu ajalooliselt allasurutud inimkonna alamhulgaga) ja lasta see paroodiana lendu nagu lugu mugutiteraapiast.

  23. Martin Vällik ütles:

    Mitte need maailma ajakirjandusest korjatud faktid, …

    Olgu igaks juhuks täpsustatud, et need ei ole faktid, need on valmisnarratiivid — reeglina pärit peedistamisnarratiivide koostamise keskustest nagu Christian Institute. Vahe on umbes samasugune nagu ühiskondliku arvamuste lahkumineku ja skandaalmeediafirma toodetud kontravärsi vahel või mustkunstniku tegevuse ja patter‘i vahel.

    Ei saa me mööda ka muusikalisest numbrist. Seekordne pärineb patter song‘i meistritelt Gilbertilt ja Sullivanilt, kannab nime My eyes are fully open ning see räägib, kui tähtis on teada, mida inimesed mulinal räägivad.

  24. Pulleritsu homovihapropaganda peale on Delfis lugeda Reformierakonna tegelase Silver Meikari arvamusi:
    Meikar: samasooliste kooselu seadustamine suurendaks sallivust

    “Samas, seadustest üksi inimesi sallivamaks muutmisel ei piisa, kuid kui samasooliste kooselu oleks reguleeritud, siis sallivus sellise kooselu vormi vastu tekib kiiremini kui siis, kui seda ei ole reguleeritud,” nentis Meikar.

    “Väga palju räägitakse seoses selliste muudatustega hirmujutte, kus maalitakse õudseid pilte samasooliste kooseluga kaasas käivatest probleemidest,” tõdes Meikar. “Tegelikkuses on inimeste kooselu nende enda asi ja kui on olemas ühiskonnas inimesed, kes soovivad oma kooselu registreerida samasoolisega, siis nendele inimestele selle õiguse ja vabaduse tagamine suurendab ühiskonna vabadust laiemalt, sest ta ei võta ju kelleltki midagi ära,” arvas Meikar. Andes võimaluse kooselu registreerida, ütleb riik Meikari sõnul ka nendele kodanikele, et riik on nende jaoks.

  25. Meikari jutt võiks demagoogia õpikusse minna.

    Andes võimaluse kooselu registreerida, ütleb riik Meikari sõnul ka nendele kodanikele, et riik on nende jaoks.

    Ja ülejäänud 90% kodanikest ütleb riik neile näkku sülitades, et riik ei ole teie, vaid kommunistide jaoks…:)

    seadustest üksi inimesi sallivamaks muutmisel ei piisa

    Kes valgustas härrasmeest Püha Tõega ning andis talle õiguse rahvast kasvatada? Kus on kirjas, et käputäiele kommunistidele andis mingi jumalik jõud õiguse ühiskonda käsutada?

  26. Konspiraator ütles:

    Ja ülejäänud 90% kodanikest ütleb riik neile näkku sülitades, et riik ei ole teie, vaid kommunistide jaoks…:)

    Tõsi ka või? Tahad Sa sellest lähemalt rääkida? Detailselt? Juunõu, detailselt detailselt?

  27. dig ütles:

    Tahad Sa sellest lähemalt rääkida? Detailselt? Juunõu, detailselt detailselt?

    Põhimõtteliselt küll. Mind kommunism kui selline huvitab, igas vormis. Marxi variant ja praegune Marcuse ja Frankfurti koolkonna oma ka.

    Detalilid on kõige huvitavamad. Need kukutavad kõik umbluud külili.

  28. K_V ütles:

    Nagu keegi siin kunagi küsis, mis takistab asjast huvitatutel endil selle õigusliku raamistiku loomist?

    Näiteks asjaolu, et olemasolev õiguslik abielu-raamistik seisab püsti eriseaduse peal, mitte ei ole eraviisiliselt üldiste ja taaskasutatavate seaduste otsa ehitatud? Juunõu, kui Tartu Ülikoolil on oma seadus, siis ei saa eraisikud samasuguse staatusega Annelinna Ülikooli kokku panna ilma seaduseandja toeta.

  29. Milliseid kahe inimese omavahelisi suhteid ei ole võimalik lepingusse kirja panna, kuigi osapooled seda sooviksid?
    Geiaktivistidel paistab aktiivsust ja juriidilist kogemust süle ja seljaga jaguvat.
    Tehku siis lepingulises suhtes olla tahtvate homoseksuaalide jaoks parim võimalik tüüpleping.
    Kui selle lepingu sõlminud paare tõesti hulgi saab, saavad nähtavaks ka tegelikud probleemid.
    Lapsendamisõigus ei ole ju inimõigus?
    Kui aga ühiskond leiab, et parimad kasuvanemad on homopaarid, võiks neile kasulapsi kasvatada anda lihtsalt ühise sooviavalduse alusel, mingeid muid lepingupunkte lisamatagi.

  30. K_V ütles:

    Milliseid kahe inimese omavahelisi suhteid ei ole võimalik lepingusse kirja panna, kuigi osapooled seda sooviksid?

    Sellest on juba juttu olnud: probleemiks ei ole suhted kahe isiku vahel vaid õiguslikud suhted moodustunud koosluse ja kolmandate isikute vahel. Kaks inimest ei saa noid suhteid puht-eraõigusliku lepinguga reguleerida.

    K_V ütles:

    Kui aga ühiskond leiab, et parimad kasuvanemad on homopaarid, võiks neile kasulapsi kasvatada anda lihtsalt ühise sooviavalduse alusel, mingeid muid lepingupunkte lisamatagi.

    Ai-ai, nüüd ajad Sa jälle demagoogiat.

  31. dig ütles:

    Sellest on juba juttu olnud: probleemiks ei ole suhted kahe isiku vahel vaid õiguslikud suhted moodustunud koosluse ja kolmandate isikute vahel.

    Teha omavaheline leping, et asetada kohustusi kolmandatele?
    Pole ime, et nendel kolmandatel siis ütlemist tekib.

  32. K_V ütles:

    Teha omavaheline leping, et asetada kohustusi kolmandatele?

    Abieluleping saab sellega hakkama ainult sellepärast, et ta ei toetu lepinguõigusele vaid omaette seadusharule, mis abielule erilise staatuse annab. Eravõlaõiguse piirides tegutsedes ei ole seaduses välistatud abielu-iharatel võimalik seda aspekti järele teha, kuidas nad ka ei prooviks.

  33. Hapukurgihooaja puhul avardame lugejate maailma spordiuudistega Issanda Loomaaiast, kus kohaliku tähtsusega ameerika jalgpalli staar on New York Daily News’ile avaldanud oma prioriteete:

    ALBANY – Giants 2007 Super Bowl hero David Tyree said he’d trade “The Catch” and the team’s unlikely championship to keep marriage between one man and one woman.

    Tyree is best remembered in his career for his miraculous late-game catch in Super Bowl XLII against the Patriots, trapping the ball against his helmet while being pulled down by New England safety Rodney Harrison.

    Missugused võiksid olla tema kaalutlused? Kas teeb talle muret madal iive ja ta tahab, et inimesed rohkem lapsi teeksid? Ehk kardab ta, et geid astuvad armastusevabadesse abieludesse? Võib-olla häirib teda võimalus, et talle meelepärased naised abielluvad omavahel ja jätavad vaesekese ilma?

    “Nothing means more to me than that my God would be honored,” he said. “Being the fact that I firmly believe that God created and ordained marriage between a man and a woman, I believe that that’s something that should be fought for at all costs.”

    “So I’ll lay down everything I am to preserve the honor and integrity of the God that I serve.”

    Nagu näeme, ei vaevu imeliselt vastu pead saanud jalgpallur asja sisulist poolt isegi analüüsima. Kuskilt on tema pähe sattunud idee, et tema jumala au võiks haavata samast soost inimeste abiellu astumine ning nüüd nõuab ta usinasti, et teised inimesed — sõltumata sellest, kas neil on sama jumal, teistsugused või on nad hoopis ilma — tema isiklikku jumalat geide peedistamise teel austaksid.

    “Perhaps God orchestrated that play to give me a platform for what I’m doing here today: To urge political leaders all over our nation to reject same-sex marriage,” he said.

  34. Delfi vahendab BNSi, mis vahendab Eesti kirikute nõukogu sallimatust seadustatud-kooselu-iharuse suhtes.

    Midagi uut sealt muidugi ei pudene.

    “EKN ei toeta homoseksuaalsust ega vastava partnerluse juriidilist seadustamist,” teatas EKN avalikus kirjas justiitsminister Kristen Michalile. “Tänases Eesti vabariigis kehtiv seadusandlus annab taolisele kooselule piisavad garantiid ka seltsingu vormis,” seisab BNSi teatel kirjas.

    EKN on seisukohal, et perekonnaseaduse ja teiste vastavate õigusaktide ümbertegemine tooks kaasa abielu mõiste ümberdefineerimise, mis nõukogu hinnangul hakkaks lagundama “perekonda kui põlvkondade järjepidevuses sündivate ja hoitavate sugulussidemete püsikindlusest lähtuvat elukooslust.”

    Mina nende asemel hakkaks nõudma samasooliste seltsinguliselt kooselult seadusandlike garantiide eemaldamist — vaat’ see juba kolistaks kella.

  35. Naljakas… :)

    Skeptikud jälle pseudoprobleeme arutamas ja teevad veel tähtsa näo.

    Aga mind hakkas täitsa huvitama.

    Äkki keegi tark kaevaja uuriks siis lõpuks välja, kui suur see homode..err LGBT grupi diskrimineerimise probleem Eestis on.

    1. Kui mitu diskrimineerimise juhtu … ütleme viimase 20 aasta jooksul dokumenteeritud on?

    2. Millest need dokumenteeritud diskrimineerimised põhjustatud on? Et, kui LGBT grupi esindaja (NÄITEKS) “valele” kodanikule “külge lööb” ja siis juhtumisi veidi peksa saab, kes siis ikkagi süüdi on?

    Ja kui juba uurimiseks läks, siis võiks veel uurida, et kas LGBT grupid esinevad loomariigis sama tihedasti, kui inimühiskonnas ja kas nende gruppide diskrimineerimist esineb loomariigis vähem, kui inimühiskonnas.

    Transvestiitkaru oleks nt. midagi üli vahvat, mida tahaks oma silmaga näha ja pilti ka teha, ehk teab keegi käte juhatada?

    Siis võiks veel uurida, et kui kaugele selle neutraalsuse teemaga minema peaks? Et siin on vahva artikkel, milles räägitakse Rootsi lasteaiast, kus ka sõnad “poiss” ja “tüdruk” on tembeldatud liiga kallutatud sõnadeks, mis ilmset mõjutaksid laste tulevast käitumist. Mõelda vaid, äkki mõnest siis kasvab veel mees ja teisest naine… jube kohe.

    Ma arvan, et ka sõnad Koer ja Kass tuleks ära keelata ja võtta kasutusele üdine sõna “lemmikloom”… veelparem, lihtsalt “loom”. Ja kuna ka fakt, et loom ei saa valida, kas ta sünnib loomana, siis peaksid ta ikkagi olema samad õigused mis inimesel. Ja no, kui juba loom on inimesega võrdne, siis ei tohiks ka nendevaheist abielu pahaks panna jnejnejne….

    Jutt pikk, mõte lühikene: kus piir on?

  36. @Märt:

    See libeda nõlva argumendi tembeldamine loogikaveaks hakkab vaikselt oma jõudu kaotama.

    Arm, Vabadus ja Mitmekesisus (NVD) partei üritas juba 2006 mitmeid seadusemuudatusi läbi suruda

    Ma ei näe põhjust, miks nad seda uuesti ja uuesti ja uuesti üritama ei peaks niikaua, kuni nad leiavad piisavalt toetust.

    Minu arust on ka sooneutraalne lasteaed juba samm nõlvast allapoole, kuigi võibolla ma olen ka ainus, kes nii mõtleb.

  37. Viktor ütles:

    See libeda nõlva argumendi tembeldamine loogikaveaks hakkab vaikselt oma jõudu kaotama.

    Pole hullu, see on loogikaviga ka ilma templita.

    Viktor ütles:

    1. Kui mitu diskrimineerimise juhtu … ütleme viimase 20 aasta jooksul dokumenteeritud on?

    Oot-oot, kas Sul on kapist võtta niisugune tore argument, et kui geid seadusest loevad, et neil abielluda ei lubata ja ei lähe õnnepaleesse seda üle küsima ja end dokumenteerida laskma, siis ei ole diskrimineerimist toimunudki?

  38. dig ütles:

    Pole hullu, see on loogikaviga ka ilma templita.

    Olgu, rääkisid mind pehmeks. Seleta mulle lollile palun veel kord ära, kust see viga sisse tuleb.

    1. Huvigrupp avaldab survet seaduste muutmiseks grupi huvides.
    2. Seadus muudetakse.
    3. Ühiskond on liberaalsem ja kõik on rõõmsad.
    4. Leidub järgmine huvigrupp, kes innustatuna eelmise grupi võidust hakkab nõudma seaduse muutmist ka oma huvides.

    Kui viga on punktis 4. siis ma 1 näite juba tõin. Loomulikult võib seda kutsuda kokkusattumuseks. Sellisel juhul pole mul midagi lisada. Küsin vaid, et mitu sarnast juhtumit aset leidma peaks, et tuleks välja, et näe – polegi libeda nõlva argument?

    Oot-oot, kas Sul on kapist võtta niisugune tore argument, et kui geid seadusest loevad, et neil abielluda ei lubata ja ei lähe õnnepaleesse seda üle küsima ja end dokumenteerida laskma, siis ei ole diskrimineerimist toimunudki?

    Oot-oot, kas Dig kavatseb tõesti kõik Lesbid ja Geid kokku lugeda ja eeldada, et nad kõik tunnevad ennast automaatselt ka diskrimineeritutena? Väiklane kas pole? Minu enda tutvusringkonnas leidub homosid, kes ei leia praegusel korral midagi valesti olevat ja ei tunne ennast rõhutuna jne.

    Dokumenteeritud juhtum on nt. hr Reimo Metsa lugu (Ei-ei Reimo, ära saa valesti aru, ma ei taha sind solvata ja ära sa mind kohtusse ka kaeba). Dokumenteeritud juhtum on ka politseile esitatud avaldus viharoima kohta. Aga eeldus, et kõik LGBT grupi liikmed tunnevad ennast tänu praegusele perekonnaseadusele diskrimineerituna ei ole kohe kindlasti mitte dokumenteeritud.

    Aga lahendus on ju imelihtne. Kui kõik LGBT-lased, kes ennast diskrimineerituna tunnevad, kuidagi registreerida (ja samamoodi need LGBT-lased, kes ennast diskrimineerituna ei tunne), sii on koheselt olemas käegakatsutav number. A mis praegu on? Tutkit.

  39. Viktor ütles:

    Olgu, rääkisid mind pehmeks. Seleta mulle lollile palun veel kord ära, kust see viga sisse tuleb.

    Libeda tee argument on loogikaviga sellepärast, et see kujutab endast bait-and-switch retoorikavõtet. Kõnealuses kontekstis leidub inimesi, kes ei suuda argumenteerida, miks peaks samasoo-abielusid ära keelama, aga seda siiski tahavad — ja mõned neist argumenteerivad siis, miks peaks ära keelama abielud mehe ja koera vahel (juunõu, nagu Rick “Man on Dog” Santorum) ja üritavad libeda tee argumendiga järeldada, et kuna abielud mehe ja koera vahel pahad on, siis tuleks ära keelata abielud mehe ja mehe või naise ja naise vahel. See on ilmselgelt ebaloogiline.

    Minu enda tutvusringkonnas leidub homosid, kes ei leia praegusel korral midagi valesti olevat ja ei tunne ennast rõhutuna jne.

    Mis Sa arvad, kui paljud orjad leidsid, et nende elul pole suurt midagi häda ja neid ei rõhutagi? Või vähemalt nii väitsid, kui ninatark mõisasaks küsima tuli?

  40. dig ütles:

    üritavad libeda tee argumendiga järeldada, et kuna abielud mehe ja koera vahel pahad on, siis tuleks ära keelata abielud mehe ja mehe või naise ja naise vahel. See on ilmselgelt ebaloogiline.

    Nõustun. Sellise seletuse järgi see on ebaloogiline.

    Aga mis on ebaloogilist mõttekäigus, et kui me anname järgi ühe survegrupi (LGBT) nõudmistele (Seaduse muutmine nende huvides), siis tekib üsna tõenäoliselt järgmine survegrupp (Zoo, Nekro, Pedo – ZNP), kes hakkab esitama oma nõudmisi (seaduse muutmine nende grupi huvides)?

    dig ütles:

    Mis Sa arvad, kui paljud orjad leidsid, et nende elul pole suurt midagi häda ja neid ei rõhutagi? Või vähemalt nii väitsid, kui ninatark mõisasaks küsima tuli?

    Ma arvan, et ma pole oma sõprade jaoks “ninatark mõisasaks”.

    Ja ega keegi pole ju palunud neil avalikult oma nimed letti laduda ja öelda, et JAH, ma tunnen ennast diskrimineerituna. Suhteliselt lihtne on luua anonüümset registreerimissaiti (IP põhist vms), millel antud grupi liikmed siis vastata saavad, et JAH või EI. Probleem võib muidugi tekkida sellega, et kuidas nende registreerinute kuuluvust LGBT gruppi kindlaks teha. Kui kõik vastata saavad, siis hääletavad ka need, kellel LGBT gruppide vastu viha jne. on. Aga see on üks pisike nüanss, millest tarkpead kindasti üle saavad.

  41. Oma maailma on avardanud ja Afganistanist geid leidnud Veiko Rämmel.

    Teatavasti on gayaktivistid jõudnud teadmiseni, et elanikkonnast 10 % moodustavad gay-d. Tegemist on nö universaalse numbriga,mis sobib ilmselgelt kõigisse ühiskondadesse. Nii. Seega peaks ka Afganistaanis olema kusagil need 10 % gaysid. Kuid nagu teada, on Afganistaan islamiriik ning gayd on allasurutud vähemusgrupp, kes ei tohi oma eluviisi avalikult demonstreerida -rääkimata juba paraadidest vmt. Seega võib eeldada, et Afganistaani gayd peavad elama pidevas moraalses ummikus ning enesesüüdistustes.

    Loomulikult hakkavad sellised inimesed väljapääsu otsima -pöördudes enesestmõistetavalt universaalse märtriesteetika poole (teatavasti on gayd on oma loomult tohutud esteedid) ning suunates oma kired ja ängi Allahi meeleheaks uskmatute läänlaste vastu. Püha sõjaga kaasnev märtrisurm on gay jaoks igatsetud vabanemine moraalsetest enesesüüdistustest ning pääsemine maise maailma köidikutest (meenutame, et paradiisis ootavate nn neitside puhul pole nende sugu mainitud). Püha Sõda on Afganistaani Gay-de jaoks seega psühholoogiline võte, kus inimene suunab oma pahameele enesesüüdistamise asemel kellelegi teisele -käesoleva juhtumi puhul siis läänlaste vastu -kes on ju ka ise “vihatud patu” maaletoojad ja levitajad.

    Niisiis jõuame ootamatu -ent loogilise -tõdemuseni, et enamus taliibe ja islamiterroriste on gay-d. Keeruliseks teeb asja see, et nad ise ei pruugi oma kaasasündinud orientatsioonist üldse teadlikud olla -on vaid tunne, et “ma pole Allahi vääriline…ma pole küllalt hea (moslem)…”-

    Kommentaarid on arvatavasti liigsed.

  42. Viktor ütles:

    Aga mis on ebaloogilist mõttekäigus, et kui me anname järgi ühe survegrupi (LGBT) nõudmistele (Seaduse muutmine nende huvides), siis tekib üsna tõenäoliselt järgmine survegrupp (Zoo, Nekro, Pedo – ZNP), kes hakkab esitama oma nõudmisi (seaduse muutmine nende grupi huvides)?

    Kaval oled, demagoog.

    Niisugusel kujul ei ole enam midagi — Sa võtsid ebaloogika vasakusse kätte. Probleem tuleb tagasi siis, kui Sa teed “järelduse”, et mõne survegrupi ilmumine on paha ning seda peaks ära hoidma mõne teise survegrupi peedistamise teel.

    Läänelikus maailmas on kombeks hoiduda surve-, tõmbe- ja muude gruppide kiusamisest lihtsalt sellepärast, et nad olemas on, Vaateid evivad ja teistele ka teatavad, et nad on olemas ja neil on Vaated. Seda hüütakse sõna- ja koosolekute vabaduseks.

  43. Usa pederastid pahandavad, miks Obama nende abielu toetada ei taha ning jõuavad järeldusele, et vastupidiselt küsitluste tulemustele enamik ameeriklasi ikkagi ei toeta pereväärtuste rüvetamist.

    Even LGBT organizers agree that they’d rather pass marriage equality by legislature than at the ballot because at the ballot WE ALWAYS LOSE.

    http://www.queerty.com/the-ny-.....-20110627/

  44. dig ütles:

    survegrupi ilmumine on paha ning seda peaks ära hoidma mõne teise survegrupi peedistamise teel.

    Survegrupi ilmumisest või eksisteerimisest pole nt. minul ja ma usun, et enamikel mõtlevatel inimestel, sooja ega külma. Minule isiklikult on vastukarva see, kui see survegrupp hakkab esitama mingeid nõudmisi seaduste muutmiseks nende (grupi) huvides ja see, et kelleltki teiselt (gruppi mitte kuuluvatelt) arvamust ei küsita. Ja kui need “teised” oma arvamust siiski avaldavad, siis antakse mõista, et see arvamus on kohatu, diskrimineeriv, solvav ja otsast lõpuni vale.

    Ma saan aru, et leidub palju selliseid kiuslikke punne, kes jonni pärast homode ja lesbide nõudmistega ei lepi. Leidub ka selliseid, kes kardavad muutusi ja muutuvad vihaseks, kui (neile arusaamatul põhjusel) nende muutuste läbiviimist isegi kaalutakse. Siis leidub veel radikaale, kes erinevatel ja tihti arusaamatutel põhjusel lihtsalt hingepõhjast vihkavad kogu LGBT gruppi. On ilmselt veel mitmeid põhuseid LGBT seisukohtadega mittenõustumiseks. Ma olen nõus, et ebaratsionaalne viha LGBT grupi vastu ei ole piisav põhjendus aga mida teha nt. muutuste hirmuga või tungiva sooviga hoida traditsioone?

    Fakt on see, et ka nendel “teistel” on õigus oma arvamust avaldada ja, mis iganes põhjusel nad LGBT grupiga ei nõustu, tuleks nende arvamusega arvestada. Kui ühelt grupilt arvamust küsitakse ja teiselt mitte (või siis ühega arvestatakse ja teisega mitte), siis on see ju samamoodi diskrimineerimine. Või kuidas?

    dig ütles:

    Kaval oled, demagoog.

    dig ütles:

    Kommentaarid on arvatavasti liigsed.

    Ja sellist meelevaldset avaldist sa loogikavigadega pikitud demagoogiaks ei nimeta? Või ma sain sinust valesti aru?

  45. Viktor ütles:

    Minule isiklikult on vastukarva see, kui see survegrupp hakkab esitama mingeid nõudmisi seaduste muutmiseks nende (grupi) huvides ja see, et kelleltki teiselt (gruppi mitte kuuluvatelt) arvamust ei küsita.

    Tahad Sa moodustada survegrupi ja hakata esitama mingeid nõudmisi seaduste muutmiseks nii, et Sulle ebameeldivad survegrupid ei saaks esitada mingeid nõudmisi seaduste muutmiseks? Küsid Sa sealjuures nõu oma survegrupi mitteliikmetelt?

    Ma saan aru, et leidub palju selliseid kiuslikke punne, kes jonni pärast homode ja lesbide nõudmistega ei lepi.

    Kole lugu. Säärane positsioon …

    Viktor ütles:

    … on kohatu, diskrimineeriv, solvav ja otsast lõpuni vale.

    Viktor ütles:

    Ma olen nõus, et ebaratsionaalne viha LGBT grupi vastu ei ole piisav põhjendus aga mida teha nt. muutuste hirmuga või tungiva sooviga hoida traditsioone?

    Oled Sa proovinud nõustamist?

  46. @dig:

    Ma ei ole ennast ühtegi ülaltoodud probleemidega gruppi liigitanud. Usun, et mul ei ole nõustamist vaja.

    Aga neid ülalmainitud probleemidega gruppide esindajaid on julge oletuse põhjal vähemalt 1/5 – 1/3 Eesti elanikkonnast. Kena näitaja oli üritus “Jah partnerlusseadusele!” mis minu mäletamist mööda just sellise suhtega (1/3 partnerlusseaduse kahjuks) lõppes. Kahjuks ei suuda ma tulemusi enam kuskilt leida, et oma mälu kontrollida. EGN leheküljelt on tulemused miskipärst kõrvaldatud… halb reklaam vist. Kes oskajam on, ehk leiab üles ja parandab mind, kui ma eksin.

    Aga olgu see number 1/10 või 1/5 või 1/3 või 1/2, see number on ikkagi suur. Ja sa soovitad neil kõigil nõustamist proovida?

    Kaks probleemi. A) Kes selle nõustamise eest maksab? B) Mis on lihtsam, kas saata see hulk inimesi nõustamisele (kusjuures ilmselt enamik neist ei soovi nõustamist) või saata seaduse muutmise eelnõu kuradile?

    Mina võtaksin siinkohal utilitaristliku seisukoha – loeksin kokku poolt ja vastuhääled ning siis langetaksin otsuse, kuna nii ehk naa puhkevad negatiivsed emotsioonid, mida ei saa lihtsalt lambist ignoreerida. Pooldan ka eetilist relativismi, ja leian, et see, mis on eetiline nt. Hispaanias või Hollandis ei pea ilmtingimata olema eetiline Eestis. Tuleb arvestada, et keskmine Eesti elanik on harjunud NK aegse konservatiivse ja tagurliku mõtteviisiga ja neil on õigus oma vaadetele truuks jääda. On tõenäoline, et kui anda Eesti ühiskonnale piisavalt aega, siis see muutub LGBT tolereerivaks loomulikul teel (vanad konservatiivid kõngevad ja noored liberaalid tulevad peale). Ehk siis, mina leian, et ainus õige tee on ootamine ja teavitustöö. Need LGBT grupi liikmes, kes ei malda oodata ja tahavad oma abielu KOHE seadsulikult registreerida Teil on selleks võimalusi piisavalt mujal riikides. Leppige faktiga, et Eesti ühiskond ei ole selleks VEEL ilmselgelt valmis.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga