Leiud augustikuisest ajakirjandusest
Olen ise suvisel puhkuselainel ja meediatarbimine on keskmisest madalam, seepärast ei paku omalt poolt muud, kui avan augusti leidude jaoks uue pesa.
Olen ise suvisel puhkuselainel ja meediatarbimine on keskmisest madalam, seepärast ei paku omalt poolt muud, kui avan augusti leidude jaoks uue pesa.
Meie lugeja Ivo leidis:
Maailma lõpp läheneb. Kas tulnukad päästavad inimkonna?
Ars Technica kirjutab uutest avastustest ilma fossiilideta fossiilkütuste vallas.
Õhtuleht kirjutab soolisest diskrimineerimisest Meerikamaa meditsiinis.
Türgi jalgpalliklubi ohverdas mängu eel elusa lamba!
ise ma videot ei vaadanud.
Tänase päeva parim uudis, mida ei oskagi kuidagi kommenteerida. See räägib enda eest!
Kreeka säästumeede: 1500 surnut kaotas oma pensioni http://majandus.delfi.ee/archive/article.php?id=55646318
Uudisteagentuuri AP andmetel on Kreeka suurim pensionifond lõpetanud pensioni maksmise 1473-le üle 90 aastastele, kes on surnud.
…………………
Valvsate kontrolöride seas on kahtlust äratanud seik, et umbes 9000 üle sajaaastast kreelast on samuti pensioni saajate hulgas, kuigi värskeima rahvaloenduse järgi on Kreekas ainult 1700 üle saja aastast inimest.
День за Днём kirjutab, et СШАs on inimene vampiirihammustuse kätte ära surnud.
Sydney Morning Herald kirjutab islami uutest radikaalidest, kelleks on punkrokkarid.
Huvitav, kas säärase koleda definitsioonivenitamise peale keegi ka protestima hakkab?
Õhtuleht kirjutab “mõelge laste peale” tüüpi tõetust kuulujutust.
dig ei teadnudki, et eestlastel Facebookis üksainus sein on.
Delfi kirjutab ka. “Võltsing” peaks ilmselt olema uuseestikeelne vaste “hoax”ile.
dig ütles:
Kui raamat paari aasta eest välja tuli, leidis see siin-seal välismeedias kajastamist küll. Hüsteerilisi reaktsioone moslemimaailmast pole nagu kuulda olnud.
Film on mullune; siin on üks eestikeelne arvustus.
EPLis intervjueerib Madis Vaikmaa holistilist biosemiootikut Andreas Weberit.
Delfi kirjutab kangetest Tartu meestest Breivikut peatamas.
Kas kogu biosemiootika on säärane uina-muina või käib see ainult holistilise biosemiootika kohta?
Mind huvitaksid teie kommentaarid/selgitused/vaidlustused Weberi väitele:
Isand Weber ajab niivõrd segast juttu, et tema ritta pandud sõnu polegi võimalik kommenteerida selgitada ega vaidlustada, kuna keegi ei saa aru, mida ta öelda tahab.
Mida tähendab “Newtoni tõde” ja “Newtoni aeg”? Kui võtta Newtoni ajaks tema eluaeg, siis 17dal sajandil polnud keegi veel looduslikust valikust kuulnudki. Nii et peavoolu bioloogia on Newtonist ajast tubli paarsada aastat edasi arenenud.
Ma pakuks, et hr. Weber peaks loodusliku valiku tulemusena tekkinud üksikute osakeste kogumina käsitletava ning valget kitlit kandva organismi abi paluma.
@Konspiraator:
Mind ei huvita tegelikult mitte niivõrd Weber ja see, mida tema täpselt öelda tahtis. See, et bioloogia ja veelgi enam meditsiin on kivistunud ja ei võta arvesse uuemaid arenguid nt füüsikas, on ju paljude alternatiivikute väide. No kasvõi see paljuvaieldud homöopaatia ja molekulide puudumine – kas nt kvantfüüsikas ei opereerita juba ammu molekulidest väiksemate osadega ja nende mõjudega?
Mu teoreetilist füüsikas kraadi omav tuttav ütleb, et info on võnkumine (ma olen piisavalt ebapädev, nii et tal pole mõtet kuigipalju täpsemalt väljenduda). See kõlab ju küll nagu vesi homöopaatide veskile…
Pirik ütles:
Saladuskatte all olgu ära mainitud, et erialaga inimestel on pahatihti kõnekäände ja in-joke‘e, mis kõrvalseisja jaoks intuitiivsed ei pruugi olla ja mille otsesõnu võtmine rappa viib. Kui näiteks matemaatikud teekannust räägivad, siis ei pruugi nad ei teed ega kuuma vedelikuga kannu silmas pidada, rääkimata Russelli orbitaalobjektist või jaburate mütsidega teepidudest. On täiesti võimalik, et jutt käib hoopis kuuendast platoonilisest kehast.
Mart K. ütles:
Aga hüsteerilisi reaktsioone antimoslemite maailmast?
@Biosemiootika
Humanitaarbioloogia?
Relativistlik kvantbioloogia vaevalt, füüsikat toodi nähtavasti ainult ebaõnnestunud võrdluseks, ajakirjaniku algatusel.
Vahest on biosemiootika eesmärgiks tõestada pöördväidet – loomad on tegelikult (nagu) inimesed.
Seaduse järgi on kõik jokk, aga näe rahvas ei kiitnud poliitiku tegevust heaks. Pressikonverentsil poetas pervert ka nii ilusasti pisara! Selline käitumine on eduteoloogia vili, kus usklikele on kõik lubatud, ka noorte tütarlaste lörtsimine. Arusaamine moraalist on neil rohkem kui vildakas.
Saksa kristlike-demokraatide esipoliitikul oli suhe 16-aastase neiuga http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=55732758
Üheksa kuud enne Schleswig-Holsteini liidumaa valimisi astub Kristlik-Demokraatliku Liidu (CDU) põhikandidaat tagasi. Tagasiastumise põhjuseks oli eelmise aasta alguses olnud suhe tollal 16 aastase tüdrukuga.
40-aastane Christian von Boetticher teatas oma otsusest eile õhtul Kielis, kirjutab ajakiri Stern. Tagasiastumisega viis ta oma partei juhtimiskriisi. Kui CDU eelmine nädal sellest teada sai, siis tekkis mõistmatus ning meelepaha. Praeguseks on see suhe läbi.
……………………..
Samuti ütles ta, et see suhe oli tema ringkonnas aksepteeritud ning ka seaduse ees legaalne, kuid ta ei arvestanud, et paljude inimeste silmis ei ole selline käitumine moraalne.
@dig:
Info ei ole võnkumine?
Kvantfüüsikas ei opereerita juba ammu molekulidest väiksemate osadega ja nende mõjudega?
@Konspiraator:
Kas alljärgnevat kirjeldust juba annab kommenteerida/kritiseerida?
Kvantfüüsika tõestab, et mateeriat ei saa jagada algosakesteks nagu eraldiseisvateks ehitusklotsideks, millest siis kõik suuremad asjad koosnevad. Sest see algosake võib tekkida, kaduda ja muutuda nähtamatuks pealtnäha ilma seaduspärasuseta. Et kõik asjad, nii elus kui elutud eksisteerivad ühtses kvantväljas ja mõjutavad üksteist pidevalt.
Newtoni füüsika ütleb, et kõik mateeria on täpselt mõõdetav kuni algosakesteni ja nende kehade-osakeste käitumine täpselt valemitega ette ennustatav. Ja kõik elusolendid on lihtsalt biokeemilised masinad.
Meditsiinis ja bioloogias on kvantrevolutsioon veel toimumata.
Mitte küll ajakirjandusest, aga metameditsiin, mandalad ja muud põnevad asjad möllavad ökokogukondade kokkutulekul:
http://www.kogukonnad.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=137%3Aoekokogukondade-kokkutuleku-kava&catid=34%3Aartiklid&Itemid=76
Programmi sisu:
http://www.kogukonnad.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=138&Itemid=76
pirik ütles:
Ei, isegi need mõisted ei käi sedasi kokku. Ja teekannaeeder ei ole korrapärane hulktahukas.
Misjaoks? On Sul sellega mingi isiklik side?
Hakatuseks on tegemist ilmse jamaga, sest kvantfüüsikas uuritavad kvandid endat just säherdusi klotse kujutavadki. Edasi läheb asi allamäge.
tänane huvitaja saade Vikerraadios
Narkolepsiakahtlused said kinnitust: noortele ei tohiks GSK seagripivaktsiini anda
Lugu on mumeelest üsna anomaalne ja loodetavasti saadaks jälile, mis põhjustel sellised tulemused on ilmnenud.
pirik ütles:
Noh, siin on vähemalt mõni konkreetne väide. Umbluu küll, aga siiski.
pirik ütles:
Kvantfüüsika vastupidi tõestab, et saab küll ja sellega just tegelebki. Ühtlasi tõestab antud väide ka seda, et teksti autoril pole antud valdkonnast isegi mitte baasteadmisi.
pirik ütles:
Ei ütle. “Newtoni füüsika”, ehk siis klassikaline mehaanika ei räägi osakeste suurusest mitte midagi. Ja koperdas nii umbes 100 aastat tagasi probleemi otsa, et molekulide ja nendest väiksemate osakeste puhul hakkavad mõõtmised valemite põhjal tehtud arvestustele mitte vastavaid tulemusi andma. Probleemile otsiti muidugi põhjusi ja nii tekkiski too kvantfüüsika.
Mida tähendab sõna “kvantrevolutsioon”? Kvantfüüsika saavutusi kasutatakse kõikides valdkondades. Kui nüüd rääkida ülalmainitud homoöpaatiast, siis selle toimimist ei kinnita ükski tänapäeval tuntud teadusdistsipliin, vastupidi nad kõik kinnitavad, et see on umbluu.
Oskad Sa selgitada, kuidas kvantfüüsika homoöpaatia toimimist kinnitab?
PZ Myers kirjutab huvitavast leiust, mis toetab hüpoteesi, et plesiosaurused sünnitasid elusaid saurusetibusid.
Avastus lubab spekuleerida ka eelajalooliste vee-elukate seltsielu üle:
@Konspiraator:
Ma kardan, et algosakesteks jagamise all peetakse siinkohal silmas seda, et mateeriat ei saa jagada järjest väiksemateks kindlat kuju ja mõõtmeid omavateks klotsideks ja pallikesteks. Mis vastab tõele. Sest kuigi me saame jagada proootonid ja neutronid kenasti kvarkideks, 3 tk per naase, siis need kvargid ise on kummalised tegelased, millel on nt värvilaeng, ja see ei tähenda teps, et me prootoni-neutroni sees siniseid, punaseid ja rohelisi kuulikesi näeme, kvarkide vahel vehklevad infovahendajatena gluuonid, ja kogu see kompott on ühtaegu laine ja osake.
Aga selles kõiges ei ole mitte kui midagi põrutavat, sest on vaid vaja lahti lüüa üks tark kvantfüüsikast rääkiv raamat, kust selgub, et mingit revolutsiooni pole olnud ja keegi Newtoni mehaanikat “ümber lükanud” ei ole. See toimib ikka seal ja selliste kehade vahel, kus toimis varemgi, sellist suurusjärku objektide puhul, mida Newton ja tema kaasaegsed oma vahenditega uurima pääsesid. Edasi läksid mõõtmisvahendid täpsemaks, kombatavad osakesed aina pisemaks, avastati huvitavaid fenomene ja leiti neile ka seletusi. Kõike pole suudetud seletada ja ehk kunagi ei seletatagi.
Sama kehtib bioloogias – ilmselt ei maksa loota, et evolutsiooniteooria kunagi ümber lükatakse, aga alates Darwini aegadest on bioloogia arenenud ikka väga kaugele, on sidunud ennast selliste teadusharudega nagu keemia ja füüsika, saanud füüsikutelt hulga peeni vaatlusvahendeid, mis lubasid kindlaks määrata selle, et organismid rakkudest koosnevad, et rakkude sees on organellid, selgeks teha DNA ehituse, uurima asuda närviimpulsside ülekandemehhanisme, virgatsainete toimemehhanisme, kuidas toimub ioonide transport läbi rakumembraanide jne jne… no tegelikult tahtsin avaldada oma arvamust, et bioloogia on isegi sellest ajast, kui mina ülikoolis käisin ja evolutsiooniteooriat õppisin, väga palju edasi arenenud, muud bioloogia valdkonnad muidugi ka, ja need mehhanismid, kuidas elusorganismid keskkonnaga kohanevad ja mil moel tunnused järglastele edasi kanduvad ja kinnistuvad ja avalduvad (rääkimata sellest, et pidevalt täpsustub info selle kohta, kuidas need tunnused ikkagi määratud on ja miks nad vahel avalduvad ja vahel mitte) on kogu aeg selgemaks saanud. Ainult et iga vastus toob enamasti kaasa veel 10 uut küsimust ja nii see aina lõputult veerebki see protsess, teadasaamise protsess.
Ökosüsteemide ning organismidevaheliste suhete tasemel kehtib sama asi. Populatsioonidünaamikas uuritakse organismidevahelisi suhteid eri meetoditega, kaugseirest molekulaarbioloogiani. Holistiline bioloogia on vist pigem soov igava kuiva teaduse asemel läheneda loovalt, st ilma valemeid ja aparaate kasutamata, ladusalt jutustades.
International Business Times edastab interplanetaarseid äriuudiseid Lohe tähtkujust, kus on leitud ebatavaliselt tume planeet.
Deutsche Welle kirjutab, et Hamburgi lennuväljal katsetatud riistapuu lennureisijate riiete alla piilumiseks oli kõveriti reguleeritud: liiga vähe turvat, liiga palju teatrit.
Teistes riikides on teised kriteeriumid.
World Radio Switzerland kirjutab sõltumatust Zürichi geeniinstituudist Tut-Anh-Amun’i geene sekveneerimas.
Viisakat skeptitsismi avaldab Live Science:
Suisa ebaviisakalt irvitab The Spoof!.
Mis värk on, võib lugeda
sularahaiGENEA veebilehe pealt:CBS News kirjutab uute ilma raadiosideta mobiiltelefonikõnede võidukäigust.
Kas niisugune lahendus mõjub füüsilisele tervisele hästi, ei ole veel selge, küll aga on ülemäärane iseendaga rääkimine üks andmepunkt vaimsete haiguste kahtlustamiseks.
@dig:
Ei ole muud isiklikku sidet kui see, et nii on mulle asja seletatud. Loogiline on seletusi kontrollida, kuid samas tegutsen ise hoopis teises valdkonnas ja huvid ka teised. Ei taha olla lihtsameelne, kuid erialasesse kirjandusse pole ka mingit tahtmist kaevuda.
@Konspiraator:
Aga kuidas sobitub Newtoni ja kvantfüüsika vahele Einstein? Ma muidu arvasin, et Newtoni teoorias oli suur lihtsustusaste (mis ei tähenda ju, et üldse ei kehtiks ja oleks umbluu), Einsteini teoria võttis arvesse rohkemat (natuke väiksem lihtsustusaste) ja kvantfüüsika läks päris mikrotasandile, nii et asi muutus veelgi täpsemaks.
Vale?
Seda, kuidas kvantfüüsika homoöpaatia toimimist kinnitab, ma ei oska ja ei püüagi. Nendest, kes püüavad, on mulle jäänud mulje, et peamiselt selle kaudu, et kvantvärk on asjad tunduvalt segasemaks ajanud (rohkelt alternatiivseid teooriaid jne), mis annab hp pooldajatele võimaluse öelda,et
1) midagi pole kindlalt paigas
2) võimalik, et asjade arendes leiab seletuse ka hp
3) traditsioonilised argumendid hp vastu ei ole enam nii ilmselged (nt see, et pole molekule, ei pruugigi olla oluline)
Aga kas ma saan õigesti aru, et praegu pole kvantfüüsikas ka midagi selle poolt, et materiaalse aine vähenedes võiks mõju suureneda?
Kahjuks pole ma päris kindel, kas te siin seda üldse esile tooma hakkaksite, kui midagi tõesti selel poolt räägiks. Natuke jääb siiski mulje, et siin portaalis ollakse põhimõtteliselt vastu ja mitte kuigi avatud. Vabandust, aga selline mulje jääb.
@katrinv: Aitäh!
pirik ütles:
Kvantfüüsikast ma ei tea küll muhvigi, aga kui supi sisse hästi vähe soola panna, siis on ta ju ka hästi nõrgalt soolane, paned aga soola kõvasti, siis on päris soolane, mitte iialgi vastupidi. Miks homöopaatia puhul sama seaduspärasus ei peaks kehtima?
pirik ütles:
Homöopaatia toimimist ei ole tarvis seletada. Eksperimentide põhjal nähtub, et homöopaatia ei toimi ja mittetoimimise põhjused on juba ära seletatud.
Samuti ei ole tarvis otsida seletust, miks ükssarvikud kevaditi kitsehüppeid teevad — ei ole mingisuguseid tõendeid, et ükssarvikud olemas oleksid või kevaditi kitsehüppeid teeksid.
dig ütles:
nö tõelised ükssarvikud on muinasjuturaamatu piltidel olemas. Ninasarvikud saab ka ükssarvikute alla klassifitseerida, nemad on ka päriselt olemas, karta on küll, et kitsehüpped võivad neil üle jõu käia, eks nad hüppa ikka rohkem ninasarviku moodi.
Homöopaatia ja homöopaadid (neil on isegi EV-s kutsestandard kehtestatud ju) on samuti olemas, mis siis et teaduslikus mõttes on tegu nö soolapuhumisega. On kuulda olnud, et leidub ka ametlikke arste, kes neid ravumeid soovitavad, kliente, kes neid tarbivad ja ka rahul on, vähemalt mõnikord. Ma ei tea, mis siit nüüd järeldada saaks, äkki seda näiteks, et mõned ninasarvikud peavad end ükssarvikuteks ja hüppavad üle kitse, mis tegelikult on rohkem kilpkonn või miskit taolist :) A`sina dig, tead muidugi paremini.
ninasarvikud hüppamist harjutamas
ülejäänud piltide ninasarvikud paistsid kõik pigem kaht sarve omama :/
New York Times kirjutab postideelisest maailmast.
Hiina häälekandja Global Times avaldab Ühendkuningriigi peaministrile tunnustust lapsiku “Internetivabaduse” meemi hülgamise ja väärtuspõhisesse täisikka kasvamise eest.
Lõpuks ometi ei suukorvistata tsensuuri proponente; nüüd võivad nad oma suurejoonelistest ideedest vabalt rääkida ka seal, kus see enne võimatu oli.
BBC andmeil on San Diego raamatutargad asja põhjalikult uurinud ja jõudnud järeldusele, et inimesed ei loe juturaamatuid üksnes selleks, et viimasele leheküljele kirjutatut teada saada.
Teise maailmasõja ajal toimunud Bataani Surmamarsi viimane ohver on ära surnud, raporteerib USA Today.
Business Insider kirjutab Orson Wellesi teisest tulemisest. Seekord on marslased Euroopa aktsiaturgude kallal.
(Briti ajakirjanduskommetega ehk mitte päris sina peal olevatele lugejatele olgu mainitud, et The Mail on Sunday on The Daily Mail‘i nimi pühapäeviti.)
Galveston Daily News kirjutab, et Texases on vahi alla võetud vampiir.
Los Angeles Times’i teateil on Sacramentos kinni nabitud mees, kellele pannakse süüks kohalikku vanglasse sisse murdmist.
Californias on vanglast välja lastud inimestel seadusega keelatud vangla territooriumil viibida.
Los Angeles Times kirjutab, et liftis viibimine võib olla elukardetav. Surma vahetuks põhjuseks võib saada divesinikmonooksiidi üleannustamine välispidises vormis.
salvey ütles:
Neid tuleb lihtsalt õigesti loendada: üks sarv ja veel üks sarv. Tegemist on topelt-ükssarvikutega.
Vanglasse pääsemise ihaldusväärsusest pajatavad ka Eesti Kommunistid.
WBNS-10TV vahendab uute muusikaliste eksperimentide tulemusi.
Austrian Times räägib uutest tuultest ühekäeliste bandiitide maailmas.
Kui kohus pretsedenti toetama peaks, on ette näha võimalust, et arvutusvea tagajärjel automaatidesse raha pannud ja seda retroaktiivselt tagasi nõudvate inimeste arv Austrias kasvab.
Washington Post edastab tehnika võidukäiku Kentuckyst, kus Louisville’i linnas patrullivatele politseinikele on välja jagatud võrguühendusega arvutid hobuserangide külge kinnitamiseks.
Vanad roomlased kasutasid hanesid sissetungijatest hoiatamiseks. Uued ladinaameeriklased pruugivad sama tehnikat vastupidisel eesmärgil — vanglast välja tungimise intsidentide märkamiseks. Kirjutab Irish Independent:
Deutsche Welle kirjutab Yorki füüsikutest, kes viskasid gravitatsiooniteooria, aegruumi kõveruse ja matemaatika aknast välja ja modelleerisid musti auke üksnes elementaarse kvantfüüsika ja termodünaamika põhjal.
dig ütles:
Topelt-ükssarvikud pole looduses ja loomakasvatuses mingi haruldus.
Aga ükssarvikud, tüüp III?
salvey ütles:
Kvantfüüsikast ma ei tea küll muhvigi, aga kui supi sisse hästi vähe soola panna, siis on ta ju ka hästi nõrgalt soolane, paned aga soola kõvasti, siis on päris soolane, mitte iialgi vastupidi. Miks homöopaatia puhul sama seaduspärasus ei peaks kehtima?
Ma saan nii aru, et hp puhul ei pea toimeaine ise midagi kehas korda saatma (siis oleks nagu soolaga, et mida rohkem ainet, seda rohkem korda saadab), vaid kõigest andma kehale infot, millega tal on vaja ise tegeleda, millele rakendada oma jõud ja isetervenemisvõime. Niisiis info, mitte toimeaine, mis peab ise midagi korda saatma. Aga minult pole küll mõtet küsida, kuidas see info vees säilib ja kehas toimib.
dig ütles:
Homöopaatia toimimist ei ole tarvis seletada. Eksperimentide põhjal nähtub, et homöopaatia ei toimi ja mittetoimimise põhjused on juba ära seletatud.
Mulle tundub see natuke lihtsustatud lajatamisena. Olen valmis nõus olema, et eksperimendid ei näita, et hp toimiks (mitte “nõus” vaid “valmis nõus olema” – sellepärast, et ma ei ole tegelikult ei uuringutega nii täpselt kursis ega ka pädev nende üle otsustama, samuti tean, et on meedikuid, kes on nende uuringute osas eriarvamusel, nt soovitati mul hiljuti lugeda uuringuid lehel heel.com). Kas sellest saab ikka teha järelduse, et hp ei toimi? Saab, aga siis, kui võtta ühtlasi eelduseks, et teaduslik meetod on kõikvõimas ja selle kohaselt läbiviidavad katsed on absoluuteks näitajaks kõikvõimalike nähtuste kohta ja suudavad arvesse võtta kõiki tegureid (ka neid, millest meil pole aimugi). Kui seda eeldust ei tee, siis ei saagi järeldada muud, kui et “praegu au sees oleva teadusliku meetodi kohaselt läbiviidud katsed ei tõesta hp toimimist” vms.
dig ütles:
See on kasiinode tavapraktika. Iga kord, kui võidetakse jackpot, peab masina üle vaatama tehnik, et ega mingit tarkvaraviga pole. Ja pole ilmselt üllatus, et neid vigu pidevalt leitakse.
http://www.denverpost.com/news/ci_14795166
http://www.onlinecasinosphere.com/news/reports/world-casinos/canadian-casino-refuses-to-pay-jackpot-5443.php
http://www.luxurylaunches.com/other_stuff/two_men_denied_slot_machine_winnings.php
Iseasi, kuidas see kõik skeptikutesse puutub.
pirik ütles:
A kas on kuskil kirjeldatud meetodit, mida võiks veel katsetada, et tõestada hp toimimist?
BeliefNet kirjutab, et Tennessees asuvas Scotti maakonnas on kontrollitud kemikaalidega seotud arestide arv kasvanud 600% pärast seda, kui kohalikud inimesed palvetama hakkasid.
K_V ütles:
Minu teada mitte, ma olen täitsa nõus, et teaduslik meetod on parim, mis meil tõestamiste tarvis on. Aga see ei pruugi tähendada, et see on kõikvõimas. Siis kui veel molekule mõõta või dna-d uurida ei osatud, olid need vast siiski olemas.
pirik ütles:
Ei-ei, eksperimendid näitavad, et homöopaatia ei toimi. Homöopaatilistel nostrumitel ei ole neid kliinilisi toimeid, mida homöopaadid neile Hahnemanni maagilise mõtlemise põhjal omistavad ja lahjemaid homöopaatilisi lahuseid on mistahes vahenditega võimatu paljast veest eristada, sest nad koosnevad paljast veest.
Enesepettus on kõige lihtsam. Loe näiteks siit.
Niisugust eeldust ei ole tarvis. Kui meil on miljon patsienti, kes kannatavad gripi käes ja homöopaatilised gripinostrumid ei vähenda nende suremust, kergenda sümptomeid ega kiirenda paranemist, saab ilma igasuguse kõikvõimsusega järeldada, et nood nostrumid ei tööta.
Religious Dispatches kirjutab, et ÜRO Inimõiguste Komitee on kommenteerinud universaalse sõnavabaduse küsimusi.
dig ütles:
Sinu enda viidatud artiklist:
“Since homeopathy is concerned primarily with the unique way in which each individual manifests his or her symptoms, the trick for the prescriber is to determine what symptoms are most prominent, or characteristic, in any given case of the flu. A careful study of the symptom pattern of the sick individual allows the prescriber to choose a corresponding homeopathic medicine that closely matches that pattern.”
Aga kuidas on HI- viirusega?Seda ennast pole ju ka leitud, tuvastatakse üksnes antikehade järgi.
pirik ütles:
See on üks väga levinud umbluu-kontseptsioon, et informatsioon on midagi, mis saab kuidagi iseendast heljuda. Ei saa. Eeter (mitte see kemikaal) maeti juba oma 100 aastat tagasi maha. Informatsioonil on alati mingi kombatav-mõõdetav kandja (raamat, raadiolaine, molekul vms.). Seega mida vähemaks jääb preparaadis ainet, seda vähem on seal informatsiooni (müra/signaali suhe on kõrgem, HP preparaatide puhul tüüpiliselt nii kõrge, et signaali enam eristada ei ole võimalik).
marve ütles:
Tuvastatakse jah antikehade järgi, mis ei tähenda, et teda leitud poleks. Diagnoosida on nii lihtsalt kergem.
http://news.softpedia.com/newsImage/Researchers-Claim-the-Discovery-of-a-Possible-Cure-for-HIV-2.jpg/
@pirik:
See on suurepärane näide homöopaatide post facto eneseõigustamisest. Seda ei maksa tõsiselt võtta.
marve ütles:
Ai-ai, jama. Mitte ainult leitud, ka RNA on ära sekveneeritud ja kaardistatud. Vaata genoomikaarti Los Alamose Riikliku Laboratooriumi veebilehel.
dig ütles:
Miks post facto? Minu meelest on see praktiliselt hp aluseks, et loeb üldpilt: mitte haiguse diagnoosimine (gripp), vaid kõikvõimalikud (mitte ainult füüsilised) sümptomid ja nende ilmnemise viis. Seetõttu ei ole hp positsioonilt ka kuigi mõttekas koguda kokku hunnik sama haigusega inimesi ja katsetada nende peal ühte konkreetset “ravimit”.
Postimees kirjutab hauarüüstajate tegevusest Kärlas.
pirik ütles:
Sellepärast, et selliste juttude peale toetudes armastavad homöopaadid pärast ebaedukat katset otsida “põhjapanevaid” ettekäändeid, miks nende nostrumid seekord ei töötanud. Kui post facto asjasse ei puutuks, oskaksid nad neid põhjuseid ette näha, kõlbmatud nostrumid enne katset kõrvale jätta ja välja käia ravivahendi, mis eksperimendi positiivselt läbida suudaks.
Võrdle seda vitsameeste post facto eneseõigustamisega, kui nad vett üles ei leidnud:
Kui tohib, siis veel üks hästi rumal küsimus.Miks peaks võtma Mart O. osundatud pilti väidetavast HI-viirusest tõese tõendusena?Mille poolest see erineb paljudest fotoaparaadiga jäädvustatud nn valge naisekuju ilmingutest, mida usklikud nimetavad Neitsi Maarja ilmutusteks, kuigi vastavat nimesilti pole ühelgi neist rinnale kinnitatud?
dig ütles:
Kas selliseid katseid on tehtud, kus homöopaadid saavad vabalt tera valida (kuigi haigus kõigil katsealustel üks)? Või on ikka üks haigus ja üks ravim?
Ja kas loomadel pole hp katseid tehtud? See vist jätaks kõrvale platseebo teema…
Sul on õigus, see on tõesti üks hästi rumal küsimus.
Kõige silmatorkavamad erinevused viidatud pildi ja viitamata ettekujutatava valge naisekuju vahel on värv — pildil kujutatud objektid ei paista valged olevat, ettekujutatavat valget naisekuju tuleb aga valgena ette kujutada — ja kuju — pildil kujutatud objektid ei meenuta naist, ettekujutatavat valget naisekuju tuleb aga naisekujulisena ette kujutada.
P. S. Rinnasildi viiruse rinnale kinnitamine on tülikavõitu, kuna viirused ei ole imetajad ja ei evi rindu.
Mina tsiteerisin Eesti Kommuniste:
Postimees kirjutab teise säherduse inimese soovide täideminekust:
Kus juba on, sinna antakse juurdegi:
MSNBC kirjutab confirmation biasest ja post hoc ergo propter hoc mõttekäigust.
PZ Myers kommenteerib:
Piinlikke küsimusi esitab Orac:
Vastus on ju ilmne: autoritaarses mõttemaailmas on välistatud hierarhias kõrgemal asuvate autoritaarsus-sõlmede kritiseerimine, peavoolu-teism aga paigutab kõik oma liikmed oma lemmikjumalast allapoole jäävatele hierarhiatasemetele.
PZ Myers tunneb muret kauaaegse fänni äkilise kadumise üle:
Juhtunu tagamaid paljastab CTV:
Montreali politsei on meelitatud tähelepanust oma töö vastu.
WingNutDaily kirjutab kristlikest fundamentalistidest, kes on edukalt blokeerinud mittemeelepärase organisatsiooni Plannet Parenthood avaliku koosoleku ja lubavad seda jälle teha.
Dalai laama ajab banaalset mämmi: ühtki religiooni ei tohi pidada pahatahtlikuks (ERR).
Laama ei mäleta hästi ka kaugemat ega lähemat ajalugu, Gujarati mässu, hindu terroristide rünnakuid kristlastele ja moslemitele, jne.
Pirik ütles:
Kui keegi leiutab mõne uue töötava meetodi tõe väljaselgitamiseks, küll siis ka teadlased seda kasutama hakkavad. Igal juhul edu.
Dalai Laama ütles kanal 2-le antud intervjuus:
Jällegi loodan siinsetelt skeptikutelt saada kommentaare-kriitikat, mis oleks võimalikult täpne, aga võimalikult arusaadav, et üks lihtinimene saaks põhjendatud seisukoha võtta.
Allikas: http://www.postimees.ee/533898/dalai-laama-selgitan-seesmiste-vaartuste-tahtsust-ilmalikul-teel/
Mõistagi muudab hea tuju iga haiguse prognoosi positiivsemaks. Ise küsimus, kui tõhus on hea tuju tekitamiseks nt autosugestioon. Laama ei täpsusta, mida ta meele treenimise v kõrgemale tasandile upitamise all silmas peab — mina tunnen end targemana pärast iga enam-vähem targa raamatu või filmi vaatamist, aga ma oletan, et usujuht ei mõelnud seda.
Mart K. ütles:
Eks ta mingil määral ikka on. Tasub vaid vaadata kogu seda dalaid vaatama kogunenud inimhulka, kelledest enamik väidab ilmselt, et neil on nüüd enesetunne märgatavalt parem kui varem ja mille muu kui autosugestsiooniga seda ikka selgitada, sest ega dalai ju mingeid ennekuulmatuid tõdesid seal ei kuulutanudki.
salvey ütles:
Enesepettusega? Mis on muidugi sama asi; “eneseveenmist” ehk autosugestiooni võib vabalt pidada funktsionaalseks luiskamiseks iseendale.
Kunagi teismelisena osalesin mõnda aega autosugestiivse meeletreeningu rühma seanssidel. Mul tekkisid sellest masendus- ja hüsteeriahood, mis lakkasid kohe, kui “treeningu” peatasin. Kipun suhtuma skeptiliselt selliste meeletreenijate pädevusse. Ükski taju muutev protseduur pole ohutu ning “treener” võiks osata näha ohumärke ning vastavalt käituda, milleks tal peaksid olema head teadmised meditsiinilist, psühholoogiast ja psühhiaatriast.
Mart K. ütles:
Millega seda seletatakse?
Üldiselt on ju meie meditsiin keha ja meele seoste uurimisel ja arvestamisel pigem kitsi. Kas pole? Olen aru saanud, et pikalt on füüsilist ja mõtte-tunde poolt käsitletud eraldiseisvatena, mistõttu vähemalt rakendusmeditsiini pole seoste arvestamine jõudnud. Psühholoogide-psühhiaatrite juurde jõuavad need, kes otseselt selle poolega hakkama ei saa, aga füüsiliste vaevuste korral ei puutu nagu asjasse.
pirik ütles:
võiks ju näiteks hormonaalse tasakaaluga selgitada, välisärritajatest sõltuvalt toodab keha ju ühtesid hormoone rohkem kui teisi (arvan ma võhikuna); endorfiine ja mida kõike veel.
Ladvast pakun, et üks tegureid, miks positiivne häälestus hästi mõjub, on asjaolu, et haige, masendunud ja/või muidu liigses pinges organism toodab stressihormoone, mille ülemäär organismi kahjustab. Rõõmus meel võib töötada vastupidi — võimendada biokeemilisi protsesse, millega keha end ise lohutab ja kahjustusi ravib —, aga ma pole pädev.
@Mart K.:
pakun juurde ka sellise variandi, et positiivse suhtumisega inimene on koostöövalmim, suhtlemisaltim kommunikeerima oma seisundit, mis võimaldab arstil raviskeemi paremaks muuta, lisaks on inimene tähelepanelikum arsti poolt määratud raviskeemi järgima.
Digital Cuttlefish kirjutab, kuidas meelt avali hoida.
Saadaval on ka luuletus.
dig tsiteeris PZ Myers’it:
Kuulujutte kinnitab CTV.
@pirik:
iseäranis neuroteadus. Nad on leidnud tiheda seose meele ja aju vahel ja eksperimentide abil on juba avastatud, et kui meelt treenida, toimuvad ajurakkudes füüsilised muutused.
Ei ole samuti asjatundja, kuid teadus tõestab, et see on võimalik. Uuringus räägitakse küll lühiajalisest mõjust, kuid idas tuntud arengu läbiteinuna võin kinnitada, et muutused mõtlemise kvaliteedis on püsivad. Olen otsinud muudatustele endas teaduslikke selgitusi, kuid pole leidnud midagi tõsiseltvõetavat. Seega ei oska rohkem seletada.
Aju elektrifitseerimine paneb kastiväliselt mõtlema
http://teadus.err.ee/artikkel?id=3602&cat=1
Sidney ülikooli neuroteadlaste uurimuse kohaselt on elektrivälja abil ajutiselt võimalik vasaku ajupoolkera temporaalsagara tööd vaigistada, mis omakorda võimaldab sisseharjunud mõtlemismustreid välja lülitada ning seega probleemidele värskeid lahendusi leida.
Teadlastepaar stimuleeris 60 katsealust mööda koljupinda leviva alalisvooluga (tDSC), et ajutiselt vasakpoolse temporaalsagara tööd vaigistada. „Sama elektrivoolu tekitatav elektriväli tõstab aga parempoolse temporaalsagara tundlikkust, mis tähendab, et mõttetegevusel lülituvad sisse pigem sealsed neuronitevõrgustikud,“ selgitas Snyder. Erineva raskusastmega testide lahendamisel selgus, et eelnevalt elektrivälja tõttu polariseerunud neuronitega katsealused lahendasid ebatraditsioonilist lähenemisviisi nõudvaid ülesandeid kolm korda tulemuslikumalt kui kontrollgrupp.
Samuti ei ole võimalik inimestel loovat mõtlemist kunstlikult pikemaks ajaks tekitada. „tDSC mõju kestab pärast stimulatsiooni ligikaudu tunni, mis on sedalaadi uuringute läbiviimiseks ideaalne. Pikemaajalisi mõjusid täheldatud ei ole, kuigi mõned uuringud on võimalust siiski kaalunud,“ sõnas Snyder. Samas loodab teadlastepaar, et tulevikus on võimalik efekti paremates kontrolltingimustes uurida ning lõpuks viia ka „loovunelmate“ masina loomiseni. „Kohe kindlasti tuleb aga enne oodata, kui tulemusi teistele kognitiivsetele ülesannetele ülekanda saab,“ jääb Chi kindlaks.
Artikli lõpus on toodud ka link töörühma uurimusele ajakirja PloS Neuroscience veebiväljaandes.
pirik ütles:
Inimese kehalist poolt ja mõtteid-tundeid ei saa küll praktilises kliinilises meditsiinis eraldiseisvatena käsitleda. Vähemalt viimased sada aastat on neid seoseid teadustöödes ka pidevalt arvesse võetud. Ning omakorda patsiendikesksus (patient centered care) – patsiendi tunnete, eelistuste, ootuste ja arusaamadega arvestamine nii tema kehaliste kui ka vaimsete ja hingeliste probleemide lahendamisel – olnud kliinilise meditsiini baasprintsiibiks küll vähemalt viimased paarkümmend aastat.
Muidugi, võib öelda, et patsiendikeskne lähenemine edeneb kord paremini, kord kehvemini – sõltuvalt ajapiirangutest, isiksustest, probleemidest, konkreetsetest oludest. Ja teiselt poolt tuleb tõdeda, et mõnedki alternatiivmeedikud on ilmsesti hea meelega pimedad pärismeditsiinis toimuva suhtes. (See vast aitab endast paremal arvamusel püsida).
Týden.cz kirjutab, et Euroopa Kosmoseobservatooriumi projekt HARPS on leidnud uusi eksoplaneete — millest mõned võivad osutuda elamiskõlblikuks meile teadaolevatele eluvormidele.
Inglise keeles saab asjast lugeda arXiv’ist: A Habitable Planet around HD 85512?.
Praeguse majandus- ja finantskriisi süüdlane on leitud! Hurraa, kestvad kiiduavaldused.
Nixon külvas tänase kriisi seemned 15.08.2011 http://www.ap3.ee/article/2011/8/15/nixon-kulvas-tanase-kriisi-seemned
15. august nelikümmend aastat tagasi oli päev, mil esimest korda ajaloos algas eksperiment ülemaailmse valuutaga, mille juurdeloomist ei kammitsenud enam ei kuld ega muud käega katsutavad varad.
Tagantjärele pole kahtlust, et just selle USA toonase presidendi Richard Nixoni otsusega külvati täna maailma majandust ja finantsturge raputava kriisi seemned.
“Maailma majandus on kistud süvenevasse finantskriisi, mille põhjuseks on üle pea kasvanud võlakoormad, suured mullistused eri varaklasside hindades ning ülevõimendatud pangad – kõik moonutused, mille on otseselt tinginud neli kümnendit väldanud pretsedenditu katteta raha juurdeloomine, kunstlikult madalal hoitud intressimäärad ning “viimase instantsi laenuandja” keskpangandus,” kirjutas täna ajalehes Wall Street Journal Detlev S. Schlichter, kel tuleb septembris välja raamat “Paberraha kollaps – rumalus elastse rahaga ning lähenev monetaarne krahh.”
Nelikümmend aastat hiljem on Nixoni pärandiks odavast laenurahast sõltlaseks muutunud maailmamajandus, moonutatud hinnad, kursilt kaldunud majandustegevus ning üle jõu käivad võlakoormad.
Oakrock ütles:
Inflatsioon või deflatsioon, maitse asi. Kui USA poleks kullastandardit lõpetanud, poleks ehk tõesti seal praegust kriisi praegusel kujul. Aga kriise ikkagi oleks, lihtsalt need oleks rohkem 1929 aastale sarnased. Pluss ega USA kullastandardile jäämine poleks tähendanud, et EL samuti kullastandardi omaks võtnud oleks ja seega ei saa Nixonit kuidagi euroala hädades süüdistada.
Kusjuures suvaline riik võiks ju kullastandardi kehtestada aga millegipärast pole ükski vahepealsetel aastatel uue raha kehtestanud riikidest seda teinud. Ilmselt põhjusega.
Leidsin Dalai-laama kohta huvitava fakti, mis on natuke rohkem kui shokeeriv! Dalai-laama lahkus Eestist http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=55991116
tiit, 19.08.2011 10:27
Visiidi viimasel päeval andis Dalai Laama pressikonveremtsi. Huvitav, miks seda tänased meediaväljaanded nii nõrgalt kajastavad? Kas sellepärast, et Tema Pühadus ütles seal, et ta on majanduspoliitilistelt vaadetelt marksist ja arvas ,et Eesti peaks püüdlema suurema majandusliku võrdsuse suunas?
Nõukogude Liidust pärinevatele inimestele peaks hästi tuttav olema marksism-leninism, mis tõi kaasa miljonid ohvrid ja kuritegeliku riigi kus elada. Kunagi usulehelt leidsin fakti, et Dalai-laama on seotud selle nn. „Uue Maailma“ loomisega. See seletaks üle maailma levivat sotsialismuse tonti.
Marksism http://et.wikipedia.org/wiki/Marksism
Otseseid rakendusi
Marksismi rakendamisel Nõukogude Liidus võeti kasutusele suurel hulgal otseselt marksismist tulenevaid ideid.
Eraomandi likvideerimine oli üks marksismi olulisemaid ideid.
Kodanluse kui klassi likvideerimine..
Kapitalistliku majandussüsteemi likvideerimine ja uue, sotsialistliku majandussüsteemi loomine.
Internatsionalismi rõhutati marksismis vastukaaluks 19. sajandi rahvuslikele liikumistele. Klassivõitlus ja klassiteadlikkus pidi olema olulisem ja kõrgem väärtus kui rahvus (“proletaarlastel ei ole rahvust”, “kõigi maade proletaarlased, ühinege” jne).
Perekonna kaotamine — ka perekond pidi marksismi järgi olema üksnes eraomandist tingitud nähtus ning koos eraomandi kaotamisega pidi tähtsusetuks muutuma ka perekond. Selle praktiliseks ettevalmistuseks lõpetati abielude sõlmimine ning hakati neid üksnes formaalselt registreerima.
Ateism — üks marksismile iseloomulikke aspekte, leidis oma praktilise rakenduse kirikute ja kloostrite varade konfiskeerimisega ning vaimulikkonna hävitamisega.
Töörahva võim pidi marksismi järgi olema uue ühiskonna aluseks.
Maailmarevolutsioon, ülemaailmne revolutsioon, oli marksistlikus ajalookäsitluses lõplik eesmärk, millega pidi kogu maailm jõudma uude, kommunistlikku arengujärku. Bolševike hulgas vaieldi kaua, kas on võimalik ühes riigis eraldi sotsialismi ehitada või peab ootama, kuni toimuvad revolutsioonid kõikjal maailmas. Marksismi teooria järgi pidid uude ühiskonda esimestena jõudma arenenud tööstusriigid (Inglismaa jt). Venemaa oli aga suhteliselt vähearenenud tööstusega. Lõpuks jäi püsima seisukoht, mille järgi ühes, eraldiseisvas riigis pidi olema siiski võimalik uue ühiskonna arendamine. Maailmarevolutsiooni kiirendamiseks kasutati aktiivselt luure- ja õõnestustööd teistes riikides, korraldati riigipöördeid (revolutsioone) jne.
@Santa:
Kui USA poleks kullastandardit lõpetanud, poleks ehk tõesti seal praegust kriisi praegusel kujul.
USA kriisi põhjustas 2000 keskel levinud kinnisvara tagatisel antud rämpslaenude suur hulk. Kinnisvaramulli lõhkemisel muutus kinnisvara väärtusetuks ja inimesed, kes samal ajal saabunud majanduskriisis oma töö kaotasid, ei suutnud pankadele laene tagasi maksta. Praegu elab USAs autodes, telkides ja lihtsalt tänaval mitte ainult asotsiaalne kiht, vaid seal on keskklass!!!
Video on vihastav ja masendav! 20 Signs That The World Could Be Headed For An Economic Apocalypse In 2012 http://theeconomiccollapseblog.com/archives/20-signs-that-the-world-could-be-headed-for-an-economic-apocalypse-in-2012
Rockefeller:üleilmse finantskriisi tekitasid penkurid. http://www.e24.ee/301465/rockefeller-uleilmse-finantskriisi-tekitasid-pankurid/
«Muidugi mängisid pankurid kriisis peaosa. Meeletu laenuandmine ja klientidele müüdud eksootilised uued tooted- kõik see oli finantskriisi põhjuseks,» lausus Rockefeller vastuseks küsimusele, kas pankuritel lasudb üleilmse kriisi tekkes süüd.
Samas on 95-aastane USA pankur veendunud, et süüd ei saa vaid pankurite kaela veeretada ja neil oli rida abimehi: poliitikud, kinnisvaramaakerid, USA keskpanga süsteem.
Leidsin kusagilt kommentaariumist fakti, et USA sõjalistele kulutustele kulub 20 protsenti USA riigieelarvast, kas ei tuleks siit kriisi kestmise põhjust otsida?
Aga kriise ikkagi oleks, lihtsalt need oleks rohkem 1929 aastale sarnased.
Praegune kriis maailmamajanduses on tingitud sellest nn. vabaturumajandusest.
Iseloomustus on antud selle aadressil: Majandussüsteemid ja nende erinevused http://www.koolielu.edu.ee/euroopa_ja_baltimaad/html/F1/F1_0_index.html.
Vabaturumajanduse peamised puudused:
– ületootmiskriisid, millega kaasneb tootjate pankrott, tehaste sulgemine ja tööpuudus;
– ühiskonna kihistumine rikasteks ja vaesteks, töölisrahutused;
– monopolide tekkimine.
Siin ei ole välja toodud kõige olulisemat: turg ei suuda tegelikkuses ise ennast reguleerida, siit ka need puudused.
EL samuti kullastandardi omaks võtnud oleks ja seega ei saa Nixonit kuidagi euroala hädades süüdistada.
EL juhib oma rahandust lähtudes kullastandardi põhimõtetest, kuigi tegu on usaldusel põhineva rahaga (fiat-money), mis ei ole kullaga tagatud.
suvaline riik võiks ju kullastandardi kehtestada aga millegipärast pole ükski vahepealsetel aastatel uue raha kehtestanud riikidest seda teinud
Kullastandardiga muutuks rahahulk võrdseks olemasolevate kullakangide kogusega. Pole kulda, pole ka raha.
Oakrock ütles:
Ai-ai, jama.
Kinnisvara tagatisel antud rämpslaenud ei too pankade usalduskriisi kaasa. Kui tagatisega laen hapuks läheb, siis kasseerib pank lihtsalt tagatise sisse ja müüb maha.
Panganduskriisi päästikuks sai see, et tuli avalikuks madalat reitingut väärivate laenude peale ehitatud kunstlikult kõrgete reitingutega CDS’idest koosnenud mull.
Ai-ai, kommentaarium ei ole faktide allikas.
Pärismaailmas figureeriva USA eelarvelistest kulutustest kirjutab näiteks USA riigieelarve. Lehekülje 171 andmeil on finantsaastaks 2011 planeeritud kogukulutuste maht 3,819 teradollarit. Lehekülje 64 andmeil on kaitseministeeriumile planeeritud kulutusi selleks finantsaastaks 740 gigadollarit. Lehekülje 140 andmeil on välismaiste sõdade jaoks planeeritud kulutusi selleks finantsaastaks 164 gigadollarit. (740G$ + 164G$) / 3,819T$ ≈ 23,7%, mitte 20 protsenti.
EurekAlert kirjutab, kuidas surmade statistikast saab teha järeldusi hormonaalsete muutuste kohta.
Küür ise näeb välja umbes niimoodi:
@dig:
Kinnisvara tagatisel antud rämpslaenud ei too pankade usalduskriisi kaasa. Kui tagatisega laen hapuks läheb, siis kasseerib pank lihtsalt tagatise sisse ja müüb maha.
Kullakene! Algas see kõik kinnisvaramulli lõhkiminekust. Siis tuli välja fakt, kui paljud vähekindlustatud olid võtnud laene, mida normaalselt pangad neile ei oleks väljastanud. Pangad olid sellest faktist teadlikud, kuid laene jagati siiski kõigile. USA kinnisvaraturg ei ole siiani sellest krahhist toibunud.
„USAs kasvavad kodulaenuvolad“ 17.08.2010 http://www.e24.ee/?id=300803
„Ameeriklased kaotavad taas hoogsalt kodusid“ 30.12.2010 http://www.e24.ee/?id=364693
„Sundvõõrandatud majade arv kasvab“ 25.05.2011 http://lhv.delfi.ee/news/4516166?locale=et
Ai-ai, kommentaarium ei ole faktide allikas.
Laisale inimesele kärab küll!
Lehekülje 140 andmeil on välismaiste sõdade jaoks planeeritud kulutusi selleks finantsaastaks 164 gigadollarit. (740G$ + 164G$) / 3,819T$ ≈ 23,7%, mitte 20 protsenti.
Ühest kuni viieni ümardatakse allapoole!!! So, milles probleem? Elu tuleb vabalt võtta … liigne pedantsus võib viia infarktini ja Manitu juurde õhtusöögile.
Blag Hag vahendab ja New York Times kirjutab, et ateistid ei olegi enam Ameerika vihatuim ideoloogiline grupp.
Saadaval on ka skeptitsismi teepidude saamisloo kohta:
Mother Jones kirjutab uuema aja vanglaeksperimentidest.
Oakrock ütles:
Hinnakorrektsioon mingis üksikus sektoris ei too veel kaasa majanduskriisi, pangapaanikast rääkimata. Tsiteerime Gary Gortonit:
Tegelikult väärib kogu artikkel ja selle edasiarendus lugemist…
CNN teoretiseerib dominionistlikust vandenõust.
Telenupp viitab artiklile The Daily Beast’is.
Guardian kirjutab NASA analüütikute mõtisklusest, kuidas võõrintelligendid Maa peale vaadata võiksid.
Anderson Cooper raporteerib juhtumist, kus vanemad lolli vanamehe raamatu mõjul ja oma jumala nimel ühe lapse surnuks ja teise poolsurnuks peksid.
Missuguseid õigustusi Schatzide perekonnaväärtused säärasele tegevusele pakuvad, on 2010. aasta veebruaris raporteerinud CBS:
God Discussion räägib naisterahvast, kes kiitleb 23 veebisaidi töö häirimisega kättemaksuks selle eest, et need tema jumalat solvasid. Jumalalt endalt ei ole kahjuks kommentaare saadud.
@priitp:
Aitäh info eest!
Ei vaidle vastu, et tegelikult oli ka palju muid tegureid peale kinnisvaramulli lõhkemise, kuid sellest kirjutada läheks jube pikaks. Mind sõimatakse pidevalt, et ma toodan tapeete, mida keegi lugeda ei suuda, seega püüan ma välja tuua olulise (ma ei ole nagu hr. Kingo usuteemades, kes udutab lõputult).
Majandus muutus minu lemmikuks 2010 aasta lõpu poole ja sellest tingituna on minu teadmised nigelad. Sorry! Aga ma arenen ….
21.09.2008 alates on Wall Streeti investeerimispanganduse ajastu lõppenud, kuna viimased 2 suurt Goldman Sachs ja Morgan Stanley muutusid investeerimispankadest tavalisteks hoiuseid vastu võtvateks pankadeks. (Lehman Brothers andis kohtusse pankrotikaitse avalduse ja Merrill Lynch müüdi Bank of Americale).
Minul on selle ühe ajastu lõppemise pärast natuke kurb meel!
Daily Mail kirjutab järjekordsest Meerika homoseksofoobsest meespoliitikust, kelle plaan poissi rentida avalikuks tulnud on.
Varsti laulab Roy Zimmerman, et Phil Hinkle is completely heterosexual.
Washington Post edastab migratsiooniuudiseid laiast maailmast.
European Respiratory Journal kirjutab koertest, kes nuusutamise teel kopsuvähki diagnoosivad.
The Economist kirjutab rassismist Jänkistani teadusgrantide jagajate seas.
dig ütles:
BBC kostab, et kosmiline olevus nimega Päike on drastiliste sammudega algust tegemas.
Ei armasta jumal oma asemikku planeedil Maa ja tema kummardajaid, vaid saatis neile tormi kaela ja segas püha üritust!
Ootamatu tormihoog tabas paavsti ja leotas läbi miljon inimest (Delfi)
Ootamatu tormihoog segas laupäeval paavst Benedictus XVI esinemist ning paduvihm leotas läbi rohkem kui miljon inimest, kes olid tulnud teda Madridi lähedal asuvasse Cuatro Vientose lennuväebaasi kuulama.
Galerii: paavst pidi vihmavalingu tõttu esinemise pooleli jätma http://www.postimees.ee/536774/galerii-paavst-pidi-vihmavalingu-tottu-esinemise-pooleli-jatma/
Eile Hispaanias Madridi lähistel ligi miljonile kuulajale kõnet pidanud paavst Benedictus XVI oli sunnitud oma esinemise tugeva vihmavalingu ja tuuleiilide tõttu katkestama.
Tugevad vihmahood ja tuuleiilid sundisid korraldajad paluma, et paavst pärast tervitussõnade lausumist oma esinemise katkestas, kirjutab Reuters.
WingNutDaily kirjutab kurjadest teadlase-onudest: Secret U.S. experiments to prompt 2nd Coming?
Paistab, et vanad vaenlase-kujud igapäevaseid liblikmutreid enam ei köida.
dig ütles:
Siinkohal kasutan võimalust tõsta esile Kurmo Konsa temaatilist raamatut ja üht kokkuvõtlik olla püüdvat esseed. Mõlemad lingid on tõenäoliselt skeptik.ee-st varem läbi jooksnud.
Insener: säästupirn on tervisele ohtlik
@salvey:
Oleks tore, kui mõni tedadja inimene – näiteks insener, füüsik, ka selle loo kohta mingi omapoolse arvamuse ütleks. Kinnitused haldjate, lohede, päkapikkude ja ükssarvikute mitte eksisteerimise kohta võiks ehk seekord kõrvale jätta.
oh, tahtsin ikka teadja öelda muidugi.
You Are Not So Smart kirjutab pikalt ja kaasakiskuvalt võõraviha ajenditest, ebasümmeetrilise adumuse meelepettest, pindudest, palkidest ja muu hulgas isegi Jungi persona-teooriast.
@salvey:
Peaaegu kõik nimetatutest on tuntud umbluuväited, mida hiljuti Meerika teepidunikud propageerinud on. Erand on migreen, teatud tüüpi fluorestseeruvad lambid võivad teatud kontekstis mõnedel inimestel migreenihooge esile kutsuda või süvendada küll — selleks on vajalik valgusvoo tuiklemine piisavalt madalal sagedusel. Tänapäevased CFL’id suudavad säherdust tuiklemist reeglina kenasti vältida.
Kõige intuitiivsemast hirmust, elavhõbedast, kirjutab Snopes.
Üldiselt võib öelda, et pärast korralikku tuulutamist (mis ei võta 25 tundi vaid 15 minutit) kujutavad klaasikillud endast suuremat terviseriski kui tühine kogus elavhõbedat. Kui tühine? Tuunikalavõileivas on rohkem elavhõbedat. Kirjutab Science-Based Medicine:
Science-Based Medicine artikkel räägib ka teistest asjassepuutuvatest müütidest, nii migreenipeavalude kui “räpase elektri” vallast.
Mis lugemislampidesse puutub, siis minu isikliku maitse järgi on päevavalguslambi valgus otse raamatulehe peale paistetamiseks ebameeldivat värvi, nii et minu lugemislambis on erandina vanamoodi pirn. Valgusdioodipõhised valgustid ei paista seda häda evivat, aga teistel inimestel võivad muidugi teistsugused maitsed olla.
Salvey artiklitsitaadist on ilmselt taktitundest välja jäänud sihuke erakordselt loll jutt:
Lisaks säästumatemaatikale, mis on ilmselt pärit vanadele jäätisepaberitele kartulitrükitud säästuõpikust, paneb Laursoni inseneripädevuse kahtluse alla tema mitteteadmine, et Eesti Energia kuulub riigile ja toimib üldkasulikke infrastruktuuriteenuseid pakkuva, mitte kasumit taotleva ettevõttena.
@dig:
aitäh.
Swedbank: tulla võib uus kriis ja sotsiaalsete rahutuste laine
Samasugune mõte on mullegi vahetevahel pähe tulnud (saladuskatte all olgu öeldud :) No vähemalt Edgar Egipti, kui majandusanalüütiku võib vist siiski maha kanda küll, tema lubas mäletatavasti selleks suveks suurt toiduainete hinna langust, seda pole aga teps mitte tulnud.
dig ütles:
Migreeni käes vaevlevana võin väita omast kogemustest, et hoo võib vallandada ükskõik mis ere valgusallikas –
lumelt peegelduv päike ja tavalise hõõglambi niidi vaatamine.
Ega mina mingi erand ei ole.
Inimesed ei soovi lihtsalt oma tülikast vaevusest eriti rääkida.
See migreeni teema lisamine säästulampide vastaseks kampaaniaks on täielik idiootsus!
@dig:
paneb Laursoni inseneripädevuse kahtluse alla tema mitteteadmine, et Eesti Energia kuulub riigile ja toimib üldkasulikke infrastruktuuriteenuseid pakkuva, mitte kasumit taotleva ettevõttena.
Kahjuks Te eksite! Teoorias peaks see küll nii olema, aga ……..
Eesti Energia nimeneedus
Igor Gräzin, riigikogu liige, Reformierakond 18. juuli 2011, http://www.ohtuleht.ee/435439
…. Sest tegelikult on nad süüdi vaid osaliselt, ülejäänud süü lasub Eesti riigil ja seadustel.
Kuna ma elasin tol kaugel ajal – 1990ndate aastate alul – Eestist kaugel ja ilma suurema huvita Eesti seaduste vastu, siis ma ei tea, kuidas juhtus meie seadustesse üks väga suur ja põhimõtteline viga. Nimelt: teatud hulka meie riigiasutusi hakati haldama ja juhtima skeemide kohaselt, mis on omased äriettevõttele. Sinna, kus pidid ametis olema osakonnajuhatajad, direktorid, peainsenerid ja inspektorid, ilmusid hoopis juhatused ja ettevõtte nõukogud.
S.t riigivara hakati valitsema nüüd enam mitte riigi käsul ja riigi huvides, vaid selle riigivara osakese huvides, mida äriettevõttena käsitleti. Antud juhul siis – Eesti Energiat valitsetakse mitte Eesti energeetika ja rahva, vaid Eesti Energia kui firma huvides.
Seega, kui EE tasusid tõstab, siis pole see ülemuste isikliku omakasu, vaid valesti mõistetud missiooni tõttu! Ja seda valet sisendab neile seadus, mis paneb meid kõiki unustama, et EE tegevuse eesmärk ei ole kasum, efektiivsus, turuosa vms, vaid kõigi Eesti inimeste eranditu varustamine elektriga mis tahes kuludest hoolimata ja iga hinna eest.
Kulla Oakrock, kuidas puutub Eesti Energia sisemine struktuur küsimusse, kas Eesti Energia huvides on energia kasutut tarbimist reklaamida?
Grazini
Krt, moblalt kirjutamise rõõmud.
Ei hakka praegu pikemalt üritama, lihtsalt et EE huvi (nagu iga juriidilise isiku) on see, et need, kes tema tulemuste üle otsustavad, temaga rahul oleksid. Kui EE tulemust hinnatakse (juhatust ametisse kinnitades ja neile preemiaid määrates näiteks) peamiselt makstavate dividendide järgi, siis on jutt sellest, kuidas eesmärgiks on üldkasulikkus, lihtsalt tühi.
@dig:
EE on vildakalt tehtud seaduse järgi kõige tavalisem kasumit taotlev ettevõte, mille juhtimisel on vist ettevõtte nõukogus istuvatel poliitikutel meelest läinud, et firma kuulub riigile. Tegevuse eesmärgiks peaks olema taskukohase elektrienergia kasutamise tagamine Eesti elanikele, arvestades ka kõige nõrgemate rahaliste võimalustega. Suure protsendi vaesemate tarbijate jaoks ei ole elekrtienergia hinnatõus mitte kirve selga löömine, vaid selga löömiseks kasutatakse hellebardi. Hinnatõusu puudutav poleemika oli alles eelmine nädal kuum teema. Ei viitsi linke otsima hakata.
Elagu säästulambid!
tq ütles:
Selline võimalik organisatsiooniline huvi võib Parkinsoni mantlipärijale muidugi huvi pakkuda, aga isand insener arvas mäletatavasti, et EE peaks elektri tarbetut kasutamist propageerima. Säherduses kontekstis ei puutu organisatsioonilised veidrused, if any, ju kuidagimoodi asjasse.
Delfi Publik on pidanud vajalikuks küsida etiketiõpetaja arvamust teismeliste suguelu teemal. Maaja Kallast genereerib seepeale põnevaid väiteid, nt:
Ega ma ei tea, see impotendiks-jäämise võib isegi tõsi olla, aga tahaks nii üllatava info kohta küll allikaviidet ja selgitust, miks. Kahjuks etiketiõpetaja ei täpsusta ja Publik pole taibanud küsida ka.
PS. Olen põhimõtteliselt nõus, et laste seksuaalkasvatusse tuleks “tõsiselt suhtuda”, aga mida see “tõsidus” tema arust konkreetsemalt tähendab, ei selgita Kallast samuti.
@Mart K.:
Tänases Postimehes on pikk intervjuu viljakusravi riskidest dr. Sõritsaga. Muuhulgas mainib ta, et 40-aastase naise rasestumise tõenäosus on juba puhtealistel põhjustel ainult 10%.
Suguelu alustamise vanus on ilmselt irrelevantne, sugu aga võib seega rolli mängida. Küllap kõnealune moraliseeriv kuulujutt/linnalegend lihtsalt unustas neid pisiasju mainida.
Iseenesest võib ju ette kujutada, et suguelu varajane algus suurendab suguhaigustesse nakatumise riski, ning mõned suguhaigused võivad ravimata jäädes või vale ravi tõttu tuua kaasa tüsistusi, mis omakorda võivad päädida impotentsusega, aga vaevalt taoline oht on nii suur, et seda nii kategooriliselt väita.
Võimalik muidugi, et etiketiõpetaja vastav arusaam toetub hoopis muudele alustele, nt keskaegsele hüpoteesile, mille kohaselt on meesterahva seemnevedelik taastumatu ressurss, mille mõtlematu laristamine toob kaasa õrnas eas raugastumise vms.
Verekeskuse juhataja dr Riin Kullaste vastab Forte lugeja küsimusele, miks meeshomod ei tohi verd loovutada, lesbid aga võivad.
Doktor Kullaste jutust ei selgu, miks vereloovutajate hulgast ei sõeluta välja hoopis inimesi, kes harrastavad pärakukaudset suguühet ja/või ei kasuta turvavahendeid, nt kondoomi.
Tänane jutt paistab kujutavat järge eileõhtusele, mõnevõrra sarnasele artiklile rubriigist “hea küsimus, loll vastus” pealkirjaga “Miks kanepit suitsetanu verd loovutada ei tohi?”, kus dr Kullaste räägib nii:
Kuidas kanepi tarvitamine verenakkuste ohtu suurendama peaks, meditsiiniametnik selgitama ei vaevu.
Noh, üks oluline tegur on seegi, et verinoor organism lihtsalt pole normaalseks raseduseks ja sünnituseks kohandatav. Selle kohta oli aasta-paari eest ka meie ajakirjanduses jutt, kus hoiatati, et liiga vara, st teismeliseeas sünnitamine on üsna ohtlik nii ema kui lapse tervisele. Raseduse ajal toimuvad kehas tormilised muutused, mille haldamisega laps-ema alles küpsev organism ei pruugi hakkama saada.
Kahjuks ma ei leia praegu seda artiklit üles ja ei saa riski suurust kvantifitseerida; kui kellelegi tuleb see hoiatus (äkki oli isegi WHO väljastatud?) tuttav ette, täpsustage, palun.
Mis paneb inimese märatsema, lõhkuma ja hävitama? arutleb Jaanus Kangur Eesti Päevalehes
Science Magazine kirjutab religioonist ja teistest nakkushaigustest.
Meerikamaa kristlikust äärmuslasest presidendimetakandidaat Rick Parry (A tähendab Meerikat) on pälvinud skeptikute huvi osavõtuga küsitava väärtusega tüvirakuprotseduurist, kus ta astus üles patsiendi rollis. Kirjutab International Business Times:
Missuguseid komplikatsioone võib oodata?
Kui meie kandis terroriseerivad huligaanid lennukeid laseritega ja Austraalias nõutakse lasertaevakepi kandmiseks relvaluba, siis Õhtuleht kirjutab Uue Maailma mehest, kes terroriseeris lennukeid mõnevõrra vanema tehnoloogia — tuvide — abil.
Delfi vahendab spordi aluspõhimõtete võimaliku rikkumise preemptiivset õigustamist.
Majanduses paistavad silmapiiril mustad pilved…. Kaugelt kostab pikse paukumist….
SEB peaökonomist olukord halvem kui Lehmani jarel 24.08.2011 http://www.ap3.ee/article/2011/8/24/seb-peaokonomist-olukord-halvem-kui-lehmani-jarel
„Arvan, et praegu on olukord tõsisem kui Lehmani kollapsi järel. Seda sellepärast, et võlakriisi „toitumisahelas“ on jõutud juba peaaegu lõppu välja,“ ütles Bergqvist.
***********
Bergqvisti sõnul jooksevad euroala kaks peamist probleemi paralleelselt ja teineteisega sümbioosis – üks on võlakriis ja teine pangandussüsteemi nõrkus. Seni kuni riikidel on probleemid, kujutab see endast ohtu finantssüsteemi stabiilsusele.
Euroopas on seni abipakettidega tegeldud raskustesse sattunud euroala riikide likviidsusprobleemidega, andes neile uut laenu vanade katteks ning võimaldades neil jätkata oma kohustuste finantseerimist. Maksevõime probleemi lahendamiseks pole seni aga veel suuremat ära tehtud.
**********
Puudub süsteemne vaade, tervikpilt.
„Asi ei puuduta ainult Kreekat, vaid ka teisi riike. Süsteemne mõõde on põhjus, miks me ei tea, mis edasi saab, ehkki me teame, kes kui palju ja kuhu on laenatud. Sel põhjusel sarnaneb see Lehmani situatsiooniga,“ ütles Bergqvist.
Lisaks ülaltoodule
Rootsi majanduses tugevad pidurdumise märgid 25.08.2011 http://www.ap3.ee/article/2011/8/25/rootsi-majanduses-tugevad-pidurdumise-margid
Rootsi majanduses on tugevad pidurdumise märgid – konjunktuuriinstituudi viimased baromeetrid näitavad, et nii ettevõtted kui tarbijad näevad enda ees terendamas raskemaid aegu, kirjutab Dagens Industri võrguväljaanne.
„Tööstuses on konjunktuur viimastel kuudel oluliselt aeglustunud. Uute tellimuste hulga kasv on peaaegu pidurdunud ning nii toodangu kui hõive kasv märkimisväärselt aeglustunud,“ teatas konjunktuuriinstituut (KI).
Paremad on väljavaated praegu veel ehituses ja tootmises, teeninduses on erasektoris ajad keerulisemaks muutunud ning olukord jaekaubanduses kirjeldab KI kui „väga nõrka“.
Kogu majanduse kohta käiv usaldusindeks alanes augustis 9 punktile juuli 16 punktilt.
NB! Kullasõbrad: kulla hind kukkus kolinal!!!
Oakrock ütles:
ERR uudis kulla hinna kohta.
Yahoo kirjutab, kuidas kurjad elukad kolme inimese ajusid sõid.
Föderaalsel epidemioloogiakeskusel on selliste parasiitide kohta ka veebileht: Parasites — Naegleria.
PZ Myers kirjutab Uus-Meremaa umbluumetoodikast, millega analüüsiti umbluud ja tehti umbluujäreldusi.
@…:
Majanduslehed on parem allikas!
Kulla hind kukub kivina 24.08.2011, http://www.ap3.ee/article/2011/8/24/kulla-hind-kukub-kivina
Kulla hind kukkus valdavalt USA ajavööndis päevaga 5,6 protsenti, 1757,80 dollarile. Eile ületas kulla hind 1910 dollari taseme untsi kohta.
See oli kulla hinnale 18 kuu suurim päevane kukkumine.
Kulla hind tegi suurima kukkumise alates 1980. aastast 25.08.2011, 09:53 http://www.ap3.ee/article/2011/8/25/kulla-hind-tegi-suurima-kukkumise-alates-1980-aastast
Kullafutuuri hind tegi eile suurima ühepäevase kukkumise alates 1980. aasta jaanuarist, kirjutas Reuters.
Investorid võtsid kasumit, mis oli kogunenud kulla rallimisest 1911 dollarile untsist. Eile kukkus New Yorgis kulla hind 104 dollarit, 1757,30 dollarile untsist.
Analüütikud ütlesid, et kukkumine oli vaid aja küsimus, kuna kuld läks üles liiga järsult ja kiiresti.
NPR kirjutab vaimudega sõda pidavatest NARidest.
Oakrock ütles:
http://goldprices.com/
http://usagold.com/dailyquotes.html
http://www.24hgold.com/english/gold_silver_prices_charts.aspx?money=Loonie
Jne.
Võiksid natuke ka lähteallikaid uurida, mitte süveneda vahendajate artiklitele, kes teenivad sentsiatsioonidelt.
James Randi vahendab uusi tuuli Rhode Islandi meditsiinihariduses.
Huvitav, miks pärisarstiteaduskonnas pimesooleoperatsioone õpetades tudengitel protseduuri omal nahal kogeda ei lasta?
Phil Plait räägib, et meieni on jõudnud esimesed footonid galaktikas M101 ilmunud supernoovast (tüüp Ia).
Millal maailm siis ka ära lõpeb?
Ka ilma läheneva apokalüpsiseta on sündmus põnev ja meelierutav.
Majandusse võib suhtuda vahelduseks ka humoristlikult….
Euroopa otsib supervõlglast http://www.ekspress.ee/archive/article.php?id=56405524
Kevadel otsis Eesti superstaari. Sel suvel otsib Euroopa supervõlgnikku.
Formaat on põhimõtteliselt sama, ainult et saated lähevad eetrisse igapäevaselt. Birgit Õigemeele või Ott Leplandi asemel esinevad vennasriigid eurotsoonist. Kohtunikelaua taga jagavad punkte mitte Mihkel Raud ja Dieter Bohlen, vaid reitinguagentuurid Fitch, Moody`s ning Standard & Poor`s.
Võistluse liider on Kreeka, kel jääb vaid tsipake puudu tasemest D. D tähistab pankrotti, mis tagab üldvõidu.
Esikolmikusse kuuluvad veel Iirimaa ja Portugal. Esinemisjärjekorras ootavad Küpros, Hispaania, Itaalia…
Ükskõik kui palju me ka ei sooviks, et hispaanlaste peaminister Jose Luis Rodriguez Zapatero esitaks tantsulise suvehiti „Vamos A La Playa“ („Me lähme randa“), siis tegelikult pelgame, et tema Itaalia kolleeg Silvio Berlusconi võtab üles laulu „No Tengo Dinero“ („Pole pennigi raha“).
Toivo Tänavsuu: Dalai-laama – hunt lambanahas?
PhysOrg kirjutab, et Hailahes teadlastena töötavad delfiinid on välja töötanud uue meetodi kalade püüdmiseks ja see kogub nüüd delfiinide seas kiiresti populaarsust.
Delfiinid püüavad kala viisil, mille üksikasju inimesed ei tea! Küllap näitab see iidset tarkust või okultseid
põrandaveealuseid teadmisi või muud müstilist.CNN’i teatel on Rupert Murdochile kuuluv The Times (ilmub Londonis) üllitanud koomuski, mis palju inimesi tulivihaseks ajas.
Vaktsiinide kõrvaltoimete kohta käivad teadustööd on üle vaadatud ja põhjalikuks raportiks kokku võetud.
The reassuring message of this report is we’ve looked very hard at the scientific evidence for adverse effects, and we found very few things, and the majority of things that we found tend to be very short lived and easy to deal with.
Liibüa saatkond Londonis on kauaaegse riigimehe mälestuseks tema pildi saatkonnahoone ette välja pannud, raporteerib Guardian. Tom Parmenter on vaadet ka pildistanud:
Riigi pankrot pole midagi erakorralist
Laura Raus Postimehes
Janno Reiljan: investorid ja spekulandid
MedicalXpress vahendab, et värsked tulemused näitavad, et ka tipptasemel meditsiiniajakirjades avaldatud teadusuuringud võivad olla meelega või kogemata konstrueeritud selliseks, et tavalugeja neid valesti mõistaks.
Väidetavalt on alust arvata, et mõnikord tehakse seda meelega.
Leftists Normalizing Pedophilia
BBC: eestlased on kõige vähem usklik rahvas maailmas
väga kurb lugemine Eesti ajaloost: Vaimastevere suvesõda lõppes 17 mehe surmaga Maalehes, kirjutanud Tiit Lääne, lugeda tasub igal juhul, skeptikute lehele linkimist saab aga nö õigustada all pool ära toodud tsitaadiga:
põnevat lugemist maailma ajaloost:Rockefellerid ja Nobelid vene naftaturgu jagamas
Jama missugune! Appi, Toscanas “kastreeriti” 25 fallosega viljakusepuu http://www.ohtuleht.ee/440987
salvey ütles:
Kui Sa head õigustust ei leia, aga artikkel ikka huvitav on, võid kasutada näiteks Tühja Teemat. Google Plus’i kutse saatsin Sulle ka.
@dig:
aitäh.
@salvey:
Palun, kui see võimalik on ärge otsige majandusartikleid, kuna see hr. Reiljani oma ei ole kvaliteetne! Õige artikli valimine eeldab kriitilist suhtumist sisusse.
Mõned arvamused, mis seda kvaliteedituse seisukohta kinnitavad:
26.08.2011 21:27
Läti tark : Mis üllitis haritud inimeselt, lausa kõhe tunne tekib, teades, et ta õpetab tulevasi majandusteadlasi. NB! Säästud ja pangad ja edasi tekst: RAHA SATUB INIMESTE KÄTTE, KEL POLE jne. Püha müristus, pole veel näinud ega kuulnud, et raha satub suvaliselt kellegi kätte!? Seda , kas teenitakse, investeeritakse, spekuleeritakse või virutatakse vm. aga iialgi ei SATU RAHA kellegi kätte suvaliselt (välja arvatud loto võidud, mis haruldane juhus). Minule ei ole senini veel RAHA KUSKILT SUVALISELT SATTUNUD ja julgen väita , et lugupeetud õppejõule samuti, see papp on ikka teenitud, kas käte jalgade või mõistusega!
26.08.2011 23:26
ei saa aru : Kuidas saab nimetet tüüp TTÜ alt ‘teadust’ õpetada? Ilmselt kogu TTÜ teadus samasugune jamps, nagu hüplikul jannul 15 aastat.. Keevallik kunagi ütles, et 85% Est SKP-st on Tehnikaülikooli vilistlaste tehtud. Huvitav, palju ülejäänust TTÜ arvele jääb..?
27.08.2011 02:28
Sohvi : Meil oli juba “mustanahaline Luther”, kui sügavale võib Tartu Ülikooli viia?
Õnneks ei ole mu oma diplom pärit sealt, vaid pean oma häbiks tunnistama, et toonane Leningradi Ülikool ei ole veel nii sügavale langenud.
Kas pean oma lastele ütlema, ja olen juba öelnud – ükskõik mis, aga mitte Tartu Ülikool?
27.08.2011 09:31
kuda kuda : “Rikkust saab luua ainult väärtusi loovates tootmis- ja teenindusettevõtetes. Raha pööritamisel jagatakse loodud väärtusi ainult ümber”
sellise lause eest tuleks Reiljan koheselt lahti lasta, sest kuidas saab majandus õpetada inimene, kes sellest ise aru ei saa. väide, et finantsvahendus ei loo väärtust on sama rumal, kui matemaatika professor väidaks, et 1+1=3.
ilma arenenud finantsvahenduseta poleks praegune elatustase võimalik. finantsvahendus ei ole parasiit, vaid loob vägagi palju väärtust
27.08.2011 11:51
Kuldar : Absoluutselt siunuga nõus! Finantsvahendus eksisteerib, sest turg soovib seda teenust – seega on selles turu jaoks väärtus. Muidugi on väärtuse hindamine alati subjektiivne ja antud juhul Janno lihtsalt ei saa aru, et turu likviidsus ja õiglane hinnatase on samuti olulised faktorid.
Oakrock ütles:
Oakrock, skeptikutena huvitavad meid siin paljud ebakvaliteetsed artiklid — ja kindlasti ka see, kuidas nad just ebakvaliteetsed on.
Kas isandad Läti tark, ei saa aru, Sohvi ja teised ajavad kvaliteetset juttu, on muidugi omaette põnev küsimus.
@dig:
Mul on ikka väga pikad juhtmed! Nüüd on selge kust tulevad finantsterroristid!
Järgnev väide “Raha satub inimeste kätte, kel pole jne. on ju ühel juhul tõene – altkäemaks!!!! Tea kas austet professor seda mõtles….
Spekulandi tõstmine investori seisusse kujutab endast majanduse arenguprotsesside pea peale pööramist, milles tuleb otsida 2008. aastal alanud ja praegu jätkuva majanduskriisi üht peamist põhjust.
Investor ei ole spekulant ja pangad tegid teadlikult sigadusi! Hiljem pangad vabandasid avalikult finantskriisi tekitamise pärast, aga …… !!!
Investeerimine tähendab ressursside paigutamist pikaajalist väärtust loovatesse projektidesse. Ausa ja vastutustundliku ettevõtja teenitud kasum peaks meis kõigis rõõmu tekitama – see raha on end tõestanud investori käes. Sellest saavad oma osa ka manulised riigi ja kreeditori näol.
Väga õige. See kehtis 50-60tel, kui nt.USA oli heaoluriik, ja pangad andsid laenu ainult niipalju, kui neil oli vahendeid, raha hulk oli sama suur kui kullavarud! Kullastandard on surnud ja maha maetud.
Neil on küll omakasupüüdlik soov teenida kasumit, kuid nad väärivad austust töökohtade loojatena
Enamik ärimehi vilistab selle austuse peale, neid huvitab ainult kasumi teenimine!
…. siis hoolitsetakse seaduste abil selle eest, et kasumit ei teenitaks teiste kahjustamise arvel (looduse reostamine, töötajate tervise kahjustamine jms).
Eriline naiivne lause, elu on risti vastupidine! Aasias on orjatöö kasutamine väga levinud, töötasuks on neil sandikopikad (kerjused teenivad neist läänes rohkem!), paljud Lääne suurfirmad on oma tootmise sinna üle viinud (kapital liigub sinna kus on odav tööjõud!), nende madalapalgaliste orjade tervis ei lähe kellegile korda. Kambodža: H&Mi tarnija mitusada töötajat kukkusid kokku http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=56531868
Spekulatiivsele rahakasvule rajatud majanduskasv on ainult näilisus.
Tere talv! Tegelikus maailmas laenavad pangad välja olematut, virtuaalset raha aga vastu saavad päris raha, nii tekibki meie ajal raha.
Ei viitsi rohkem, skeptikud võiks siit jätkata jaburate väidete ümberlükkamisega…
Peavoolumeedia kinnitab Liibüa afääri seotust lääneriikide eriteenistustega!
Britid tunnistasid lõpuks, et saatsid Liibüasse mässulisteks riietatud eriüksuslasi http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=56444900
Suurbritannia kaitseministeerium tunnistas esimest korda, et võtmerolli Tripoli strateegiliselt tähtsate objektide vallutamisel mängis kuningriigi relvajõudude eriüksus. Militaaranalüütikud ja blogijad on ammu rääkinud NATO maavägede osalusest Liibüa kampaanias.
The Daily Telegraph kirjutab, et tegu on SASi (Special Air Service) 22. rügemendi võitlejatega, kes on Liibüas opereerinud juba mitmeid nädalaid. Madala profiili hoidmiseks tegutsesid eliitüksuse sõdurid traditsioonilises araabia riietuses ja kasutasid mässajatega sama relvastust.
Briti kaitseminister Liam Fox keeldus The Daily Telegraphi artiklit kommenteerimast.
Mõni ehk naudib Liibüa sõja kaunidusi!
Kristlastel pidi ju keelatud olema mõrvamine, sõjas ei mõrvata, seal ainult tapetakse; ka naisi ja lapsi! Hurraa vapratele kangelastele!
NATO & Al-Qaeda War Crimes In Libya http://www.federaljack.com/?page_id=37933
Oakrock ütles:
Ei vasta tõele. Pankade leiutamisest peale on nad rohkem välja laenanud, kui neil varasid on.
Panga funktsioon finantseerimisel on raha tulevikust olevikku tuua; see funktsioon oleks tõsiselt pärsitud, kui pank ei tohiks täna välja laenata raha, mis tekib alles tulevikus.
@dig:
Pankade leiutamisest peale on nad rohkem välja laenanud, kui neil varasid on
See on nii alates kullastandardi kaotamist, millest möödus natuke aega tagasi 40 aastat. Keskajal oli näiteks raha laenamisel keelatud isegi intressi võtmine. (raamatu pealkirja ei mäleta)
Panga funktsioon finantseerimisel on raha tulevikust olevikku tuua; see funktsioon oleks tõsiselt pärsitud, kui pank ei tohiks täna välja laenata raha, mis tekib alles tulevikus.
Sellepärast kullastandard kaotatigi!
Pankadel peavad olema tagatisvarad: Krahhihirmus USA kontrollib riigis tegutsevaid Euroopa panku http://www.e24.ee/534356/krahhihirmus-usa-kontrollib-riigis-tegutsevaid-euroopa-panku/ 18.08.2011
USA Föderaalreservi New Yorgi pank tunneb muret riigi pinnal tegutsevate Euroopa pankade pärast ning peab viimastega kõnelusi uurimaks, kas neil on ikka piisavalt raha oma tegevuse jaoks.
Föderaalreserv nõuab infot, kas pankade on piisavalt usaldusväärsed kanalid oma USA igapäevase tegevuse rahastamiseks ning sunnib mõningatel juhtudel oma pangastruktuure üle vaatama, rääkisid lehele kõnelustega kursisolevad inimesed.
Ametnikud üritavad vältida 2008. aasta majanduskriisi, kuid seekord vaadatakse kodumaa pankade asemel Euroopa omi, kartes, et euroala võlakriis võib pangad maksejõuetuks muuta.
Mõned Euroopa suurimad pangad nagu Prantsuse Société Générale, Saksa Deutsche Bank ning Itaalia UniCredit on USAs väga suurelt esindatud ning toetuvad ise laenurahale, et seda tegevust rahastada. Leht toonitab siiski, et pole mingeid märke, et föderaalreserv just neid panku kimbutab.
***************************
Tänapäevasele pangandusele panid aluse Templirüütlid, kes võtsid kasutusele võlakirja esiema: kaupmees maksis ühes keskuses mingi summa ja sai vastu paberi, selle paberiga võis minna ükskõik millisesse keskusesse, kus rüütlitel pesa oli ja saada selle vastu sissemakstud väätuses sularaha! Ka on teada nende funktsioon kroonitud peadele laenuandjana. (rikkus oli see põhjus, miks juhid Manituu juurde saadeti ja ordu laiali aeti)
Allikat ei mäleta täpselt, ärge küsige!!!!!
Oakrock ütles:
Kullastandard piirab valitsuse võimet raha emiteerida. Pankade võimet raha laenata ei ole kullastandard kunagi takistanud. Esimesed renessansiaegsed pangad Itaalias tegelesidki kulla väljalaenamisega — ja laenasid rutiinselt rohkem kulda välja, kui neil oli.
@dig:
Pankade võimet raha laenata ei ole kullastandard kunagi takistanud.
Kuidas nii? Sel õndsal ajal anti laenuks reaalseid, käegakatsutavaid rahatähti, kui rahatähti ei olnud raudkapis, siis ei olnud midagi ka laenata. No money, no funny!
laenasid rutiinselt rohkem kulda välja, kui neil oli.
Irw, irw, irw, Kuidas see võimalik oli? Kas neil oli virtuaalne kuld, nagu tänapäeval virtuaalne raha???
Teooriat: Eesti Panga Presidendi Vahur Krafti loeng Tartu Ülikoolis 13. veebruaril 2002
http://www.eestipank.ee/print/et/dokumendid/publikatsioonid/seeriad/koned/varasem/_2002/_20020227.html
Nn kullastandard taastati ka pärast Teist maailmasõda, kui enamik maailma valuutasid oli fikseeritud USA dollari suhtes ja dollari väärtus omakorda seotud kullaga (nn Bretton-Woodsi süsteem).
Kullastandard on süsteem, kus raha väärtus on fikseeritud kulla koguse suhtes. Süsteemi eelis oli ülim lihtsus ja stabiilsus. Ringluses oleva raha hulk oli määratud sellega, kui suur oli keskpanga kullatagavara. Riikide valuutade omavaheline väärtus ehk vahetuskurss ei muutunud, mis omakorda lihtsustas rahvusvahelist kaubandust ja investeeringuid.
Kuid sellisel kindlal süsteemil olid ka nõrgad kohad, mis kriisiolukordades osutusid saatuslikuks. Nimelt oli kullastandardi tugevus – ringluses oleva raha hulga sõltuvus ainuüksi riigivälistest, maailmamajanduse olukorraga seotud teguritest – ühtlasi tema nõrkus. Tõsise kriisi korral, kui valitsusel või valitsejal oli vaja rahastada ootamatult suuri kulutusi, ei jätkunud tavaliselt keskpanga ja riigi kulla- ning hõbedavarudest. Kui siis ka välismaalt laenata ei õnnestunud, jäi ainsaks võimaluseks sundida keskpanka raha juurde trükkima, et suurte kulutuste eest tasuda. Tulemuseks oli raha väärtuse langus ning kullastandardist loobumine. Sel lihtsal põhjusel laguneski Esimese maailmasõja puhkedes kullastandardil püsinud rahvusvaheline rahasüsteem. Sama kordus 1960. aastate lõpus ja 1970. aastate alguses, kui USA finantseeris üha laienevat Vietnami sõda dollareid juurde trükkides.
*******************
Lehman Brothersi pangakrahhi 10 õppetundi http://www.e24.ee/?id=314957
Hr. Reiljan ihkab tagasi neid Lehmani investeerimise ja suhtlemise põhimõtteid, need hüljati kui võlakirjakauplejad nagu Fuld 1980. aastail asja oma kätte haarasid. Neid mehi huvitasid kiired tehingud, mitte suhted – mille ülesehitamine võtab aega. Ratsa rikkaks!
Kristjan tutvustab/propageerib USA majandust puudutavat Modern Monetary Systemi, mis kahjuks jääb paljudele arusaamatuks ja seda nii USAs kui meil. Põhjalikult tutvustatakse seda siin: Understanding The Modern Monetary System
http://pragcap.com/resources/understanding-modern-monetary-system
New York Times kirjutab New Jersey ülemkohtunike skeptitsismist ohvri ja kahtlusalus(t)e vanamoodsete vastandamisvõtete asjus. (Termin on lineup, Kriku pakub ehk täpsema eestikeelse vaste välja.)
PZ Myers annab teada, et Bostoni peapiiskopkond on lasteahistajate autahvli kõigile vaatamiseks välja riputanud. Lugejal on võimalus enne vaatamist arvata, kui palju isandaid sellel seisab.
Igor Mang: mõned asjad jäävadki ebaselgeks
Teist ametiaega presidendiprouana jätkav Evelin “Transrasvakiller” Ilves pingutab hea eesmärgi nimel (Eestis kasvatatud toit olgu eestimaalastele kättesaadavam!), aga teeb seda signatuursel umbluumoel.
Eesti Naist vahendab Delfi Naistekas:
Tundub, et Evelin Ilvese libateadmiste juurestik hakkab paljastuma; suur osa tema rapsimisest paistab rajanevat arusaamal, et Maa ja Päike pole keemilise koostisega, vaid mingisugused “energiakehad”.
Päevalehes kirjutab taimefüsioloogia professor Ülo Niinemets, kuidas skeptikutele vägagi tuttavat tüüpi tegelasi — pealiskaudsete teadmistega, ent enesekindlaid targutajaid — tekitab kõrgkoolis õppimise kõrvalt töötamine.
PhysOrg vahendab CDC uurimust, mis näitas, et laste pookimine rotaviiruse vastu kaitseb ka vaktsineerimata lapsi ja täiskasvanuid.
PZ Myers vahendab banaanimehe väidet, et see oskab üleloomulikul väel 30 sekundi jooksul inimesed prolaiferiteks pöörata.
Randi katse läbimise aega ei ole veel kindlaks määratud.
Tuleb välja, et seal Lääne pool tuntakse ikkagi ka huvi kuhu läheb raha! Oh armsad, vanad, head ajad.
Mõni aeg tagasi putkas USAsse Afganistani keskpanga president http://www.e24.ee/481752/afganistani-keskpanga-president-pogenes/
Afganistani keskpanga president põgenes oma elu päästmiseks riigist, olles paljastanud mõjukate isikute nimed, kes lõikasid kasu Kabulbanki skandaalist.
……………
Kabulbank andis üüratuid laene ärimeestest, valitsuse ministritest ja Karzai sugulastest koosnevale seltskonnale. Pärast seda, kui keskpank vahetas septembris korruptsioonikahtluste tõttu välja Kabulbanki juhatuse liikmed, tabas asutust pangapaanika.
……………..
Fitrati sõnutsi ei võtnud võimud vastutusele isikuid, kes Kabulbanki skandaalist kasu lõikasid. Tema sõnutsi on pangal ligikaudu 900 miljoni dollari jagu tasumata laenusid. Tänase seisuga olevat kätte saadud vaid umbes 62 miljonit dollarit.
*************
Selle kurbmängu 2 vaatus on vaatajateni jõudnud: USA on kümne aastaga Afganistanis ja Iraagis raisanud 30 miljardit dollarit http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=56727868
USA valitsus on viimase kümne aasta jooksul Afganistanis ja Iraagis erinevate lepinguliste projektide peale raisanud 30 miljardit dollarit, teatas mõlema suure partei ühiskomisjon, mis uuris valitsuse kulutusi. Komisjon süüdistab valitsust lepingupartnerite liigses usaldamises, viletsas planeerimises ja pettustes.
…………..
Raiskamise kohta toodud näidete hulgas on 40 miljonit dollarit maksnud vangla, mida Iraagi riik ei soovinud ja mida kunagi valmis ei ehitatudki.
…………………
Ühel juhul maeti 300 miljonit dollarit moodsasse elektrijaama Kabulis, mida Afganistani valitsus ei suuda töös hoida. Samuti ei ole jätkusuutlik 11,4 miljardit dollarit maksev programm Afganistani julgeolekujõududele erinevate rajatiste ehitamiseks.
*******************
to: xs, 30.08.2011 08:25, 30.08.2011 08:43
Jutt pole sõjakuludest, vaid abiprogrammidest, mille efektiivsus on null ja kui õige sügavalt tuhnida, siis suur osa projektidest eksisteerib vaid paberil ja raha on osaliste vahel rõõmsalt ära jaotatud.
@Mart K.:
Sorry, see ei vasta tõele. Probleem on õpetatavate ainete ja pedagoogilise kaadri mitte väga kõrges kvaliteedis. Natuke ülal tõi salvey välja Tartu Ülikooli kenjaalse majjandusproffessoori majandusteooriale näkku sülitava arvamuse, mis kuulub finantsterrorismi valdkonda!
Tänu pakutava hariduse madalale kvaliteedile on meil Eestis teada keskaegne mustanahaline usureformaator, millest muu maailm midagi ei tea!!! Ämbreid on kuulda olnud veel teisigi.
Oakrock ütles:
Isegi, kui on, ei välista üks teist. Kaadri kvaliteet (mis kindlasti pole kooliti/aineti homogeenne, ja mida ma kindlasti pole pädev hindama) ei ei ole ju eriti tugevas korrelatsioonis sellega, kui komplitseeritud on töö kõrvalt kvaliteetse kõrghariduse omandamine.
Või äkki on ülikoolide allakäigus süüdi hoopis ELi mittetoimiv rahandussüsteem ja Kreekale antud laenud…?
@Mart K.:
Niipalju kui mina mäletan, oli Teil keskharidus. Kas olete mõne aasta ülikoolis õppinud? Teate Te seda elu seestpoolt, on Teil isiklikud kogemused? Õpetatakse suhteliselt pinnapealselt, ja üliõpilasi ei huvita (vähemalt humanitaare) teadmised, vaid aetakse taga diplomit! Lisaks tahavad õppejõud kuulda eksamil omi mõtteid, ka siis, kui need valed on!!! Kokkuvõttes on see masendav.
Või äkki on ülikoolide allakäigus süüdi hoopis ELi mittetoimiv rahandussüsteem ja Kreekale antud laenud…?
Ei, aga selle mittetoimiva rahandussüsteemi lõid enesekindlaid targutajaid, kelle teadmised majandusest olid rohkem kui kehvakesed, ja kes samuti ülikoolist diplomit taga nõudsivad!
Ahto Lobjakas: kontakt maaga
Veerpalu kaitsev teadlane kritiseerib dopingutesti usutavust
@Mart K.:
Ma eeldan, et Teile on need paar seisukohta üllatuseks!
Ligi: euro oli kokkuhoiupoliitikale vaid ettekäändeks 21.12.2010 17:59 http://www.e24.ee/360924/ligi-euro-oli-kokkuhoiupoliitikale-vaid-ettekaandeks/
Rahandusminister Jürgen Ligi sõnas tänasel konverentsil «Kuidas hinnata Eesti edu», et kokkuhoiupoliitikat oleks tulnud teha nii ehk teisiti, kuid seda oli lihtsam teha eurole viidates.
«Eelmistel aastatel oli lihtsam rääkida kokkuhoiupoliitikast eurole viidates, tegelikult oli tegemist lihtsalt raha lugemisega,» sõnas Ligi.
……………….
Sealt ka üks hea kommentaar: 21.12.2010 20:19 taevamanna : Kuskilt on osades kodanikes juurdunud arusaam, et kui majandus kasvab paar protsenti, siis palgad kerkivad vähemalt 20%. Peale selle peaks valitsus andma veel 3000 krooni niisama kätte kõigile iga kuu.
Viimane aeg on hakata juba põhikoolis kõige lihtsamaid majandusseadusi selgitama ilma keeruliste valemiteta. Võib vist julgelt väita, et meil on 40% inimesi, kes usuvad, et kui tuleb võimule hea tsaar, siis temal on hoovis rahapuu ja hakataksegi iga kuu kõigile 3000 niisama juurde maksma.
Märten Ross: euro kattevarjus on meil aetud ka muud majanduspoliitikat http://www.epl.ee/archive/article.php?id=51185061
Kas euro tulek on teie hinnangul sajaprotsendiliselt hea?
„Ükski asi pole sada protsenti hea, aga euro on meile igal juhul niivõrd kasulik, et on isegi kohatu rääkida ohvritest ja pingutusest selle nimel. Tõsi,
euro kattevarjus on viimasel aastal aetud ka muud majanduspoliitikat. Võetakse vastu mõni otsus ja serveeritakse seda kui euro saamiseks hädatarvilikku, ehkki vajadus see samm astuda on hoopis mujal. Euroga on lihtne poliitikat põhjendada ja inimesi mobiliseerida,
kuid kas või valitsuse „kiusamine” nõudega vähendada eelarvedefitsiiti ei tulene mitte niivõrd eurole ülemineku soovist, kuivõrd sellest, et majandusšokk on olnud väga suur.
Oakrock ütles:
Jah, ammu, jäi lõpetamata, aga see ei puutu mitte kuidagi asjasse ega muuda mu väidet: kaader võib olla kehv või hea, aga päris töö kõrvalt edukas ja tõhus õppimine on väga keeruline ikka. Võimalik, et väga kehva kaadriga koolis on raskem täiskohaga töö kõrvalt õppida kui väga hea kaadriga koolis, ent see ei tähenda, et Niinemetsa (mitte minu) väide on kuidagi olemuslikult vale.
Ma leidsin armsa pildikese eurotsooni käesolevast ajahetkest:
http://1.bp.blogspot.com/_3cib3fK139M/TPeZI5EQTjI/AAAAAAAAGBI/r_Eh6RA9IZs/s400/eu+cartoon.jpg
@Mart K.:
Jah, ammu, jäi lõpetamata, aga see ei puutu mitte kuidagi asjasse
See puutub asjasse, sest on vahe humanitaaride ja reaalainete õppijate ellusuhtumises. Kas Te õppisite reaalaineid? Kuna mina olen humanitaar, siis tean ma selle kohta. Teadaolevalt on humanitaarid boheemlaslikud tüübid, kes üritavad oma elu võrdlemisi lihtsaks teha, ka suhtumine õppimisse on mitte eriti tõsine. See on nii olnud aastaid, need kunagised lillelaste matkijad on nüüd õppejõud, ja ka see ebaterve suhtumine õppimisse on siiamaani elus. Õpitakse täpselt nii palju, kui ainepunktide saamiseks vaja on, st. pinnapealselt.
kaader võib olla kehv või hea, aga päris töö kõrvalt edukas ja tõhus õppimine on väga keeruline ikka
Kui on tahtmine olla parim ja elus edasi jõuda, siis on see ka võimalik, jah, see on raske.
Artiklist: Ülikoolihariduse esmaseks eesmärgiks peaks olema iseseisva tööharjumuse, kriitilise mõtlemise ja lahenduste leidmise kujundamine.
Kõike seda ülikool ei õpeta! Seal tuleb papagoina korrata võõraid mõtteid, iseseisva mõtlemise eest sai vähemasti paarkümmend aastat tagasi kannatada. Mul olid õnneks head suhted dekanaadiga, käisin mitu korda oma õigusi jalule seadmas.
Ahaa, et Eesti ülikoolihariduse arvatavas tasemelanguses on süüdi asjaolu, et humanitaaraineid õpivad peamiselt laisad boheemid? Selle peale ei oskagi nagu midagi kosta. Siiski julgen kahelda, kas humanitaaralade õpetamise lõpetamine kõrghariduse üldist taset tõstaks.
io9 kirjutas juba möödund nädalal, mis võib juhtuda, kui inimesel diagnoositakse ekslikult nt Alzheimeri tõbi (nimelt võivad tal ilmneda mõned dementsuse sümptomid).
Notseeboefekt?
Financial Post kirjutab uutest ja veenvatest tõenditest, mis seovad globaalse soojenemise kosmilise kiirgusega.
Kõrvalmärkusena olgu märk tehtud vilesõnade little fanfare, über-prestigious, doomsayers, Enemy No. 1 ja denounced kõrvale. Matemaatikud hüüavad neid soustiks, psühholoogid freiminguks. Inimene, kelle teaduskõrva peale elevant astunud on, aga sotsiaalkõrva terveks jättis, saab siit terve jutu välja lugeda ilma, et ta peaks kõnealustest teadusväidetest silpigi mõistma.
Anyway, Phil Plait kirjutab pahaastronoomiast.
Eesti Ekspress kirjutab muuseumivalvurist, kellel oli kange usk. Teiste kehaosade võimalikku kangust ei luba kange usk tunnistada.
@Mart K.:
Postimehes on Teie väite mittetõesus välja toodud teema all: Spikerdamine! Lisaks loodritest üliõpilastele on õppekorraldus selline, mis sunnib spikerdama. Lugege kommentaare ja Te mõistate, miks diplomiga nn. kõrgharidusega inimesed pururumalad on: neil puudub elus konspekt, kust elutarkusi spikerdada.
TTÜ peab spikerdamist tõsiseks probleemiks http://www.postimees.ee/546686/ttu-peab-spikerdamist-tosiseks-probleemiks/
«Meie instituudis võiks lugeda spikerdamise üsna tõsiseks probleemiks. Vihje ohtrast spikerdamisest on tulnud tudengite endigi poolt,» märkis TTÜ toiduainete instituudi dotsent Katrin Laos. Spikerdamise maht on tema kinnitusel tunduvalt suurem plagieerimisest või tööde ostmisest-müümisest.
«Spikerdamine on tingitud viitsimatusest või ka suutmatusest ning mõningatel juhtudel ka vähesest huvist aine vastu. Enamasti spikerdavad vähese võimekusega tudengid. Võimekamad tavaliselt ei ole spikerdamisega vahele jäänud,» sõnas õppejõud Tiina Lõugas. Konkurentsi õppetoetuse pärast ta spikerdamise põhjusena ta välistas.
Hallik: üliõpilased peaksid teadvustama, et õpivad enda jaoks http://www.postimees.ee/546676/hallik-uliopilased-peaksid-teadvustama-et-opivad-enda-jaoks/
möhhh 30.08.2011 21:53
“Tänapäeva ühiskonnas on info kõigile kiiresti leitav ja puudub igasugune vajadus hulgaliselt faktiteadmisi pähe tuupida. Oluline on üliõpilasi kaasa mõtlema panna ning see, et üliõpilane oskaks õppeaines omandatud teadmisi kasutada, infot sünteesida ja analüüsida,» rääkis Hallik.”
Vaata, spikerdataksegi just neid “fakte”, mida ei ole vaja pähe ajada. Paraku nendest faktidest reeglina eksami sisu kipubki olema.
Seega, härra Hallik, mida te teeglikult öelda tahtsite?
ylioppilane 30.08.2011 22:14
loomulikult on plagiaat taunitav ,
aga niikaua kui kõrgharidus seisneb,
ainult,
faktide pähetagumises , et neid siis kohe unustada,
ja siis uusi fakte hakata pähe taguma ,et neid siis unustada jne
on spikerdamisteema pseudo…
ma olen rääkinud :)))
@http://1.bp.blogspot.com/_3cib…..artoon.jpg
Endal on ka selle majanduse-asja kohta küsimusi tekkinud.
Kas Euroopa suureks probleemiks ei ole see, et rahandus on nagu Kört-Pärtli särk, kus kõige tipuks “vägevamad” reeglitest valikuliselt kinni peavad?
Kui Eesti mõnda endast kordi rikkamat tema heaolutaseme säilitamiseks toetama peaks hakkama, siis selleks, et too rikkam Eestit edasi toetada suudaks?
Ometi on hädaldamist, et eurotoetuste kasutamine põhjustab probleeme, näiteks majade soojustamiseks mõeldud rahad tekitavat mikrobuumi.
Eesti võiks ju vajaduse korral suunata enda (liigseks) toetuseks mõeldud rahasid toetajate toetamiseks.
Või mingid reeglid ei luba?
Reeglite peentest nüanssidest rääkimine hakkab muutuma absurdiks, kui probleemid olulisemate reeglite rikkumisest alguse saavadki.
Heaoluriikides ei suudeta öelda välja tõde, et selline heaolu pole vastav nende riikide majanduslikule võimekusele. Kuidas peaks vaesemates riikides lihtsam olema seletada, et rikkamate riikide võimetust tõde välja öelda peaksid nemad hakkama rahaliselt toetama?
Selline toetamine töötab ju vastu Euroopast saadava abi eesmärgile, kiirendada vaesemate riikide heaolu kasvu.
Ja veel.
Kas eestikeelses internetis Euroopa probleemidest mõistlikku juttu ka kusagil räägitakse, või on ainult ajakirjanduse arutu lamin?
Oakrock tsiteeris jumal-teab-keda:
Tartu Ülikool on jätkuvalt Eesti mainekaim kõrgkool
K_V ütles:
Ei, sest seoses Euroopa Liidu naljaka struktuuriga ei olegi korralikku rahandusreeglite struktuuri, millest kinni pidada. Liikmesriigid on niipalju jagelenud, et reeglite vahel on suured augud sees — näiteks seesama keskpanda keeld riiklikke võlakirju osta.
Nüüd mõtle, mis juhtub heaolutaseme esimese tuletisega, kui heaolutase kukub, kuidas esimene ja teine tuletis subjektiivset heaolutunnet mõjutavad ning mida inimesed ette võtavad, kui nende pahaolu suureks kasvab.
Nüüd ajad Sa juba jama. Loomulikult on, kui inimesed elavad, neil on hea olla ja väliskaubandusbilanss on korras. Euroala väliskaubandusel pole häda midagi.
Teadmistepäeva puhul kirjutab Science Daily iidsetest teadmistest kivikirveste vallast. Päevavalgele on nimelt tulnud uued teadmised selle kohta, millal inimesed töötasid välja kivikirveteadmised.
Nagu teaduses heaks kombeks on, tõstatab uus (a)vastus veelgi põnevamaid küsimusi. “Millal nemad teadsid?” on vastatud, “Miks nood ei teadnud?” ootab uurimist.
Vanade aegade uurimisel kasutatakse ikka põnevaid dateerimismeetodeid. Kuidas teadlased seekord magneteid meie silmaringi laiendamiseks kasutasid?
dig ütles:
Technology Review kirjutab, et neil ei olnud õigus ja gravitatsioon ei saa emergentne olla.
arXiv’ist saab teadusartiklit ka: Once more: gravity is not an entropic force
Archaeology News Network edastab uudiseid psühhoajaloo ja klimatoloogia
ristteedeltinterdistsiplinaaruuringute vallast.See on tore kiidulaul, aga mida teadlased tegid?
Horoskoopide päevad on loetud — edaspidi saame me saatuse kohta teateid ilmaennustusest.
Wired kirjutab, kuidas erinevad meeste ja naiste matemaatika- ja teadusvõimed.
Toomas Jürgenstein: õpitava mõttetusest ja mõtestamisest
Space.com räägib, et teadlased Tokyost on planetoloogiaküsimusi uurinud, mudeldanud ja montekarlotanud ning usuvad nüüd, et kõige levinum elukõlbulik planeeditüüp meie Galaktikas on Arrakise nägu kõrbeplaneet.
Natuke majandusest: probleemid on pangandusega! Jaanuaris 2010 väljendasid Bank of International Settlements juhid muret pankade vastutustundetu käitumise pärast:
Tipp pankurid kutsuti Baselisse riskikõnelustele 07.01. http://www.e24.ee/208898/tipp-pankurid-kutsuti-baselisse-riskikonelustele/
120 maailma keskpanga «keskpank», Rahvusvaheline Arvelduspank (BIS) kogub eelolevaks nädalavahetuseks Baselisse juhtivad keskpankurid ja finantsistid, et arutada murettekitavat olukorda, kus finantsasutustes uuesti maad võtnud riskilembus järjekordse finantskriisi võib põhjustada.
Oma kutses väljendas BIS (ingl. k. Bank of International Settlements) muret selle pärast, et finantsettevõtted on pöördumas tagasi nende agressiivsete käitumismallide juurde, mis kriisi eel valdavaks muutusid.
………………………
Kohtumine langeb aega, mil maailmas on maad võtnud suur peataolek. Globaalmajandus on küll ääri-veeri taastuma hakanud, kuid seda varjutavad erasektorile kaela jäänud võlakoorem, riigivõlgade ähvardav kuhjumine ning kõrge töötusmäär.
«Meid teeb murelikuks, et kuna finantsasutused on juba ära harjunud väga odava ja üliküllusliku rahastamisega, õhutab see neid taas suuri riske ette võtma,» seisab BISi kutses.
…………………….
Samuti väljendati kutses ärevust riikide rahanduse mandumise pärast ning hoiatati, et kui mõne riigi eelarvepoliitika peaks osutuma lühinägelikuks, võib see võlakirjaturge tugevasti kahjustada – näiteks juhtudel, kui riikide maksevõime kahtluse alla satub või kui selgub, et valitsused inflatsiooni abil võlasummasid vähendada üritavad.
Pangad valmistuvad lahinguks draakoniga 13.01.2010 15:49 http://www.e24.ee/211366/pangad-valmistuvad-lahinguks-draakoniga/
Pangad on seadnud end lahinguvalmis, et võidelda globaalsete regulaatorite kavaga tõsta märgatavalt kapitalinõudmisi asutustele, kes tütarettevõtete rahastamiseks investorite abi kasutavad.
Pankade väitel halvaks see nende võimalused arenevatele turgudele laieneda.
…………………..
Baseli komitee kehtestab globaalsed pangandussektorit puudutavad standardid, mille kohalikud regulaatorid seejärel kehtestama peavad.
…………………..
Sisuliselt tahab Baseli komitee sundida pankadele peale olukorra, kus nood ei tohi vähemusaktsiaid enam omakapitali hulka arvestada, kuid peavad jätkuvalt võtma täie vastutuse mistahes tütarettevõtte potentsiaalsete kaotuste eest.
Põhimõtteliselt tahavad regulaatorid sellega öelda, et pangad peavad korvama kõik oma tütarettevõtete kahjumid, vähemusaktsionäride osalust teatud tütarettevõttes ei tohi aga kasutada grupi kahjude kandmiseks kusagil mujal maailmas.
Pangajuhid peavadki plaane, kuidas eelnõud lahjendada, enne kui see aasta lõpus vastuvõtmisele läheb. Asjaosaliste sõnul on teema tõusnud üles mitmetes tipptasemel konverentskõnedes.
dig ütles:
Delfi vahendab Meie Maad, et erootilised töömehed smugeldati muuseumi valskuse toel ja folkloori sildi all.
Too artikkel paistab vihjavat, et piltidel kujutati liiga noori mehi, muuseumirahvas eelistanuks vanemaid.