Kuidas saada selgeltnägijaks ehk Külma lugemise lühikursus
Kui külastad selgeltnägijat, kaardipanijat, astroloogi või mõnda muud meelelahutajat, kes väidab end sinu minevikku, olevikku ja tulevikku tundvat, siis suure tõenäosusega on tegu külma lugemisega (kaalutleva väljalugemisega) (ingl cold reading). Aga selle asemel, et kaardimoorile oma raskelt teenitud raha ära anda, võid hoopis ise selle kunsti selgeks õppida ja hämmastada teisi oma värskelt omandatud “imevõimega”.
Siin 13 õpetussõna:
1. Enesekindlus. Kui sa käitud nõnda, nagu usuksid oma võimesse, siis usuvad sind ka teised. Kui sa oled end selgeltnägijana välja reklaaminud, siis tulevad su juurde valdavalt need, kellel on vajadus su juttu uskuda. Nende ees ei peaks enesekindluse mängimine kuigi raske olema.
2. Ole kursis viimaste statistiliste andmetega. Nii tead, mida inimesed üldiselt teevad, millesse usuvad, mida tahavad, mille üle muretsevad, mis haigused millises eas rohkem välja löövad jne.
3. Näita üles teatud tagasihoidlikkust. Ära esita mõõdutundetuid väiteid, nii nõrgestad sa kliendi vastupanu. Seanss pole ju vaimude võitlus, vaid koostöö.
4. Saavuta kliendiga võimalikult varakult koostöövaim. Rõhuta, et eduka seansi tagab kliendi koostöö sama palju, kui selgeltnägija võimekus. Pea meeles, et sina ei pea kellelegi midagi tõestama, kuna sul on ju pikk ja edukas selgeltnägemise karjäär selja taga (lapsepõlvest peale). Maini, et üldiste ja tavapäraste suhtlusraskuste tõttu võivad su lausungid inimese kohta tunduda võõrastena või üllatavatena, aga nende sidumine kliendi eluga jäta tema teha. Siin tabad kahte kärbest ühe hoobiga: esiteks on sul alibi möödapanekute osas, need on lihtsalt kliendi halva koostöö tulemus, mitte sinu võimete puudus, ja teiseks klient pingutab, et viia kokku sinu üleüldine jutuvada tema spetsiifilise ja harukordse eluga. Ta premeerib sind ise paljude täpsete faktikildudega, mida sa hiljem tagasi saad sööta kui müstilisel moel saadud teavet. Edukas külm lugeja on see, kes suudab panna kliendi sinu mõttetustesse mõtet sisse mõtlema.
5. Kasuta mingit asjandust. Abivahendid nagu kristallpall, Tarot´ kaardid, kohvipaks, planeediseisud jne teenivad kahte eesmärki. Esiteks loovad need vajaliku müstilise või pseudoteadusliku atmosfääri. Teiseks annavad need vajalikku lisaaega oma järgmiste küsimuste või mõtteavalduste formuleerimiseks. Kui kohe ei karga mingit tarka mõtet pähe, siis kaartide uurimine täidab vaikust paremini kui niisama silmade pööritamine. Käejoonte lugemine on hea selles mõttes, et kehakontakt annab head teavet kliendi reaktsioonidest.
6. Hoia varuks paras hulk üldtõdesid ja käibefraase. Nendega on hea alustada ja need annavad seansi kondile vajalikku liha ümber.
7. Hoia oma silmad lahti. Kasuta oma meeli. Jälgi kliendi riideid, ehteid, maneere, kõneviisi. Sedasi saad ta ühiskonna redelil paika panna, mis annab hea aluse edukaks lugemiseks. Samuti pea meeles kliendi vastuseid, et neid hiljem talle tagasi sööta kui oma selgeltnägemisi.
8. Kalastamistehnika. Pane klient endast rääkima, sõnasta see teave ümber ja sööda talle tagasi. Üks viis seda teha, on esitada oma väited kui küsimused ja oodata vastust. Hiljem saad saadud teadmisi esitada juba kindlas kõneviisis.
9. Ole hea kuulaja. Eduka seansi puhul räägib klient enamuse ajast. Kurb tõsiasi on see, et paljudel polegi kellegagi rääkida ja selgeltnägija külastamine võib olla üle tüki aja ainus viis oma murede kurtmiseks.
10. Väike teater ja dramatiseering ei tee halba. Mängi sõnadega, löö need vahtu, kasuta poeetilisi võrdlusi.
11. Anna mõista, et tead rohkem kui välja räägid. Kui oled suutnud kliendile jätta mulje vähemalt ühest konkreetsest infokillust, et see on saadud “väljast”, siis arvab ta, et sa teadki temast juba kõike ja ta usaldus sinu vastu on piiritu.
12. Ära häbene klienti igal võimalusel kiita ja meelitada. Mõni võib küll protesteerida, aga sel juhul ütle talle kõiketeadvalt, et “Te suhtute alati kahtlustavalt neisse, kes teid meelitavad. Te lihtsalt ei suuda uskuda, et keegi ilma varjatud tagamõtteta head räägiks.”
13. Pea meeles kuldset reeglit – räägi kliendile alati seda, mida ta soovib kuulda!
Üks hoiatussõna siiski ka:
Inimeste tahe uskuda üleloomulikku ja selgeltnägija võimetesse võib sind ennastki uskuma panna, et sul äkki ongi võime selgelt näha. Ära kuku ise omatehtud lõksu nagu Puhh ja Notsu.
Esimest korda ilmus see lugu portaalis teadus.ee
See site on nagu SLÕhtuleht.