Tarbijakaitseamet: magnetilised pesupallid ei ole tarbija eksitamine
Kirjutasin kunagi tarbijakaitsjatele alloleva kirja:
Tere, lp Tarbijakaitseamet!
Pöördun Teie poole, et teavitada ettevõtte
Fresh Approach OÜ,
postiaadress Lai 11,
Rakvere, 44308,
+372 712 0779poolt reklaamitavatest toodetest Magnetic Laundry System ja Hydro Assist Fuel Cell.
Magnetic Laundry System
tsitaat FRAP kodulehelt http://www.frap.ee/est/products/mls
Magnetiline pesupesemise süsteem on uudne, patenteeritud ja testitud läbimurre tarbetehnoloogias, kasutades pesu pesemiseks magnetjõude. Magnetid, liikudes vees, ioniseerivad täpselt samamoodi vett, nagu seda teeb pesupulber. Magneteid ei pea aga vahetama, hooldama ega laadima. Seega puudub vajadus teha korduvaid väljaminekuid oma igapäevase pesu pesemiseks. Magnetiline pesupesemise süsteem on ühekordne ost.
/tsitaadi lõpp/Veel võib sellest ‘imevahendist’ lugeda Postimehe tarbijalisas Tarbija24:
Pesupulbri võib asendada magnetitega
http://www.tarbija24.ee/170507/esileht/olulised_teemad/tarbija24/kasu/261233.phpAustraalia tarbijaid nõustav koduleht Choice aga testis nende magnetpallide pesuomadusi:
http://www.choice.com.au/viewArticle.aspx?id=105152&catId=100285&tid=100008&p=1&title=Magnetic+washing%3f ja järeldati, et pesu palja veega ja pesu magnetpallidega annavad täpselt samasuguse nõrga tulemuse.Veel on mitmesugustest magnetpettustest lugeda http://www.chem1.com/CQ/magscams.html
Selgub, et magnetid on paljude petuskeemide kauaaegne kaasosaline ning inimesi on nendega lollitatud juba iidsetest aegadest saati. Magnetilisi pesupallegi on aegade jooksul mitmed tootjad promonud ja mõnedele neist on riiklikud järelvalveasutused ka tähelepanu pööranud. Nt http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/washalrt.shtmSeega on mul tõsine kahtlus, et Fresh Approach OÜ petab tarbijaid ostma kasutut ja toimimatut seadet (749 krooni), kuid reklaamitakse seda kui tõhusat ja keskkonda säästvat toodet.
Teine kahtlusi äratav toode FRAP tooteportfellis on Hydro Assist Fuel Cell, mida reklaamitakse http://www.frap.ee/est/shop/savegas/hafcshort väidetega
“Hydro Assist Fuel Cell tehnoloogia tagab sama koguse kütusega kilometraaži kasvu 50% kuni 100% võrreldes auto senise kilometraažiga. See tähendab, et selle süsteemiga on võimalik sõita kaks korda nii palju kilomeetreid kui enne. Lisaks aitab selline süsteem säästa keskkonda, kuna HAFC tehnoloogiat kasutades tekib tunduvalt vähem tavapäraseid heitgaase.”
Toote hind on 14490 krooni.Otsing väidete paikapidavuse kohta tuvastas aga tõsiasja, et teaduslikult on need väited eksitavad ja pseudoteaduslikud. Selle toote väljatöötaja Dennis Lee on juba pikka aega tuntud kui igiliikurite leiutaja ning on mitmete petuskeemide eest ka kohtulikult karistatud.
Lähemalt ‘leiutaja’ Dennis Lee tegemistest siit:
http://www.csicop.org/si/9707/krieg.htmlKirjutasin FRAP esindajatele järgmise kirja, kuid vastust pole saanud:
———————————————
Tere, head inimesed!
Teie firma missioon ja eesmärgid on igati lugupidamist väärivad, aga igaks juhuks teavitan Teid, et väga suure tõenäosusega on Teie poolt pakutavad Hydro-Assist Fuel Cell ja PICC osavalt punutud petuskeem.Nimelt on hr Dennis Lee, kes seda tehnoloogiat ‘arendab’ ammusest ajast tuntud ‘vaba energia’ entusiast, kes on mitmeid kordi pettuste pärast vangis istunud, kes on korduvalt andnud lubadusi, mis iial ei täitu ja oleks hirmus kahju, kui Te oma igati õilsad eesmärgid ja missiooni selliste petuskeemidega kompromiteeriksite.
Siin paar artiklit, mis valgustavad Dennis Lee tagamaid ja teguviise:
http://www.nmsr.org/denislee.htm
http://www.csicop.org/si/9707/krieg.htmlTeadmiseks veel, et Tehnikaülikoolil on laboratoorium, kus nad saavad testida eri pesuvahendite pesuvõimet. Nad on seda teinud eri pesupulbritega ja ka vedelate pesuvahenditega, seega peaksid nad olema võimelised seda testi läbi viima ka Teie poolt pakutava magnetilise pesuviisiga. Üks korralik laboratoorne test on ikka heaks argumendiks oma toodete müümisel.
Lugupidamisega,
Martin Vällik
———————————————Samast teemast on kokkuvõttev artikkel ka MTÜ Eesti Skeptik kodulehel
https://skeptik.ee/index.php/2007/05/17/magnetitega-pesu-pesema/Lugupidamisega,
Martin Vällik
MTÜ Eesti Skeptik
juhatuse liige
Täna sain alloleva vastuse.
Vastus pöördumisele
Lp Martin Vällik
Pöördusite Tarbijakaitseameti poole küsimusega seoses Fresh Approach OÜ poolt reklaamitavate toodetega Magnetic Laundry System ja Hydro Assist Fuel Cell.
Tarbijakaitseamet on Teie pöördumise menetlemisel üle vaadanud Fresh Approach OÜ kodulehel esitatud teabe, pöördunud selgituste saamiseks nimetatud ettevõtte poole ning kohtunud Fresh Approach OÜ esindajaga.
Toode Hydro Assist Fuel Cell on alles katsetamisjärgus maaletooja Fresh Approach OÜ poolt ja seda pole veel müüdud tänaseks ühtegi toodet Eesti turul.
Ettevõtja sõnul on Magnetic Laundry System toodet müüdud umbes 100 tk.
Toote Magnetic Laundry System’i kohta küsis Tarbijakaitseamet arvamust ka Eesti Allergialiidult, kes on toote heaks kiitnud ja kelle kinnitused põhinevad faktil, et magnetpallide näol pole tegemist ühegi valgu ega kemikaaliga, mis võiks olla ärritajaks või allergeeniks.
Samas peame nentima, et Tarbijakaitseametisse pole saabunud ka ühtegi tarbijate pöördumist seoses Magnetic Laundry System tootega.
Tuginedes ülaltoodule ei ole Tarbijakaitseametil alust arvata, et tegemist on tarbijate eksitamisega ja me lõpetame Teie pöördumise menetlemise.
Lugupidamisega
Anne Reinkort
Turujärelvalve osakonna juhataja
Piret Võlli
6 201 718
Egas muud, kui tuleb ikka jätkuvalt ise üritada vähemalt oma pea selge hoida ja sõna võtta, äkki keegi kuuleb.
Selles pole ma sekunditki kahelnud, et see toode allergiat ei tekitaks. Loomulikult ei tekita. Tõesti pole neis valke ega kemikaale, aga kas need teevad ka oma peamist tööd – pesu puhtaks pesemine – selles on küsimus. Lisaks Allergialiidule oleks võinud arvamust küsida siiski ka mõnelt füüsika ja keemiaga kursis olevalt isikult või asutuselt. Aga jah, täppisteaduse peale ei osata justnagu tullagi.
Kui aga kellelgi on sugulane või tuttav nimetatud pesupallid ostnud, siis võiks tarbijana otse Tarbijakaitsesse pöörduda. Muidugi juhul, kui pesutulemus ei rahulda :-)
Kui pole tarbija pöördumist, siis pole ka ametil midagi peale hakata.
Suht uskumatu vastus – kui allergiat ei tekita ja “õnge võetu” ei kaeba, pole eksitav?! Ma saaks aru, kui selgitataks, et Tarbijaamet saab vastavalt mandaadile vaid kannatanute kaitseks välja astuda või vms., aga et “pole alust arvata, et tegemist on tarbijate eksitamisega”?! On küll ja alus on Martini kirjas, jummel küll! Ühegi seal sisalduva fakti ekslikkust pole ju tuvastatud…
tundub et on vaja veel tarbija kaitseks tarbijakaitseameti eest luua tarbijakaitseamet-tarbijakaitseameti eest … segane kyll aga ega nad seal ametis ju paremad pole …
lgp.Tarbijakaitseamet
Pöördun Teie poole, et teavitada ettevõtte
Tarbijakaitseamet poolt reklaamitavast tootest “Tarbijakaitse” … bla bla bla
Tuleks kambapeale need pallikesed osta, maaletoojaga õiendama, laboratoorse testi tellima ja siis maaletoojalt testi kulud ja pallikeste raha tagasi nõudma?
Vesi ja magnetism on keerukad uurimisteemad ja lisaks tuhandetele teadlastele tegeleb nendega üle maailma veelgi rohkem igasuguseid ülioptimistlikke soolapuhujaid ja alkeemikuid. Olen ise ka paaril korral sellistega kokku puutunud ja õnneks neist lahti saanud. Soovitan kahelda kõigis uutes imevahendites ja enne ostmist asja uurida, näiteks Internetist. Pallikeste magnetväljal on veele nõrk mõju, mis võib natuke vähendada vee karedust, aga pesemisele see tõenäoliselt erilist mõju ei avalda. Usun, et pesutulemus võib veidi paraneda näiteks rauaühendite korral, ning et mõne pesuvahendi toime võib magnetväljas natuke tugevneda.
Kuidas saabki keegi kaevata , kui Eestis pole veel müüdud ?
“Toode Hydro Assist Fuel Cell on alles katsetamisjärgus maaletooja Fresh Approach OÜ poolt ja seda pole veel müüdud tänaseks ühtegi toodet Eesti turul.”
Samas kirjutatakse :
“Samas peame nentima, et Tarbijakaitseametisse pole saabunud ka ühtegi tarbijate pöördumist seoses Magnetic Laundry System tootega.”
Ma võiks ju järeldada sellest lähtuvalt , et kõik mida pole veel müügile tulnud on seega hea sest keegi pole esitanud ühtegi kaebust , mis sest et neil pole olnud veel võimalustki seda toodet osta!
Tarbijakaitse amet on tõesti kummaline. Kui vähekenegi googeldada, siis leiate et Hydro Assist Fuel Cell on puhas petukaup ja raha välja petmine.
Nojah, nad lihtsalt on arvamusel, et nende poole pöörduja peab olema ise sama toodet ostnu, mitte mingi kolmas isik, kellesse see väga ei puutu. Ma ei tea, kas neil on seaduse järgi õigus asjasse nii suhtuda, aga ei imestaks.
Uskumatut pole siin midagi! Lihtsalt normaalne elu ongi selline.
Tuleb õppida rohkem füüsikat, siis jäävad paljud kahjud olemata.