Pseudoteaduste paraad üldhariduskoolis (Harmoonia Päevad®)
14. ja 15. märtsil toimuvad kaheksandat korda Harmoonia Päevad (registreeritud kaubamärk).
Harmoonia Päevad ühendavad alternatiivmeditsiini arstide kogemusega.
Tegelikult on tegu täielise pseudo- ja parateaduste kogunemisega ühe katuse alla.
Olgu siinkohal ära nimetatud mõned esinejad ja tsiteeritud nende sõnad, mis ehk annab väikese sissevaate maailma, millel side objektiivse reaalsusega, mida teadus uurib, kahtlaselt õhukeseks on sulanud nagu järvejää kevadpäikese käes.
- REET PRIIMAN, Ph.D. Teadmistest, emotsioonidest, eneseregulatsioonist ja -tervendamisest. Šiva tants.
Kvantfüüsika paneb tõsiselt arvestama kontseptsiooni, mille kohaselt vaatleja on sama oluline universumi loomisel kui universum on oluline vaatleja loomisel.
- VELDA PURIN-LAANESAAR
Loodusega tõbede vastu.Universum ja temas toimuvate kindlate tasakaalus olevate muutuste seaduspärasus, alates aatomi tuumast kuni galaktika tasandini on õnneks siiamaani veel paigas, aga kui me oma vale mõtlemise, loodusseaduste pideva rikkumise ja loodusest eemaldumisega iga päev mõjutame universumi põhitugesid, siis tahtmatult seame oma saatuse siin maa peal küsimärgi alla.
- MAI-AGATHE VÄLJATAGA
Vanade energiate vabastamine ja uute vastuvõtmine. Elu õppetunnid.Enamik inimesi ei saa aru, mis on nende elu väljakutsed ja lähevad ühiskondliku hoiaku lõksu. Nad ei saa aru, et nad ei ole siin maa peal selleks, et näiteks karjääri teha, raha teenida, ameteid õppida vms. Inimesed on siin maa peal kasvatamas oma sisemist jumalat. Hinged õpivad siin elus ja ajavad oma rada. Variante, mida hing siia ellu õppima tuleb, on tohutult palju: mõni tuleb õppima kannatlikkust, mõni püsivust, mõni andestamist.
- KALJU PALDIS ja KAJA JAKOBSON
Kodu energeetika ja selle puhastamine.Maakiirgused on maa seest välja kiirguvad nõrgad madalsageduslikud elektromagnetilised lained, mis mõjutavad inimest ning teda ümbritsevat ruumi. Need kiirgused võivad olla inimesele kahjulikud aga ka kasulikud.
Maakiirgusi uurivat teadust nimetatakse geobioloogiaks.
[…]
Leiame vastuse küsimusele: Kuidas vältida kahjulikke kiirgusi või kuidas end nende eest kaitsta? - Teadliku vanemaksolemise bioloogia –
Dr. BRUCE H. LIPTON “Uus teadus lapse iseloomu ja võimete kujundamisest”Teadus on seni kinnitanud, et inimese loomuomadused on programmeeritud tema geenidesse. Ometi tõestavad hiljutised avastused rakubioloogias, et vanemate hoiakud ja uskumused avaldavad järeltulijate geneetilisele programmile sügavat mõju. […] Kuidas mõjutavad vanemate emotsioonid ja tõekspidamised laste geneetilise koodi väljavalimist?
- CRYSTAL RA LAKSHMI
Kuidas võib praeguses ajas aidata arusaam energiatest ja energeetilisest evolutsioonist, Auratransformatsioonist™ ning uue aja lastest (indigo –ja kristall-lapsed) ja luua meie
unistuste elu?Auratransformatsioon™ võib aidata inimese indigoenergiatesse, kus inimeses aktiviseerub maksimaalsed iseeneslikud puhastusprotsessid, et iga hetk saaks luua ruumi vaimenergia sisenemiseks kehasse.
- Ja nii edasi…
Kvantfüüsika küll selliseid arvestusi ei tee, seda enam aga kvantmüstika – kvantfüüsika mõnede efektide makromaailma ekstrapoleerimisest tuletatud metakvantfüüsiline usuliikumine.
Jälle üks kvantmüstiline tunnetus, millel tegelikkusega mingit seost pole. Inimese mõtlemine ei muuda galaktilises või universumi plaanis küll mitte kui midagi. Muud arvata on lihtsalt üks tühine eneseimetlus ja mania grandiosa.
Vastandus “enamik inimesi = ebateadlikud – vähene meie = kõrgelt teadlikud” on taas üks viis oma naba imetleda.
Sellisel kujul maakiirgusi, millest “geobioloogid” pajatavad, pole olemas. Geobioloogia kui teadus on olemas, aga see ei tegele käevärina võimendamisega vitsa abil.
Et siis vanemad peavad sugu tegemise ajal mediteerima, pea peal seisma või mingit muud vaimset praktikat harrastama, et laps saaks võimalikult soodsa geneetilise koodi?
“Sellist jama on raske kommenteerida.”
Huumorit kogu raha eest (päevapilet 90 kr, kahe päeva pilet 140 kr), kuigi osade esinejate nägemise eest tuleb eraldi maksta.
Eksponentide sekka on siiski ka mõni asjalikum asi ära eksinud, näiteks Terviseleht, kohalikud meetootjad ja mahepõllundajad.
Ja mis katus see on, mille all see kõik toimub?
Kadrioru Saksa Gümnaasium
PÕHIMÄÄRUS
1. ÜLDSÄTTED1.1. Kadrioru Saksa Gümnaasium (edaspidi gümnaasium) on munitsipaalkool üldkeskhariduse omandamiseks. Gümnaasium on linna asutus.
[…]
1.3. Gümnaasiumi kõrgemalseisvaks organiks on Tallinna Kesklinnavalitsus (edaspidi kõrgemalseisev organ).
2.1. Gümnaasiumi tegevuse eesmärgid on:
[…]
2.1.2. anda teadmised, oskused, ja vilumused ning kujundada väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mis loob eeldused õpingute jätkamiseks, põhihariduse omandamiseks ning üldkeskhariduse omandamiseks gümnaasiumis ning loob võimaluse jätkata õpinguid;
Miks just seal koolis?
Aga seepärast, et selle kooli matemaatikaõpetaja Kaja Jakobson on ühtlasi ka Harmoonia Päevi (registreeritud kaubamärk) korraldava firma Javar OÜ juhatuse liige.
Samas ütleb Kaja Jakobson ajakirjas Naised:
Igapäevatöö matemaatikaõpetajana ning oma hobi hoiab Kaja selgelt lahus, sest kuidas muidu saaks teda mõlemil alal profesionaalina võtta.
Harmoonia Päevade (registreeritud kaubamärk) korraldamisega oma koolis on see piir minumeelest küll reipalt ületatud ja järelikult ei saa teda kummalgi alal tõsiselt võtta?
Kaja on füüsiku haridusega, just nagu tema abikaasa Aivargi. Peale probleemide lahendamise müstilisel viisil oskavad nad ka maisemaid taktikaid. Nimelt teevad nad aurapilte, millel pole ainult meelelahutuslik otstarve. “Elusorganismide ümber olev väli on võimalik kõrgsageduslikus elektriväljas nähtavaks teha,” selgitavad abikaasad füüsikud.
Aurapilt ja maisem taktika? Ise füüsikud ja räägivad lapse juttu! (Vabandust, lapsed, teie räägite tihtipeale targemat juttu.) (Lugu aurast skeptik.ee lehel.)
Kaja Jakobson ajab oma para-asja ka muul ajal ikka seesama kooli ruumes:
KARMA JA SELLE PARANDAMINE 30. mai
RAKENDA OMA VARJATUD VÕIMED 25. aprill
KÜLLUS 28. märts
Minu meelest ei ole õiglane kasutada ära üldharidusliku kooli head nime selleks, et hankida pseudoteaduslikele ideedele usaldusväärsuse muljet.
Selliste ürituste tarbeks ruumide andmine (rentimine?) on ilmselt “õppekavaväline tegevus”, kuid veel pole leidnud, millised määrused selliseid tegevusi reguleerivad. “Hinnad ja tariifid kehtestatakse kõrgemalseisva organi poolt kooskõlastatult hinna- ja konkurentsiametiga;” – seega peaks Tallinna Kesklinnavalitsus asjaga kursis olema?
Pisut teemaväline, aga jäi ette selline lõbus pildike idanaabrite juurest: http://dl.ziza.ru/other/032009/11/pics/060_pics.jpg. Eks neilgi seal on elu raske ja tuleb uhhuundusest lohutust otsida.
Kui mõtelda näiteks USA kreatsioniseerunud haridussüsteemile, mis valitseb ametlikult tervetes piirkondades ja isegi osariikides, siis on meil veel hästi läinud. Aga kuidas sa paned käe ette, kui kogu see uidumine tugineb ühtede inimeste ihale ühtustunde järele ning teiste võimuihale ning oskusele kollektiivsuse tungi ära kasutada? Kui inimene astub parteisse või tunneb vajadust osaleda “harmoonia päevadel” (kaubamärk!kaubamärk!panite ikka tähele?), on need küllalt sarnased emotsionaalsed mustrid (või ma eksin?).
Selle juhtumi juures on kindlasti olemas avalik huvi. Murega haridussüsteemi rolli pärast tasuks pöörduda otse kooli juhtkonna poole, on see ju esmatasand, kus sedalaadi olukordi saab lahendada. Siis oleks olemas ka ajakrijanduslik baas: sündmus, kooli juhtkonna hoiak ja sellele vastavalt võiks omakorda teha järelepärimise haridusministeeriumisse.
Tähendab… mõnedel inimestel on liiga palju vaba aega. Nagu mul hiljuti – huumoriga – üks tuttav ütles. “no tehku revolutsiooni siis, kui eluga rahul ei ole, nemad teevad aurasid”.
Oli kord üks Priit Aimla humoresk, kus selgitati, kuidas kahepoolne koostöö piirilepingu asjas välja näeb: “Teie poolt pitser ja meie poolt peer.”
Seda nimekirja vaadates näeb kahepoolne koostöö meditsiini ja meditsiinialternatiivide vahel välja nii, et meditsiini poolt respekt ja alternatiivide poolt jama. Kas mõni pärisarst üldse kutsutud on?
Lõssenkoism polegi surnud :)
Tegelikult lugesin küll hiljuti sarnasest uuringust aga hoiakute ja uskumustega seal ei tegeldud. Viide.
Võimalik, et siin on “telefonimäng” toimunud, kus edasirääkimistega on lugu järjest fantastilisemaks muutunud.
Vähe sellest, et muusikatunnis on hullus. Nüüd selgub, et udu on kõvasti rohkem. Muidugi tuleb rõhutada proua direktrissi tugevat juhtimist.
KSG lapsevanemana edastasin suure küsimärgi hoolekogule, vaatame mis teha annab.
Samas tuleb see Auratransformatsioon™ mulle kuidagi tuttav ette, kusagilt just jooksis läbi… ah jah, kes te juhtumisi telekat vaatate siis seal promotakse innoaastaga seoses saiti IN.ee, mis on saanud igat masti “mõttejõul töötava viirusetõrjetarkvara” arendajate kogunemiskohaks – olles mitte lihtsalt kellegi mitte-kõige-parem-idee koopiapaberi fondi veidi raha teenida, vaid lausa EL-rahastatud ettevõtmine. Alustagem siis aadressilt http://in.ee/blog_item.php?bid=164 ja küsigem, et kust oleks võimalik leida kokkuhoiukohti ja kust raha innovatsiooni edendamiseks…
Saatsin kirja:
Tallinna Haridusameti juhataja hr Andres Pajula
Kadrioru Saksa Gümnaasiumi direktor pr Ann Mändveer
Huvitav, kas see on erakool, või miks seal sihukese plämaloogiaga tegeldakse, selmet lapsi õpetada. Plämaloogide vastu iseenesest mul polekski midagi, aga koolis, see ajab väheke harja punaseks. Järgmisena hakkavad seal ehk mormoonid oma loenguid pidama, nemad küll ilma rahata ja nõnda edasi. Kui see peaks aga kroonu kool olema, siis tuleks haridusministrile paljustki pajatada ja ehk isegi vastu kulmu lajatada, nagu laulusalm ütleb.
See auratransformaator võtab küll sõnatuks, nii jabur on see. Samas “teenuse” hinnad nagu tippadvokaadil.
Võibolla nii asjad käivadki, et kui ajad niisama jama, peetaks külahulluks, küsid aga 2k tunnise konsultatsiooni eest, oled guru ja suur autoriteet.
Eesti Päevalehe blogide küljel on loo lingi juurde ilmunud selline kommentaar:
Paistab, et asi on tõsisem kui esmapilgul tundus.
Kaja Jakobson on tõepoolest III kooliastme ja gümnaasiumi õppealajuhataja. Matemaatika, majanduse ja füüsika õpetaja siis muidugi ka.
Viidatud numeroloogiks paistab olevat eesti keele õpetaja Irene Pukk, kes vastab Õhtulehe lugejatele:
Ristturundus ja vandeselts käib täie hooga. Ütle veel, et vandenõusid ja salaseltse pole olemas :-)
Kas korüfee Arno “Klamüüdia, klamüüdia, klamüüdia” Joala polegi kutsutud?? No siis on niikuinii tegemist tühikargamise, mitte tõsiseltvõetava üritusega.
Selge, et need teemad ja esinejad neil Harmoonia päevadel on nagu nad on. Aga… Kuidas nende teadmisi nii lihtsalt saab nimetada parateaduseks, aga seda, mida õpetatakse koolis igapäevaselt, peetakse teaduseks. Minu arvates on see sageli, lausa pahatihti, samasugune uhhuundus, mis aina muutub, ennast kummutab ja vägagi sageli on ka täiesti mõttetu. Lisaks sellele pole see “teadus” suutnud tänaseni selgeks teha, milles seisneb inimese õnn ja kuidas nii elada, et inimene oleks õnnelik. Samuti ei suuda teadus seletada, miks ei tohi tappa, varastada jne. Eks ole ju suurimad “teadussaavutused” ikka massihävitusrelvastuse vallast.
Nii et pigem tasuks mõelda, miks meil Eestis on Euroopa Liidus esimene koht vangide hulga poolest 10000 inimese kohta. Kas ehk koolides õpetatu pole liiga küündimatu, selleks et inimesi kasvatada, õpetada korralikult elama. Selleks pole siinustest ja koosinustest abi. Ehk on nendes “parateadustest” siiski mingi kasu?
Martin Vällik ütles:
loomulikult on. aga seekord ilmuvad need välja just sellest leerist, kus suurem osa auru nende paljastamiseks ja nende vastu võitlemiseks kulub.
Kuna väiksema numbriga korterid on tavaliselt alumistel ja suurema numbriga korterid ülemistel korrustel, siis on arvatavasti olemas teatav korrelatsioon inimeste elukeskkonna ja korterinumbrite vahel. Kuidas see korrelatsioon just välja näeb, sõltub loomulikult piirkonnas domineerivast elumajakõrgusest, sellest, kas lifte kasutatakse ja kas nad sageli rikkis on — ning muuhulgas ka sellest, kui ohtralt sudu kõnealuses linnas täheldada võib ning kas märkimisväärne hulk maju on piisavalt kõrged, et sudukihist kõrgemale ulatuda.
Ainult et numeroloogiaga pole sellel kõigel vähimatki pistmist.
Avanti….
Durakam u nas doroga, durakam u nas potsjot
kuid olen näinud filmi Teadliku vanemaksolemise bioloogiast –
Dr. BRUCE H. LIPTON , mida ülalpool saadab ka kommentaar. Ei nõustu absoluutselt kommentaariga selle juurde.
Filmis on tegemist on rakubioloogi, õppejõu ja inimrakkude kloonimisel osalenud teadlase 2-tunnise loenguga (populaar)teaduslikus vormis, mis jõuab välja üldistuste tasandil inimeseni ja lapseni. See on üsna sisutihe ja mõtteid äratav loeng.
Soovitav vaadata kõigil, eriti uudishimulikel, sest teema on üldinimlik.
Miks me arvame, et see, mida me teame täna, on lõplik ja vastuvaidlematu?
Väga hea, et sellist toredat üritust reklaamisid, selle uudise link on Päevalehe netilehe avaleheküljel ka.
Kaak ütles:
Ta suri ära ju…
Kuigi see ei pruugi olla mingi eriline takistus, kindlasti on sellel üritusel tegelasi, kes temaga siiski ühendust võtta suudaksid.
Peab ka ütlema, et Eesti sportlaste viimase aja edukus tiitlivõistlustel tuleb suure üllatusena. Kõik senised medalid olid ju teatavast võidetud Joala abiga, kes kodus teleka ees pendliga klamüüdia ja teiste nõidade needused maha võttis. Aga mine tea, vahest jõudis poja välja õpetada.
Kaak ütles:
Suri möödunud aasta septembris…
võibolla olen ma millestki valesti aru saanud aga selline pisiasi ei tohiks ju küll sellistele oma ala meistritele takistuseks olla. kui ikka vaja, küll tulevad kohale kas vaimsel kujul või taassündinuna mõne imikuna.
Aga muidugi – käkitegu! Siin artikliski figureeriv Mai Agathe Väljataga on korduvalt silma paistnud kadunud Luule Viilma edastet (teispoolsuses viibiva isiku kohta äraütlemata banaalsete, muuseas) sõnumite kanaldajana.
Üks selline “kanaldus” on näiteks siin:
http://www.luuleviilma.ee/?id=5786
Peab ka ütlema, et Eesti sportlaste viimase aja edukus tiitlivõistlustel tuleb suure üllatusena. Kõik senised medalid olid ju teatavast võidetud Joala abiga, kes kodus teleka ees pendliga klamüüdia ja teiste nõidade needused maha võttis. Aga mine tea, vahest jõudis poja välja õpetada.
See variant ei tule kuidagi kõne alla, et hoopis Joala ajas tegelikult jampsi suust välja, eks?
luuleviilma hauatagusest läkitusest:
ei oskagi kommenteerida kohe…aga jättes selle üleüldise sügavamõttelisuse hetkeks kõrvale, siis tundub algus kuidagi kahtlaselt tuttav, kas mitte üks suur rahvamees ei alustanud just nende sõnadega oma kuulsat pöördumist eesti rahva poole? :-)
@ac – Kahjuks see Päevalehes olev link aga mõnede veebibrauseritega ei tööta, kuna veebiaadressis olevat (R)-märki tõlgendatakse mingi muu sümbolina.
@Kaak – Ilmselt on tegemist klaveri rikkega. Eelkommenteerija vajutatud klahv ‘sarkasm’ ei töötanud.
su lisakommentaarid on suht mõttelagedad.
Vaatasin hommikul terevisooni ja süda hakkas kloppima. Nii suuri rumalusi rääkis stuudiosse kutsutud geobioloog. Muudkui seletas ja seletas ilma, et toimetaja midagi kahtluse alla oleks seadanud. Eelmise aasta lõpul oli see au Veberitel, kes oma traadist riidepuuga pääsesid mitte üksnes Toompeale Padarit lollitama,vaid ka Mihkel Raua Värskesses ekspressi. Just toimetajate ebakriitilisus on selle asja juures kõige imelikum, gurule vahitakse suhu ja püütakes iga sõna kui viimase instantsi tõde. Saatsin terevisiooni pahase kirja. Kasu sellest pole aga kindlasti mitte. Nagu varem öeldud – kogu see kamarajura ei õilmitse mitte kahtlase väärtusega kollases pressis, vaid on leidnud endale mugava pesa esinduslikeks peetud väljaannetes. Kas näiteks Mang pole mitte koguni Maalehe palgal?
Eesti Päevalehes on loole klikitud umbes 3000 korda, mis on blogiloo kohta vist päris palju.
Ilmunud on ka teine kommentaar:
No nii. Nüüd on ette võetud need, kes julgevad teistmoodi mõelda ja ehk on avatumad maailmas kiiresti levivale uuemale teabele. Olen Harmoonipäevadel ikka käinud ja ei ole sugugi nõus kõikide seal välja öeldud teooriate ja arvamustega. Aga selleks see koht vast ongi – mõtete, ideede paljususe esitamiseks. Ja küll tõene ja elujõuline teooria lõpuks ikkagi ka skeptikutele “pärale jõuab”. Nii on ennegi olnud.
Me oleme kasvanud materialistlikus maailmas ja arvame, et määrab kõik, mida saame n.-ö. katsuda, vaadata. Kas ikka on nii? Kui raskemad ajad (sõda, õnnetused …) käes, siis on väga selgelt näha olnud, mis tegelikult määrab – inimeste vaim, hingetugevus. Küsige nende inimeste käest, kes on kriitilistest oludest eluga välja tulnud ja mismoodi nad peale seda ümbritsevat maailma nägema on hakkanud. Mul on olnud õnne mõnega “ellujäänutest” suhelda.
Aga tänu tõhusa reklaamikampaani eest – olen kindel, et nüüd tuleb hulgem inimesi, kes enne sellest üritusest suurt kuulnud ei ole.
syl pajatas:
Whattaya mean, “nüüd”? Skeptikud on juba iidamast-aadamast viltu vaadanud inimestele, kes julgevad mõelda, et õunapuude otsas kasvavad porgandid või, et käest lahti lastud kruvikeerajad mitte maha, vaid taevasse kukuvad.
Pluralismiprintsiip rakendub arvamustele. See, mida seal tehakse, on faktide osas jama ajamine. Ja kui arvamus võib olla igaühel oma, siis faktid on kõigil samad, ideede paljusus ei puhu siin küll mingit pilli.
Siin mu kiri:
——————
Lugupeetud Tallinna Haridusameti juhataja hr Andres Pajula,
Kadrioru Saksa Gümnaasiumi direktor pr Ann Mändveer,
14. ja 15. märtsil toimub kaheksandat korda Kadrioru Saksa Gümnaasiumi ruumes üritus nimega Harmoonia Päevad(Registreeritud kaubamärk).
Harmoonia Päevade korraldamisega tegeleb osaühing Javar, mille juhatuse liikmed on äriregistri B-kaardi andmetel Kaja Jakobson ja Aivar Jakobson. Kaja Jakobson on ühtlasi Kadrioru Saksa Gümnaasiumi matemaatika, majanduse ja füüsika õpetaja.
Miks MTÜ Eesti Skeptik, kelle esindajana Teile kirjutan ja mille
eesmärkide hulgas on “uurida paranormaalseteks nimetatud nähtusi ja väiteid, […] alternatiivmeditsiini ning väiteid, mis pretendeerivad teaduslikkusele”, sellele sündmusele tähelepanu juhib, on asjaolu, et Harmoonia Päevade(R) näol on tegemist üritusega, mille suund on vastupidine teadmistepõhisele haridusele, sisaldab hulganisti paranormaalseteks nimetatud nähtusi ja võimeid, alternatiivmeditsiini ning väiteid, mis pretendeerivad küll teaduslikkusele, aga lähemal uurimisel üldjuhul ei kannata sellist kriitikat välja.
Mõned näited kooli ruumes toimuvate Harmoonia Päevadel(R) esinejate ja ettekannete kohta:
CRYSTAL RA LAKSHMI
Kuidas võib praeguses ajas aidata arusaam energiatest ja energeetilisest evolutsioonist, Auratransformatsioonist™ ning uue aja lastest (indigo –ja kristall-lapsed) ja luua meie unistuste elu?
AURATRANSFORMATSIOONI TUBA
Auratransformaator™ ja homöopaat Krista Koppeli ja Auratransformaatori™ Ilona Lilleoru loeng ‘Uue Aja lapsed ning
täiskasvanud ja AuraTransformatsioon™.’
KRISTA KOPPEL: AuraTransformatsioon™ tõstab keha vibratsioonitaset ja sellele järgneb puhastumine mitmel tasandil. Homöopaatia abistab keha puhastuse protsessi ajal, ta ei suru haigust alla vaid aitab haigusel seestpoolt (raku ja hinge tasandilt) väljapoole tulla ja haigusest vabaneda. AuraTransformatsioon™ ja homöopaatia täiendavad teineteist kuna mõlemad toetavad inimese loomulikku tervenemist, tasakaalustavad ja annavad organismile tõuke end ise tervendada. Oma töös homöopaadina näen, et lapsed on haiged ja kannatavad oma vanemate suutmatuse pärast oma eluga, tööga, iseendaga ja oma suhetega toime tulla. Vanemad ei saa oma lastest aru ja vastupidi. See on sellepärast, et vanemad inimesed on vanas energias ja lapsed uues.
AURA-SOMA
Aura-Soma – on süsteem, mille aluseks on värvide, kristallide ja taimede tasakaalustava energia toime inimesele kui tervikule. Aura-Soma süsteemi põhitööriistaks on sädelevad kahevärvilised Equilibriumi pudelid, mida hetkel on 107. Nende taskaalustatud pudelite abil, mis annavad edasi teatud värvidele omaseid võnkeid on võimalik maha võtta erinevaid blokeeringuid, ebakõlasid, kaitsta ja tasakaalustada nii inimese füüsilist keha kui ka tema energiavälja tervikuna.
MAI-AGATHE VÄLJATAGA: “Oleme evolutsioonilises ajajärgus, kus tuleb üles kõik vana rämps, mida aja jooksul oleme kogenud. Enamik inimesi ei saa aru, mis on nende elu väljakutsed ja lähevad ühiskondliku hoiaku lõksu. Nad ei saa aru, et nad ei ole siin maa peal selleks, et näiteks karjääri teha, raha teenida, ameteid õppida vms. Inimesed on siin maa peal kasvatamas oma sisemist jumalat. Hinged õpivad siin elus ja ajavad oma rada.”
KALJU PALDIS: “Maakiirgused on maa seest välja kiirguvad nõrgad madalsageduslikud elektromagnetilised lained, mis mõjutavad inimest ning teda ümbritsevat ruumi. Need kiirgused võivad olla inimesele kahjulikud aga ka kasulikud.
Maakiirgusi uurivat teadust nimetatakse geobioloogiaks. Geobioloogiat ehk „elava maa teadust“ kasutasid juba meie esiisad. Elukoha valikul jälgiti kaugust veekogudest, ilmakaari ning koduloomade käitumist valitud paigas. Kaevu või kaevandusekoha pani paika vitsamees.”
Dr.BRUCE H. LIPTON
Kuidas mõjutavad vanemate emotsioonid ja tõekspidamised laste geneetilise koodi väljavalimist? Kuidas aidata kaasa oma laste võimete avaldumisele? Dr. Liptonit peetakse uue bioloogia üheks juhtisikuks.
REET PRIIMAN, Ph.D: “Kvantfüüsika paneb tõsiselt arvestama kontseptsiooni, mille kohaselt vaatleja on sama oluline universumi loomisel kui universum on oluline vaatleja loomisel.”
Allikas: http://javar.infoguru.ee/index.php?id1=5&id2=8&keel=ee
Lisaks kogunevad kooli ruumidesse mitmed niinimetatud alternatiivmeditsiini esindajad, tõendamata toimega diagnoosi- ja ravivahendite müüjad ning esoteerilise ehk vaimse kirjanduse kirjastajad.
Esitan siinkohal küsimused:
* Kas on olemas reeglid, milliseid üritusi kooli ruumes võib läbi viia? Millised need reeglid üldjoontes on ja kas ülal kirjeldatud Harmoonia Päevad(R) kui mitteteaduslik, mittehariduslik, õpilaste omaloomingut mitteedendav kommertsüritus on ühele koolile “otstarbekas” (kooli põhimäärus p 8.2.1.)?
* Kas sellisele üritusele ruumide rentimine on kooli vara “sihtotstarbeline kasutamine” (kooli põhimäärus 9.1.)?
* OÜ Javar Kaja Jakobsoni isikus (matemaatika, majanduse ja füüsika õpetaja KSG-s) kasutab kooli ruume ka muul ajal oma kursuste läbiviimiseks: http://javar.infoguru.ee/index.php?id1=3&keel=ee
KARMA JA SELLE PARANDAMINE (600 kr)
RAKENDA OMA VARJATUD VÕIMED (600 kr)
KÜLLUS (750 kr) Pingetest vabanemine elus tagasimineku teel (REGRESSIOON) (Individuaalne seanss)
(Olgu mainitud, et nimetatud tegevused ei ole teaduslikult tõendatud toimega ja liigitatakse pseudoteaduse kirjusse seltskonda.) Kas selline kommertstegevus kooli ruumes on “otstarbekas” ja kooskõlas kooli vara “sihtotstarbelise kasutamise” põhimõttega?
Teie vastused võivad leida avalikustamist skeptik.ee kodulehel.
—————————————————-
Põhikirja järgi avalikes huvides tegutsev MTÜ Eesti Skeptik väljendab muret, et ülal kirjeldatud Harmoonia Päevade(R) lubamine üldharidusliku munitsipaalkooli ruumidesse loob eraettevõtliku kommertsürituse ümber väära mulje, nagu oleks tegu teadust ja haridust edendava ettevõtmisega, kuid kahandab hoopis koolihariduse usaldusväärsust, kuna üritus propageerib aktiivselt ebakriitilist, mitteteaduslikku, müstilist, esoteerilist, pseudoteaduslikku suhtumist, mis on silmnähtavas vastuolus teamistepõhise hariduse eesmärkidega.
Näide aastast 2006: üks usuorganisatsioon (muunid, ingl Moonies) soovis pidada Intelligentse Disaini (religioosne loomisteooria, mis omasõnul konkureerib evolutsiooniteooriaga) alast konverentsi algul Tartu Ülikooli füüsikahoones ja hiljem ülikooli raamatukogus, kui nad füüsikahoonest välja visati, siis ka raamatukogu ei pidanud võimalikuks sellise sisuga konverentsi oma ruumidesse lasta.
Lugupidamisega,
Martin Vällik
tel 508 9328
MTÜ Eesti Skeptik
http://www.skeptik.ee
e-kiri: martin.vllk@gmail.com
Ja kooli direktori vastus:
“Harmoonia päevad” võitlevad seega kurja Materialismuse vastu võngete, esoteerika, aurade, indigosinise ja värviliste pudelitega?!
Ning “Harmoonia päevade” eesmärgiks on siis Materialismuse (loe: raha) tekitamine koolidele ja tõenäoliselt ka iseendale?
Ühesõnaga, Ann Mändveerel on absoluutselt ükskõik, mis seal koolis toimub. Huvitav, kui mõni kuritegelik organisatsioon talle maksaks, et seal kokkusaamist korraldada, kas siis proua Mändveer suhtuks samamoodi?
@Oudekki – OÜ Javar on ju igati legitiimne asutus – maksab makse ja puha.
Ses mõttes meenutasingi oma kirjas seda kreatsionistide üritust Tartu Ülikooli ruumidesse pääseda ja kuidas nad siiski sellest aust ilma jäeti. Kõigile ei ole ükskõik, kes nende ruumides mitmesuguseid asju korraldavad ja omale seeläbi võõrast aupaistet peale lasevad paista.
Tallinna Haridusameti juhataja Andres Pajula poolt kinnitatud käskkiri nr 1-2/38p 24. jaanuarist 2007:
Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus:
LINNAVARA KASUTUSSE ANDMISE KORD
KINNITATUD
Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003
määrusega nr 34
Hindade kehtestamine linna asutustes
MÄÄRUS 30. oktoober 2002 nr 117
KADRIORU SAKSA GÜMNAASIUMI
P õ H I M Ä Ä R U S
Ei, teisitimõtlemise ja teabevahendamise eest ei võeta kedagi “ette”. Küsimus on selles, kuskohas ja mis moodi oma teabevahendamise üritusi korraldada. Kool on asutus, mille funktsioon seisneb lastele akadeemiliselt tunnustatud teadmiste andmises akadeemiliselt tunnustatud meetodite alusel.
Sellesse asutusse ei sobi üritused, millel vahendatakse teavet, millel ei ole seost objektiivse reaalsusega ja mille allikaks on väljamõeldised ja folkloor. Sellist teavet võiks koolis küll käsitleda kui moodsa rahvaluule näidet, aga see on midagi muud. Antud juhul teeb asja veel eriti ebameeldivaks fakt, et tegu on kooli õppealajuhataja isikliku äriprojektiga.
Tahate ebausu konverentsi ?
See kogu jama keerleb selle ümber, et mõned inimesed propageerivad seda nn. The Secret filmis nähtud jama.Tahate osa võtta, laske aga käia :D
SHUNRISE AND SHUNSET blogikanne siinse kohta:
New agest ja muust
Ei kommenteeri, aga tänan ikka :-)
Kadrioru Saksa Gümnaasiumis käiva lapse vanemana tänan sind, Martin, selle teema tõstatamise ning järelpärimiste laialisaatmise eest!
Kahjuks on kooli direktori vastus aga tõelises JOKK-stiilis. :( Kas Haridusamet on midagi vastanud?
Nagu Oudekkiligi, tekkis mulgi kiusatus vaadata, kui kaugele kool oma rahaahnuses läheb: põhimõtteliselt võiks ju mingi suva riiulifirmaga üritada koolilt ruume rentida pornomessiks, kanepi legaliseerimist propageerivaks ürituseks või satanistide konverentsiks (Disharmoonia päevad (R)) :D Millegipärast arvan, et selliste ürituste puhul direktor nii vastutulelik poleks…
Costello, kirjutame KSG-le firma “Kalade Kosmoseekspordi Ühing” poolt läbiviidava disharmoonia päevade kava (alanimega: kanep, kala ja cannabis) ja vaatame, kas KSG annab oma ruume :)
Noh, võib ka natuke vähemläbipaistvama programmi teha, mis sisaldaks siiski absurdseid asju ja vaadata, mis saab.
Harmoonia päevad sobivad igasse kooli, sest kahel päeval jagatakse suuri ja väikseid teadmisi ääretult humaanses ja eetilises õhkkonnas, kus lektoriteks kui ka kuulajateks on, sümboolselt väljendudes, nii esimese klassi junsu kui ka väga haritud ja teadlik inimene. Vastavalt ka reageeringud. Kui skeptik loeks läbi kasvõi väikese osa (interneti) viidetest Harmoonia päevadel esitatud tõsiteaduslikele materjalidele, kõige uuematest uuringutest (nt. teleportatsiooni tõestus, valguse kiirusest suurema kiiruse tõestus, mõtte mõju ülitundlikele eksperimentidele, elementaarosakeste (lainete) kummalised omadused jne.) ja lükkaks need ka teaduslikult ümber, siis ma usuks skeptikuid.
“valguse kiirusest suurema kiiruse tõestus”
Ohhoo! See on nii revolutsiooniline, et palun viidet!
@Peeter Marvet –
Vaimustav… Lugesin viidatud lehelt sõnumi läbi ja sain teada, et ma ei olegi juhuslikult seal.. ei ole jah, sest kahjuks (või õnneks?) olen sattunud just sellesse auratransformaatorite/selgeltnägijate seltskonda. Ja kuna mul on juhtumisi selline tühine puudus nagu MSc biol, siis on mul vahel raske ennast talitseda. Kuigi hea lastetuba on õpetanud vanemate inimeste suhtes aupaklik olema.
Väga valus ja hirmutav on näha, kuulda ja lugeda, et suur hulk inimesi, kes ometi õppisid koolis lugema ja kirjutama ja kellele püüti õpetada ka mõnda loodusteadust, ei oma vähimatki ettekujutust sellest, mis tegelikkuses on teadus. Nutt tuleb peale, kui järjekordne negatiivsetel sagedustel võnkuvate ajuvooludega sell sulle seletab, et teadlased justkui arvavat, et nemad justkui teadvat tõde ja väitvat, et neil ja ainult neil on õigus… See on nii põhimõtteliselt vale, et ei oskagi midagi kosta. Kui teaduse põhiolemus ju on just nimelt kahtlus – uudishimu, kahtlus, hüpoteeside püstitamine, nende tõestamine ja ümberlükkamine. Teadust aga eristab pseudo- ehk ebateadusest see, et teadlane peab oma väiteid suutma tõestada kas teoreetiliste arvutuste ja modelleerimise või läbiviidud katsete tulemustega. Kenasti on seda selgitanud Carl sagan oma geniaalselt lihtsas raamatus “Deemonite käes vaevlev maailm”, kus ta toob näite nähtamatust (ja vist ka kaalutust) dinosaurusest garaazhis.
Ainukesed, kellel näikse olevat tõe monopol, on needsamad auratransformaatorid ise – neil pole vaja ka midagi tõestada, nad usuvad. Uskumine ja teadmine on aga kaks eri asja, nagu keegi siin ka tabavalt märkis – arvamusi võib olla palju ja keegi ei saa keelata sulle sinu arvamust. Kuid faktid jäävad faktideks ja nendega lollitamine ja nende teadlik väärkasutamine on juba kurjast. Suurem osa noist ettekandeistki on ju tegelikult, olgem ausad, teaduslike faktide moonutatud ja asjatundmatu esitamine täiesti vales kontekstis. Viidates jällegi Carl Saganile – inimestel on huvi teada saada, nad ihkavad teadmisi, kuid tänapäeva teadus on arenenud nii kaugele, et sellest arusaamiseks on vaja pingutada. Ebateadus aga ei vaja pingutamist – tuleb vaid lugeda ingliraamatut või maksta kursuse eest, kus õpetatakse inglitega rääkima, 6-8 tuhat krooni, või tellida endale interneti teel vee molekulaarstruktuuri muutvad kritsallpulgad (8 tuhat komplekt) ja – ongi lõpmatu tarkus käes!
Härra Sagan ütleb, et ei tohi naerda selliste inimeste üle, kuna nad tegelikult on avatud hingega ja särasilmsed olendid, neile lihtsalt on vaja pakkuda seda, mida nad otsivad, ja arusaadavas keeles. Kahjuks on hea populaarteaduslik kirjandus eesti keeles viimasel ajal nii halvasti kättesaadav, aga esoteerilist pahna trükitakse küll, mõtlemata hävivatele metsadele. Ja autorite paisuvatele pangaarvetele, mis kuidagi “mittemateriaalsusega” kokku ei lähe… nagu ka “kujustamise”-hullus, mis vahepeal möllas – kujuta aga endale rahahunnikuid ette ja sa saadki need! :) Ullo Toomi olla oma tantsijatele ütelnud: “Tehke ikka minu sõnade, mitte tegude järgi!” (kippus teine sõnades üht ja sammudes teist tantsu õpetama) – nii ka lp esoteerikud…
Ise õpetajana ütlen – koolis selliste ürituste korraldamine ei sobi. Nagu ei sobinud omal ajal sinna ka meditatsioonikursustele värbamine ja USA-st saabunud karismaatiliste kristlaste kihutustöö (viimast kogesin ise õpilasena ühes teises Saksa Gümnaasiumis ja mis jättis tohutult halva maigu suhu juba siis, teismelisena – meid aeti saali kokku nagu kariloomi). Innovatsiooniaasta olgu ka teadmiste ja teaduse aasta – selleta innovatsiooni ei ole ega tule. Kahjuks ei taju lp esoteerikud, et isegi nende aluspesu on pikaajalise teadustöö ja arenduse tulemus, aspiriinist rääkimata. Seda viimast aga läheb kahtlemata vaja, kui liiga pikalt jääda kuulama neid arutelusid sinisest aurast ja kõrgetest võngetest.
ajulained on kahtlemata olemas ja mõõdetavad ning on loodud ka spetsiaalseid niiöelda “mõtte jõul” mõjutatavaid vahendeid. nii, et “mõtte jõul” võib täiesti kahtlemata teatavate eksperimentide tulemusi mõjutada. paraku kahtlustan, et sa pidasid tegelikkuses vist midagi muud silmas nii, et täpsusta palun.
KatrinV ütles:
Tegelikult ma ei ole esimese poolega sest väitest nõus. Raamatupoed kubisevad väga heast populaarteaduslikust kirjandusest; mitte just igal teemal, aga vähemalt seksikam ots füüsikast ja evolutsioonist on küllaga kaetud. Midagi tõsiselt head rakubioloogiast või füsioloogiast ei ole ma küll näinud, vähemalt ei tule meelde.
Kui üle pika aja raamatukokku sattusin, avastasin, et teadusliku kirjanduse riiulil laiutas ebateaduslike raamatute joru.
Jah, seda tuleb kohati ette. Eriti koomiline on Tartu vana kaubamaja raamatupood, kus riiulis “teatmekirjandus” oli üksvahe rivis inglitega suhtlemist õpetav… eee… toodang. Poleks uskunud, et seda sihukeses koguses üldse trükitud on.
On liikumas järgmine teade. Üritus toimumas Kuusalu Keskkoolis.
———————–
Tere!
Lühikese ajaga on Eestis soojalt vastu võetud ja tunnustust leidnud Brandon Bays’i poolt loodud rännakumeetod. Tema esimene raamat “Rännak” on juba kolmandat korda kordustrükis!
Paljude teiste riikide koolijuhtide ja pedagoogide fantastilistest kogemustest innustust saades tekkis ka minul mõte ja unistus antud meetod Eesti koolidesse tuua.
Selle eesmärgiga korraldame tutvustava rännakumeetodi infopäeva “Kuidas aidata lapsi”, mis toimub laupäeval, 28.märtsil algusega kell 12.00 Kuusalu Keskkoolis (25 minutit Tallinnast Narva poole). Oodatud on kõik, kes hoolivad lastest ning on valmis nende heaks midagi ette võtma. Eriti pedagoogid, psühholoogid, koolijuhid… Infopäev on osalemistasuta.
Kõik, kes otsustavad osaleda, palun saata tagasi lühike e-kiri samale mailile või rannakendasse[ätt]gmail. com. Kes soovib tulekust teada anda telefoni teel, saab seda teha helistades numbrile 50 65 225.
Kutse ja täpsem info on kaasasolevas failis.
Ja just nagu tellitult, on selle unistuse toetuseks ilmunud hiljuti eesti keeles kahe maailmakuulsa teadlase raamatud:
PhD. Candance B. Pert “Kõik, mida on vaja teada, et tunda end jumalikult” ja
PhD. Bruce H. Lipton “Uskumused ja bioloogia”.
Nendes raamatutes seletatakse väga lihtsalt lahti teaduse seisukohad teemadel, millega meie rännakumeetodit kasutades töötame ja inimesi aitame. Soovitan kõigil ise lugeda, kes pole seda veel teinud!
Kohtumiseni Kuusalus!
Lugupidamisega
Tiia Kuusk
Rännakupraktik
Mob: 50 65 225
P.S. Vabandan, kui keegi sai selle maili ning pole teemast üldse huvitatud!
————-
RÄNNAKUMEETODI INFOPÄEV
“KUIDAS AIDATA LAPSI”
28. märtsil, algusega 12.00 toimub Kuusalu Keskkoolis rännakumeetodi infopäev. Sissepääs on osalemistasuta.
Teretulnud on:
lapsevanemad
õpetajad
koolijuhid
psühholoogid
lasteaiakasvatajad
ja kõik need, kes lastest tõeliselt hoolivad
Infopäeva eesmärgiks on tutvustada ja anda praktilisi juhtnööre rännakumeetodi kasutamiseks ning juhtida tähelepanu konkreetsetele teaduslikele avastustele.
INFOPÄEVA KAVA:
Tutvustame rännakumeetodit, räägime oma ja natuke ka maailma kogemustest.
Vaatame eestikeelsete subtiitritega filmi laste- ja klassiruumirännakust, kus muuhulgas jagavad oma arvamusi koolijuhatajad, õpetajad, lapsevanemad, psühholoogid jt. Selle filmiga tahan ma näidata, kui lihtne ja efektiivne on rännakumeetod, mis on juba aidanud kümneid tuhandeid lapsi ja täiskasvanuid maailmas.
Olen palunud esinema ka pedagoogid, kes on saanud lühikese ajaga positiivseid kogemusi lastega töötamisel.
Räägime ülevaatlikult sügisel Tallinnas toimuvast seminarist, mida tuleb läbi viima Brandon Bays isiklikult!
LÕUNAPAUS (palun kõigil endal kaasa võtta suupiste ja jook)
Rännakuprotsessi demonstreerimine laval, mis annab vahetu kogemuse kõigile kohalviibijatele.
Küsimustele vastamine.
Kohapealt saab osta kõiki Brandon Baysi eestikeelseid raamatuid, tasuda saab sularahas:
“Rännak”- hind 205 kr.
“Laste rännak”- hind 215 kr.
“Vabadus on”- hind 225 kr.
Lisaks on võimalus osta maailmakuulsa rakubioloogi Dr. Bruce H. Liptoni äsja eesti keeles ilmunud raamatut:
“Uskumused ja bioloogia”- hind 240 kr.
Infopäev kestab maksimaalselt 18.00-ni.
Kõigil, kes otsustavad osaleda, palun saata lühike e-kiri aadressile rannakendasse[ätt]gmail. com või helistada telefonile
50 65 225, et teaksime arvestada ruumi ja toolide arvuga.
Kuusalu Keskkooli kohta infot ja kuidas kohale tulla saate vaadata kodulehelt http://www.kuusalu.edu.ee/info
Lugupidamisega,
Tiia Kuusk
Rännakupraktik
GSM 50 65 225
Proua Brandon Bays on taas üks njuueids hiiler, kes saanud inspiratsiooni mega-woo-master Deepak Chopralt. Proua väidab end terveks ravitsenud olevat hiiglaslikust kasvajast (basketball sized) ja õpetab seda kunsti ning “potentsiaali vabastamist” nüüd ka teistele. Raha eest. Deepak Chopra tasemel raha eest.
Paraku ei näe ma kohapealse korraldaja Tiia Kuuse ettevõtmise taga muud kui oma usku kuulutada ja sularaha koju tuua. Algul raamatutega, siis “rännakumeistrite” kursusega ja nii edasi. Esimene laks on ikka tasuta – vana nipp uute klientide leidmiseks.
Miks Kuusalus? Paistab, et Tiia elab seal.
Mujalt:
Eks oma brändi peab ikka promima ja turundusinimesena on tal need nõksud keskmisest kindlamalt käpas, aga koolijuhtide ülesanne oleks küll veidi kainema aruga asju kaaluda ja nii nagu parteiüritusi ja usuäratuskoosolekuid pole kuigi viisakas koolimajas pidada, niisama oleks hea ka njuueids rändajad mujale suunata.
No on ju igati popp ja noortepärane korraga osata kõike ja samas eimidagi.
Loen kiiruseks mitte ainult mingi aine või osakese liikumist vaid ka mõju levimist, mõju levimise vahendajat pole kahjuks veel vist avastatud.
http://www.fyysika.ee/uudised/meie?sisu=391@PH –
Avaldamise kuupäevaks on 22. 08.2008@Lembit –
@Lembit – See on efektne katse, mis ei näidanud midagi fundamentaalselt uut. Just mõju on asi, mille ülekannet seal ei toimu – nähtus ise on ennustatud kvantmehaanikaga ja tõsiselt häiris Einsteini, aga vastuolu relatiivsusteooriaga pole otsinguist hoolimata leitud.
Juba 1972 aastal protokolliti mõtte mõju teaduslikult tundlikule magnetomeetrile. Täiendav info on raamatus “Paraspioonid”, tegelen praegu selle raamatu tõepärasuse selgitamisega, seal on hästi palju viiteid ka teadlastele. @Jason –
@Lembit – iseenesest kõlab ju mullegi põnevat, kuid seni jään äraootavale seisukohale viidete osas.
Et magnetomeeter miskit tunneks, peab olema magnetväli, magnetvälja tekitab omakorda elektrivälja muutumine.
Inimene mõtleb kogu aeg, seega peaks magnetväli esinema pidevalt?
@Lembit –
Mis imeasi on “teaduslikult tundlik magnetomeeter”?
Kui see väljend on originaaltsiteering, siis soovitaksin juba sellise terminite kasutuse tõttu suhtuda materjali ettevaatlikult ja väga kriitilise meelega.
Sain ametliku vastuse ka Haridusametist.
Kui kooli lapsevanemad soovivad asja edasi surkida-torkida, siis soovin neile jõudu ja oleks huvitav teada saada, kuidas asjad edenevad.
Tõepoolest paistab, et õppealajuhataja Kaja Jakobson oli üks neist, kes pidas Contra ja Märka luuleinvasiooni Kadrioru Saksa Gümnaasiumis ebasobivaks ja katkestas ürituse poole pealt:
KonnulaContra blogi
Pseudoteaduste paraad üldhariduskoolis, õppealajuhataja Kaja Jakobsoni juhtimisel, jätkub ka sel aastal…
http://www.javar.ee/harmooniayld.html
Olen selle kooli õpilane. Kaja Jakobson mulle tunde ei anna, küll teeb seda ülalmainitud Irene Pukk. Õpetaja Pukk on professionaalne õpetaja, juba lapsena osales ta õpetamises ja oma erialas orienteerub ta suurepäraselt. Numeroloogiast ja karmast on ta meile rääkinud meie endi suurel survel :). Kaja Jakobsoni kohta ei oska ma rääkida, kuid tean, et kooli majanduslik seis on juba aastaid olnud täiesti masendav. Ma ei tea kui suure osa käibest moodustavad annetused, kuid paljuski saab kool abi õpilaste vanematelt. Kusjuures pole ma kõikide aastate jooksul pannud tähelegi Kaja korraldatud üritusi, kuna kellaajaliselt toimuvad ülalmainitud üritused siis, kui kõik õpetajad on lahkunud. Leia mulle 1 õpilane Eestist, kes jõlgub veel 5 tundi peale oma tunde ja tunnike peale õpetajate lahkumist koolis, et saada mõjutatud pseudopläma poolt ja maksab sealjuures veel 600(!?) krooni selle eest?
Kui teile pseudoteadused ei meeldi, on palju paremaid kanaleid ja palju mõislikumaid sihtmärke keda puistada, minu meelest.
Jakobsonil endal on deemonid sees, on andnud ta mulle erinevaid aineid seal koolis aastaid tagasi. Närvidega ei ole tal kõik korras ning suhtumine koolilastesse on vaenulik (va “valitud tublid lapsed”)
Võin kohe laksust välja tuua tosin inimest, kes selle proua mentaalsuses kahtlevad. Sealhulgas ka väga eeskujulikke, kiitusega kooli lõpetanud inimesi…
Kõikide teiste selle kooli õpetajatega oli võimalik ilusti läbi saada.
Jubeda kolgata tee tekitas ta paljudele inimestele. Tõenäoliselt ta mõjuvõimu suurenedes on see ainult hullemaks läinud…
Palju jõudu neile, kes selle soolapuhujaga asju peavad ajama…
Siit tasuks eemale hoida samuti end tervendajateks nimetavatest isikutest nagu FERODAN(TAAVI) ja MELODIA(Terje Möldri).Tegemist on kergeusklike ja heatahtlike abivajavate inimeste ärakasutamisel põhineval äriprojektil.
hinnad leiate siit
http://pesa.ingliabi.ee/index.php?topic=813.0
@auhh:
ole hea ja räägi lähemalt, kas on sul olnud nendega isiklikku kontakti või muud kogemust või millel põhineb väide, et nad on teadlikult paha peal ja tegelevad ärakasutamisega.
Sellest saan ma aru, et kui keegi pakub teenust nimega “Kiri Inglilt – kanaldus” (hindasid ma seal ei näinud), siis võib kahtlust arendada mitmes suunas, aga jah, palun räägi oma kogemusest, mis just sind sellele seltskonnale sundis osundama.