Pealetung koolidele jätkub — pseudoteaduste paraad Reaalkoolis

Tallinna ReaalkoolPseudoteadused. Reaalkoolis!

Skeptik.ee küljel on varem olnud juttu, kuidas pseudoteadused üritavad end maskeerida normaalseks tegevuseks, kaunistavad end võõraste sulgedega ja varastavad päris teadlaste, õpetajate, kogu koolisüsteemi raskelt teenitud usaldusväärsust, et iseenda sisutühja jama propageerides eksitada otsiva ja uuriva meelega inimesi. Mitte küll pseudoteadused ise, vaid ikka konkreetsed inimesed ajavad konkreetseid asju, et oma lemmikumbluu levilat laiendada. Teiste kodanike asi on üritada seda pealetungi piirata.

Konkreetsetest koolidest on meil juttu olnud Kadrioru Saksa Gümnaasiumist, kus on mugava pesa leidnud Harmoonia Päevad (TM, registreeritud kaubamärk) ja seda ilmselt suuresti tänu sealsele õppealajuhatajale Kaja Jakobsonile, kes on samal ajal aurade pildistaja ja tõlgendaja.

Veel oleme rääkinud Vanalinna Hariduskolleegiumi veidrustest ja sellest, kuidas Aivar Haller pseudoteaduste agitpropiga koole, õpetajaid ja õpilasi teadmiste teelt sohu meelitab.

Pseudoteaduste sireenide meeliköitvat laulu, magusat mürgilõhna, rahustavat puudutust, silmipimestavat mustrit, neelavat mõttelabürinti ei tasu alahinnata.

Ja nüüd siis Reaalkool. Nimelt on liikvel teade, et 18. juunil toimub Reaalkoolis üritus tingliku nimega UNIVERSUSE päevad.

UNIVERSUS Sisemise Tarkuse Kool kutsub kõiki huvilisi LAHTISTE USTE PÄEVALE N 18.juunil algusega kell 18.00 Tallinna Reaalkoolis. Saate tutvuda kooli õppimisvõimaluste ja kursustega, kuulata lektorite ettekandeid ning tutvustusi oma aine kohta, esitada küsimusi, osta kirjandust, käsitööd jne.

Üritust korraldab Kaia-Liisa Reinut, Osaühingu Universus (registrikood 11638929, esmakanne 20. aprill 2009) juhatuse liige.

Mida õpetatakse Sisemise Tarkuse Koolis?

Feng Shui, geobioloogia, pendliõpetus, bioenergeetika, erinevad meditatsiooni-tehnikad, astroloogia, mütoloogia, šamanism, budism, töö tšakratega, Silva meetod, Rännaku meetod, psühho-süntees, transpersonaalne psühholoogia, NLP, kvantfüüsika, jooga, numeroloogia, Reiki, keha meridiaanid, refleksoloogia, värviõpetus ja-teraapia, aroomiteraapia, muusikateraapia, loovteraapia, holotroopne hingamine, ravim-taimed, ruunid, Tarot kaardid, kivid ja kristallid, gongi tervendavad helid jne.

Minumeelest pole ükski selline nimekiri täiuslik, kui sellest puudub homöopaatia, aga kes meist täiuslik on…

Kes on lektorid?

Kooli lektoriteks on oma ala tuntuimad tegijad Janno Seeder, Kalju Paldis, Tiit Teras, Mai-Aghate Väljataga, Prana Shakti, Reigo Reimets, Alar Tamming, Almer Jansu, Marje Tammert, Anu Kallavus, Reet Priimann jne.

Nii mõnigi neist on tuttav viimastelt Harmoonia Päevadelt (registreeritud kaubamärk). Aga kuhu jäävad Igor Mang ja Edda Pauskon? Ülle Liivamägi?

Tallinna Reaalkool, selle õpetajad ja õpilased väärivad kahtlemata kõiki tunnustussõnu, mis neile aegade jooksul ohtralt osaks on saanud (nt Teaduse populariseerimise auhinnakonkursi II preemia 26000 kr). Ja küllap sedasama tunnustust nillib ka UNIVERSUS Sisemise Tarkuse Kool, kes poeb väärika haridustempli külje alla, laseb selle aupaistel ennast valgustada ja soojendada ning kekutab, et tegelikult on see peegeldunud ja polariseerunud valgus hoopis nende endi sisemine vaimuhiilgus.

Siinkohal on vähemalt kaks võimalust — kooli ruumide väljarentimise eest vastutavat inimest ei huvita, millise sisuga tegevusi kooli ruumides harrastatakse või on ürituse korraldajal vastutajaga piisavalt hea suhe, et oma tahtmine saada.

Küsisin ühelt Reaalkooli õpetajalt, kas ta oskab midagi lähemalt kosta, aga kooli ruumes toimub palju üritusi ja mis peale kooliaega, ei puutu kuigipalju õpetajatesse. Seda enam, et üritus toimub ju 18. juunil, mis nii õpilased kui õpetajad juba teistel tegevustel.

Tänud kommenteerijale Tarvo Kruus vihje eest.

63 Replies to “Pealetung koolidele jätkub — pseudoteaduste paraad Reaalkoolis”

  1. Ma mäletan, et kunagi vähemalt toimusid Eestis erootikafestivalid, millel nimeks sexpeditsioon. Ma ei tea, kas neid enam korraldatakse, aga kui oleks mõni hakkaja inime, võiks ju mõne kooli käest minna ja sedalaadi üritusekski ulualust paluda. Kindlasti on seal rent odavam kui näiteks mingis ööklubis. Ja legaalne on see värk ka vist, kuidas muidu need festivalid toimuda said. Mina kipun küll arvama, et paljas ihu mõjub meie noorsoole vähem laastavalt, kui ajuperforatsioon… See kõik on ju sisuliselt siiski ülimalt patriootlik tegevus, eriti veel majanduskriisi tingimustes – omatulu on ju koolile oluline!

  2. näe, õpetavad isegi kvantfüüsikat!!! (päris hea nali oleks, kui tegelikult olekski kogu ürituse põhirõhk kvantfüüsika adekvaatsel selgitamisel ja kogu muu “jura” mainimine oleks vaid inimeste kohalemeelitamiseks). varsti räägivad veel ajuteadusest ka.
    NB: kui kellelgi on küsimusi või vihjeid selle kohta, milliseid kahtlase väärtusega väiteid selliste ettevõtete ja jamasuundade poolt seoses aju tööga aetakse, siis andke märku – ma hea meelega vaataks, kiruks ja ehk ka kirjutaks midagi sel teemal.

  3. VHK ning KSG / Reaalkooli juhtumite vahel on siiski see vahe, et VHK ütleb ausalt ära, et nad järgivad katoliku traditsioone.

  4. @ka naissoost skeptik – samasugust asja saab õppida Universuse koolis, mis tutvustab oma kursusi Tallinna Reaalkoolis. Mõned ärimehed ja meediaväljaanded teevad tublit tööd, et pendeldamine viisaka ning lugupeetud tegevusena välja paistaks.

  5. Olen ise Reaalkooli vilistlane. Käisin sel aastal vilistlaste kokkutulekul ja sain äärmiselt ebameeldiva kogemuse. Isegi vanal vene ajal oli see kool eesrindlik mõtlevate inimeste kool. Enam seda ei märganud – põhimulje, mis algas kooli ukselt ja jätkus direktori kõnega, oli: “Anna raha, anna, anna… Raha! Raha!!!” Mu vana hea kool on muutunud kerjuseks. Vaim on maha müüdud!
    Ilmselt on siin ka seletus sellele üritusele – ilmselt need tegelased maksavad hästi. :-(
    Aga situatsioon on absurdne. Nagu korraldada keemia instituudis seminar “tarkade kivi” valmistamisest. Või kui konservatoorium korraldaks roppude lorilaulude festivali.

  6. Hea, et meelde tuli…

    Kui ma haridusministrilt käskkirja sain, siis sarnaseid käskkirju liikus kokku 13. Üheks saajaks ehk teaduse populariseerimise auhinna laureaadiks oli ka Tallinna Reaalkool:

    5) II preemia 26 000 krooni — Tallinna Reaalkool, süstemaatilise teaduse populariseerimise eest oma kooli õpilaste ja laiema üldsuse hulgas;

    Ja nüüd siis abikäsi ka pseudoteadustele.

  7. Minu õepoeg tegi õigesti, kui valis Gustav Adolfi… loodame… Kvantfüüsika. Kvantfüüsika? Kvantfüüsika?! Kes neist lp lektoritest seda küll annab? Kas see, kellest me teame mõndagi põnevat – et ta oli eelmises elus Kleopatra ja et ta loeb mõtteid, kusjuures mõtete lugemine on tema sõnul kvantfüüsika abil ära seletatud. Mis moel, kui närvirakkude sünapsites tegutsevate mediaatorainete osakesed on oluliselt suuremad kui need osakesed, mille puhul me kvantmehaanikat rakendada saame, jääb selgusetuks. Aga ega vahet pole – neutron, prooton, elektron, aatom, kvark, molekul – üks osake kõik. Peaasi, et neil kritsallstruktuur ja mälu oleks! ;(

    Tigedaks teeb see lolluste paraad. Ma saan aru, et neil inimestel on tohutu janu teadmiste järele, aga mida nad ometi koolis tegid?! Siis, kui oli õige aeg teadustes põhi alla saada, et vähemalt ligikaudugi osata umbluud faktidest eristada?

    Ja ka rahavajadus ei tohiks ajada üht reaalteadusi õpetavat kooli sellistele üritustele õlga alla panema. Pangu parem üks õhtupõhikool ja tasulised kursused käima selliste “juhtumite” ennetamise tarvis – gümnaasiumiõpilased võiksid sel moel punkte ja ehk isegi veidi raha teenida.

  8. Mart Palmas kirjutas:

    Aga situatsioon on absurdne. Nagu korraldada keemia instituudis seminar “tarkade kivi” valmistamisest. Või kui konservatoorium korraldaks roppude lorilaulude festivali.

    Või Füüsikamajas räägiks külalisesineja uusimatest igiliikuritest.

  9. Kui linki http://vks.imelaps.ee/node/2125 vaadata, siis on selge, et Reaalkoolis toimuv infopäev on alles algus – plaan on nädalavahetustel panna käima terve kool reaalselt toimuva õppetööga. Ja see trend on palju märkimisväärsem kui lihtsalt infopäeva toimumine, loomulikult oli kooli käivitajatele tähtis, et nad saaksid infopäevaks reaalse kooli pinna. Aga selle kaudu toimub katse terve koolitussüsteem püsti panna.

    Müüginipp on kokku võetud järgmiselt. ‘Tänapäeva kaootilises ning segadust täis maailmas ärgitatakse inimesi otsima tarkust ja lahendusi oma probleemidele väljastpoolt. Paraku tulevad teadmised ja reeglid aga enamasti nendelt, kelle käes on võim. Vaid vähesed teavad, et kõik vajalik tarkus ja võimed on igas inimeses juba olemas. Inimesed on lihtsalt kaotanud kontakti oma allikaga, oma sisemise jõu ja kõikehõlmava tarkusega.’

    Müüginipp viitab, et kogu tänapäevane haridussüsteem on riigivõimu tööriist ning eluks vajalikke teadmisi pole vaja mitte omandada, vaid oma sisemusest üles leida. Mis intrigeerib ehk skeptikuid avama uue teema – missugused tarkused ja oskused on tegelikult inimese sündides üle antud? Kuigi Mowgli võib kõikidel olla juba lapsepõlves läbi loetud või vähemalt kinos nähtud, siis karmi elu juures on kaheldav, et hunt, panter, madu ja karu ilma karvadeta maiuspala lihtsalt nahka ei pannud ning hakkasid teda hoopis tiigri eest kaitsma.

    Kooli ärimudeli käivitaja Kaia-Liisa Reinut on rahvusvahelise firma MPG esindaja Eestis. ‘MPG is an international media service group with more than three decades of experience, dedicated to establishing relevant points of contact between brands and consumers in order to obtain optimal business results.’ Kaia-Liisa osaleb ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse mentorluse programmis.

    Ühesõnaga, it’s all about money. Kui näiteks Pealtnägija kooli tegevust populariseerib, siis on kindlasti järjekord ukse taga. Samas põhiline äririsk on maksujõuliste õpilaste arv. Kuna inimesed tulevad sisemisel tarkusel baseeruvaid teadmisi omandama eelkõige seetõttu, et nad pole suutnud ‘riigivõimu poolt pakutavaid teadmisi’ efektiivselt vastu võtta ja elus kasutada, siis on neil väga raske hankida selles koolis õppimiseks vajalikku raha. Lisaks, sisemise tarkuse kooli diplomiga on ainuke tööturg uute inimeste koolitamine ja pseudoteaduslike teenuste pakkumine, mistõttu on ärilises mõttes tegemist püramiidskeemile sarnase äriga, nn astelpaju-efektiga. Turg ja tarbijate arv on Eestis väga väike. Mina ei julgeks sellist äri väikeses Eestis püsti panna. Aga äkki ma alahindan huviliste arvu, sest pealt- ja selgeltnägijate saateid vaatavad sajad tuhanded inimesed.

    Minu enda soovitus ärimudeli autoritele oleks kaaluda kiiret kontsentreerumist lähivälismaa turgudele, turundada Eestit kui sisemise maa-tarkuse riiki koos oma jumalatega ning alustada Soome turust näiteks kusagil laeva peal. Laevareis läheks palju lõbusamalt, kui soomlastel õnnestuks sisemist tarkust otsida. Võiks mõelda ka rahvusvahelisele e-turundusele, loengud võiks lindistada Kaali järve juures. Liigitan äri-idee samasse kategooriasse Playtechi interneti-kasiinoga.

    Nii et, veel kord, it’s all about money. Ja ehk ka tegijatele fun. Türgi näiteks reklaamis end lausega ‘unlimited sun and fun’.

    Kui nüüd äri kõrvale jätta, siis on tekkimas uus kool, mis vastandab end teadusele. Ja loomulikult on see tendents inimestele, kes usuvad teadusesse ja selle metoodikatesse, negatiivne. Mis näitab, et skeptik.ee ja teised kaasvõitlejad peavad oma missiooni üha tugevamini edasi täitma. Nimelt avatakse teate järgi 8. juunil veebileht http://www.universus.ee, mis tähendab, et äri käivitajad on alginvesteeringu veebiportaali juba teinud ning idee peab teenima.

  10. Aga äkki ma alahindan huviliste arvu, sest pealt- ja selgeltnägijate saateid vaatavad sajad tuhanded inimesed.

    Ma kardan küll, et alahindad. Mine vaata vikerkaaresilla liiklustihedust… Kuskil peavad ju need inimesed olema, kes kõiki neid üritusi tarbivad?

    Või mõelgem, kui palju Eestis ilukirjandust kirjastatakse. Tiraazh 1000 on juba hea saavutus. Kirjastused siiski elavad, jah osaliselt kulka toel, aga siiski elavad ja vähemalt osa neist elaks ka siis, kui kulkat poleks. Tarbijaskond ei pea selleks hirmus suur olema, et äri juba mingil tasemel minna võiks.

    Nimelt avatakse teate järgi 8. juunil veebileht http://www.universus.ee, mis tähendab, et äri käivitajad on alginvesteeringu veebiportaali juba teinud ning idee peab teenima.

    See investeering võib väga väike olla. Zone.ee on tasuta server, domeeninime registreerimine on odav ja mingi puhtinformatiivse kellade ja viledeta lehekülje kokkukeeramine samuti.

  11. … more than three decades of experience, dedicated to establishing relevant points of contact between brands and consumers in order to obtain optimal business results

    Nad on oma alal tõesti andekad. See lause ei tähenda mitte midagi, aga vaat’, kuidas kõlab!

  12. miks te nii kurjad olete asjade peale millest te mõistusega aru ei saa? Kas mõistuse võidukäik paaril viimasel sajandil on teinud inimestele ja teistele kes meie planeedil elavad ja Maale endale head. Mõeldud on välja relvad, millga on 20 sajandil tapetud üle miljoni inimese nagu sina ja mina. Minu aru arust peab olema hull, et mitte näha millisesse ummikusse me oma elukeskkonna oleme teduse ja inimmõistuse abiga viinud. See kui inimesed õpivad mediteerimist ja mõistuses asemel vaimu kasutamist tuleks ainult kasuks, sest mõistuse tee on ka ju ummikuse viinud. Võibolla aitab silmaga nähtamatu märkamine ja kasutama õppimine meid kõiki, ka teid mõistuseusku inimesed meie Maad kogu täiega kriisist välja tuua.

  13. See mõistuse demoniseerimine on tegelikult üks hästi huvitav fenomen njuueidzhlaste hulgas, mida ma juba ammu imestanud olen. Nagu ka väide, et mõistus ja süda on kaks erinevat (ja objektiivsuseskaalal täiesti võrdset) tegelikkuse hindamise meetodit. Mõistus ja vaim on tegelikult üsnagi sünonüümid ja siinses kontekstis, kulla Susanna, ei ole mõistuse vastandiks teps mitte vaim, vaid teadmiste ja mõistuse sihipärane eiramine, ehk siis, olgem ausad, rumalus. Ja selle propageerimine haridusministri poolt teadusepopulariseerijana pärjatud haridus(vaim, mõistus!)asutuses on lihtsalt meie nägemusel lubamatu. Enamus neist mainit vuuduudest ei ole, muide, ka teps mitte silmaga nägematud, vaid piisavalt hästi verifitseeritavad ja pea kõik nad on vähegi tõsisema uuringu teostamisel kolinal läbi põrunud.

    Nii et sa võid ju mediterida palju tahad, ega me keela. Ja võid ka endale ette kujutada, et sinu meditatsioonist siin maamuna peal midagi paremaks muutub, aga kui seda teistele räägid, siis väga veenev see jutt ei ole.

  14. @susanna – need kaks asja – “mõistuse võidukäik”, sellest tulenev tehnoloogiline areng ja selle tehnoloogia kasutamine mingitel eesmärkidel on minumeelest veidi eri asjad.

    Mina olen küll siis Sinu määraltuse kohaselt hull, kuna ma tõesti ei näe sellist mastaapset ummikut, millest Sina pajatad.

    Usun siiski, et oskad Sinagi märgata neid häid asju, mida mõistuse ja tehnoloogia areng inimkonnale on toonud – põllumajandus, mis on suure osa inimkonnast vabastanud näljahirmust (kuigi suur osa inimkonnast siiski nälgib ka tänasel päeval), paljud laastavad haigused on tänu vaktsineerimisele, sanitaartingimuste paranemisele saadud kontrolli alla (kuigi suures osas maailmas surevad paljud vastsündinud tänaselgi päeval). Küllap oskad seda rida ka ise jätkata.

    Muidugi, hädasid on jätkuvalt palju ja puudutab väga paljusid inimesi, kuid ausalt – mediteerimine, pendli kõigutamine, astroloogia, reiki, numeroloogia ja muud, mida tutvustuspäeval tutvustatakse, ei ole võimelised mitte ühegi globaalse häda korral mitte midagi aitama. Tihti hoopis vastupidi – suunab kalli inimressursi kõrvale asendustegevustele ja tühikargamisele, mis paremal juhul ei mõju mitte kellelegi mitte kuhugi, aga ressurssi kulutab ikka, seega suurendab entroopiat.

    Need “vaimuinimesed” tegelevad suuremalt jaolt oma isikliku naba imetlemisega. Hea küll – sel ajal ei kipu nad vähemalt kaasinimesi kiusama, aga loota, et neil jätkuks aega, tahtmist, oskust, arusaamist, et tegeleda globaalsete teemadega ja anda inimkonna arengule uus suund… no ma ei tea. Indias on mediteeritud rohkem kui 1000 aastat…

  15. mina ise ütlesin:

    mõistuse demoniseerimine on tegelikult üks hästi huvitav fenomen

    Huvitav neh, aga samas on selle nähtuse päritolu ning põhjus äraütlemata mõistetavad. On ju millegi selgelt mittetõese tõeseks pidamise taga peamiselt lihtsalt sügav SOOV seda tõeseks uskuda. Ja teadmised võivad sellele ju takistuseks saada!

    Toon vaid ühe kõige lihtsama ja elementaarsema näite – njuueidzhlaste nn. hopi indiaanlastelt pärit kõrvaküünlad. Väegade lihtne on tuvastada, et hopi indiaanlaste enda andmetel puudub neil selle kräpiga igasugune puutumus ja veelgi lihtsam on teha katse, millest selgub, et see plöga, mis sinna küünla sisse tekib, ei ole teps mitte pärit kõrva seest, vaid küünlast endast. Siin ei ole mitte midagi nähtamatut ega vaieldavat, see on niisiis lihtsalt ühene ja kindel teadmine. Kui selline teadmine omandada, siis peaks lakkama võimalus neid küünlaid toimivaks pidada. Kuna aga SOOV on suur, siis astub mängu mõnede psühholoogide poolt kirjeldatud “true believer syndrome”, mis selle teadmise prügikasti viskab…

  16. Mõeldud on välja relvad, millga on 20 sajandil tapetud üle miljoni inimese nagu sina ja mina.

    Penitsilliin on 20 sajandil päästnud miljoneid inimesi nagu sina ja mina.

    Minu aru arust peab olema hull, et mitte näha millisesse ummikusse me oma elukeskkonna oleme teduse ja inimmõistuse abiga viinud.

    Valgusta siis meid? Mis siis paanikaks põhjust annab?

    See kui inimesed õpivad mediteerimist ja mõistuses asemel vaimu kasutamist tuleks ainult kasuks, sest mõistuse tee on ka ju ummikuse viinud. Võibolla aitab silmaga nähtamatu märkamine ja kasutama õppimine meid kõiki, ka teid mõistuseusku inimesed meie Maad kogu täiega kriisist välja tuua.

    Et viskame õnge huupi vette ja loodame, et näkkab? No olgu peale, aga kas ikka tasub seda vannitoas teha?

  17. Nii vahemärkuse korras – niipalju kui minu teadmised võtavad, on MPG lühend, mis pikemalt kõlab Media Planning Group, mis on rahvusvaheline reklaami- ehk meediaagentuur. Eestis on nende haru olemas, kuid MPG pole minuteada mitte ühestki otsast seotud umbluuteemadega, kui me just kogu reklaamindust millegipärast umbluuks ei pea. Aga see oleks hoopis teine teema.

    Seega Kaia-Liisa Reinuti nime leidmine seoses MPG-ga ei ütle MPG kohta midagi.

  18. Mõeldud on välja relvad, millga on 20 sajandil tapetud üle miljoni inimese nagu sina ja mina.

    Tshingis-khaan tappis juba XIII sajandil miljoneid. Kardetavasti ei ole ohvrite arv seotud mitte relvade headuse, vaid rahvaarvuga. Ning rahvaarv on suurenenud justnimelt tänu teaduse ja tehnika arengule.

  19. susanna:

    Minu aru arust peab olema hull, et mitte näha millisesse ummikusse me oma elukeskkonna oleme teduse ja inimmõistuse abiga viinud.

    Ei, seda hüpoteesi ei saa lükata ümber pelgalt väites, et elukeskkond pole ummikus (Martin); et teadus on ka inimesi aidanud, mitte ainult hävitanud (Starker) ning et inimesed tapsid üksteist juba kaheksasaja aasta eest (Kriku). Palju paremini lükkab mõistuse kui hävingut põhjustava agendi teooria ümber ebolaviirus, mis ei oma ainsatki närvirakku ega hiilga teadussaavutuste poolest, kuid hävitab sellegipoolest oma elukeskkonna sedavõrd arutult, et kõngeb seejärel ise. Järelikult pole mõistuse/teaduse olemasolu ei piisav ega vajalik eeltingimus elukeskkonna hävimiseks.
    (Proovimist väärt, iial ei tea, mille peale keegi viimaks oma peaga mõtlema hakkab.)

  20. Susanna mõtteavaldus on improvisatsioon ja fuuga teemal “vanasti oli parem kui praegu”.

    Levinumad arendused sel teemal:
    * vanasti oli rohi rohelisem ja Päike soojem
    * inimesed olid õilsamad, eriti õilsad ja loodusega kooskõlaliselt elasid ürginimesed (kes küll millegipärast kõik mammutid maha tapsid)
    * inimesed omasid iidset tarkust, mis kahjuks vahepeal kaotsi on läinud, ilmekas näide on Atlantis
    * tsivilisatsioon on aja jooksul ainult allasuunas liuelnud, ainus edenemine on tapatehnikad
    * paljus, et mitte öelda kõiges, on süüdi liigne mõistuslik lähenemine, mis on südame hääle vaiki jätnud
    * tänased “vaimuinimesed” hoiavad elus iidseid traditsioone ja neid tuleks selle ees tänada, mitte kriitikaga materdada
    * jne

  21. susanna ütles:

    Kas mõistuse võidukäik paaril viimasel sajandil on teinud inimestele ja teistele kes meie planeedil elavad ja Maale endale head.

    Ehk seletad lähemalt oma teadmisi planeetide heaolust. Astronoomiakursusel ülikoolis sellest ei räägitud.

    Võibolla aitab silmaga nähtamatu märkamine ja kasutama õppimine meid kõiki, ka teid mõistuseusku inimesed meie Maad kogu täiega kriisist välja tuua.

    Ei oska jällegi hinnata Maa kriisis olemist, aga kui tõesti meie koduplaneet kriisis oleks, (olgu siis selleks lähenev meteoriit või mingi geoloogilist laadi katastroof), ei saa mediteerimisega küll midagi ette võtta.

    Teised vastuolud Sinu kommentaaris seletati juba lahti.

  22. Ehk aitavad uue aja jamad teadlastel ja ristikirikul vanast vaenust üle saada ja koostööpunkte otsima asuda?
    Võib mõista teaduse lapsepõlvetraumat, kui nende omi tuleriidal põletati, aga küsimuse “milleks?” rangelt teaduse ukse taha tõstmine koos kiriku arengupeetusega loodusõpetuses selle pseudoteaduste paraadi põhjustavadki.

  23. Jaan ütles:

    päris hea nali oleks, kui tegelikult olekski kogu ürituse põhirõhk kvantfüüsika adekvaatsel selgitamisel ja kogu muu “jura” mainimine oleks vaid inimeste kohalemeelitamiseks.

    Milleks kokale kvantfüüsika?
    Või ärijuhile?

  24. k_v ütles:

    Milleks kokale kvantfüüsika?
    Või ärijuhile?

    Huvi pärast. Olen optimistlikul veendumusel, et üks populaarne loeng päris kvantfüüsikast tooks kokku hulga kokki ja ärijuhte. Bioenergeetika vast siiski mitte, aga see on teine ehtsa teadusharu nimetus ses Sisemise Tarkuse Kooli kurriikulumis, sisult oma nimekaimust kahtlemata vähemalt sama kaugel nagu nende kvantfüüsikagi.

  25. Kas ei ole nii, et kvantfüüsikat demonstreeritakse sellel alal võhikutele koos kosmoselendude ja muu sellisega lihtsalt mulje jätmiseks, et süvendada usku teadusesse?
    Ilmselt samamoodi mõjusid rahvale keskajal ka kirikud.
    Võib-olla peaks ka koolihariduses omamoodi reformatsiooni läbi viima.
    Teadlaste tarkuse võiks rohkem sellele suunata, et loodusteaduslik maailmapilt võimalikult igaühele omaseks saaks.
    Muidu on mõne laevahuku kommentaare lugedes tunne, et kommenteerivad keskaja inimesed.

  26. Oma sisemise “mina” avastamine pole ju iseenesest paha. Ja eks seda on lihtsam teha, kui oled maha rahunenud ja igapäevased mured saavad hetkeks unustatud. Selleks on meditatsioonist abi küll. Muidugi, meditatsiooni nime alla saab esitada ja müüa igasugust kraami. Ise olen kokku puutunud sellisega, kus tegeldakse rahuliku hingamisega ning meele rahustamise ja tühjenemisega. Lisaks mõned kehalised harjutused ka.
    Raha ma selle õppimise eest eriti palju maksnud ei ole. Viie aasta jooksul vist umbes nii palju kui regulaarne suitsetaja 2 kuuga sigarettidele kulutaks:)
    Alati ei tasu eelpool nimetatud nähtusi vaadata mitte teaduslikust, vaid pigem kultuurilisest vaatenurgast. Mitte reklaamida neid kui imelisi ravivahendeid või edukuse soodustajaid, vaid kui nähtusi ja tegevusi, mis aitavad parandada enesetunnet, mõnel määral ka tervist ja ergutavad mõtlema. Ning läbi selle võivad parandada isiku võimeid eluga hakkama saada. On muidugi võimalik ka vastupidine, et inimene “süveneb” liigselt, jätab muu elu hooletusse ja lõpuks pettub kõiges. Aga liialdused tulenevadki sageli liiga kõrgetest ootustest.

  27. Martin, ma ei hakka siin enam Martini ja tema jüngrite teadususule alternatiivi pakkuma. Paitab, et igaühele jääb oma usk, aga pööraks lihtsalt tähelepanu diskussiooni vormile: Kas Skeptiku roll on oma jäiga ja äärmusliku maailmavaate kaitsmine alternatiivseid arvamusi naeruvääristades (minu kommentaarist, reaalkooli materdamisele, et see vaimsele koolitusele ruume üürib, loed sa välja et “vanasti oli elu parem” ja sealt teised naeruvääristavad derivaadid)? See võiks olla olemasolevate arvamuste skeptilises vaatlemises. Selles portaalis ei saa paksa ainult need kes vihkavad religiooni, kelle jaoks on olemas ainult see mis on silmaga nähtav ja teaduslikult tõestatav ning kelle meelest lapse elu algab tema sünnist) kuna enne ta pole inimene siis võib teda tappa. Head aega!

    PS Mul pole mõtet saata linke teie sellest kuidas teie mõnitatud parapraktikate mõju on teaduslikult tõestatud teaduslikku tõestamist leidnud nagu mediteerides ajulainete koherentsuse kasv jms mõõdetavad parameetrid ning stressitaseme alanemine’. Teid see ei veena ja mulle pole seda vaja.

    PPS Ma ise ei ole parainimene vaid teadlane, villast kampsunit ja pendlit ei kanna

  28. Arvan et üks põhjus, miks selliste praktikate harrasastajaid ja õpetajaid kritiseeritakse, on nende ülepakutud reklaam.

  29. Ühelt õpetuselt inimesed seda ootavadki, et vaimne ja maine selles enam-vähem tasakaalus oleksid. Uusõpetuste väärtus selles seisnebki.
    Vanas Testamendis on ka koos tolleaegne loodusteadus ja jumalatunnetus.

  30. susanna ütles:

    Mul pole mõtet saata linke teie sellest kuidas teie mõnitatud parapraktikate mõju on teaduslikult tõestatud teaduslikku tõestamist leidnud nagu mediteerides ajulainete koherentsuse kasv jms mõõdetavad parameetrid ning stressitaseme alanemine

    Seda, et meditatsioon on rahustav ja mõjub ajulainetele ning on stressi alandav, pole siin küljil nagu keegi eitanud. Kui aga keegi väidab, et meditatsioon mõjutab näiteks maailmarahu või diabeeti, siis sel juhul peab seda küll, jah, parapraktikaks nimetama. Ning veel – kui parapraktikad tõepoolest teaduslikku tõestamist oleks leidnud, ei oleks need teps mitte parapraktikad…

    Ma ise ei ole parainimene vaid teadlane

    üsna kurb, kui meil on tõepoolest teadlasi, kes mõistust ja teaduslikku meetodit põlastusväärseks ja teadmisesoovimatust vaims(us)eks peavad… :(

  31. Raamatuid, mis teaduslikult tõestavad seda, mille vastu siin enamik sõdib on netis palju. “Väli” http://www.pilgrimbooks.ee/product/3986/?cid=3762
    on eesti keeles ilmunud ja soovitan kõigil lugeda enne kui irvitate, et kui keegi räägib mediteerides maailmarahu saavutamisest. Btw, see ongi ainus tee maailmarahu saavutamiseks mitte oma ego ja mõistuse kuulamine, mida inimkond viimased 3000 a teinud on.

  32. @elemaa – ei maksa arvata, et tänapäevase teaduse saavutused meile siin huvi ei pakuks või et eri inimesed oma ekspertiisi ei jagaks. Ikka selleks, et üksiti või koos maailmast me ümber paremini aru saada.

    Sattus ka see raamat Väli mu teele. Ükskõik kuidas ma seda ka ei ütleks, on mul aimdus, et mõni inimene võtab seda lugupidamatuse avaldusena, seega selle pärast ei maksa mul niiväga muretseda ja ütlen kokkuvõtvalt, et teadusega on sel raamatul vähe pistmist.

    Seda küll, et seal on tegelasteks ka päris teadlasi, kirjeldatakse päris teaduses tehtut, kuid kokkuvõtteks on see raamat kollektsioon palakestest, mis peaksid justnagu tõestama autori eelarvamust selle kohta, et kusagil on olemas tõelisem teadus kui see, mida praegu valdavalt laborites ja ülikoolides harrastatakse.

    Sellise lähenemise poolest ei erine see raamat kuigipalju siingi kajastust leidnud The Secret ja What the Bleep… poolt pakutavast. Või siis Michael Cremo või von Dänikeni oopustest.

    Kui sa mind ei usu (ei peagi uskuma), siis leia mõni Tartu füüsik või keemik või bioloog ja küsi, mida nad sellest raamatust arvavad, kui neil üldse on aega ja tahtmist sedasorti üllitist lugeda.

    Pilgrim on meil küll tuntud mõnede populaarsete (nt Coelho) raamatute kirjastamise poolest, aga teadusraamatud nende hulka küll ei kuulu.

    Pilgrimbooks kodulehelt:

    Lynne McTaggart on raamatus „Väli” läbi töötanud tohutu hulga teaduslikke uurimusi, mis laiemale avalikkusele tundmatud. Paljude riikide tunnustatud teadlased on teinud tuhandeid eksperimente ja tegelikult ka teaduslikult tõestanud selle maailmatunnetuse alused, millel põhinevad vanad idamaade filosoofilised süsteemid ning mille järgi erinevate kontinentide loodusrahvad aastatuhandeid on elanud. See on maailmapilt, mille kohaselt maailma hoiab koos nähtamatu struktuur ehk väli, mis salvestab kogu info ja mille kaudu kõik on kõige ja kõigiga pidevas suhtlemises.

    Elusa, intelligentse teadvusevälja olemasolu tunnistamine võimaldab teadlastel teaduspõhiselt seletada ka paljusid selliseid nähtusi, mida tõsiteadus senimaani ulmeks on pidanud, nii nagu näiteks homöopaatia, telepaatia ja tervendamine.

    Imetlusväärse lihtsusega kirjeldab Lynne McTaggart keeruliste teaduslike eksperimentide sisu ning teeb lugejale selgeks vanu ja uusi teooriaid väga erinevates teadusvaldkondades. Tulemuseks on erakordne raamat tänapäeva teadusest ja teadlastest, põnevalt kirjutatud lugu, mida on raske käest panna.

    Norida oleks muidugi palju, aga lihtsalt kaks küsimust:

    * Miks ei ole senimaani mitte ühtainsamatki juhust, kus telepaatia oleks teaduslikult tõestatud kujul aset leidnud?

    *Kui ühelt poolt väidab autor raamatus, et homöopaatia toimib tänu sellele “teadvusväljale”, siis miks aina enamate korralike teadusuuringute tulemused näitavad, et homöopaatia ravivõime ei erine platseebost? Kuidas seda vastuolu “teadvusvälja” teooriaga seletada?

    Viimaks osutan veel ühele vastuolule:
    Ühelt poolt viitad Sa raamatule, mis justnagu tõestab teaduslikult, et kõik see värk on toimimas ja puha, aga teisalt heidad Sa sellesama teaduse kui inimkonna hädade peamise põhjuse reipalt uksest välja.

    Kuidas siis on – kas teadus aitab meid või ei aita? Või sobib seda kasutada ainult siis, kui see kalliks peetud eelarvamusi näib kinnitavat ja tuleb aknast välja visata, kui see mõnd uskumust kummutama kipub?

  33. @susanna – räägime ikka sisust, mitte vormist. Väline võib olla petlik, seda teavad isegi need, kes ei tegele “vaimsete” asjadega. See, mida Sina ehk naeruvääristamiseks pead, on minu meelest hoopis mure hariduse taseme pärast. Ei ole hea ähmastada piiri tegelike teadmiste ja mütoloogia vahel. Mõlemad on head, aga kui müüt tahab pretendeerida sellele, et olla teadmine, siis tuleb seda käsitleda samamoodi nagu iga väidet, mis kindlaks teadmiseks pürgib – kriitiliselt ja skeptiliselt.

    Tõendid loevad. Need peaksid ise enda eest rääkima. Nii mulle, Sulle kui ka härra Yamaguchile. Kui Sul on tõendeid mingi oma väite tõestuseks, siis on vastavad viited teretulnud. Muidugi ei maksa arvata, et neid tõendeid ilma kriitikata omaks võetaks ja ei otsitaks vastuväiteid, aga just sedasi uusi teadmisi tänapäeval hangitakse. Mida kõvema kriitika kadalipu mingi väide läbib, seda kindlamad on selle ellujäämisvõimalused. Seda elementaarset asja peaksid Sa teadlasena ju teadma isegi.

  34. Martin, väike vahemärkus: kas sa teed vahet sõnadel “tõestama” ja “tõendama”? Telepaatiat ei saa teaduslikult tõestada, küll aga saab selle olemasolu tõendada. Tõestada saab teoreemi. Tõendatakse tõendite, tõestatakse loogika abil.

  35. Väga edumeelne üritus. Vähemalt kuskil pakutakse, midagi lisaks tavalisele haridusele.

  36. @Mait – paraku on ilmselt ikka nii nagu Tiit Pruuli ütles:

    on naljakaid inimesi, kes püüavad oma põhihariduse puudujääke korvata lünklike esoteeriliste teadmiste rakendamisega igapäevaelus.

    Edumeelsusest on asi kaugel. Pigem üritatakse reinkarneerida “iidseid tarkusi” ja pole aru saadud sellest, mida moodne teadus avastanud on.

  37. Pigem üritatakse reinkarneerida “iidseid tarkusi” ja pole aru saadud sellest, mida moodne teadus avastanud on.

    Totutaks veel kord.
    Pigem püütakse reinkarneerida maailmapilti, kus vaimne ja maine tasakaalus on.
    Põhihariduse põhipuuduseks on, et ta ei anna paljudele teaduslikku maailmatunnetust, võimet vaadelda maailma teadlase pilguga.
    Moodne teadus põhikoolides ajab asja ainult hullemaks.

  38. Mis puudutab teaduse ja tehnoloogia arengut ning stressi, siis see on terve omaette teema. Alustaks ehk sellest, et kogu tehnoloogia areng kannab ju üllast eesmärki – lihtsustada inimese tööd. Järelikult on tööpuudus ja lühem tööpäev tehnoloogia arenguga kaasas käivad paratamatud nähtused, mida oleme tegelikult soovinud. Samas pidevalt vähenevad loodusvarad loovad ikka ja jälle situatsioone, kus tarbimishimu jääb osal ühiskonnast rahuldamata.

    Näiteks Max Booti raamat ‘War Made New’ lahkab tehnoloogia arengu ning inimkonna verise ajaloo vahelisi seoseid. Autori arvates pole relvastuse ja taktika areng mitte ainult muutnud seda, kuidas sõditakse, vaid on esile kutsunud sündmuste ahelaid, mis on viinud tänapäevase poliitilise kaardi kujunemisele, muuhulgas Nõukogude Liidu lagunemisele ning al-Qaeda tekkele. Hiinast Euroopasse toodud tulirelvade tehnoloogia võimaldas sellistel innovaatoritel nagu rootsi kuningas Gustav Adolf ja Wellingtoni hertsog põimida kahurväe ratsaväega viisil, mis kutsus esile lääneriikide domineerimise alguse. Aurumasina leiutamine viis sõjatehnoloogiate kiire mehhaniseerimiseni ning uute eelnevast palju suuremate verevalamisteni alates Preisimaa võidust Austria impeeriumi üle Koninggratzi lahingus 1866. aastal kuni moderniseeritud Jaapani sõjalaevastiku võiduni Venemaa üle 1905. aastal.Teise tööstusrevolutsiooni käigus arendatud sisepõlemismootorite ning sõjalennukite kasutamine kulmineerus Teises maailmasõjas alates Saksamaa äkkrünnakust Prantsusmaa vastu kuni ameeriklaste tuumapommideni Hiroshimas ja Nagasakis. Raamatu kokkuvõte kirjeldab käimasoleva infotehnoloogilise revolutsiooni mõju alates Lahesõjast 1991. aastal. Täppisjuhtimisega ning kaugjuhitavad raketid ja radaritele nähtamatud lennukid olid Ameerika Ühendriikidele kriitilisteks eduteguriteks Iraagi ja Afganistani vastu, põhjustades ühtlasi ilma kindla asukohamaata grupeeringute nagu al-Qaeda tekke. Booti provokatiivne raamat võimaldab tajuda üldist pilti ning panna mõtlema – missugused saavad olema käimasoleva infotehnoloogilise revolutsiooni järgmised, veel sõdimata sõjad? Missugused tööstusrevolutsioonid ning nendega seonduvad sõjad on inimkonda veel ees ootamas? Sisuliselt peaksid tehnoloogia arengu jälgijad ning analüüsijad olema võimelised võimalikke konflikte ja sõdu ka ette ennustama.

    Need on kõik põhitõed, mis on teada. Kui aga püstitame küsimuse, kuidas tuleviku sõjad jääksid sõdimata, siis kahjuks on pendlite ja aura transformatsiooni osa siin väike. Pigem viib pseudoteadus hoopis Nibiru ja maailmalõpu usuni ning noorte inimeste meelitamiseni enesetapule.

    Hea kodukootud näide tehnoloogia arengust ja stressist on tuuleenergia kasutuselevõtt. Kui minu majast 500 m kaugusel paikneb tuulegeneraator, siis põhjustab see inimestel stressi, magamata öid, peavalu jne. See mõju aga ei ole mitte füsioloogiline, vaid psühholoogiline – keegi täidab taskuid minu mugavuse arvel. Ei saa ju võrrelda tuulegeneraatori müra näiteks linnaliikluse või rongi müraga. Samas, kui see tuulegeneraator oleks minu oma, siis põhjustaks mul stressi see, kui ma vaiksel õhtul seda sahinat ei kuule.

    Jään ka oma varasema seisukoha juurde, et meie teadus- ja haridussüsteemil on kohutavalt palju ära teha, et laiem avalikkus ei näeks teaduses ja hariduses riigivõimu tööriista ning ei peaks teadlasi elevandiluutornis istuvateks eluvõõrasteks tegelasteks, kes rahuldavad maksumaksja raha eest oma isiklikke huvisid…

    Samas pseudoteaduse propageerimise kui äri paljastamine on absoluutselt vajalik.

  39. Pigem püütakse reinkarneerida maailmapilti, kus vaimne ja maine tasakaalus on.

    Mis mõttes tasakaalus? Kuidas mõõta, kelle maailmapilt rohkem tasakaalus on? Auratransformaatorite maailmapilt on minu meelest tasakaalust kaugel.

    Põhihariduse põhipuuduseks on, et ta ei anna paljudele teaduslikku maailmatunnetust, võimet vaadelda maailma teadlase pilguga.

    See on paraku õige. Liiga suur rõhk on konkreetsete ülesannete lahendamise oskusel ja liiga vähe selgitatakse lapsele, mida see õigupoolest tähendab, et soojus liigub ainult soojemalt kehalt külmemale. Teatavasti tähendab see hulka maailmapildi osas väga huvitavaid asju. Võib-olla eeldatakse, et selline arusaam kujuneb kuidagi iseseisvalt, kvantiteedi (ülesannete lahendamise) üleminekul kvaliteediks (teaduspõhiseks maailmapildiks). Kahjuks aga lapse mõistus nii ei tööta.

    Moodne teadus põhikoolides ajab asja ainult hullemaks

    Sellega ma jällegi nõus ei ole. Kõik oleneb sellest, kuidas teadust tutvustada, nii laste kui täiskasvanute puhul.

    Tegelikult kuluks keskkooli formaalne loogika kui õppeaine üliväga ära. Minu arvates oleks sellest filosoofiatunnis palju rohkem kasu, kui erinevate minevikumõtlejate tutvustamisest.

  40. Muide, skeptik.ee on ilmselt juba mõju avaldanud. Veebilehel http://vks.imelaps.ee/node/2125 on varasem tekst

    Tänapäeva kaootilises ning segadust täis maailmas ärgitatakse inimesi otsima tarkust ja lahendusi oma probleemidele väljastpoolt. Paraku tulevad teadmised ja reeglid aga enamasti nendelt, kelle käes on võim. Vaid vähesed teavad, et kõik vajalik tarkus ja võimed on igas inimeses juba olemas. Inimesed on lihtsalt kaotanud kontakti oma allikaga, oma sisemise jõu ja kõikehõlmava tarkusega

    asendatud tekstiga

    UNIVERSUS Sisemise Tarkuse Kooli missiooniks on aidata inimestel leida kontakti oma tegelike võimetaga, pakkudes võimalust õppida ja ülevaadet omada kõikidest võimalikest teooriatest, uskumustest, praktikatest, teraapiatest ning alternatiivsetest raviviisidest.

    Palju pehmem ja mitte vastandav formuleering.

    Valminud on veebilehe http://www.universus.ee kodulehe avaleht. Muide, sama sümboli, mis sel kodulehel logo osa – sulgemata lõpmatuse märgi – võttis oma uueks logoks ka AS Eesti Energia…

  41. Moodne teadus põhikoolides ajab asja ainult hullemaks.

    Kvantfüüsika on tore näide. Kui see ikka peaaegu kõigile kaugeks teooriaks jääb, on ka nõidadel hea lihtne öelda, et tegelikult jagavad nemad neid asju füüsikutest paremini. Mõni võib selle kinnituseks isegi laserijublaka amuletiks kaela riputada.

  42. Starker küsis:

    Et viskame õnge huupi vette ja loodame, et näkkab? No olgu peale, aga kas ikka tasub seda vannitoas teha?

    Just vannitoas tulebki seda teha. Seal ei ole ohtu, et vaal õnge otsast kinni võtab ja seal ei tule kalakaitseinspektor kiusama.

    Sada aastat tagasi propageerisid uhuulased usinasti näiteks sihukest põnevat asja nagu raadiumit seespidise nostrumina. Lugemata hulgal inimesi suri selle kätte ära :-( Ajapikku on nad aga enamikest ohtlikest kohtadest minema peletatud ja toimetavadki oma toimetamisi peamiselt vannitoas.

  43. K_V, ma ei saa aru, kuidas sinu viimane postitus põhikoolindusega haakub.

  44. Tondid ja vaimud ei kuulu ka põhikooli programmi. Ometi olid nad juba Lutsu “Kevades” tähtsamaid arutlusobjekte.
    Mõtlesin lihtsalt seda, et kui moodsa teaduse arengute tutvustamisega hoogu minna, saavad nad müstilise, mitte teadusliku maailmapildi osaks.

  45. Jah, kui ükskõik mida viletsalt õpetada, on tulemuseks puderkapsaatikum ja surimuri. Aga kvantmehhaanikal ei tohiks põhikooliga ühelgi juhul midagi pistmist olla.

  46. Miski pärast meenus lapsena loetud, kuid meelde jäänud koht Oskar Lutsu “Mälestustest”, kus kirikuõpetaja külavahel vastutulnud noort Oskarit (raamatus Andrest) noomib ja räägib linnas antava hariduse kahjulikkusest kingsepa lapsele.
    Mine tea… ehk tal oligi õigus… viimane(?) Lutsu “Mälestuste” osa jäi mul pooleli, sest jutt käis peaasjalikult ainult piirituse muretsemisest ja sellega seotud asjaoludest (minu mäletamist mööda).

  47. Nagu ka Erik Puura juba mainis, on nüüd avatud universus.ee kodulehekülg. Sealt selgub, st lisaks infopäevale 18. juunil (lähme ka uurima, mida ja kuidas pakutakse) kavatsevad nad oma õppetööd ka üldisemalt justnimelt Tallinna Reaalkooli ruumes edendada:

    Sisemise Tarkuse Kooli UNIVERSUS statsionaarne õpe koosneb kahest eraldiseisvast loengusarjast ning kestab septembrist detsembrini ning jaanuarist maini. Loengud toimuvad 2 nädalavahetusel kuus laupäeviti-pühapäeviti ning mõlema loengutsükliga kokku omandatakse teadmisi nii teoorias kui praktikas järgmistel teemadel:

    Feng Shui, geobioloogia, pendliõpetus, bioenergeetika, erinevad meditatsiooni-tehnikad, astroloogia, mütoloogia, šamanism, budism, töö tšakratega, Silva meetod, Rännaku meetod, psühhosüntees, transpersonaalne psühholoogia, NLP, jooga, numeroloogia, Reiki, keha meridiaanid, refleksoloogia, värviõpetus ja värviteraapia, aroomiteraapia, muusikateraapia, loovteraapia, holotroopne hingamine, ravimtaimed, ruunid, Tarot kaardid, kivid ja kristallid, gongi tervendavad helid jne.

    Kooli õppetöö toimub Tallinna Reaalkoolis, Estonia pst.6

    Sügisese õppekavaga saab tutvuda siin:
    UNIVERSUS Sisemise Tarkuse Kooli statsionaarne õpe
    2009 I kursus

    Omal ajal tegeles (tegeleb ka praegu) sellise asjaga Ingvar Luhaääre Intuitiivteaduste kool peakorteriga Salme kultuurikeskuses. Nüüd siis üritatakse otse haridustempli südamesse ronida.

  48. mulle valmistab meelehärmi ikkagi kolmiku “mütoloogia, budism, šamanism” esinemine. sellega heidavad nad halba varju teadlastele, kes nende asjadega siin maal rahvusvahelisel tasemel tegelevad. meenub seik, kuidas Eesti esikullamyyja (endine esivaluutavahetaja) olla esinenud konverentsil, kõneldes šamanistlikest meeleseisundi muutmise tehnikatest, sh omaenda kogemustest selles vallas (ta pidada sääraseid loenguid vist rohkemgi). auditooriumis viibinud rahvaluulemagister asus temaga diskussiooni, mille käigus kullamyyja jõudis naeruvääristada Euroopa tähtsamaid šamanismiuurijaid, kes ka Tartu folkloristidele aeg-ajal loenguid pidamas käivad.

  49. Tallinna Reaalkooli direktor Gunnar Polma:

    Tänan Tallinna Reaalkooli nimel Peeter Saarit, Martin Vällikut ja paljusid teisi teadusinimesi, kes tundsid muret selle pärast, et Tallinna Reaalkooli ruumes hakkab tegutsema kool, mille õpetus ei sobi kokku meie kooli renomee ja staatusega. Kuigi tegu oli Tallinna Haridusameti õigusloome raames kavandatava rendisuhtega, mille eesmärgiks on teenida koolile kvaliteetseks õppetööks ja õpilaste arendamiseks lisavahendeid, olen samuti arvamusel, et väärtustel põhinev kool ei tohi anda ühiskonnale vastuolulisi signaale. Oleme tulevikus lepingute ettevalmistamisel ja sõlmimisel ettevaatlikumad. Vabandame . OÜ Universusega on leping peatud.

  50. Mul on hea meel, et see lugu sedapidi lõppes. Minu meelest näitab selliste otsuste vastuvõtmine tugevust juhina.

  51. Jah. Kummardus.

    Nüüd saame võrrelda hr Polma vastust pr Mändveeri vastusega:

    Lugupeetud hr.Martin Vällik,

    Kadrioru Saksa Gümnaasium ei ole Harmoonia Päevade organiseerija ning ürituse sihtgrupiks ei ole meie kooli õpilased.

    Kadrioru Saksa Gümnaasium rendib õppetöövälisel ajal omatulu teenimise eesmärgil OÜ Javarile ruume lepingu alusel, lähtudes seejuures Tallinna Haridusameti juhataja käskkirjaga kinnitatud tunnihindadest. Hetkel kehtivad 24.jaanuari 2007 käskkirjaga nr 1-2/38p kehtestatud tunnihinnad. Tunnihindade kinnitamise aluseks on Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 44 lg 2, Tallinna Linnavolikogu 29.mai 2003 määrusega nr 34 kinnitatud Linnavara kasutusse andmise korra p 2.2 ja Tallinna Linnavalitsuse 30. oktoobri 2002 määruse nr 117 Hindade kehtestamine linna asutustes p 2.

    Arvestades kooli eelarvevahendite vähesust, on täiendava tulu teenimine koolile väga oluline. Lisalaekumiste saamine kooli majandustegevusest on kooskõlas Kadrioru Saksa Gümnaasiumi põhimäärusega p 10.4.

    Lugupidamisega,
    Ann Mändveer
    Kadrioru Saksa Gümnaasiumi direktor

  52. Väga meeldiv (ja õige) otsus kooli direktori poolt. On suur rõõm näha, et skeptiku tegemistest on kasu ja et keegi kuskil kõrgemal leiab meelekindlust ja aega, et probleemi süveneda ja vastav otsus teha.

  53. Huvitav, direktori vastuse kohaselt oli nagu leping OÜ Universusega peatatud. Või olid nad nö. inimesed ja lasid sel esimesel üritusel siiski toimuda, kuna nii kiiresti uute ruumide leidmine raske jne.?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga