Vanalinna koolist saab ajutine homoviha kants

Õiend 9. aprill 2010: Varro Vooglaid on teatanud järgmist:

Et vältida negatiivset tähelepanu VHK suhtes ja kesksete küsimuste tähelepanu fookusest väljanihkumist, otsustasime loengu üle viia lahkelt koostöövõimalust pakkunud ja VHK gümnaasiumist napi 100 meetri kaugusel asuvasse EELK Usuteaduste Instituuti.

——————————
Paul Cameron ja BrünoSeekordne lugu jõudis minuni Facebooki kaudu, kus Oudekki viitas Lisette vahendatud loole Hea kodaniku ajaveebis, mis edastas laekunud kutse üritusele, mis toimub Vanalinna Hariduskolleegiumi (VHK) ruumes. Kutse pealkiri on Homoideoloogide poolt tagakiusatud psühholoog peab Eestis loenguid:

9. aprillil kell 18 Tartus (Kalevi tn 76, Salemi baptistikogudus) ja 10. aprillil kell 11 Tallinnas (Vene tn 22, VHK gümnaasium) peab loengu aastaid homoseksuaalse käitumisega seonduvaid delikaatseid küsimusi uurinud USA psühholoog, Family Research Institute’i asutaja dr Paul Cameron.

Wikipedia andmetel pole Paul Cameroni usaldusväärsus seksuaalteemade uurijate, psühholoogide ja sotsioloogide seas just kuigi kõrgelt hinnatud. Teda peavad au sees sageli religioonidest indu saavad marginaalsed konservatiivid ja homofoobid (meil näiteks Varro Vooglaid), kes püüavad kõigest väest seksuaalvähemuste võrdsete õiguste ajamist takistada. Paul Cameroni ja Family Research Institute‘i töid peetakse vastava ala professionaalide poolt metodoloogiliselt nõrgaks, Cameron tõlgendab vääralt teiste poolt tehtud uuringuid ning tema teadustegevus on vaid katteks mingile teisele agendale. See poliitiline agenda on instituudi kodulehel ka kenasti välja öeldud ja pole midagi imestada, et kui uurijad lähtuvad eelkõige oma poliitilistest ja religioossetest eesmärkidest ja dogmadest, siis päris teadust on sealt raske oodata:

The Family Research Institute was founded in 1982 with one overriding mission: to generate empirical research on issues that threaten the traditional family, particularly homosexuality, AIDS, sexual social policy, and drug abuse.
[…]
FRI is working to produce sound, scientific data on pressing social issues — especially homosexuality — in an effort to promote traditional policies. We welcome all who would join in the fight to restore a world where marriage is upheld and honored, where children are nurtured and protected, and where homosexuality is not taught and accepted, but instead is discouraged and rejected at every level.

Päris teadusajakirjad nende uurimusi eriti ei avalda ning kogu instituut näib koosnevat vaid kahest kvalifitseeritud uurijast – dr Paul Cameron ise ja tema poeg dr Kirk Cameron. Ehk siis inimesed, kes on oma elu pühendanud homode vastu võitlemisele ning kes ei kohku tagasi ka teaduse kuritarvitamisest oma eesmärkide saavutamisel.

Ja nüüd siis “Homoideoloogide poolt tagakiusatud psühholoog” ja esineb meie auväärses Vanalinna Hariduskolleegiumis. Tartu Salemi baptistikogudus on sedalaadi üritusele igati sobilik, seal on täiskasvanud inimesed ja meelsus eelnevalt samal lainel, kuna pastor Meego Remmel on meile juba tuttav homoseksuaalsuse vääritimõistjana.

Minumeelest on sellise tegelase kooliruumidesse lubamine samaväärne Universuse pürgimusega Tallinna Reaalkooli ruumides oma asja ajada, kuid kus nad tänu kooli direktori otsustavusele siiski püsivat pesapaika punuda ei saanud, või Harmoonia PäevadegaTM Kadrioru Saksa Gümnaasiumis, mille juhtkond aga mittemingisugust probleemi ei näinud. Katoliku kirik on VHK gümnaasiumi hoonest ju üle tee või pidas isegi kirik toda tegelast liiga äärmuslikuks, et teda sinna lasta? Vaevalt küll, pigem peaks kooli väärikas ruum andma üritusele usaldusväärsuse läiget.

Kutse tekst on täis veidraid eufemisme ja kui viitsida nende üle pikemalt mõtiskleda, siis on nalja kohe pikemaks ajaks. Näiteks:

Kohale on oodatud inimesed, kes suudavad arutada lugupidavalt ja lähtudes siiratest tõetaotlustest, olles avatud ka muule nägemusele kui see, mida radikaalselt meelestatud huvigrupid meedia ja meelelahtustööstuse vahendusel igapäevaselt rahvale tõe pähe sisendavad.

Keegi on oodatud, keegi on mitteoodatud, mõned suudavad, mõned ei suuda arutada lugupidavalt, mõne tõetaotlus on siiras, mõnel (nt ilmselt siis homodel) on see ebasiiras. Taustal õhkub “tõe” maha surumise vandenõu, üksiku ja tagakiusatud geeniuse vapper võitlus mitmepealise lohega (meedia, poliitikud, valitsused, homoideoloogid, liberaalid…).

Huvitavaid mõttekõlasid saab ka siis, kui selles homoteema asendada mõttes lameda Maa teooriaga. Proovime:

Ka dr Paul Cameron on homoseksuaalse käitumise kohta avalikult tõe väljaütlemise tõttu rohkelt tagakiusamist kannatanud. Olukorras, kus homoideoloogias kahtlejad häbimärgistatakse homofoobidena, neid ähvardatakse õiguslike sanktsioonidega ning nende ees sulgevad paljud karjäärivõimalused, on dr Cameron veel üks väheseid teadlasi, kes julgeb antud küsimuses tõtt rääkida. —>

—>Ka dr Paul Cameron on Maa lameduse avalikult tõe väljaütlemise tõttu rohkelt tagakiusamist kannatanud. Olukorras, kus kerajas Maas kahtlejad häbimärgistatakse pseudoteadlastena, neid ähvardatakse õiguslike sanktsioonidega ning nende ees sulgevad paljud karjäärivõimalused, on dr Cameron veel üks väheseid teadlasi, kes julgeb antud küsimuses tõtt rääkida.

Vahva on ka toodud näide Rootsi pastorist:

Tema süü seisnes selles, et ta julges oma koguduses jutlust pidades esitada pühakirjal põhinevat õpetust homoseksuaalse käitumise kohta, sh eitada selle käitumusliku joone geneetilist determineeritust.

Piiblis pole geneetikast vist kuigi palju juttu tehtud.

Nojah. Hea kodaniku ajaveebi kommentaarides ilmutab end ka ürituse üks korraldajaid Varro Vooglaid. Mulle meenusid ajad, mil Varro Vooglaiu gäng ähvardas mind ja skeptik.ee-d kohtuga.

Varro Vooglaid ütleb muude pikkade juttude seas järgmist:

Veelgi huvitavam oleks teada saada, kas EV kohus peab sellist käitumist kooskõlas olevaks põhiseadusega, mille § 17 kohaselt ei tohi kellegi au ega head nime teotada.

Kellele ütleb nimi Bill Donahue midagi, siis paistab, et Varro Vooglaid on tema vaimne poeg.

Pildil Paul Cameron filmis Brüno, vt klippi.

Mis edasi juhtus? Kas ma käisin kohal ja kas keegi kedagi välja viskas või lendasid hoopis tomatid, saab lugeda siit:
Paul Cameron rääkis homoseksuaalsusest, VHK-st ei saanud ajutine homoviha kants

139 Replies to “Vanalinna koolist saab ajutine homoviha kants”

  1. Üks lause sissekande algusest: “James Cameroni ja Family Research Institute‘i töid peetakse vastava ala professionaalide poolt metodoloogiliselt nõrgaks, Cameron tõlgendab vääralt teiste poolt tehtud uuringuid ning tema teadustegevus on vaid katteks mingile teisele agendale.”

    Väike veakurat on sisse lipsanud ja vahetanud dr. Pauli eesnime kuulsa režissööri eesnime vastu.

  2. Artiklist:

    Katoliku kirik on VHK gümnaasiumi hoonest ju üle tee või pidas isegi kirik toda tegelast liiga äärmuslikuks, et teda sinna lasta?

    AFAIK ei ole perekond Cameronid õiget usku. Kirk Cameron kuulutuab Chick Tract’ide tüüpi maailmalõppu, mis katoliku kiriku dogmadega korralikult ei ühildu. Sellepärast ei saa kirik tema tegemisi korralikult heaks kiita, aga VHK tüüpi “ideede turuplats”, kes kreatsionismigagi flirdib, saab.

  3. Läheb tallinlastest keegi kohale ka? Oleks huvitav teada, mis ta räägib, st. kas tegemist on ebateaduse või ideoloogilise seisukohavõtu või mõlemaga. Praeguse eelinfo alusel on raske otsustada.

  4. Siinse kohta siis selline reaktsioon:
    KOGUJA KROONIKAD: PEDERASTIA APOLOGEETIDE VIHANE RÜNNAK!

    Selles pedeideoloogide ründavas loos saavad oma osa kõik; nii teadlane, kes ühena vähestest julgeb vastu hakata voogavale väärideoloogiale ja ühiskonda lammutavale tegevusele, kui ka koolijuht, kes esinemiseks ruumid andis. Teadlast püütakse halvustada, vihjates kaheldava väärtusega teiste “teadlaste” kriitikale. Nagu heas propagandistlikus demagoogias tavaks – fakte ei ole esitatud. Seda ei saagi olla, sest rõhuvates enamustest uuringutest on väljaloetav, et homoseksualism on organismi väärastus. Siin ei ole ju suurt vahet, millest see otseselt tingitud on.

  5. Kuni inimesed selliste asjade peale ärrituvad, saab neid selliste asjadega ärritada. Milleks siis võtta seda kui sõimu? Inimest, kes “sõimab” punapead punapeaks või vasakukäelist vasakukäeliseks, ei võta keegi tõsiselt; veel naeruväärsemaks teeb taoline kisa sõimaja juhul, kui too kirub brünette varjatud punapeadeks ja ambidekstraalseid kodanikke oma tegelikku olemust maskeerivateks vasakukäelisteks.

  6. Kris ütles:

    Mind häirib sügavalt, et Veiko Rämmel skeptikuid oma facebook kontol pedeteks sõimab!

    Ära muretse, ennast hüüab ta veel hullemini. Tema blogi avaldas õkva selle artikli kõrval uudiste nurgas lingi neonatside pressiteatele, kus “näitamaks üles solidaarsust saksa kamraadidega, alustasid eesti aatekaaslased trahvi tasumiseks korjandust”.

  7. Mart k.
    Teoloogid võivad omavahel, kinnises ringis, igasugust teadust teha, aga katoliilikes seltskondades maailmalõpu teemal ei pasundata. Seda ei esine ka jutlustes, põhilistes rituaalides.
    Aga mõnes teises kirikus on nii, et nii kui uksest sisse lähed, võid juhuslikult maailmalõpu juttu kuulata.

  8. Ma vabandan, kui mõnele asjade õige nimega nimetamine vastumeelt on. Mis teha, oma asi. Homo on heas Eesti keeles pederast, kui on muidugi isast sorti homo ja neid on vist nagu rohkem. See selleks, ma olen alati pooldanud asjade õigete nimedega nimetamist, nii segaduste vältimiseks. Seega homo on pede ja homo kaitsja pedeideoloog. Punkt ja aamen.

  9. Aga katoliiklik maailmalõpp ei puutu siin eriti üldse asjasse.

    Võib juhtuda, et püüan homme ise VHK-sse kohale minna. Nagu näitab kogemus Harmoonia Päevade™ homöopaadiga, oskan ma viisakas olla küll.

  10. Veiko Rämmel ütles:

    Tegemist on SI teatega …

    Ah soo. Mina soovitaksin selle SI’ga ettevaatlik olla, ta kirjutab igasuguseid kummalisi lugusid blogidesse. Võta näiteks Natsismist-õigemini neonatsismist!, kus kurikaval SI on allkirja “Veiko Rämmel alias Koguja Kroonik” kohal näiteks sihukesi mõtteavaldusi väljendanud:

    Milles näete probleemi? Kas asjaolus, et leidub inimesi, kes ei lepi hiiliva ultraliberaalsuse pealetungiga ja soovivad oma rahvuse traditsioone kaitsta. Ma tuletan Teile meelde, ka Adolf Hitleri võimuletuleku Saksamaal tingisid sionistlikud-vabamüürlikud ultrad, kes peale esimese ilmasõja lõppu soovisid Sakslaste rahvuslikkuse ja nende traditsioonid hävitada. Tegu oli puhtakujulise kaitsereaktsiooniga.

    Veiko Rämmel ütles:

    ja mis Sind sealjuures häiris, kas pead tõesti õigeks, et kadunute austamine on neonatsism?

    Noh, hakkame siis otsast peale.
    * Idee, et haakristilipp kadunut austab, on mõnevõrra kummaline. Samas, mina kui liberaal kannatan selle välja.
    * Kui nad juba teo ära tegid, siis seadus on seadus. Too seadus on Saksamaal headel põhjustel vastu võetud. Auväärne lähenemine olnuks tegu üles tunnistada ja trahv korralikult ära maksta. Aga mida asjalised tegid?
    * See, et asjalised järgmiste aastate jooksul haakristi hauda panemisest kuulujutte levitasid, viitab üsna ühemõtteliselt ideoloogilisele neonatsismile, mitte vanade veteranide seniilsusele. Ja too juba häirib mind.
    * Nüüd kultiveerivad asjalised neonatsi-märterlust. Kõnealustel asjaoludel häirib säärane võltsvagadus mind.
    * See, et vanade veteranide kiiresti välja surev kogukond sujuvalt nooruslike aatekaaslaste ja kamraadide seltskonna vastu vahetatakse, on minu meelest väga häiriv bait-and-switch.
    * See, et neonatsid 1200 euro kokkusaamise nimel rahvusvahelist korjandust korraldama peavad, mind otseselt ei häiri, küll aga ajab see mind irvitama.
    * See, et blogi, millelt ma pigem VHK stiilis katoliiklikku fundamentalismi ootasin, neonatsidega ringi aeleb, üllatas mind pehmelt öeldes üsna tugevasti.

  11. Veiko Rämmel ütles:

    Homo on heas Eesti keeles pederast

    Pole hullu, võõrsõnad ongi vahel rasked. Pederast on noorukiga suguliselt läbikäija; tõsi, heas eesti keeles on see mõiste sõimusõnana kasutusele läinud, aga su fraas on umbes sama sisukas nagu “naine on uss”.

    kadunute austamine on neonatsism?

    Kadunud natsi austamine tema ideoloogia pärast tegelikult on küll. Mitte, et see kellegi haua lahtisonkimist õigustaks või surnu soovile vastava hauapanuse panija trahvimist põhjendaks; sakslased on muarust veidi lolliks läinud oma tundlikkusega.

  12. Just eile sattusin vestlema lapsevanemaga, kes kaalus oma lapse viimist VHK-sse, kuna arvas, et see on tavaline kool. Kohapeal aga selgus, et seal tehakse usuõpetuse nime all kõva kristlikku misjonit esimesest klassist peale. Kohe ikka suurelt, piiblilood, missad jne. Väga õõvastav.

    St VHK-d ei saa kuidagi võtta tavakoolina, see on ikka rohkem meie riigiusu kiriku noortesektsioon.

    Ma väga mõistan hukka, et meil on sisuliselt riigiusk, ehkki põhiseadus väidab vastupidist, aga see, et nad omale kasvatada antud laste ajusid pesevad on ju loogiline. Lõppudelõpuks on kõik need lapsevanemad oma lapsed sinna viinud täie teadmisega mis seal toimub. Minu eelpool viidatud tuttava eest ei püütud küll kuidagi varjata, millega majas tegeletakse.

  13. Ingmar ütles:

    Kadunud natsi austamine tema ideoloogia pärast tegelikult on küll.

    Jah, see on üpris oluline nüanss.

    Mitte, et see kellegi haua lahtisonkimist õigustaks või surnu soovile vastava hauapanuse panija trahvimist põhjendaks;

    See ka, et kas Sa oled kindel, et siin mingisuguseid muid aspekte ei olnud? Detaile, mille neonatsid vaikselt maha vaikisid, et märtrioreool kirkam saaks?

    Märterluse-ihkajad on alatasa ebameeldivaid nüansse ära unustanud.

  14. dig ütles:

    See ka, et kas Sa oled kindel, et siin mingisuguseid muid aspekte ei olnud?

    Ei ole, aga noh, vastupidiste andmete puudumisel me usaldame esimest sõnumitoojat. Sõltumatum infoaallikas, mis pihku puutub, see Spiegel Online artikkel, ei räägi kah meie meeste jutule suisa vastu. Heidab kahtluse selle üle, kas kadunuke ikka tahtis seda lippu nii kangesti, aga teiselt poolt kirjeldab teda viisil, mis paneks üllatama, kui ei tahtnuks.

  15. Näedsasiis, sõltumatu allika andmeil ei olnud kaheaastast kuulujuttude aega, vaid riiklik julgeolek hoidis matustel silma peal.

  16. Homo on heas Eesti keeles pederast

    “Homoseksuaali” vaste on eesti keeles “omasooihar”. “Pederast” tähendab, nagu Ingmar juba seletas, isikut, keda tõmbab just noorukite poole. “Paiderastia” kreeka k. = “poistearmastamine”. “Pais” = “poiss”, “erastes” = “armastaja”. Kusjuures Vana-Kreeka ülikkonnas oli selline suhe normaalne osa poisi kasvatusest ning samal ajal kehtis sotsiaalne norm, et kodanikul peavad olema naine ja lapsed. Kasutada sõna “pederastia” täiskasvanute vahelise omasooihara suhte kohta või sõna “pederast” selle suhte osaliste kohta on äärmiselt asjatundmatu.

    St VHK-d ei saa kuidagi võtta tavakoolina, see on ikka rohkem meie riigiusu kiriku noortesektsioon.

    Katoliiklus ei ole mitte ühtki kanti pidi Eesti riigiusk, vaid võrdlemisi marginaalne nähtus.

  17. Kujutate pilti — Varro Vooglaid kirjutas mulle seoses homse üritusega:

    Lgp Martin Vällik!

    Mainisite Skeptik.ee-s, et kaalute võimalust osaleda homme toimuval dr Cameroni loengul. Kirjutan Teile teatamaks, et Te ei ole ei sellele ega ühelegi tulevasele Elukultuuri Instituudi (EKI) üritusele teretulnud.

    Kõnealuste loengute (nagu kõigi teistegi EKI korraldatud sündmuste) näol on tegemist eralgatusliku ettevõtmisega, mille korraldajatel puudub igasugune kohustus võimaldada osavõttu igaühele, kes seda soovib. Üldiselt ei ole me osalejate ringi piiranud muu kui sellega, et palume inimestelt lugupidavat suhtumist ja avatust nägemustele, mis ei pruugi nende endi omaga ühtida.

    Teie olete aga isik, kes on järjepidevalt nii EKI kui minu isiku suhtes avalikult lugupidamatust väljendanud, kusjuures lugupidamatuse all ei pea ma sugugi silmas meie seisukohtade kritiseerimist, vaid viisi, kuidas Te seda teete, hoidumata halvustamisest ja suunates oma kriitika tihti (kui mitte enamasti) mitte konkreetsete seisukohtade, vaid nende esitajate isikute, eriti nende maailmavaatelise tausta pihta.

    Et Teie mälu värskendada, tuletan meelde, et EKI kohta olete avalikus foorumis kirjutanud “homofoobia ja silmakirjalikkuse hääletoru, mille kaudu levitatakse usuliselt motiveeritud valetajate ideid” ja “usuliselt inspireeritud [propaganda], mis kasutab julmalt ja külmavereliselt kaalutledes ära kõige intiimsemaid tundeid, et endale uusi pooldajaid värvata”. Samuti olete meid süüdistanud valetamises, valelikus usupropagandas, ebasiiruses, valskuses, ülbuses, müütide levitamises, inimestele emotsioonide abil põuepugemises ja petmises (mh Abort.ee-s olevate piltidega seonduvalt). Ja see kõik puudutab vaid Skeptik.ee lehel olevate artiklite põhitekstis kirjutatut ega hõlma nii mainitud kui ka teiste foorumite kommentaariumites öeldut. Kõnealuse dr Cameroni loengugi olete sildistanud alusetult homoviha levitamisena ja VHK muutmisena homoviha kantsiks ning minu sellega seoses homofoobina. Mitte ükski teine isik ega organisatsioon ei ole meid ligilähedaseltki raskelt ja järjepidevalt halvustanud ja laimanud.

    Nõnda julgen arvata, et Teile ei tohiks tulla üllatusena, et meisse sellisel viisil suhtuvat inimest ei taha me oma üritustel eneste keskel näha. Ju mõistate, et teiste inimeste ja ühenduste halvustamisel ning nende kohta laimu levitamisel on mingigi hind, mis ei olegi ju antud juhul teab kui kõrge.

    Lisaks on mul Teile ka eeldatavasti rõõmustav uudis: olukorras, kus end arvatavasti tolerantsuse kehastuseks pidavad homoaktivistid hakkasid Sotsiaalministeeriumi vahendusel Haridusametile ja VHK-le survet avaldama, väites täiesti alusetult, et homse loengu näol on tegemist vihkamise ja vägivalla õhutamisega, otsustasime, et vältimaks negatiivset tähelepanu asjaga mitte kuidagi seotud VHK suhtes just nagu ka kesksete küsimuste tähelepanu fookusest väljanihkumist, on mõistlik loeng VHK-st mujale viia. Niisiis võite kergendatult hingata: Teie ilmavaatesse mittemahtuvate faktide ja seisukohtade väljendamiseks ei kasutata avaliku kooli ruume.

    Lugupidamise ja heade soovidega,

    Varro Vooglaid
    Elukultuuri Instituut

    PS! Antud kiri ja selles sisalduv informatsioon on privaatse iseloomuga ega kuulu avalikustamisele.

    Minu vastus:

    Lp Varro Vooglaid,
    ilmselt on Teil reaalsustaju nihkes, kui arvate, et minul oleks eesmärk Teie korraldatud üritust häirida, segada, tekitada ekstsesse, hüüda kõva häälega vahele, kui teine inimene räägib, selline käitumine oleks lihtsalt ebaviisakas ja eeldada kelleltki ette ebaviisakat käitumist selle põhjal, mida ta blogis või kommentaarides kirjutab, on ilmne ülereageerimine.

    Ürituse teates on kirjas, et “kohale on oodatud inimesed, kes suudavad arutada lugupidavalt ja lähtudes siiratest tõetaotlustest, olles avatud ka muule nägemusele kui see, mida radikaalselt meelestatud huvigrupid meedia ja meelelahtustööstuse vahendusel igapäevaselt rahvale tõe pähe sisendavad.”

    Teil ei ole mingit põhjust mind ette süüdi mõista tegudes, mida pole korda saadetud. Te võite mu küll seal kohapeale välja visata, kui ma oma sealse käitumisega selleks põhjust annan, aga kodanike eelselekteerimine ei ole kuidagi kooskõlas avatud ühiskonna põhimõtete, süütuse presumtsiooni, inimeste vaba tõeotsingute ega ilmselt ka kristliku eetikaga, kuigi ma sellest Teiega võrreldes kuigipalju ei tea.

    Oma kirjaga andsite Te mulle hoopis kindlama põhjuse kohale tulla ja kuulata seda esoteerilist tõde, mida Te minu eest varjata soovite.

    Kuivõrd Te kirjutate mulle kui ürituse korraldaja, siis ei ole mul põhjust seda kirja käsitleda erakirjana; veelgi enam, Teie kiri illustreerib ilmekalt neid emotsionaalseid väljendeid, mida Te enda kohta tähelepanelikult olete välja noppinud.

    Kui Teie soovite homsest üritusest tsirkuse teha, siis on see Teie valik, minul seda kavatsust pole, vaid soovin otse allikast kuulata ja üles tähendada, mida dr Cameronil meile öelda on. Võibolla pole see tõesti homofoobne ehk seksuaalvähemusi halvustav, nagu välisajakirjanduse põhjal mulje on jäänud.

    Lugupidamisega,
    Martin Vällik

  18. Jätku eelmisele…

    Tere!

    Ei, Te vist ei mõistnud, mida ma kirjutasin. Küsimus ei ole üldse selles, kas Te käitute loengul viisakalt või mitte ja ma ei ole selles osas mitte midagi eeldanud. Ma ei mõista ka Teid ette mitte milleski süüdi.

    Küsimus on lihtsalt selles, et Te olete järjepidevalt meie suhtes käitunud lugupidamatult ja me ei soovi Teid endi seas oma üritusel näha. Jutt avatud ühiskonnast, süütuse presumptsioonist ja kristlikust eetikast ei puutu absoluutselt asjasse.

    Saate kindlasti aru, et loeng on eraviisiline ettevõtmine ja meil on täielik õigus üritusele mitte lubada inimesi, kes on meie suhtes järjepidevalt lugupidamatult käitunud — just nagu Teie ei pea lubama oma üritustele inimesi, kes on Teie suhtes järjepidevalt lugupidamatult käitunud. Ja see ongi kõik. Saate ju isegi aru, et lugupidamatul käitumisel on mingidki tagajärjed ja et nendega leppimine oleks üksnes härrasmehelik.

    Me ei varja mitte midagi ja kõik meie suhtes lugupidavalt käituvad inimesed on teretulunud. Loeng saab ka salvestatud ja netti riputatud. Teie olete ainuke inimene, keda me ei soovi endi seas näha ja kellele oleme seetõttu teatanud, et ta on persona non grata.

    Kui Te püüate vägisi tungida eraalgatuslikule üritusele hoolimata sellest, et Teile on teatatud, et Te ei ole sinna oodatud, siis usun, et sellisele käitumisele oskate isegi eetilise, ehk ka juriidilise hinnangu anda. Tsirkust korraldab ikka see, kes üritab vastu ürituse korraldajate tahtmist eraalgatuslikule üritusele tungida, mitte korraldajad, kes oma seisukohale kindlaks jäävad.

    Mis puutub loengusse ja lektorisse, siis kuulsin, et Tartus oli see olnud väga tasakaalukas ja väljapeetud.

    Kõike head,

    Varro Vooglaid

  19. Või annab targem järele? Point on saavutatud ja taaskord on Varro Vooglaid end tõestanud mitte siira ja avatud meelega tõeotsijana, vaid religioosse dogmaatikuna, kes arvab, et tema peas olevad varjud, tondid, saatanad on ka päriselt olemas.

    Öelge teie ka midagi – kas mul on mõtet lasta end ametlikult välja visata ja point veelgi ilmekamalt esile tuua või piisab sellestki?

  20. Mart K. ütles:

    Ma küll läheksin, aga dragis, et oleks raskem ära tunda.

    Skeptik dragis = kannab t-särki kirjaga “Kergeusklik” ?

    Ja korraldajad siis vaatavad pika pilguga ja pomisevad kahtleval toonil “Mina küll ei usu, et too sell kergeusklik on …”

  21. Vajalik oleks kindlaks teha, kas Veiko Rämmel lastakse sisse. Tema blogist on näha, et ta ei ole avatud muudele nägemustele kui enda oma, mida ta meedia (blogosfääri) vahendusel igapäevaselt rahvale sisendab.

  22. Mina Martini kingades ei läheks, sest argument “minu üritus, ise valin, keda näha tahan” võib näha mitmest suunast imelik välja, aga vastu vaielda ei oska ma sellele kuidagi.

  23. Olin ise mõni aeg tagasi analoogses seisus, kui Õhuakna korraldajad mul soovitasid mitte nende üritusele tulla. Tookord soovitas Martin kohale minna ja kõik laabus väga mõistlikult. Kuna mingit nimede kontrolli polnud, siis astusin lihtsalt sisse ja teesklesin huvilist, kes netist nende filmi kohta uurinud. Meeleldi kuulati mu argumente ja keegi välja viskama ei kippunud.

    Kui see Varro või teised korraldajad Martinit nägupidi ei tunne, siis soovitan küll kohale minna.

  24. Ingmar ütles:

    Mina Martini kingades ei läheks, sest argument “minu üritus, ise valin, keda näha tahan” võib näha mitmest suunast imelik välja, aga vastu vaielda ei oska ma sellele kuidagi.

    “Ehk mõtles öö jooksul ümber?” on minu meelest täiesti pädev vastuvaidlemise viis. Muidugi tuleb arvestada, et võib-olla ei mõelnud ümber ja uksest sisse ei lase.

    Ürituse suunatus avalikkusele on ka põnev argument. Kui eelselektsiooni tehakse, kas siis on üritus ainult natuke avalikkusele suunatud? Kõnealused kõnelejad võivad muidugi natuke rasedate inimeste kohta pikad jutud maha rääkida.

  25. Herr Martin Vällik, kuidas Teil intelligentsi ja eetikaga lood on? Kas ikka teate selliseid mõisteid? Varro ju mainis, et kiri on konfidentsiaalne. Mina isiklikult ei kujuta ette, et ma avaldaksin isikliku kirja, mis varustatud säärase märkusega. Paraku: matsid jäävad matsideks, see muide käib Teie pihta, kui ise aru ei saanud!

  26. Muide, kui Teie blogi põhjalikult lugeda, mida kahjuks just tegin., siis tuleb tõdeda, et tegu pedeideoloogia varjamatu levitajaga. Palun mulle mitte targutada semantilisel teemal, nagu keegi eespool. Ma tean algseid tähendusi, kuid tavakeeles on igasugune noku kakaseks tegija pederast ja punkt.

    Seega: vahetage aadressi: mitte skeptik.ee vaid pedeideoloog.ee antieetik.ee sobib ka.

  27. Veiko Rämmel ütles:

    Herr Martin Vällik, kuidas Teil intelligentsi ja eetikaga lood on? Kas ikka teate selliseid mõisteid? Varro ju mainis, et kiri on konfidentsiaalne.

    Tuu om ju jama.

    Ühest küljest, tolles kirjas ei ole midagi privaatset.

    Teisest küljest, tolles kirjas sisalduv üritab avalikku sündmust — Martini viibimist üritusel — kontrollida. Mina küll ei usu, et isand Varro oleks nii loll, et ta kujutaks ette, et sihukese kirja saamise peale jätaks Martin kohale minemata ja keelduks küsijatele vastamast, et põhjuseks kiri oli.

  28. Palun mulle mitte targutada semantilisel teemal, nagu keegi eespool. Ma tean algseid tähendusi, kuid tavakeeles on igasugune noku kakaseks tegija pederast ja punkt.

    See ei tee Teile eriti au, et Teie tavakeeles niimoodi on.

  29. Kriku ütles:

    Palun mulle mitte targutada semantilisel teemal, nagu keegi eespool. Ma tean algseid tähendusi, kuid tavakeeles on igasugune noku kakaseks tegija pederast ja punkt.

    See ei tee Teile eriti au, et Teie tavakeeles niimoodi on.

    Jah, Koiott nuhutas tolle kommentaari juba üle, aga leidis, et see on nätsutamiseks liiga ropp.

  30. Kui keegi kirjutab oma kirja lõppu, et see ei kuulu avalikustamisele, siis tuleks seda aktsepteerida. Ja kui palutakse eraalgatuslikule üritusele mitte tulla, siis ka seda peaks arvestama. Olen juba mõnda aega skeptik.ee lugeja ja tundnud, et siin on mulle mõttekaaslasi. Kahjuks pidin seekord pettuma. Veidi taktitunnet ja viisakat käitumist võiks ka skeptikutel olla. Kurb.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga