Pärnu: Eesti umbluu-pealinn, ja teisi detsembri lugusid
Eestis on huvitav komme, et pealinn käib külakorda — suvepealinn Pärnu, talvepealinn Otepää, veinipealinn Põltsamaa, kevadpealinn Türi, sügispealinn Narva, õllepealinn Saku, mudapealinn Haapsalu, rändavad metsa- ja motopealinn jne.
Paras aeg on välja kuulutada Eesti umbluu-pealinn ja selle austava nimetuse on kuhjaga välja teeninud Pärnu linn, mida on ustavalt umbluu vallas turundanud Pärnu Postimehe kultuuritoimetus, mille juhataja on Silja Joon. Teie pingutusi on märgatud ja leidnud tunnustust.
Palju õnne!
Viimane piisk umbluu-karikas on järgmine lugu:
Geobioloog Kalju Paldis õpetab kodule tere ütlema, Silja Joon, kultuuritoimetuse juht, Pärnu Postimees
Lugu täies pikkuses on paberlehest lugeda, püüan kusagilt pildi saada.
Tegu pole juhusliku üksikjuhtumiga, vaid aastatepikkuse järjepideva tööga, millega kultuuritoimetus ja Silja Joon isiklikult on tutvustanud mida erilisemaid “kultuurisaavutusi”:
- Iidsed Tiibeti tarkused leevendavad tervisemuresid, Silja Joon
- Alternatiivterapeut tegeleb aju ja uskumustega, Silja Joon
- Joogivee gurmaanid eelistavad elavat rüübet, Silja Joon
- Inimkeha on kogum intelligentset energiat, Silja Joon
Silja Joon pole muidugi ainus, kes vahendab teateid teispoolsusest, näiteks sai Karin Klausi lugu magnetteraapiast aluseks veelgi uuenduslikumale mugutiteraapiale:
Magnetid leevendavad pingeid, Karin Klaus
Laupäevane lugemine: Mugutid leevendavad pingeid, skeptik.ee
Veel umbluu-lugusid Pärnu Postimehes teistelt autoritelt:
- Suhkur teeb pööraseks, Riina Martinson, toimetaja, Pärnu Postimees
- Vabastav hingamine – eneseabi meistervahend, Krista Link, Pärnu Postimees
- Tiibeti terapeut soovitab hoida keha ja meeled tasakaalus, Iira Igasta, tegevtoimetaja
Kas pean jätkama? Ilmselt mitte eriti. Aga hea meelega ootan kommentaaridesse linke ka muudele Pärnu Postimehe umbluu-teemalistele lugudele.
Tegu on ilmselt sümbiootilise kooslusega Pärnu umbluumeistrite ning ajakirjanike vahel. Ühelt poolt on Pärnus päris mitu posijapesa, teisalt on olemas vastavate vaimsete huvidega ajakirjanikud, kes on valmis igat masti umbluud lugejatele vahendama.
Pärnu posijapesade traditsioon ulatub juba nõukogude aega — kuulus bioresonantsteraapia viljeleja Sirje Gabriel tegutses muu hulgas ka Pärnus, tänapäeval hoiab Gabrieli vaimset traditsiooni ülal alternatiivmeditsiini keskus Ravikoda ja sellestki on kirjutanud tollal lihtsalt toimetaja Silja Joon:
Bioteraapia pärast pole vaja enam pealinna sõita
Ravikoda pole ainus koht, kus alternatiivselt tervisega tegeleda. Artiklites on sageli juttu kohast nimega Tervistav Stuudio, kus saab alternatiivset teavet inimkehast ja muust loodusest osteopaadilt, refleksoloogilt, kiropraktikult, homöopaadilt, pakutakse organismi puhastamist ja muid huvitavaid teenuseid. Teraapia.com andmetel leiab veel OÜ Salumin, saltandmineral.ee, teenused: bioresonantsteraapia, Feng Shui, Hatha jooga, heliteraapia, kinesioloogia, kiviravi, kõrvaküünlad, lümfimassaaž, nõustamine, reiki, soolaravi. Küllap on neid veel, palun andke kommentaarides teada.
Praktiliselt igal nädal on lehes usutlus mõne tervendaja või “alternatiivse” tegelasega, Pärnu Postimees on aastaid olnud umbluugurude ruuporiks.
Mis puutub usutlusse Kalju Paldisega siis see on tüüpiline pendeldaja jutt, paar pärlit ikka oli.
“Meid mõjutavad 60-7o meetri sügavusel maakoores paiknevad anomaaliad: surve oleneb kiirguse intensiivsusest. Vaadake loodust. Karjamaal näeme kohati tumerohelise heinaga kaetud laike. Igal pool ei taha kasvada viljapuud – põõsad. Osa taimi on kasvukoha suhtes tundlikumad kui teised.”
Käsitlust leiab ka elamuehitus.
“Praegu on populaarsed üleisoleeritud majad, mis ei hinga. Inimesed surutakse kinnisesse kasvuhooneruumi, mis on väga ohtlik. Me ei saa kätte õhust vitamiine ega vajalikke aineid.”
Sellised teadmised on siis Kalju Paldisel geoloogiast ja organismi vitamiinide omistamise viisidest.
Sel pühapäeval, 5. detsembril kell 14 on saatel „Hallo, Kosmos!“ külas Illuminaatide Suurmeister LEO ZAGAMI
@salvey:
vale koht sai :(
Mulgi umbluutajaga personaalne kogemus Pärnust… Nimelt käisin aastaid tagasi ühe ravitseja juures – Nelli vist oli teise nimi, kui õigesti mäletan. Olin käinud üle aasta arstide vahet, aga tolku ei miskit – tõbe üles ei leitud, ravimisest rääkimata (hiljem selgus, et aeglaselt progresseeruva kulu ja ebatüüpiliste sümptomitega anküloseeriv spondüliit). Noja nii ma siis alternatiivmeditsiini esindaja juurde läksin – hädaga sööb kurat kärbseidki. Erilist usku polnud – aga mõningast lootust ikkagi hellitasin. Õnneks tegi too šarlatan minu silmis juba mõne esimese lausega oma margi kapitaalselt täis, hakates ohtrasõnaliselt kiitma kampsunit, mis mul seljas: kuidas ta ikka tunneb, kuis see kampsun armastuse energiat kiirgab ja kuis inimene, kes tolle kudunud, mind ikka siiralt ja südamest armastab ning kui palju ta kampsunit kududes minu peale mõelnud oli. Kampsun iseenesest oli kena küll – rahvusliku sümboolikaga ja puha – ainult et kootud masinaga, meesterahva poolt ja teadmiseta, kellele see kampsun lõpuks saab. IRW Järgmisena pani ta mu keset tuba seisma, seisis ise minu vastu, peopesad koos ja sõrmeotsad peaaegu vastu mu kõhtu, suunatuna umbes sinna, kus tema sõnutsi mul päikesepõimik on. Jutt juurde, et varsti kaldun ma kas tema poole – see tähendavat, et meie energiad tõmbuvad – või siis vastassuunas – mis tähendavat, et nood energiad tõukuvad (nii saavat ta infot, kuidas mind ravida). Ja oh imet – kaldusingi temast eemale! No eks katsu vähegi pikemat aega pulksirgena liikumatult seista, kannad-varbad koos – paratamatult läheb mõne minutiga tasakaal ära. Siis jõudis kätte aeg diagnoosi panemiseks: maks olla tumedat energiat täis ja kurk olla kah mul nõrk koht (seljast, mis tegelikult mu hädade põhjus oli, nagu Maarjamõisas uuringutel olles lõpuks selgus, mitte piuksugi). Raviks pidanuks olema vist Surnumere vesi või midagi ja käte peale panemine. Sellest ma muidugi keeldusin viisakalt, lubades järele mõelda ning reklaammaterjale kaasa võttes. Omast kohast huvitav lugemine oli – et kuidas ikka see Surnumere iidse energiaga laetud vesi taastab tänapäevastest ravimitest ja keskkonnasaastest ära rikutud DNA ja toob tervise tagasi. Mida kõike veel, ei mäleta, aga kogu brošüürikese tekst oli pikitud väärkasutatud teaduslike terminitega… (tapeet jätkub)
… Tahan siinkohal veel märkida, et olnuksin ma veidi vähem skeptiline ja ilma loodusteadusliku hariduseta, võinuksin kergesti orki lennata küll: ülalmainitud kampsuni tükid olid küll masinal kootud, ent kokku õmbles need mul siiski ema, maksaga oli mul probleeme olnud (krooniline sapipõiepõletik, viiruslik hepatiit) ning poisikesena olin angiiniga tõepoolest alatasa hädas olnud. Lõpuks selgus, et väljaravimata angiin oligi väga tõenäoliselt see päästik, mis seljatõve vallandas.
Pika jutu lõpetuseks ütlen veel, et küllap oleksin praegu juba ratastoolis, kui toda posijat läbi näinud poleks ja arstidele selja pööranuksin…
Meie kliimas võib enam-vähem igaühele öelda, et kurk on tal nõrk koht.
Kalju Paldis ütles:
dig tuletab meelde hiljuti PZ Myers’ile kirjutanud tegelast, kes väitis, et ta veedadest doktoritööd kirjutab ning, et atmosfääri uureasisaldus on ebaadekvaatne.
PZ Myers tõstab esile kellegi Flip Tomato 3,72 aastat vana postitust sellest, kuidas mingisugune meditsiiniuurija nimega Tai on välja mõelnud uue süsteemi kõverate alla jääva pindala määramiseks selle esiteks kitsasteks viiludeks jagamise teel.
Tuleb välja, et tänapäevaks on integraalist saanud müstiline iidne salatarkus, mida teadlased alles taasavastavad.
Väärt uudis on siin. Tõendamata ravivõtete paljastamine tõi ELi ajakirjanduspreemia:
http://www.tarbija24.ee/?id=352620
Originaalartikkel on siin, itaalia keeles. Ja siin on tõlge inglise keeles:
http://ec.europa.eu/health-eu/journalist_prize/2010/docs/article_it_en.pdf
Soovitatav lugemine Pärnu Postimehe ajakirjanikele.
dig ütles:
Tänan dig’i suurepärase lugemise eest.
leidsin ariginaalartikli sabast väheke konteksti pakkuva kommentaari:
dig ütles:
Naermine naermiseks, aga kuidas arvutada integraali (ka numbriliste meetoditega), kui joone valem teada ei ole, aga on teada ainult graafiline kuju? Joonealuse pinna jagamine hulknurkadeks võib olla kiirem ja lihtsam arvutusmeetod kui kõigepealt tuletada joone kuju järgi piisava täpsusega valem, et seda siis integreerida. (Midagi sarnast, miks arvutigraafikas esitatakse pindu hulknurkadest koosnevate võrkude ja ümaraid kujundeid hulknurkadena.)
Andres Valdre ütles:
Niimoodi arvutataksegi. Küsimus on selles, et matemaatikud teadsid seda lähenemist sajandeid enne seda, kui isand Tai selle meetodi
kakskuusteist aastat tagasi leiutas. Ja õpetavad seda ammuilma kõigile matemaatikatudengitele ja ärksamatele keskkoolis matemaatikat õppivatele tegelastele.Tegelikult on võimalusi veel. Inimesed, kellele sobiv nõuanne nurga tükeldamiseks on “Võtke mall”, võivad kasutada planimeetrit. Inimesed, kellel planimeetrit käepärast ei ole, võivad oma kujundi paberist välja lõigata, täpse kaaluga ära kaaluda ning suhte ühikpaberiruudu kaalusse leida. Ja laisad inimesed võivad lihtsalt millimeetripaberilt ruute kokku lugeda.
Linnar Priimägi: “Ajaloolased ärgu uurigu iseennast.”
Talle iseloomulikult ei maini Priimägi niisuguseid tähtsusetuid pisiasju nagu faktid.
Foreign Policy kirjutab Türgi sõjaväe huvitavatesst vaadetest geiküsimus(t)ele. Türgis on nimelt komme, et sõjavägi diskrimineerib geisid nende mittevärbamise teel, aga geid peavad tõendama, et nad ikka tõepoolest geid on ning diskrimineerimist väärivad.
Kui keegi vabastatakse kohustuslikust armeeteenistusest seetõttu, et ta ise on seda taotlenud, ei ole tegemist diskrimineerimisega olenemata vabastamise põhjusest.
Muide, Der Spiegel kirjutas Türgi armee fenomenist juba 30. oktoobril: http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-74822649.html
Huvitav on märkida, et tänu pseudoteaduslikule homoseksuaalsuse tuvastamise võttestikule on Türgi armee geipornoarhiiv ilmselt üks suuremaid maailmas, kui mitte suurim.
lauri ütles:
Foreign Policy artikkel lubab arvata, et armee neid fotosid ei arhiveeri. Kui nad kuskil alles on, siis küllap arstide, arstide vanaemade ja arstide vanaemade kasside pornokollektsioonides.
Krikule olgu meelde tuletatud, et mõned geid tahavad sõjaväes teenida.
Postimees kirjutab:
Igavene häda küll nende teadlastega, kes keelduvad tunnistamast nähtusi, millest nad aru ei saa.
Seda, et käitumisprobleeme emad self-reportisid, Postimees kirjutas. Kahjuks ei kirjuta ta, kui tugev oli avastatud seos. Küll aga teeb seda Reuters:
dig tõstab püsti hüpoteesi, et lisaks käitumisprobleemidele teavad need lapsed, kes mobiiltelefone kasutavad, ka rohkem rumalaid sõnu.
@dig:
Foreign Policy artikkel lubab seda arvata, aga Spiegeli artiklis on selge sõnaga kirjas, et:
“Die Beweisforderungen der Armee hält die Anwältin für verlogen und abwegig. In Ankara hätten sich mittlerweile männliche Prostituierte darauf spezialisiert, sich als Partner für die Sex-Videos von Wehrdienstverweigerern anzubieten. Die Konsequenz, so die Anwältin, sei so absurd wie das gesamte Verfahren: Das Militär habe inzwischen “die größte Gay-Porno-Sammlung in der Türkei”.”
ehk siis – “Ühe (homosid esindava) naisadvokaadi sõnul on koguni meeshomoprostituudid asunud kutsealuste homosust tõendavates videotes osalemisega raha teenima. Armeel olevat aga selle tulemusel kogunenud suurim geipornokogu terves Türgis.” Päris maailma suurim niisiis siiski mitte.
Õpilasliit: mis hinnaga PISA-edu saavutati?
Kas keegi saab sellest lõigust midagi aru?
Türgi kord ju neid ei puuduta? See kord puudutab omasooiharaid, kes tahavad sõjaväest ära ja on valmis selle nimel igasugu veidraid fotosid tegema?
BBC vahendab vandenõulugusid Lähis-Idast, kus Iisrael eitab Mossadi koostööd Egiptuses tegutsevate haikaladega.
Kriku ütles:
Kuidas siis ei puuduta, kui kaitseteenistus kohustuslik on ja igalt kohale ilmunud tegelaselt muude küsimuste seas seksuaalset orientatsiooni küsitakse?
Ära demagoogitse. Kui nad ise oma homoseksuaalsust entusiastlikult tõendama ei hakka, et sõjaväest ära saada, võetakse nad ka sõjaväkke. Või vähemalt nii on artiklis kirjas.
The Independent kirjutab kummalisest juhtumist Lõuna-Kalifornias, kus kohalik moslemikogukond üliagarasti püha džihaadi jutlustanud tegelase minema kihutas ja kohtust lähenemiskeelugi võttis. Usin ekstremist osutus FBI värvatud provokaatoriks, kelle ülesandeks olnud radikaale otsida.
USA eruohvitser: tulnukad on tulekul!
dig ütles:
Vahel samuti praktiline meetod, kui planimeetrit ei ole käepäerast. On olemas muide hulga täpsem meetod, et loetakse kokku kõik täisruudud ja liidetakse juurde pool osaliste ruutude arvust :) (allik: Jakov Perelman, „Huvitav geomeetria”).
Aga ma olen näinud, kuidas mitte eriti taibukad tudengid, kes on kuulnud, et joone tõus on tõusunurga tangens, selle joone paberile joonistavad, et nurka malliga mõõta, ja siis kiruvad, et pagana väike nurk, ei saa hästi mõõta :)
harri ütles:
Sapipõie ja maksa haigused tekitavad sümptomeid nagu kollatõbi, isu langus ja maksa kasv. Wikipediast saadud meditsiiniharidusega võib ka neid tuvastada.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bile_duct
http://en.wikipedia.org/wiki/Hepatitis
Postimees vahendab Ravimiametit:
salvey tsiteeris:
Näe, selle lause põhjal saab kohe järeldada, et tegemist on jamaga. Säärast eesmärki saab välja mõelda ainult fantaasiavaene tulnukafänn. Kui artikkel pärineb ühest allikast, on ilmselt terve artikli usutavus sama madal.
Perearsti infotelefon soovitab nohu korral päevakübarat
Nohuravi kuulsa kirjaniku Mark Twaini moodi
Kas eestlaste usuleiguse pärast tuleks nutta või naerda?
Vaja on rohkem tippe ja palju rohkem loovust
Pole mingi üllatus, Pärnu on juba pikemat aega olnud nii Ossi-, kui ka Debiili-pealinn. Madalalaubalised, ihnuskoid, DefRage, burksiõgardid, Martin Helme ja palju muud huvitavat. Soovin jätkusuutlikust edaspidisekski, suvel sõidan Atlandi äärde.
Ja Mart Viisitamm ka veel.
@dig:
See, et moblaga helistamine mõjutab mingil moel helistajat on ju ilmselge…
1. kiirgus – ebatõenäone, kuid siiski…
2. ootamatu helin ehmatab – tõenäsus suur…
3. kõnede sisu – tõenäosus vägagi kõrge…
jne…
Forte äsab topeltlöögiga. Esmalt katab söögilaua UFO…
…ja siis küsitakse, kas piibel peidab šifreeritud sõnumeid Al Qaeda tuumarelvade kohta.
Viimase küsimuse vastuseks on Forte vahendatud artikli andmetel siiski “ei”.
salvey ütles:
On aga loogika! Kui kristluse sisuks on armastus ja hoolivus, mida tahab iga inimene, siis sellest ei järeldu, nagu peaks igaüks, kes armastust ja hoolivust soovib, olema kristlane. Ehk all of Alma Kogan is dead, but only some of the class of dead people are Alma Kogan. :)
Tervitused maagilistele maatriksitele!
Ja kui sulle, hea lugeja, tundub, et oled täitsa vales kohas ja skeptik.ee-s avaldatud kirjutised on jamps, siis klikka allolevale pildile.
Maailmalõpp jääb esialgu ära, ootame 2014. aastat
Nii et ei mingit kergendatult hingamist, kui 2012 läbi saab, tuleb vaim 2014 aastaks valmis seada, ohhjahh…
Kas Eesti on minemas Kreeka teed, küsin tänase saaremaise uudise peale: Saaremaal pühitsetakse esmakordselt matuseautot
Uudisest saab ka teada, et Saaremaal on sisse õnnistatud ka raekojas asuvad Kuressaare linnavolikogu ruumid, hiljuti valminud Ristiku lasteaed, Arensburgi spaa, juuksurisalongid jms.
Mis mõttes Kreeka? Kas seal õnnistatakse kõikvõimalikke asju sisse?
Just, vähemalt nii kirjeldas kreeklasega abiellunud saksaprantslane. Ja et ristivanem saavat olla ainult kreeklane, sest keegi muu ei oska ju kreeka keeles issameiet lugeda.
Uudiseid umbluupealinnast:
Enesetäiendajad kohtuvad selgeltnägijaga
Martin Vällik ütles:
Ennäe selgeltnägijat, kes eluteenumbreid teistel arvutada laseb.
Millesse või kellesse usud Sina?
Kokkuvõte 10. detsembri Maire Aunaste saatest Mida Teie arvate?, kuhu olin ka mina kutsutud, teised külalised olid Mart Metsala, Riina Vändre, Reet Linna, Jaan Tammsalu.
Otsapidi küll novembrist, aga aktuaalne tänagi:
Märgid annavad meile aimu, kas oleme õigel teel
Reklaamlugu ühest umbluukoolist ja selle kursusest.
Paistab, nagu taaskord tahetakse saunaõhtu jututeemadest tasuline kursus välja imeda. Kõnelus, mis peale lumerookimist mõnusas õhtumeeleolus kaminatule saatel võib huvitav ja inspireeriv olla, muutub sellisel moel odavaks triviaalsuste korrutamiseks. Asi läheb aga hullemaks siis, kui sellistele infantiilsetele triviaalsustele tuginedes hakatakse “teraapiat” tegema.
Ja imestame üheskoos ka selle üle, et Haridus- ja Teadusministeerium on Holistic Therapy Institute, eesti keeli Holistilise Teraapia Instituudi Koolituskeskusele andnud koolitusloa nr 5390HTM õppekavale „Holistiline treening ja psühhoteraapia”, kehtib kuni 31.05.2013.
Ja millele Haridus- ja Teadusministeerium siis koolitusloa on andnud:
Koolituse esimene osa: Holistiline treening
Hei, kas järgmine Umbluu-preemia HTM-le?
HTM oleks päris arvestatav preemia kandidaat, minu jaoks on see müstika, et kuidas saab sellise jama jaoks riiklikult tunnustatud koolitusluba väljastada? Vähe usutav, et on üks loll ametnik tuimalt templeid koolituslubadele alla löömas.
See Pärnu Enesetäiendajate Selts on umbluupealinnale täiesti kohane asutis. Nende esilehel on peamenüüs Kvantripats ja üleskutse ise selle müügiagendiks hakata. Tõeline enesetäiendus :)
Seltsi mootor on Malle Luhar – tehnilise-finantsilise kõrgharidusega, aga ükspäev “vaimseks” hakanud. Lisaks kvantripatsile (Malle, sellel pole kvandiga kuigipalju pistmist, ära lase end libekeelte poolt petta) on teel ette jäänud terve rida uuema aja posimisi – Reiki, Silva meetod, NLP, metameditsiin, vabastav hingamine, rännaku meetod, perekonstellatsioonid, kinesioloogia. Seriaalne umbluusõltuvus.
14. dets võib minna Mai Agathe Väljataga töötuppa, Pärnu Postimehe toimetajatele sobilik koht end reaalsusest vabastada.
Veel üks posijapesa Pärnus leitud: Tervisetaastaja.ee
Laseriga saab ka söögiisu kontrolli alla.
Vau!
Tegelikult on mul aga kurb meel, et muidu tarvilikke füsioteraapia ja mugavaid massaažiteenuseid pakkuv asutus otsapidi libateraapiatesse on laskunud ja seda juhataja Katri Õispuu otsesel vedamisel.
Martin Vällik ütles:
Mul on väga kahju, aga sõna “vaimsus/vaimne” on need umbluutajad küll põhjalikumalt ära lörtsinud kui nõukogude võim suutis seda teha näiteks sõnadega “pioneer” ja “progress”.
@salvey:
Avaldasin kommentaari oma blogis, panen ka siia.
Õhtuleht on hakkama saanud korraliku šedöövriga ning annab inimkonnale kaks aastat armuaega juurde. Kirjutise “Maailmalõpp jääb esialgu ära, ootame 2014. aastat” pealkiri on ju üheselt mõistetav. Eriti intrigeeriv on esimene lõik: “Kõikvõimalikud selgeltnägijad ja teadlased hirmutavad ühtvalu inimesi läheneva maailmalõpuga. Seni ei ole ükski nende tähtaeg paika pidanud.”
Püüdsin tuvastada, kes võiksid olla need kõikvõimalikud teadlased. Kahjuks ei viita kirjutis mitte ühelegi allikale, isegi mitte kollase meedia omale. Kirjutisest selgub, et need anonüümsed kõikvõimalikud teadlased paiknevad Hawaii saartel ja Austraalias Sydneys ning on loonud teooria, mille kohaselt purskasid kõik Maa vulkaanid üheskoos 10, 22, 30, 40, 49 ja 60 miljonit aastat tagasi ning iga kord tõi see kaasa planetaarse katastroofi. See arvude jada peaks kinnitama, et läheneb järjekordne superpurse.
Nii et siis – jada on 60, 49, 30, 22, 10 miljonit aastat tagasi ning selle jada uus liige on aasta 2012? Mitmenda klassi matemaatikaharidust on vaja, et ka ajakirjanik võiks selles pisutki kahelda? Või on ilmunud uus raamat Dan Browni sulest, mis selgelt tõestab, et selline jada on täiesti korrektne?
Õnneks leidis Õhtuleht, et maailmas on olemas ka üks teadlane, kes vulkaanide ühespurskamise teooriat ei usu – see on Vene Teaduste Akadeemia Kaug-Ida osakonna vulkanoloogia ja seismoloogia instituudi juhtiv teaduslik töötaja Aleksei Ozerov. Mida aga ajakirjanik ei tea, on see, et iga geoloogia tudeng oskab õpitu põhjal selgitada, et jadas viidatud ajaperioodidel ei viita geoloogiline andmestik globaalsetele vulkaanipursetele, millega oleks kaasnenud liikide massiline väljasuremine. Anonüümseid Hawaii ja Sydney teadlasi aga mul ei õnnestunudki tuvastada.
Kui nüüd aga Õhtuleht leppis sellega, et Aleksei Ozerov oma teadmistega maailma päästis, oli vajalik leida intriig – muidu ei ole tegemist ju uudisega. Nüüd tuli appi Cambridge’i ülikooli professor Nicholas Boyle. Tegemist ei ole siiski loodusteadlasega, vaid saksa kirjanduse, ajaloo ja religiooni eksperdiga. Tema koostas jällegi ühe jada, kuhu kuuluvad Martin Lutheri teeside aasta (mitte ajada segamini Martin Luther Kingiga), 30-aastase sõja algus, Viini kongress ja sellele järgnenud Napoleoni lüüasaamine ning Esimene maailmasõda. Kuna kõik need sündmused leidsid aset sajandi teise aastakümne keskel, siis on võimalik leida indikaatoreid, et nüüd juba siis aastal 2014 võiks midagi toimuda. Muide, jadasse sobib enam-vähem ka Ümera lahing.
Kurioosumina aga räägib Boyle hoopis globaalse finantskriisi ohust, mitte maailmalõpust.
Seega pahad maailmalõpu kuulutajad on lisaks selgeltnägijatele kõikvõimalikud Hawaii ja Sydney teadlased, superkangelane on juhtiv teaduslik töötaja Aleksei Ozerov…
“Oled grippi põdenud? Uus pandeemia võib sind tabada rängemini,” vahendab Forte New Scientisti hoiatust.
Mida nüüd sellest arvata? Et kuna läbipõdemine suurendab riske, siis on hea olla minevikus olnud pigem vaktsineeritud, või kuna vaktsiinid võivad olla tinginud uusi tüvesid võimendavate antikehade teket, siis on parem mitte olla olnud vaktsineeritud?
Arizona legislatuur lubab asuda arutama seaduseelnõud, mis keelab muuhulgas karma ära.
Mingitel müstilistel asjaoludel on eelnõusse vanaisatatud üks iseäralik institutsioon ühes spetsiifilises vormis:
San Francisco Chronicle pajatab Suure Farmafirma hämaratest tegudest Pakistani mail.
Ebapüha arst on nüüd kinnimajas ja jääb sinna seniks, kuni politsei välja mõtleb, mida temaga edasi peale hakata.
Kuna NATO kaitseplaan Eagle Guardian on detsembri meedias päevakohane, siis hoiatuseks tuletaks meelde, et sama nime all müüvad ka homöopaatiat viljelevad isikud erinevaid platseebo efektil töötavaid elektroonilisi ravimise vahendeid.
http://www.eagleresearchllc.com/
Kas Mona Lisa silmad peidavad salašifrit? küsib Forte.
Vastus on, et vaevalt küll.
Aga enne seda tõdemust on vaja lugu ikka võimalikult põnevaks ajada.
loe läbi ja pane ülesse (ja kui “vaja” on telli endalegi)
http://anioonkihigahygieeniside.blogspot.com/
kommentaarid on liigsed, see on ikka võrkturunduse tipptase saatsin juba ka ärapanijatele!
@ Mart K.
Peab ikka hea tahtmine olema, et leida neid märke.
1.
2.
3.
New York Times kirjutab kapitalismuse vastu streikivatest vangidest Georgias.
Huvitav, kas kapitalistid on säärase arengu üle õnnetud? Küllap see sõltub sellest, missugust rühmitust jõllitada, sest nõudmise ja pakkumise vahekorrast moodustub hind isegi vanglakapitalismis:
Säärast tõsielulist uudisnuppu tuleb kindlasti illustreerida tõsielulise telesaatega:
Päris aimeraamatu eksitavas kuues on kirjastuselt Fookus Meedia ilmunud meditsiivi alternatiivi reklaamvoldik pealkirja all “Mind päästis ravitseja. Raamat Eesti alternatiivmeditsiini imedest” (12 Eesti inimese lood sellest, kuidas alternatiivmeditsiin aitas lahendada nende probleemid, lisaks intervjuud tuntud Eesti sensitiivide ja tervendajatega), mille on kirja pannud Aive Antsov. Sirvisin hommikul R-kioskis. Esimene peatükk, kui õigesti mäletan, kandis pealkirja “Paelussist vabaks imelise süstiga”. Tekkis täitsa huvi, et mis ajast meie posijad intravenoosseks läinud on, aga siis tuli buss.
dig kavatses Fookus Meedia üle irvitamiseks paar humoorikat lauset ritta panna. Siis luges dig nende veebilehte …
… ja vajadus kadus ära. Nad saavad enda naeruvääristamisega ise suurepäraselt hakkama.
Muide, need raamatud on millegipärast käsiraamatuteks tituleeritud.
The Inquirer annab teada juhtumist Venemaal, kus kombinatsioon kangest piiritusest ja sama kangest usust tõi kaasa 50-protsendilise suremuse.
Maaleht taob rauda, kuni see Mang on, seekord lugejaid hirmutades: ETTEVAATUST! Igor Mangi ennustused võivad täituda!
Postimehe naisteleht žongleerib terminitega, kangastades tehnikahuvilisele näiteks soojusvaheti ja soojusülekande: Iir Hermeliin: köögis askeldamine on nagu hea energiavahetus. Kuigi lugu ise on nunnu. :)
Skeptiku poolt tehtud dokumentaal-komöödia tulemas välja veebruaris 2011. Treileri järgi tundub väga vaimukas:
http://www.youtube.com/watch?v=JuersBn6jYc
Maaleht kirjutas:
Mart K. ütles:
Aga otsides Mangi ennustuse üles on seal tegelikult kirjas hoopis:
Niisiis tegelikult juhtusid kõik need “täppi läinud” sündmused hoopiski ajal mida Mang ennustas “rahulikumaks perioodiks”. Kas tõesti polnud Mangi pikas ennustuses mitte ühtegi lõiku mis veidigi rohkem täppi minemise moodi välja näeks et Maaleht niimoodi vassima oli sunnitud?
Postimees kirjutab:
The Guardian vahendab uuemaid rassismi-ilminguid Hollywoodi naabruses:
Siin peab mingi muu põhjus olema. Naturaalse liha maitsega on eesti inimesed päris korralikult harjunud. Ilma E-aineteta vorst küll, aga jumal teab, mis ökoloogiliselt puhast orgaaniliselt mahedat saepuru sinna sisse topitakse.
See konkreetne avaldus nüüd küll rassismiilming ei ole. Mina ka ei läheks niisugust jama vaatama. Kuskil võiks ikka mingid piirid ka olla originaalist hälbimisel.
Eddie Murphy Dr. Dolittle’i rollis juba ajas mul kopsu üle maksa (Tallinn-Tartu bussis näidati :( ). Mis järgmiseks? “Kolm musketäri”, kus d’Artagnan on neeger?
Sandra Steingraber: vähiepideemia vastu tuleb võidelda süsteemselt
Kriku ütles:
Ilus näide sellest, et jutt keskkonnast pärinevatest toksiinidest ei ole alati umbluu.
Kriku ütles:
On küll, kui arvesse võtta, et nad boikotti propageerivad. Ja kui veel kahtlusi on, siis võib tolle seltskonna muid seisukohti ka põrnitseda.
@Kriku:
Rääkimata sellest, et ilmselt on USA-s üpris vähe neid lapsi, kes ehtsat “Doktor Dolittle” raamatut loevad, mille tõttu jäävad nad ilma suurepärasest lastekirjandusest, vahvatest tegelastest, toredast fantaasiamängust ja õpetlikest ivadest. Raamatust millegipärast peerunalju eriti ei leia (põrsa üle küll visatakse nalja, kuidas ta unistab rooskapsastest jne), aga igav küll ei olnud.
Ma ütleks, et Ameerika filmi”kunst” on saatanast – võetakse midagi suurt ja keeratakse see pea peale, kõigepealt eemaldatakse väärtuslik osa (sest see on igav, tüütu ja raskesti arusaadav), siis kleebitakse tühjadele kohtadele kenad värvilised klisheed ja pisarakiskujad ja mõni vana hea puuksunali (naljad arvad tavaliselt juba enne ära, kui näitleja suu lahti jõuab teha) – ja ongi hitt! Ühtemoodi töödeldakse nii ajaloolise või biograafilise sisuga kui ka fantaasiafilme, rääkimata noist, mis mingil moel teadusilma puutuvad. Kõigest tehakse rosolje, milles ainsaks mõtteks on meeldida inimestele ja tuua raha sisse. Ja meeldib, ja toob!
Kõige hullem aga on see, et inimestele jäävad need filmid meelde ja nad võtavad neid tõe pähe. “Da Vinci kood”, “Rahvuslik aare”, “Kleopatra”, “2012”… Inimesed tulevad ja räägivad täitsa tõsimeeli, et vaata, tollal Vanas Egiptuses Kleopatra tegi nii ja et juba Leonardo teadis… Mul on üks tuttav, kes peale “Avatari” nägemist nuttis ja ütles, et ta oli shokeeritud vaatepildist, kuidas kaljud gravitatsiooni eirasid ja hõljusid! Et see on maisele arusaamisele ikka nii võõras… Mina olin kah shokeeritud, kui ajakirjanik kritiseeris “Dinosauruste jalutuskäiku” – saurused ju ei sammunud, vaid selle kõige suurema sees oli auto, ja üldse olid nad kohmakad, ei, “Jurassic Park”i näinuid sellise etendusega ei püüa… Höhh, ajakirjanik vist tõesti ei tea, et noid juuraajastu saurusi filmi jaoks täismõõdus ei ehitatud ja liikuma ei pandud, selleks on mudelid ja diginipid. Võiks ju mõtelda, et 12 m kõrge ja X tonni kaaluv jurakas, mis materjalist peab olema jäse, et see kannataks välja selle raskuse ja seejuures säiliks ka kogu kupatuse tasakaal ja veel tagatipuks tuleb liikuvad osad sundida liikuma kah, et teist jäset tõsta – kui suur see jõud peab olema…
Ühesõnaga, piir fantaasiamaailma ja reaalse maailma jaoks on osade inimeste jaoks väga õhuke. Mõne jaoks täiesti ebavajalik. Arvan, et peatselt peale uue filmi linastumist peavad ajalooõpetajad lugema lauseid a la “Skandinaavlaste peajumal Thor oli neeger”. Ja kindlasti tuleb varsti välja ka raamat, kus keegi X (PhD) tõestab ära viikingite kontaktid Kesk-Aafrika hõimudega.
The Guardian kirjutab seosest mobiiltelefonide, mastide, vaiade, sündide ja numbrite vahel.
@dig:
Siin on kaks eri asja – Kriku ütleb, et ta on sellega päris nõus, et selline värk ei kõlba kuskile. Ta ei ütle, et on OK jagada tolle rühmitusega muid seisukohti. Ja siin tuleb tähele panna, et kui rühmituse jaoks on põhirõhk inimese nahavärvil, siis ilmselt on Kriku jaoks põhirõhk hoopis ajalool – sel ajal, kui Põhjala jumalate panteon inimeste keelel ja meeles kuju võttis, ei teadnud nad mustanahalistest inimestest vist midagi. Viikingid jõudsid oma laevadega küll kaugele, kuid Põhja-Ameerikas olid tollal inimasukateks need, keda me kunagi indiaanlasteks nimetasime. Ei saa muidugi välistada, et kusagil Musta mere ääres või Bütsantsis või Pürenee poolsaare lääneosas mõni põhjamaa poeg mõnd mustanahalist silmas, aga see vaevalt võinuks mõjutada seda, kuidas skandinaavlased oma jumalaid ette kujutasid.
Aga ma panen nüüd oma suu kinni ja lasen teil omavahel edasi vaielda. Kunstiline väljendusvabadus on natuke nagu avatud meele ja mõtlemise moodi. Alati on võimalus nii liiale minna, et ajud välja kukuvad. Kunsti puhul on veel jama see, et iga jama pole mitte kunst (vt Hando Runneli artikkel eilses Postimehe lisas).
katrinv ütles:
Kriku väitis hoopis, et tolle rühmituse selline väljaütlemine ei kujuta endast rassismi ilmingut. Ma ei ole selle seisukohaga nõus. Minu meelest on see väljaütlemine ka ilma tolle rühmituse muid seisukohti arvestamata märk rassismist, aga kui väljaütlemise allikat lähemalt uurida, on seda, et just rassismiga tegemist on, lihtsam mõista ning muud konteksti tarvis vähem uurida.
Mina ka ilmselt toda filmi vaatama ei lähe, kui ta ükskord valmis saab. Mul on eelarvamused kangelasfilmide vastu :) Aga isiklikust vaadata mitte tahtmisest ei ole mõistliku inimese jaoks kindlasti küll, et boikoti-agitatsiooni tegema hakata. See vahe boikoteerimisväärsuse piiri ja vaatamisväärtusetuse vahel näitabki kõnealusel juhul rassismi.
Omaette põnev teema on veel see, et filmisse näitlejate valimine tähendab alati klassifitseerimist — kuidas tegelaskuju ja näitlejat üksteisele sarnaseks pidada, kajastab aga näitlejaid valiva tegelase hinnanguid. Mis oleks, kui mõni tuleks välja jutuga, et Thori tegelaskuju ei kõlba mängida punapeal? Tänapäeval naerdaks ta välja, sest üldtunnustatud inimeste lahterdamise skeem peab juuste värvi väheoluliseks tunnuseks. Nahavärvi oluliseks tunnuseks pidamine on ka rassismiga haakuv teema. Tõenäoliselt puutub kõnealusel juhul asjasse see, et nii kõnealune näitleja kui tema valinud agentuur on Briti taustaga ning panevad nahavärvi vähem tähele kui mingisugune Jänkistani konservatiivide nõukogu. Aga nagu öeldud, see on omaette teema, kuigi põnev. Sama põnev kui küsimus, kas kõnealune agentuur leiaks, et Thori tegelaskuju ei kõlba mängida kokni aktsendiga näitlejal.
dig ütles:
Ei lähe siiani meelest, et autor, bioloog, väitis metalset elavhõbedat esinevat molekulidena.
Kriku ütles:
Hullem veel. d’Artagnan võib olla kiilaspea, kuigi kõik teavad, et tol ajal kandis iga musketär uhket parukat.
Andres Valdre ütles:
Kontekst?
News.com.au avaldab, et Briti valitsus plaanib Interneti-porno keti otsa panna.
Missuguseid põnevaid pseudoteaduslikke väiteid lugeda saab?
Deutsche Welle toob uudiseid Valgevenest, kus inimesed oma juhiks üllatuslikul kombel kellegi vähetuntud uustulnuka valinud on, Aleksandr Lukašenka nimi. Mingitel arusaamatutel põhjustel on suur rahvamass säärase arengu suhtes äärmist skeptitsismi üles näidanud ja Minski administratiivkeskuse ümbrusse oma umbusku demonstreerima kogunenud.
XKCD pakub variatsiooni teemal Science. It works, bitches.
Priit Pullerits peab jutte kliima soojenemisest hullumeelsuseks.
Ennustaja Edgar: tulemas on veel 2 lumetormi
Huumorileht Cracked.com kirjutab viiest islamiga seotud müüdist.
dig ütles:
Ei mäleta. See teema kerkis üles millalgi tõlke nõustamisel ja tõlkijad kinnitasid, et „elavhõbedamolekul” oli autoril ja nemad seda muuta ei saa. Olen see „jt” tõlkijate tänude lõpus, sest põhiliselt materjaliinsenerina ei saa ma end lasta mainida raamatus, mis väidab metalset elavhõbedat esinevat molekulidena. :)
Mart K. ütles:
Selle aasta jõulude puhul võiks näiteks soovida, et konservatiivid uuel aastal Glenn Becki konservatiivseks kommentaatoriks kutsuda keelaksid.
Andres Valdre ütles:
Aga joone alla lisada Viga originaalis. (Tõlkija märkus)?
Bill Donohue tembutab jälle, nagu raporteerib Wall Street Journal. Seekord on Metropolitan Museum of Art Ameerika portreekunsti lahkavalt näituselt maha korjanud video, mis kujutab homoerootilisi pilte ja möödaminnes ka sipelgaid üle krutsifiksi ronimas. Donohue vannub, et kui ta tulist kurja vannub, siis tolle viimase pärast. Muuseumi juures teeb kunsti ka rühm protestijaid.
Juttu tuleb ka prioriteetidest:
Kummalisel kombel äratas tekkinud kontravärss huvi teistes muuseumides, kes Chicago Tribune’i teatel nüüd videot näidata soovivad. Kes osanuks seda ette arvata?
Andres Valdre ütles:
Elavhõbedamolekul on küll eriti jube… brrr.
E-ainetsest niipalju, et ma ei saa aru, kuidas saavad toiduained olla e-ainete vabad, kui ka kõige tavalisem sool on e-aine, mida paratamatult leidub pea igas toiduaines?
Ilmaennustused, mida ennustajad kasutavad:
http://rubiin.physic.ut.ee/~mkaasik/pikkilm.htm
News.com.au toob meieni uudiseid Iisraelist, kus keegi farmer on tähele pannud, et helikiirusbarjääri ületavad reaktiivlennukid ajavad kohalikele krokodillidele peale kange seksitahtmise.
Millal uusi krokodillimune oodata on?
Skeptitsismi suund on siinkohal päris ilmne.
… ütles:
Missugune E-number keedusoolal on? Mina otsisin kunagi, aga ei leidnud.
Postimees pretendeerib jätkuvalt pendlile: Mida näitab magamisasend iseloomu kohta?
The Guardian kirjutab, kui väga Abu Dhabis jõulupuid armastatakse.
Kas hotell sõdib jõulude poolt või vastu, oskab ainult jõulutont ütelda.
@ dig
Vabandust! Hea tähelepanek.
Parandan ennast. Soovisin näitena tuua maakeeli nimetatud mõrusoola ehk magneesiumkloriidi, kuid nimetasin lihtsalt soolana mida tavaliselt teatakse kaaliumkloriidina. Viimast ei nimetata e-aineks (kuigi ühenditana on e-nimistuses olemas).
Kuid siiski on magneesiumkloriid laialt levinud sool, mida leidub siiski pea igas toiduaines (ühisnimetaja all meresool).
See on näide sellest, et e-aineteks nimetatakse ka looduses leiduvaid aineid mida koheselt tembeldatakse kunstlikult loodud keemiaks.
Selgitavam näide olesk vist ikkagi E-300 ehk skorbiinhape või siis maakeeli C-vitamiin.
Kas nii sobib?
New Scientist on võtnud usutleda psiinähtuste uurijat Daryl Bemi, kelle viimatine uurimustöö palju kõmu, kurje kommentaare, aga ka kiitust on pälvinud.
Juurdepääs artiklile on piiratud ja nõuab (tasuta) konto loomist, seega tsiteerin paari kohta.
Kuidas küll muudab boikoti propageerimine mingi avalduse rassistlikuks? Kas boikott kui selline on rassistlik nähtus?
Huvitav küll, mida Mr. Charles Boycott sellest küsimusest arvanud oleks…
Teiseks, ma rääkisin väga selgelt sellest konkreetsest avaldusest. Ei puutu absoluutselt asjasse, kas kõnealuse grupi ülejäänud avaldused on rassistlikud või ei. Avaldus, et film, milles muistse Põhjala panteoni peategelasi kujutatakse neegritena, väärib boikotti, ei ole oma olemuselt rassistlik ja ma kirjutaks sellele isegi alla.
Aasta teadussaavutus: esimene kvantseade
Kas ma olen ainus, kellele tundub, et innakatrinlus juba tükemat aega ka “Novaatorisse” imbub?
Naiivset tehnousku kuulutab ja üleüldse jama ajab keegi Ostler, kelle raamatut kommenteerib “finantsvaade”:
finantsvaade: Viimane lingua franca ehk inglise keele tähtsuse taandumine
Suurt osa läänemaailmast ühendasid siiski kreeka ja ladina keel. Prantsuse keel (lingua franca) hakkas ladina keele barbaarse dialektina esile tõusma keskajal normannide jõul ning oli uusajal universaalne diplomaatiakeel. Suure töö selle staatuse tõstmisel tegi ära Prantsuse Akadeemia, mis asutatigi alguses prantsuse keelega tegelemiseks. Ma julgen arvata, et “lingua franca” keelend on ka äkki kuidagi frankidega seotud :)
Ja millal see hüpe siis toimub? Praegu on optimismiks igatahes vara. Aga “tulevikus” on muidugi niisugune mugav udune ajamääratlus, mis selle kasutaja igasugusest vastutusest vabastab.
Ettenähtavas tulevikus ei paista sellist tehnoloogilist võimekust kuskilt.
See tuletab meelde üht Agu Sihvka klassikaaslast, kes oli arvamusel, et inglise keele õppimine on mõttetu, kuna aastal 2000 räägitakse kõikjal nagunii VMN-i maailmakeelt… See õnnis tulevik on esiteks paljude põlvkondade taga. Teiseks ei realiseeru see ilma keeleoskajateta kunagi.
Oeh…
Kriku ütles:
Sellel oleks mõtet, kui teos pretendeeriks Põhjala mütoloogia allikatruule kujutamisele, ent nii see kaugeltki pole. Filmi tegevus toimub Marvel Comicsi universumis, mis Põhjala pärimuslooga ainult riivamisi kokku puutub. Tegelased nagu Galactus, Ego the Living Planet ja Kang the Conqueror on Eddadest samuti tundmata — aga kas on mõtet selle pärast kisa tõsta, et fantastilised pildiraamatud muistendeid moonutavad?
See võib asja muuta küll, kuid tolle koomiksi fännide poolt samadel alustel allikatruuduse nõude esitamine võiks IMHO siiski olla asjakohane. Kas koomiksis on ka neegerjumal?
See oli pandud siin tühja teema alla, aga vääriks tõstmist ikka detsembri uudistesse. Postimehe tarbijalisa kuulutab, et müügile tuleb struktureeritud vesi. Firmanimest nähtub, et nad ainult sellega tegelevadki.
Kriku ütles:
Ei, eelpooltoodud lingi avamisel nähtub, et vägagi roosa. Marveli päritolumütoloogia ise ei määra aga tegelase rassi:
Must nahavärv sobib kaasaegsesse tõlgendusse hästi; kirsiks tordil oleks muidugi mõni sättumuslik kalle.
Tsüaniidhuumorit: I don’t think I can date a creationist.
http://www.tarbija24.ee/?id=360734
postimehest otse – eestis hakatakse müüma kristallvett
Maitse üle ei vaielda – aga ometigi ei saa niisuguse seisukohaga mittenõustumist rassismiks pidada. Dig pingutas jälle üle.
Kriku ütles:
Fun fact: erinevalt originaalsest skandinaavia jumalast räägib koomiksijumal ameerika keelt. (Aga võib-olla hoopis indiaani keele barbaarset dialekti?)
Niipalju siis allikatruudusest.
Kriku ütles:
Koomiksis on lugemata arv restarte ja paralleelmaailmu, erinevaid ajutisemaid või püsivamaid tegelaskujude muudatusi sajal ja seitsmel erineval viisil, tosinat erinevat värvi mutante ning humanoidseid tulnukaid (sealhulgas rohelise ning lilla nahaga) ning kujuteldamatus koguses ümberkujutlemist. Kes säärasel taustal mõne tegelaskuju pruuni naha üle viriseb, on ilmselgelt rassist — iseäranis siis, kui tema virin nii kange on, et ta boikotti igatsema hakkab.
… ütles:
Too on kaalisool, E508. Kapsasool on naatriumkloriid, millel minu teada E-numbrit ei ole. Mõned soolaasendajad nagu PAN-sool sisaldavad mõlemat.
Mart K. ütles:
Miks küll? Kas kreatsionistides sisaldub määramatus koguses raadiosüsinikku?
See artikkel üllatas konkreetsuse ja lihtsusega. Hea eeskuju tundub.
http://naine.postimees.ee/?id=360723
AOL vahendab uudiseid otse taevast. Märkide järgi on tänane päev soodne nii pööripäeva tähistamiseks kui kuuvarjutuse jälgimiseks.
Tähetark vihjab, et niisugune areng näitab meil valitseva riigikorra taevast heakskiitu.
Kes aga õigel ajal jaole ei saanud, peab leppima kordussaatega.
Postimees kirjutab, et ministrid on avastanud põneva konspiratsiooni ning leiavad, et see tuleks kohe avaldada:
dig ütles:
Kas nüüd just rassist, aga narruse määra poolest võrreldav inimesega, kes nuriseb, kui talle satub pakke tooma mitte-europiidne jõuluvana. Või jutlust lugema valest soost jumalasulane.
dig ütles:
Kapo on detailid avaldanud peadirektori käskkirjas nr. 98T.
dig ütles:
Kõik, mis Kremli vajalikuks peab, et Savisaart võimule aidata, teeb Kreml ise. Nagu ta alati on teinud. Kui vaja, siis rahastab ise. Selles ei ole küsimus.
Raha küsimist oli kõige tõenäolisemalt vaja KaPo provotseerimiseks, et selle küsimisega pildile pääseda.
Soovitaks KaPo-l vähemalt oma tõendeid hoolega hoida.
Publik.ee: Igor Mang ennustas Savisaare skandaali ette
dig ütles:
Kui sinu fantaasia ei võimalda kujutleda muid põhjusi neegrile mingi rolli andmise vastu olla kui rassism, mis siis ikka.
Kujutage pilti, isegi Shakespeare’i enda Globe Theatre’s mängivad täiesti vale rassilise kuuluvusega näitlejad (keda on seal hulgim) igasuguseid rolle. Nagu sellest veel vähe oleks, lavalaudadele lubatakse naisigi! Mul on siiski ka hea uudis, tegemist on eeskätt kunstiga ning kõigest veidikese harjumise järel on võimalik siiski segamatult nautida puhast näitlejameisterlikkust ning etendust ennast.
Just – tegemist on kunstiga. Kunstilistel kaalutlustel võib öelda, et mõnda rolli sobivad mingi kindla välimusega osatäitjad. Selles ei pea tingimata rassismi nägema.
Tuhala nõiakaevu saatuse määrav kaevanduste kava jäi kinnitamata
Juba pealkirjas demonstreeritakse, et puudub soov kajastada teemat tasakaalustatult, objektiivselt ning erapooletult. Artikli autor siis Ulvar Käärt.
Natural Newsi allikana kasutavad ERRi teadus- ja haridusuudised teatavad nurisünnituste 700-protsendilisest kasvust pärast H1N1 vastu vaktsineerimisi. Delfi vahendab omakorda ERR-i.
Nurisünnitusi loendanud organisatsiooni National Coalition of Organized Women kohta ei tea internet palju muud, kui et see on tegusõna ja salapärasel moel seotud Eileen Dannemanni salapärase isikuga.
Mart K viidatud teemal.
@Mart K.:
ERR-st on tekst maha võetud.
Ei noh, kui kõigest näitleja “vale” nahavärv tekitab nõnda vägeva segaduse ja kognitiivse dissonantsi, et kutsub esile iha ühe kunstiteose üldise boikotti järele, ei saa puht tehniliselt muidugi välistada võimaliku põhjusena puudulikku kujutlusvõimet ja/või haridust.
Seni kuni asja ei esitleta dokumentaalfilmi või üksikasjadeni tõetruu rekonstruktsioonina, peaks inimesed mõistma, et küsimus on kõigest nende isiklikus maitse eelistuses.
Huvitav kas “Pehmed ja karvased” ajaksid nende kirglike kunstikriitikute juhtme niisama kokku kuna tegelikult loomad ei räägi ja üldse vahtkummist käpiknukud ei tööta riigiametnikena (kuigi viimasel juhul on kohati raske erinevusi märgata)?
Niisama küsin, kuna ajaloost teada juhte, kus piiratud “realistlik” kunsti mõistmine ning rassism on üsna tugevalt segunenud eriti kui sellega kaasneb veel viikingite mütoloogia lembus.
Martin Vällik ütles:
Vähemalt selle eest (et “uudise” totrusest aru saadi) väärib ERR kiitust:-)
Kriku ütles:
Kujutleda võib paljutki. Reaalses maailmas on aga mõistlik aeg-ajalt ka Occami habemenuga pruukida.
Kriku ütles:
Kui Kevades mängib Joosep Tootsi näitleja, kes kunagi rõugeid põdenud ei ole ja seega Oskar Lutsu suurteose esimese leheküljega karjuvas vastuolus on, kas see on siis mõistlik põhjus kunstiteose boikoteerimiseks?
Mira ütles:
Ja mitte kõiges rassismi nägema.
Postimees: Mis päev on parim seksiks või armumiseks?
Ka Kesknädal käib välja vandenõuteooria:
Royal Society on ajalugu teinud kirjastades uurimuse Blackawtoni küla mesilastest.
Kohustuslik jõuluepistel Malle Pärnalt, kes postuleerib sunnitud veesoonilist pühadust, korrigeeribh kalendrit, taunib mälu ja initsiatiivi ning maadleb hirmutistega:
Malle ei peaks muretsema. Tee Erise juurde leidnud usklikud on ainsagi erandita varustatud erilise eluvaimu ja -rõõmuga, osavad, põnevad, leebed ning loomulikult naudivad kõike loomulikku.
Pühaderõõmu kõigile!
Dilemma: kas minna kaasa jõuluvanamüüdiga või ei?
Kohustuslik ateistlik jõuluepistel Greta Christinalt, kes maadleb samuti hirmutistega.
Kas neid meist, kes pole suutnud organiseeruda ja, ma ei tea, ühistranspordisõidukite külgedel ateismi reklaamida, saab ka süüdistada teokraatia mahitamises?
Jacques De Molay nimelise noorsoo-organisatsiooni liige (mida muud tähendab “Chev.” nime ees?) Igor Mang hirmutab koheste koledustega raha eest Maalehes.
Hääd saturnaalide lõppemise päeva. Ürikud soovitavad lollitada, lakkuda ja tagurpidistada.
Tallinnas saab seda teha klubis Protest algusega kl 20:03.
Eesti Päevaleht kirjutab, et Soomes käib kuri sõda jõulude vastu ning soomlased eiravad jõuluürituste tõelist peategelast.
Toomas Paul kirjutab, et elu onhukka läinud, kuna inimesed mängivad jumalaid, aga jumala elusaatus on raske.
Müstifikatsioon hüppas korduvalt uutele ja põnevatele, varasematega sidumata teemadele. Kahjuks oli lõpp täiesti ennustatav.
Discovery News kirjutab, et Uus-Meremaa valitsus on kappidest välja otsinud 2000 UFO-toimikute lehekülge ja need avalikuks lugemiseks välja pannud.
Postimees reklaamib esivanemate kultust ja ajab selle kellegi Svea Randmaa kaela.
PZ Myers vahendab värskeid saavutusi samast soost meeshiirte reproduktsiooni vallast.
Mart K. ütles:
Kindlasti. Ja ära unusta leedi Erise, Nähtamatu Roosa Ükssarviku ja Lendava Spagetikoletise koostegevust meelitamaks ateiste ülitähtsa bussikampaania-tegevuse pealt kõrvale. Säärane tegevus kujutab endast päris ilmselgelt jumalate vandenõud teokraatia toetuseks.
CBS vahendab kahtlase väärtusega tulemusi platseebouuringute vallast.
dig peab tõenäoliseks, et uurimuse tegelik järeldus on: häiritud soolikatega inimeste seas on teadmine platseebo tähendusest haruldasem kui arvata võiks. Kindlasti ei ole väheoluline ka see, et usk arstisse — mis teadupärast on üks platseeboefekti teguritest — jäi kõnealuses uuringus erilise tähelepanuta.
Haitil tapeti koolerapuhangu tõttu üle 40 voodoo-preestri
Eestlased olla kristlik rahvas, Põder ütleb.
http://www.postimees.ee/?id=362262
Kas me ei saaks sellele vennale viltust pendlit anda? Palunpalunpalun? Tegu ju kõikse prominentsema uhhuupõllu kündjaga ikkagist :)
Elaks ma ameerikas siis ütleks nüd happy holidays!
Assange: läbipaistvus on valitsustele, mitte
individuaalideleindiviididele *Kole küll, kui sulle su enda võtetega tagasi tehakse.
———
* Ajakirjaniku tobeda keelevea parandas Kriku
Light Blue Touchpaper teatab pankurite räpastest tahtmistest vanal heal Inglismaal. Seal nõuab kohalik pangakaardiliit, et Cambridge’i Ülikooli tudengi Omar Choudary magistritöö, mis puudutab huvitavat rünnet kiibiga pangakaardisüsteemi ründamiseks ja seadet kaardivaldaja kaitsmiseks säärase ründe vastu, avalikust veebist maha korjaks.
Skeptikutele võib täiendavat äratundmisrõõmu pakkuda veel asjaolu, et kõnealuse teadustöö juhendajaks on Markus Kuhn, kes on varem BBC kaamerate ees nõiavitsa ADE-651 paljastanud.
Mäletatavasti on mõned vandenõuteoreetikud juba pikemat aega väitnud, et isand Obama ei olegi Hawaiil sündinud. LA Times kirjutab, et Hawaii uus kuberner uurib, missuguseid seda vandenõuteooriat kummutavaid dokumente ta kehtivate seaduste alusel väljastada võiks.
Missugused tagajärjed võiksid niisuguste dokumentide avaldamisel olla?
Video: noored vettehüppajad riskisid eludega
Kriku avaldab “Postimehele” kiitust ja tunnustust ohtliku aktsiooni paljastamisel.
Järgmisena võiks lugejate tähelepanu juhtida Krikule mitteteadaolevas koolis ja tehases toimuvatele noorte elu ohustavatele ja töökaitsenorme mittejärgivatele harjutustele. Veidrat videot saate vaadata SIIT.
Uuriv ajakirjandus on meie ajastu au, mõistus ja südametunnistus!
Media Matters on välja andnud Glenn Becki nimelise preemia suurepärase väärinformatsiooni eest aastal 2010. Võitja on tõesti tunnustust väärt ja aeg-ajalt ka Euroopas tegutsevate skeptikute tähelepanu pälvinud.
Rahvusvaheline psühhofarmakonipoliitika on skeptikutele ikka ja jälle huvi pakkunud. Selles detsembris laseb asja huvitava nurga alt paista New York Times:
DEA keeldub vandenõuteooriaid toitmast:
Medikamendikehtestus avab ka niisuguseid uksi, mis tavalistele diplomaatilistele kanalitele üle jõu käivad.
Venetsueelas tantsitakse tangot kahekesi:
PJ Online kirjutab sellest, kuidas teised loomad peale inimese psühhoaktiivseid substantse kasutavad.
Kas nad ajavad lihtsalt umbmäärast juttu või räägivad ka kellestki konkreetsest?
Saladuskatte all olgu mainitud, et näiteid on veel päris hulka.
MIT Technology Review pajatab Prantsusmaa teadlaste edusammudest metsikute digitaalsete olevuste loomaaias pidamise vallas:
AlterNet süvendab arusaama, et “Big Pharna is the Devil”, ennustades, et peagi hakatakse naiste mitteiharust ravi vajavaks hälbeks diagnoosima; ravumid olla juba valmis pandud.
Pharma’s New Sales Pitch to Women: If You Aren’t Horny, It’s ‘Sexual Dysfunction’ — Try These Pills
Mart K. ütles:
Kuidas see artikkel välja oleks läinud sel ajal, kui rasestumisvastast pilli leiutati?
Postimees räägib esoteeriliste praktikate rakendamisest tõe leidmiseks Eesti poliitikas:
Näe, rumal Postimees eeldas miskipärast, et tõekomisjon saab informatsiooni eksoteerilisel viisil. Ei midagi sellesarnast — komisjoniliikmed põrnitsevad oma nabasid niikaua, kuni tõde ilmsiks tuleb.
dig ütles:
Kas mõni komisjoni liige on mõne Tuuli Kochi kirjarea kahtluse alla seadnud?
Üks kirjarida väitis, et kohtumis(t)e salvestajaid oli minimaalselt kaks.
Ei mingit esoteerikat.
Kaie Kasemets: väärkoheldud pühaderoog
Kas siis, kui eestlaste aastalõpu toidutraditsioon alguse sai, kastreeriti kultpõrsaid tuimastusega?
Nii et siis on ikkagi ka neid suurtootjaid, kel pole midagi häbeneda? Mis alusel siis üldistatakse?
Kas “mahe” ja loomasõbralik käib koos – kas eksisteerib ka mittemahelihajasvatust, kus loomadel ei ole kohutavalt halb olla? Maheliha eriline tervislikkus on muidugi veel ise teema.
Kriku:
Tiibetlased ei tohtivat usulistel põhjustel looma tappa.
Palkavat siis lihunikeks neid, kelle usk ei keela.
@Kriku:
Selliseid seaduseid on võimalik teha, et vähemalt kohaliku tuimestuse all kastreeritakse või lõigatakse tähtis veresoon läbi.
Üldnarkoosis hukkamist toetaks kah, aga ei tea kuidas reageeritakse kui teatakse, et lihas võib leida ketamiini või muid selliseid aineid.
Olen kohaliku tuimestusega pisioperatsioone saanud ja ei olnud üldse midagi tunda operatsiooni ajal. Sellist asja kõripiirkonnas teha enne ajuarteri läbilõikamist peaks valutum olema ka mahepõllunduses toimuvast.
dig ütles:
Nabad ei osutunud eriti jutukaks, nagu kirjutab Postimees:
Nagu ennist lugeda võisime, kasutati küsimuste esitamiseks ilmselt telepaate.
dig ütles:
Maailmas on kaks võimalust tõde teada saada – küsida nabalt või küsida Kapolt?
FSB, FBI, CIA, Mossad jne seisavad ka siis kindlalt Kapo ukse taga sabas. KE pidi saba lõppu võtma.
Noor naine süüdistab kirikuisa enda ahistamises
Kristi Leppik, Postimees
Kirikute nõukogu on äraootaval seisukohal
Oot-oot, kas siit võib järeldada, et Jourdan peab siiski Oliviat ennast vastutavaks ja manipuleerivaks pooleks ning Heigo Ritsbekki kannatanuks?
Telefonivestlus: andestus käibki nii, et sa unustad ära…
Issand jestas küll! Püha persepragu ja õnnis munn! Vägistan sind ja olen seetõttu su õnnistegija. Mida järgmiseks? Tapan su maha ja tänatagu mind kui su päästjat?
Telefonikõne järgi vägistamiseni asi siiski ei jõudnud. Vaevalt et pool aastat hiljem alanud uurimine ka kellegi vastutusele võtmisega lõpeb. Eks näe, mida teine pool ütleb – millegipärast polnud kuskilt näha, et temalt oleks kommentaari küsitud.
Siiski on:
Kas alternatiivmeditsiin võib olla lastele ohtlik?
Ekspress hirmutab surnud bulgaarlannaga. “Maailmakuulus ennustaja Vanga: Kolmas Maailmasõda on alanud”
Kõige vahvamad sündmused saabuvad alles hiljem.
Skeptikud saavad lepituse.
Skeptikule kohaselt poleks poleks nagu päris õige ühe tibina jutu peale kohe vägistamisest rääkida.
Vanal tundub olevat lihtsalt veider “ärarääkimistehnika”. No nooruses tuleb endalgi meelde, et kõiksugu jura aetud, peaasi, et voodisse saaks. Aga kui unustaks korra ära, et tegemist oli usumehega. Siis ju uudist polekski. Ajas käe püksi, no ja mis siis ?
@priitm:
Väidetavalt kaotas see naine diasepaami ja alkoholi koosvõtmisel tema juures ka teadvuse. Selle mäluaugu sisse võib tõsisemaid asju jääda.
Ma ei hakka seda värki rohkem kommenteerima. Juhtumist on palju aega möödas, ohvri jutt on vastukäiv ja teise poole seisukoht puudub. Kohus otsustab ja kogu lugu.
Martini ropendamine ei kutsu ka kaasa rääkima.
Väike poiss kööginurgas
Martin Vällik ütles:
Ameerikas on kõik suurem, ka sulid. Dallas News kirjutab pastorist, kes ronis pühal jõuluõhtul koguduse liikme koju ja asus karusnahku ning koduelektroonikat turvalisuse mõttes välja tassima.
Pastor räägib, et ta nägi juhuslikult katkist köögiakent ja ronis eksikombel sellest sisse selmet hädaabi kutsuda. Säherdune pisike viga, igaüks võib niimoodi eksida.
See, et Ameerikas usklikud jällesünnivad, ei ole enam mingi uudis. McGriff aga on nii püha daam, et ta on sündinud vähemalt kuuel teadaoleval päeval:
Mitut sorti moralistid on skeptikuid rõõmustanud meesveise ekskrementidega vägivaldsete videomängude teemal. Vahelduseks toob Associated Press meieni uudise reaalsest õnnetusest, mille tõi kaasa videomängu järele ahvimine. Selleks kurjaks nuhtluseks oli vana klassik Frogger:
Anyway, uudis käib niimoodi:
Andres Maimik meenutab hea sõnaga aegu, mil vargus oli elunormiks:
Mälestus oma majast
priitm ütles:
Kui tegemist poleks olnud usumehega, poleks tal ohvri üle olnud ebatavaliselt tugevat mõjuvõimu, mida seksuaalsetel eesmärkidel väärkasutada saaks.
Geenid tegutsevad toidulaua taga
See võib olla ülemusel, vanal perekonnasõbral, võlausaldajal, poliitilisel liidril või veel paljudel inimestel. Selle kohta on KarS-is isegi eraldi norm olemas.
Martini rõõmuks tänane vägistamisuudis: Iisraeli endine president mõisteti süüdi vägistamises
Kriku ütles:
Ma küll ei tea, mis liigub Sinu peas, kui Sa arvad, et vägistamisuudised Martinile rõõmu teevad, aga tõenäoliselt oleks targem oma pead tulevikus kuidagi teistmoodi liigutada.
Paistab, et talle teeb rõõmu neid siia postitada. Miks just, pead tema enda käest küsima.
Kriku ütles:
Mu mäletust mööda oli see aasta jooksul ainuke selline lugu mida Vällik mainis. Võib-olla tuli jutuks ka lasteahistamislood, kuid need olid ammu.
Püüa ennast Vällikuga sama kriitiliselt kohelda. Su enda jutust paistis peaaegu mingit ärapanemisrõõmu selle vägistamisuudise edastamisel. Igatahes midagi häirivalt võidurõõmu laadset oli ja sellise uudisega see ei sobi.
Mitte ärapanemisrõõmu, vaid millegi sobimatuse allakriipsutamist ise sama moodi tehes. Ma möönan, et see ei ole kaugeltki kõige mõistlikum, konstruktiivsem või eesmärgipärasem viis. Aga vahel harva ehk võib.
Forte hirmutab mõnuga inimesi ja teeb Kirbyle reklaami.
Ei õnnestunud oma kodust lesti leida, kuigi kasutasin tuvastamiseks moodsat tehnikat. Lugesin ka ühte teadusartiklit, vist USA kohta, seal otsiti uuringuteks sellised kodud ekstra välja, kus ikka lesti oli. Ingliskeeles on loomakese nimi – house dust mite.
http://forte.delfi.ee/news/teadus/vanas-padjas-pesitseb-tolmulestade-linn.d?id=37550107
Teadlased asjast väga põhjalikult:
http://www.ucl.ac.uk/bartlett-housedustmites/Publications/Publications/review10Oct02.pdf
Kunagi oli üks raadiosaade, “Arsti nõuanne” vms. Siis üks proua helistas ja kurtis, et olla kuskilt lugenud, et inimese voodis võib olla mitukümmend tuhat tolmulesta ja et tema ei teagi enam, kas julgeb voodisse minna. Saatekülaline vastas, et tema ühtegi näinud ei ole…
dig ütles:
Rassistide võitlus koomuskitega jätkub, nagu teatab Comics Alliance:
Kui keegi peaks üles leidma blogipostituse, kus variserid kritiseerivad Jeesust selle eest, et too poliitilise korrektsuse nimel hea inimesena just samariitlast kujutas, kuigi kõik teavad, et samariitlased pahad olid, siis andku lahkesti mullegi teada.
Paavst jätkab pedofiilsete preestrite skandaalis süüdlaste otsimist, nagu teatab Yahoo ja räägib ka Belfast Telegraph. Seekord on süüdlasteks kogu ühiskond väljaspool kirikut ja lisaks veel üksikud kirikusse imbunud väärteoloogid.
Kes julgeb paavstile vastu vaielda? Eks ikka ohvrid.
Head uut aastat!
Mart K. ütles:
Suurepärast uut raha!
Tuntud umbluulane NaturalNews on kokku pannud 35 või siis 36 ennustust, millest mõned on ilmselged, teised jälle ilmselge umbluu.
Postimees upitab jälle kellegi Edgari ennustusi:
Millal Edgari majandusõpik välja tuleb, ei ole veel teada.
Aitab soolapuhumisest! Rooma Klubi visioon ehk kuidas asjad tegelikult saavad olema.
Richard Dawkinsi blogi vahendab ettepanekut täiendada Briti valitsuse erilise kaitse all olevate pühade tekstide loetelu mõnede värskemate traktaatidega Loodu olemusest ning käitumisest.
Risti koguduse õpetaja Annika Laats: patune inimene on endasse keerdunud inimene
Rumeenias legaliseeriti ennustamine, vahendab Delfi.
Huvitav, kas Rumeenia seadusandluses on kuskil öeldud, et ennustaja ei pea makse maksma…? Meil peaks teoreetiliselt igaüks neist ennast FIE-ks tegema ja nii edasi. Muidugi seda keegi ei tee.
Kriku ütles:
Minu allikad Rumeenias kurdavad, et Rumeenia seadust tõlgendavad Rumeenia kohtud, kelle nägemusi võib oluliselt mõjutada leude nägemine, veel enam nende hõlma alla saamine.
Ja äraneedmine…?
dig ütles:
Blogipostitusest ei tea ma midagi, aga mul oli järjehoidjas just parajasti selline klipp saatest “That Mitchell and Webb Look”.
Postimees kirjutab:
Postimees räägib veel millestki, mis võib olla maagiline mõtlemine, saamatus numbritega ümberkäimisel või midagi veel põnevamat:
Illustreerimata ei jää ka confirmation bias:
Oleks eurokomitee mustkunstnikega konsulteerinud, oleks nõudnud, et kõik hinnad allapoole ümardataks — ning igal müüjal lubanud lahkesti ise otsustada, kas ta tahab allapoole ümardada sendi, euro või saja euro täpsusega. Odav populism on kaunis odav, aga enne valimisi kulda ja karda väärt.
Ja ilmselt ka see, et nad polnud vaktsineeritud.
New England Journal of Medicine kirjutab kirurgide magamatusest põhjustatud terviseriskidest põhjustatud eetilistest probleemidest.
Kole küll, kui on lootus, et läheb 10 senti odavamaks, tegelikult läheb aga 6 senti kallimaks. Ajab kohe jooma.
Kriku ütles:
Võimalik, aga mitte kindel. Päris kindlasti loetakse immuunsüsteemi häiretega patsiente gripi riskirühmaks, säärane staatus aga võib kaasa tuua vaktsineerimise keskmisest oluliselt madalama tõhususe.
Kriku ütles:
Kui rongi peal jooma ajab, teenib selle pealt rongi restorani operaator, kes rongifirmale kümnist maksab. Ilmselgelt on tegemist vandenõuga!
Sociological Images lahkab huvitavat probleemi: miks ainult halvad uudised need pärisuudised on?
dig ütles:
Juhtumit kritiseerib Science-Based Medicine:
New Yorker kirjutab teaduslike tõdede aegumisest.
Media Matters’ile on kätte lekkinud Fox News’is töötava direktori Bill Sammon’i korraldus iga kord, kui kliima soojenemine või jahenemine eetris jutuks tuleb, KOHE rääkida ka vastavast kontravärsist.
Asjasse on segatud ka propaganda “Climategate”‘i teemadel.
In any given period…?
Kriku ütles:
See on ilmselt samalaadne täiendus nagu “(or cooling)”, eesmärgiga peita asjaolu, et Sammonit häirib just see, kui räägitakse temperatuuri liikumisest ühel teataval perioodil ühes teatavas suunas. Demagoogina on ta ilmselgelt professionaal.
Heh, ma pole küll kuskilt kuulnud, et Väikese jääaja üle 17.-19. saj. erilisi vaidlusi oleks. Suurtest jääaegadest rääkimata.
Oled Sa kunagi kuulnud, et teadlased selle üle vaidleksid, kas evolutsioon toimub?
Mida Meerikamaa paremäärmuslased arvavad ideest, et kliima ei püsigi aastatuhandeid muutumatuna, selle kohta müüb WingNutDaily kleepsu auto põrkeraua külge.
Postimees edastab tuntud lindispetsialisti teadaannet, et Kaitsepolitsei kasutab vaatamata digitaaltehnika arengule siiamaani magnetofone:
dig ütles:
Minu arvates pole oma isiklike poliitiliste eelistuste, s.t. Keskerakonna vastalisuse reklaam küll siia sobiv. Lõpptulemuseks on see, et raske on leida hulga müra seast midagi asjalikku.
Argonas ütles:
Kes Sulle ütles, et dig Keskerakonna vastaline on?
dig ütles: Postimees edastab
Kui oleks saanud, oleks läinud nagu hundi kurku. Ega siis Venemaal kah päris rumalad olda.
Raivo Aeg võis sedasama mõelda. Vaevalt, et ta Kapo absoluutsesse kõigeteadmisse usub.
See punase tulega riistapuu nurgas võis vabalt pärineda Gestapo aegadest. Küll vanasti tehti häid asju. Huvitav, milline selle punase tule tööressurss võiks olla?
dig ütles:
Hea küll oled Keskerakonda negatiivses valguses näitav selle erakonna pooldaja või selle erakonna suhtes neutraalse hoiakuga isik.
Parem küsi endalt milleks sa seda siia postitad?
Kumba rühma sinu arvates Laanet kuulub?
Rein Seesma: Ene Ergma lahmiv kõne
Kriku ütles:
Kas pole see siis ilmne? Loomulikult sellepärast, et astronaut on ekspert astmete alal!
Argonas kurtis, et mina laskvat Keskerakonnal halvas valguses paista. Ma ei ole küll kindel, kuidas tolle partei juhi väljapaistvaks eksperdiks nimetamine ja tema tähelepanekute tolle ekspertiisi vallas tsiteerimine parteid halba valgusse panna võib, aga hea ajakirjandustava parema järgimise huvides olgu viidatud ka Postimehe jätkuartiklile:
Saadaval on ka aruanne ja selle lisad, mis pidid väidetavalt olema kogu komisjoni kogutud materjal. Vandenõuteooriaid uurivatele skeptikuile pakub ehk kõige rohkem huvi lisas nr. 8 toodud spekulatsioon alternatiiv-vandenõu teemadel. Kapolt ühtki uut dokumenti — näiteks vastust järelepärimisele — ei paista olevat, küll aga on lisapaki lõpus väidetavalt kelleltki Vladimir Jakuninilt kellelegi väidetavale eurokomissar Siim Kallasele saadetud väidetav kiri, mis muuhulgas kurdab, kui lollid või provokatiivsed on Eesti salateenistused.
Tolles kirjas leiavad mainimist ka “mõned endised EKP rajoonikomitee sekretärid, kes üritavad oma ülemeretoetajatele näidata oma viha Venemaa ja venelaste vastu ning toetust fašistide suhtes”. Ei tea, kes need küll olla võiksid?
dig ütles:
Ja mitte ainult. Armstrong oli (ja ilmselt on senini) matemaatikas kõva käsi ja tol hetkel veel Kuu-moodulis asjatanud Buzz Aldrinil oli astronaudiks saades peale Korea sõja õhuvõitude ette näidata ka doktorikraad, teemaks kosmoselaevade põkkumine. Apollo 11 kolmanda meeskonnaliikme Mike Collinsi mälestuste “Carrying the Fire” järgi oli kogu tollase astronautkonna keskmine IQ 132.
Samas ega meeskondade lendudele määramise ja asendamise keeruka süsteemi tõttu palju puudu jäänud, et esimeseks Kuule maandunud meeskonnaks saanuks hoopis see, millest tuli Apollo 12, ja seega inimese esimesteks sõnadeks Kuu pinnal hoopis “jee-huu,” mille saatel hüppas redelist alla Pete Conrad, mitte mõtliku Armstrongi kuulus lause. (Teisalt Conrad juba teadis, et Kuu pinnas kannab inimest, nii et hüpata oli julgem.)
Kuuteaduste teemal on saadaval follow-up, kus gastroleerib keegi jumal.
Lihtne retsept umbluu tegemiseks.
Võta mingi igapäevane, tavaline, ammutuntud, meeldiv tegevus.
Nimeta see teraapiaks.
Räägi juurde usutavana kõlavat ja veidi keerukat juttu (psühholoba).
Räägi särasilmil pehmeks mõni kergeusklik ajakirjanik, kes sinust ja su uus-umbluust reklaamartikli kirjutab.
Tänane näide – liivateraapia.
Mis teha… Kui mõni rõõmsas keskeas onu või tädi seaks sammud liivakasti ja hakkaks ennastunustavalt liivakooke tegema, siis vaadataks teda hoovi peal kui heal juhul kui opakat, halval juhul kutsutaks politsei. “Teraapia” sildi all kõlab see tegevus palju soliidsemalt. Järkem inimestele nende väikesed rõõmud ja ärgem norigem :)
Kriku ütles:
Sõltub kookidest. Ferenc Cakó oma liivamängudega on päris tuntud ja politseid ei kutsu talle keegi. Teraapiliste mõjude kohta andmed kahjuks puuduvad, aga kui miski on üldse “alateadvuse struktureerimine liivakastis”, siis ma arvan, et see on.
Kriku ütles:
Selle vastu saab niimoodi, et ta võtab lapselapse kaasa ja õpetab tollele ka liivakookide tegemist. Ja muidugi saab sisse seada eraviisilise liivakasti, kasvõi köögilaual. Neid müüakse isegi valmiskujul:
Martin Vällik tsiteeris:
Postimees followib uppi: