Kristjan Velbri: „Looduslik“ ei ole looduslik
Osutan hea lugeja tähelepanu Delfis ilmunud arvamusloole „Looduslik“ ei ole looduslik, autor Kristjan Velbri.
Mõned tsitaadid:
Inimesi hirmutab teadmatus. Võib-olla just seetõttu on tekkinud arusaam, nagu oleks kõik tööstuslik oleks halb ja kõik looduslik hea. Lihtsate manipulatsioonivõtetega on võimalik inimesed panna just looduslikkusele rõhuvate etikettidega tooteid soetama. Toode A on hea, sest see on looduslik. Toode B on halb, sest see on sünteetiline (ei ole looduslik).
Ühe näite loodusliku ja tehisliku iseloomustamiseks toob autor amüülatsetaadist, mis annab banaanile sellele omase maitse ja lõhna:
Ainus vahe tehislikul ja looduslikul amüülatsetaadil on saamisprotsess. Looduslikult saadake seda banaanidest, samas kui tehislik amüülatsetaat saadakse äädikat, amüülalkoholi ning väävelhapet kokku segades.
Väävelhappe nimetamine ajas mõned kommenteerijad endast täitsa välja:
neiuke, 28.02.2008 06:38
issand kui rumal artikkel. autor tahab ütelda, et väävelhape on inimesele ohutu… kristjan velbri, mine jookse peaga vastu seina
…, 28.02.2008 08:50
Kui mul on valida kas ma söön banaanist saadut ainet või väävelhappest saadud ainet valinma esimese.
naine, 28.02.2008 09:31
Issver kui rumal jutt!! Muidugi on looduslikud kreemid ja nahahooldusvahendid paremad kui äädikas ja soolhape!!!! Issver kui rumalad ikka mehed on!!! Riigikogusse peaks ikka naisi ainult valima. Saaks mõne vajaliku kauplusegi ehk juurde teha. Muidu pole kuskilt kvaliteetseid kaupu ju osta!
Paistab, et “loodusliku” brändiga on meil müügipotentsiaali küll ja küll.
Lõpetuseks tõdeb Kristjan Velbri:
Loodusele rõhumine on demagoogiline võte ning ei vääri tõsiselt võtmist, välja arvatud juhtudel, kui võrreldakse eri kategooriatesse kuuluvaid materjale, näiteks puitu ja asbesti sisaldavat eterniiti. Samaväärsete toodete puhul looduslikkuse väljatoomine on kõigest alatu müüginipp, mida ei ole alati kerge läbi näha.
Tervitan ja tänan autorit artikli kirjutamise ja Delfit artikli avaldamise eest!
Ja aga kui aus olla siis on ka nn. keemia loodusest võetud , näiteks nafta on tekkinud surnud taimedest milionite aastate jooksul.Seega on nafta looduslik!
Ja vesi on divesinikmonooksiid…
Ja tubakas on üks äraütlemata looduslik asi…
Ja igatvärvi kärbseseened…
haha, hea pilt illustratsiooniks :D
on ammu selge, et lihtsalt ühe hea ja tubli toote valmistamisest müügiedu saavutamiseks ammu enam ei piisa. vaja on tootele juurde kleepida müüt või legend ja siis müüa seda müüti (ja sageli selle eest veel kõvemat raha küsida). ‘meie toode on looduslik’ on päris hea öko-müüt. ‘meie retseptid on sajandeid vanad’ on ka täitsa tore legend. või siis, reklaamlausena pole kuulnud, aga laialt onu levinud ‘firmamärgiga asjad on ikka palju kvaliteetsemad ja peavad hulga kauem vastu’. ‘hambaarstid soovitavad’, ‘teaduslikult on tõestatud’, ‘enimmüüdud eestis’, ‘parim leviala’. jätka ise.
võta sms-laen, väldi odavaid koopiaid
Juhtusin CC plazas nägema näitus “kui reklaam räägiks tõde” ja olin päris vaimustuses.See viina reklaam “seda paika sa kaardilt ei leia aga õnne korral võid sinna sattuda küll” oli vaimukas.Pildil olis siis haud.
Kuna ma eesti keelset ei leidnud on siin üks hea link http://www.cracked.com/article_15888_if-banner-ads-were-forced-to-be-truthful.html
Mnjah, needsamad äädikas ja soolhape on ju ometi ka ilusti looduses olemas… kokalehtedest ja muust toredast rääkimata…