Umbluu preemia 2013 nominendid

Käes on aeg mõelda selle üle, keda sel aastal Umbluu preemiaga pjedestaalile tõsta. Kes on selle aasta jooksul kõige enam kündnud uhhuu-põldu ja laotanud viljatut sõnnikut meie ajudesse, külvanud teadmatust, edendanud ignorantsi ja teinud muud sarnast, mida Umbluu preemiaga pärjata võiks?

On see kohalik Zeitgeist liikumine oma Ulmefilmi ja telegram.ee saidiga (või on alkeemia.ee hullem selles mõttes, et seda tsiteeritakse sagedamini nt Postimehe Naine24 portaalis?); või hoopis Erki Nool homoseksuaalsuse raviideedega; või ajakiri “Psühholoogia Sinule”, mis ähmastab piire päris psühholoogia ja umbluuteenuste vahel; või siis Mihkel Oja oma mitmete tegemistega (chemtrail, mobiilihirm, kauglugevate elektriarvestite vastane tegevus ja muu selline; nimetaks veel ära ka Tarmo Koppeli, aga ilmselt peab ta veel feimi koguma, et Viljo Viljasoo mõõt välja kanda; või siis “energoman” Kalju Paldis, kel pikk ja hoogne umbluu-karjäär selja taga ja küllap ka ees, kui söömatus ära ei võta; ehk hoopis Kaia-Liisa Reinut, kes Universuse asju ajab, umbluud usinalt meinstriimib ja üldhariduslikus koolimajas Sisemise Tarkuse Päevi korraldab; ei tasu unustada ka Annely Sootsi.

Palun esitage oma kandidaate või andke hääl siin nimetatutele. Umbluu preemia 2013 kuulutatakse välja 31. aprillil.

120 Replies to “Umbluu preemia 2013 nominendid”

  1. Minu jaoks on jätkuvalt mõjukaim Ingrid Peek. Suht nadi oli kuulata, kuidas minu makstud maksude eest terve aasta otsa maailmalõppu promoti. Ma isegi kartsin pisut seda kuupäeva selles mõttes, et äkki mõned inimesed hakkavad segaseid tempe tegema.

  2. Minu hääl kuulub igatahes Zeitgeist-Ulmefilm-Telegram kambale.

  3. Kui saaks valida aasta umbluu-toote, siis oleks see kindlasti Devini aluseline pudelivesi. Neil oli ikka kõva “launch”. Inimesed ostsid aluselist vett kokku nagu pöörased.

    Siin ka väike ümber nurga toodet promov artikkel, mis ilmus Buduaaris ja millele viitab ka Devini lehekülg. Aluseline vesi hoiab ära vähi tekke :)

    http://devin.ee/index.php/et/devin-meedias/artiklid/120-aluselise-vee-joomine-hoiab-sind-vaehi-eest.html

    Kõige koomilisem on, et Devini vee maaletooja on biokeemik Jaanus Lember. Jälle maksahaak meie teadusele.

    http://www.devin.ee/index.php/ru/devinmedia/artiklid/125-aluselise-vee-tarbimine-devin-veest-kirjutab-biokeemik-jaanus-lember.html

    Edu umbluutajate väljanäituse korraldamisel!

  4. Ei ole teiega nõus, kui püüate heita halba valgust vaimsete asjadega tegijatele ja nende praktikatele! Kelle huvides te siin halvustate Kaia-Liisa Reinuti tegemisi või Kalju Paldist? No eks proovige tema kombel toituda ega see kerge ei ole…Õppida on sellest aga küll!
    Kaia-Liisa Reinut on oma küllatki pikaajalise praktikaga aidanud paljusid inimesi leida endas varjatud võimed. Jõudu talle ja tema meeskonnale Sisemise Tarkuse Päevade korraldamisel kui ka Sisemise Tarkuse Keskuse kja Universuse kooli juhtimisel!

    Kui umbluu auhinda tahate välja anda siis see sobiks väga hästi Andrus Ansipile! ;)

  5. Mina annan ka oma hääle Hando Tõnumaale – mees kelle vaimusünnitised on Ulmefilm ja telegram.ee

  6. Umbluupreemia peaks saama Andrus Ansip ja T-H. Ilves. Esimene oma viie rikkama jutuga meie ajude reostamise eest ja teine jääkeldri protsessi ehk rahva hääle summutamise eest.

    Palju õnne!

  7. Aga Martin Välli, ehk annad selle auhinna ise endale. Sa tegeled palju just teaduse ideologiseerimise ja religioniseerimisega, eeldades et teadus teab absoluutset tõde (selline 18. sajandi kantiaanlik väide). Minu meelest on see täielik umbluu. Teaduse point on pidev tõe otsimine, pidev eneses kahtlemine mitte mingite absoluutsete dogmade loomine. Ideoloogiad ja religioonid esitavad dogmasid. Sina oma karmide hinnangutega virutad järjest igasuguseid dogmasid, mida tõestad just teaduse autoriteediga. Mis on absurd.

  8. @Martin Vällik:
    Või nojah, Erki Nool esines ju ka poliitikuna, kui erinevus on selles, et tema esitas libateaduslikke väiteid, mille kohta on paremad andmed olemas, üldpoliitilised loosungid pole paraku sellisel moel analüüsitavad.

    Seega poliitik võib küll nominent olla ja isegi Umluu preemia saada, aga mitte üldpoliitiliste väidete pärast, vaid konkreetsete umbluuväidete (homoseksuaalsust saab ravida) ja umbluupraktikate soosimise eest (anname homöopaatidele riikliku tunnustuse).

  9. Njaa, keeruline otsustada. Ojamihkel on kindlasti nähtus omaette oma ülilaia profiiliga kuid tegu tundub olevat suhteliselt nõrkade uskumustega tegelasega kes lihtsalt kasutab inimeste ignorantsust oma äriplaanide ellu viimiseks.

    SAPTK ja Nool on suht-koht samast klassist ning lihtsalt ei ole kursis viimase sajandi või veidi pikemagi aja jooksul saadud teadmistega ning suuremas plaanis on suhteliselt kahjutud, ehkki koomilised, nähtused.

    Telegram-ulmefilm on suuresti lihtsalt suuvoodriks teistele ning ise ei tundu suurt midagi ära tegevat, ehk siis taaskord ei pea neid eriti suureks probleemiks.

    Noist märksa hullemaks pean Novembri lugu homoöpaatia kursustest apteekritele:
    https://skeptik.ee/index.php/2012/11/09/eesti-apteekrite-liidust-saab-posimise-haaletoru/
    Kindlasti oli aasta jooksul ka teisi sarnaseid juhtumeid.

    Isiklikult annaks auhinna sarnastele arsti paberitega umbluu propageerijatele-levijatele kuna nonde sõnavõtte kiputakse reeglina märksa tõsisemalt võtma, tegu ju ikkagi arstiga.

  10. Peab tunnistama, et olen täielik võhik nende nimede suhtes. Ilmselt olen mõnedega vaielnud mingites teadusteemalistes kommentaariumites, kuid seal on neil arvatavasti varjunimed.
    Umbluutajatest andis väikese ülevaate see:
    https://skeptik.ee/index.php/category/kes-on-kes/

    Nimekirja peaks täiendama.

    Väljapakutud kandidaatidest pean olulistemaks inimeste tervisega mängijaid – st Kaia-Liis Reinut ja Annely Sootsi. Vaadata tasub Sisemise Tarkuse Kooli päevatasu (13-14.04.). Aga nojah – hind sisaldab ka trükitud kava ja kilesusse. :)
    Kui avaldad kuskil DELFI kommentaariumis kahtlust loodusravi efektiivsuses, saad enamasti hirmsa sõimu osaliseks. Aga selle põhjus ehk ei olegi niiväga veendumused – hoopis majanduslik kasu – koolitustest, kaupadest, posimisest…

    Umbluu auhinnale pakuksin veel kommenteerijat “mömmik” – kuid see on vist teine teema.

  11. Ulmefilmi ja Telegrami seltskond kindlasti vääriks häbimärgistamist, ainult et nemad (ja nende poolehoidjad) ilmselt käsitleksid seda töövõiduna ja rõõmustaksid kaasneva peavoolumeediakajastuse üle…

    Võib-olla tuleks anda auhind kesknärvisüsteemi ja (inim)mõistuse evolutsioonilisele arengule, mis on tinginud olukorra, kus inimesed on võimelised vähimagi pingutuseta uskuma igasugust jama ning mitte märkama, et nende eneseõigustused selliste uskumuste kaitseks on puhtakujuline demagoogia.

  12. Kindlasti on preemiat väärt kristlik organisatsioon, kes algatas kooseluseadusevastase kampaania ja teisena pakun välja Kanal 12 Jututoa saate, kus otse eetris ennustatakse.

  13. @Viive Roomere:
    Kas Kalju Paldise kombel toitumine käib nii, et sööd ära lamba ühe koiva ja siis teatad, et kuna täislammasteni ümardatuna koosnes söök 0 lambast, tuleb kirja panna, et toitumist ei toimunud?

  14. Telegram.ee. See on Kesknädalaga samal levelil artikleid tootev seltskond.

  15. @dig Kui kursis ei ole. siis Kalju Paldis toitub ainult puhtast veest ja mahladest… tahket toitu ta ei söö.

  16. @klõbisti Mis õigusega te inimesi süüdistate ja lahmite? Kes mängib kelle tervisega?
    Iga arukas inimene teeb ise oma valikuid, millistel kursustel osaleb ja on muidugi õigus olla ka skeptiline, aga kirjuatada nii:
    inimeste tervisega mängijaid ..
    Kas see ei ole siiski otsene süüdistus?
    Kas hindate seda kasu, mida saite kursuselt ainult “sussimaksuna ” ja muud kasulikku teavet sealt ei saanudki?

  17. Ma pakun samuti Hando Tõnumaad koos oma ulmefilmi ja telegrammiga. Lisaks on ta on paraja kaose tekitanud noorte hulgas propageerides kanepit ja oma usulahku.

  18. Telegramm + kommentaarium on loomulikult omaette vaatamisväärsus kus ei häbeneta tõmmata võrdusmärke sularahamaksetel ID näitamise ja III maailmasõja vahele, aga nagu keegi juba mainis siis neid ullikesi kütaks igasugune promo ainult takka. Vaba maa, las mässavad.

    Hääle annaks siinkohal vist tõesti SAPTK’ile (kui see täidab üldse vajalike kriteeriumeid?) kuna näen neis tõesti reaalset ohtu avatud teadmistepõhisele maailmavaatele.
    Nende (kahtlemata professionaalne) kampaania kahjuks töötab.

  19. Sedapuhku hakkas isegi minusugusele kahtlejale silma midagi, mille sobivus umbluu-preemia nominendiks on ilma igasuguse küsimärgita :)

    Konkurentsitult parim elamus oli teada saada tõde lennunduse eesmärkidest, selle arengu tegelikust edasiviivast jõust. Nimelt on juba aegade algusest juhtinud lennukikonstruktoreid suur unistus – joonistada taevasse ilusaid valgeid triipe. Aastakümnetepikkuse arendamise ja leiutamise tulemusel viidi see unistus ka ellu. Juba Nõukogude Eesti taevas võis neid aeg-ajalt imetleda, rääkimata juba tänapäevast, mil meile avanevad enneolematud mustrid. Nüüd siis oleme pühendatud ka seni kiivalt varjatud saladustesse – kuidas see kõik on saavutatud ja millised on võimalikud arengusuunad. Pärast Tšeljabinski juhtumit pole isegi enam tarvis tõestada, et projekt on arenenud kosmilistesse kaugustesse ja kõrgustesse. Tänagem nende teadmiste eest kõiki, kes tõid päevavalgele nähtuse nimega chemtrail. Omistagem neile see kuldaväärt preemia!

  20. Viive Roomere ütles:

    @dig Kui kursis ei ole. siis Kalju Paldis toitub ainult puhtast veest ja mahladest… tahket toitu ta ei söö.

    Tutvume usaldusväärse allikaga, kellegi Kalju Paldisega, Õhtulehe vahendusel:

    Paldis kinnitab, et tema puhul on kõik aus ja puhas, mingit söömist pole ette tulnud!
    “Peale vee joon ainult ravimtaimeteesid, vahel harva võtan lusikatäie mett. Aga mahlajoomise olen ära jätnud, mõne punnsuutäie päevas võtan.”
    Energomees ütleb, et maitsmismeel on tal aastaga täielikult kadunud. Tal ei hakka süljenäärmed tööle ka siis, kui keegi meeter eemal šašlõkki sussutab või forelli grillib.
    Siiski. Luke mõisa üritusel söönud Kalju Paldis ühe selle suve maasika ning perefirma tööülesannetes Lätis käies pidi maitsma imeõhukese killukese juustu: “See võis olla nii 20 grammi, sulas suus ega jõudnudki kõhtu.”

    Sööb ja joob, aga ümardab nulliks. Ühesõnaga, valetab.

  21. Leian ka, et Martini kandidatuur oleks täitsa arvestatav. Meenutame tema artiklis olevat lauset, et “teaduslikult on tõestatud, et palved ei aita”. Täiesti ühes pajas kvantesoteerikaga. Knopaingli lausungiteni on veel ruumi.

  22. @snaperski:

    Kas oled kordagi ka süvenenud noile uuringutele mis tõestasid palve mitte-töötamist või lihtsalt lähtud kõhutundest?

  23. Minu meelest ei ole Nool ajanud kaugeltki piisavalt umbluud, et terve aasta preemiat ära teenida. Heal juhul võiks talle ergutuspreemia anda, kui umbluu-ajamist ergutada vaja oleks. Võib-olla toimivad ergutuspreemiad umbluulaste peal paradoksaalselt?

  24. @Kriss:
    @Jaanus Nurmoja:
    Pooldaksin ka seda chemtraili seltskonda. Juhtusin ükspäev nende Feissbuuki lehele ja lugesin, naersin ja natuke tundsin hirmu ka selle üle, mida kõike inimesed ikka usuvad… Ja siis olevat eestlased uskmatu rahvas… Kaugel sellest.
    Samas vääriksivad ehk kõik auhinda, nii olekski vast parim anda auhind rumalale inimmõistusele, mis kõike seda usub.

    Aga Päikest muidu!

  25. Hei!
    Mina pakuks välja selle, mis mulle korda läheb. Nimelt ajakiri “Psühholoogia Sinule”.
    Seda kord bussi oodates toda kioskis sirvides ehmatasin end keeletuks. Teaduslikku teadmist pakkuvad ja respektaablid artiklid vaheldusid isehakanud luululiste tegelaste jutukestega. Asi on kuri sellepärast, et ajakiri reklaamib end pakkuvat usaldusväärset teavet – tema reklaamiks on enam-vähem tõsiseltvõtavate artiklite olemasolu.

    Nii ei häiri mind seltskonnad, kes pühitsevad mingit ususekti kuskil keldris või mingil internetilehel. Teadjad teevad oma valiku, uskujad ja kergemeelsed oma.

    Mind häirib umbluu tegelaste lubamine ajakirja, kes reklaamib end teaduse meetodi austamisega. Eks see TEDx on kohati kukkunud samale teele. Teaduse suled on ahvatlevad, millega end ehtida.

  26. Viive Roomere ütles:

    Kelle huvides te siin halvustate Kaia-Liisa Reinuti tegemisi või Kalju Paldist? No eks proovige tema kombel toituda ega see kerge ei ole…Õppida on sellest aga küll!

    tjaa…ega see kerge ole nii kaua salaja süüa. ikka tuleb ju aeg-ajalt poest söögikraami tuua sedasi, et kellelegi vahele ei jää. kunst tõesti!

  27. Pooldan samuti Martini kandidatuuri. Oma ateistliku maailmavaate reklaamimine teaduslikkusele pretendeeriva mimikri abil, häbilugu.
    (PS Margus Kiisile: Kantiga pole sellel mingit pistmist, Kant oli omas kontekstis pigem religiooniapologeet).

  28. Vana tutvuse poolest annan hääle Viljasoole. Ulmefilm vääriks seda küll rohkem, aga tõepoolest ei taha, et see sopp reklaami juurde saaks.

  29. Viive Roomere ütles:

    @klõbisti Mis õigusega te inimesi süüdistate ja lahmite? Kes mängib kelle tervisega?
    Iga arukas inimene teeb ise oma valikuid, millistel kursustel osaleb ja on muidugi õigus olla ka skeptiline, aga kirjuatada nii:
    inimeste tervisega mängijaid ..
    Kas see ei ole siiski otsene süüdistus?
    Kas hindate seda kasu, mida saite kursuselt ainult “sussimaksuna ” ja muud kasulikku teavet sealt ei saanudki?

    Uurisin Sisemise Tarkuse Päevade kava:
    “10.15-11.15 Loeg “Uus paradigma” – Mai- Agathe Väljataga

    11.45-12.45 Loeng “Külluse suurendalmine kristallide abil” – Kaia-Liisa Reinut – Sisemise Tarkuse Kooli UNIVERSUS juhataja ning koolitaja + reiki meister ja õpetaja, kristalliteraapia õpetaja ja gemmoloog http://www.universus.”

    Oletasin, et järgneb loeng on teemal: “lauake, kata end” – aga ei:

    “Pühapäev, 14.aprill 2013

    10.15-11.15 Loeng ” “- Igor Mang”

    Teemasid on veel… Nii et soovitan soojalt osaleda.

  30. Jason ütles:

    tjaa…ega see kerge ole nii kaua salaja süüa. ikka tuleb ju aeg-ajalt poest söögikraami tuua sedasi, et kellelegi vahele ei jää. kunst tõesti!

    Selle kohta on olemas marksistlik kõnekäänd. Kui söömisega vahele jääd, teatad, et mingit söömist pole olnud ja lisad Groucho kombel juurde:

    Who are you going to believe, me or your lying eyes?

  31. Milline peavoolu-meediakanal kõige rohkem neid alkeemikute ja telegrafistide uudiseid ning libaravimiparisnike reklaami oma veergudele napsab? Elu24? Delfi? Postimehe Naine? Mõnele sellisele kuluks küll noomitus ära. NEMAD peaksid ju süüdivad olema, isegi kui hallokosmonaudid ei ole.

  32. Minumeelest see tüüp, Hando Tõnumaa, on lihtsalt üks osav manipulaator, kellele armas jumal :) on jaganud kõvasti energiat ja kes kasutab seda kõike kuulsuse ja raha teenimiseks. Ilmselt ta naudib oma staatust, nii et ma ei soovitaks küll talle mingit auhinda anda, sellega saab ta ainult hoogu juurde. Pigem mõnele, kes selliseid takka aitavad.

  33. Kas see Mihkel Oja on sama tegelane, kes kunagi võrgutamist ja seksivärki rahvale õpetas? Kui nii, siis on tegemist tõenäoliselt samasuguse tähelepanuvajadusega multitalendiga nagu Tõnumaa, kes liigub valdkondi pidi, mis parasjagu kõige rohkem kuulsust tõotab.
    Umbluu-asi on praegu vist igati hea põld sellistele künda, kasvõi Halloo Kosmos jms. on kindlasti head pinnast ette valmistanud.

  34. Teadupärast on olemas inimesed (mõnel neist on ka omad portaalid) kes teenivad umbluutamisega või siis selle vahendustööga raha. Parimad neist teevad seda lausa ERR-s (näide, Ingrid Peek) Nende endi umbluu usklikkus võib varieeruda.
    Meediakanalid, kes teenivad raha umbluuvahendajate vahendamisega (näited, kõik MartK nr. 38 postis ära märgitud. + ise lisan näiteks Tallinna TV, kuhu korra juhuslikult klõpsates juhtusin Jüri Lina filmi nägema. Ma ei tea, kas Tallinna TV teenib sulli, tõenäolisemalt teenib feimi) Nende endi umbluu usklikkus võib varieeruda.
    Inimesed, kes kulutavad oma raha umbluu kaupu tarbides. (näited: helistavad jututoa saatesse või osalevad umbluu üritusel/ kuulavad umbluu loengut) Nende umbluu usklikkus (nagu ka varanduslik seis ja hariduslik tase) võib varieeruda. (näited: usub siiralt, et Kalju Paldis ei söö mitte kui midagi, elab õhust ja armastusest, kuni … no kujutlegem midagi maalähedasemat ette, võimalustest ei tohiks puudu tulla, a`la: kannab oma talismani kaasas, harrastab hommikuti rituaalset päikesetervitust, kuna see tõstab toonust)
    Skeptikute portaal, kes kõrges kontsentratsioonis kogu umbluundust jälgib ja vahendab. (Otsustagu siinkohal iga end skeptikuna defineerija ise, kas tema umbluu usklikkus varieerub või mitte) Kulutatakse taolisele tuuleveskitega võitlemisele oma aega ja halle ajurakke. Sulli teadaolevalt keegi ei teeni, feimi mõningal määral vast ikka, küll aga kõikvõimalikku ja rohket kriitikat – IMHO, võrreldes vähemalt sellega, mis umbluutamise kanaleid tabab – alustades skeptikuile pühendatud teadustööst kuni ehtsa sõimuni välja.
    Niiviisi argumente kaaludes tuleb vist nõustuda, MV võiks pendli endale jätta küll, no näiteks ebaratsionaalsuse eest.

  35. Ma ei kujuta ette, kuidas Tõnumaa oma tegemistega midagi teenida saab. Aga ma pole ka spetsialist veebis jama levitamise kasumlikkuse alal.

  36. @Mart K.:

    Eks ta ikka teenib, iseasi kui palju. Ilmselt on tegemist isikuga, kellele sobivad vaid rahateenimise viisid, millega kaasneb kuulsus, sellest siis selline valik.

  37. Raske valida, Ulmefilm-telegramm on toodetud umbluu mahu poolest mäekõrguselt teistest üle, aga SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks tegutseb olulisemas valdkonnas. Jätan oma hääle esimesele, sest religioosse homoseksofoobia puhul on tegemist väärtushinnangutega ehk siis neil on põmst õigus oma isiklikele deemonitele, küsitav on vaid nende levitamine ja seejuures kasutatav kõnepruuk. Umbluu preemia Ulmefilmile ja selle juurde kuuluvale kärale!

  38. Minu isiklik arvamus on, et ilma au- ja häbitundeta kandidaadid tuleks kui mitte kaalumise alt päris välja jätta, siis vähemalt nende punkte oluliselt kärpida, ja Ulmefilm/Telegramm läheb minu meelest sellesse rubriiki. Kas alkeemia.ee ka, selles olen ma oluliselt vähem kindel.

    SAPTK on väärikas kandidaat olla küll, aga kas möödunud aastal siis usinamat umbluulast Eestis ei tegutsenud? SAPTK umbluu on küll jõuline, kuid suhteliselt kitsas.

  39. Pakuksin välja Igor Mangi! Midagi nii jaburat ei ole võimalik välja mõelda – tagasi keskaega! Ei ja tuhat korda ei.

    Igor Mang: Mida toob aasta 2014? http://www.maaleht.ee/archive/article.php?id=65918514

    Olen öelnud, et Eesti vajab rahvuslikku päästekomiteed. Asjad on vahepeal jõudsalt edasi arenenud. 21. märtsi Eesti Ekspressis oli tulevane päästekomitee mitmel fotol välja toodud – templirüütlite ordu!
    See kõrgete ideaalidega, kristlikest ohvitseridest koosnev vennaskond võibki kujuneda päästjaks Eesti või ka kogu praeguse tsivilisatsiooni kukkumisel kaosesse.
    ……………………
    Astroloogiat õpetati keskajal Euroopas igas ülikoolis, vaid uusajal kapitalismi tulekuga lükati see kuninglik teadus perifeeriasse ning asendati materialistliku teadusega.

  40. Toetan dig’i – kui Viltuse pendli saaks Telegram.ee, siis see annaks ainult tegijatele tuntust ja hoogu juurde.

    Ma tõstaks hoopis knopkainglit esile:)

  41. Ma arvan ikkagi, et Umbluu preemia peaks kuuluma tõelistele kahjuritele. Jutt meid mürgitavatest lennukitest või kõrgepingeliinidest või aspartaamist või horoskoopidest…, ei tee otseselt viga. Teine lugu on igatsorti “tervendajad”. Loomulikult on olemas platseeboefekt. Kergematel juhtudel see aitabki. Somaatiliste haiguste puhul enamasti ei aita. Oht seisnebki selles, et kvalifitseeritud arstiabi võib posijatele lootes hiljaks jääda.
    Ma ei oska neid kuulsamaid soolapuhujaid nimetada. Selleks peaks vist tuhlama lehekülgedel, kus ma ei käi.

  42. Kalju Paldis oleks päris sobiv, tema “tarkuse

    Kalju Paldis oleks sobiv, tema juhiste jälgimne viib inimese varem või hiljem mullatoidule.

    2

  43. M ütles:

    Ma tõstaks hoopis knopkainglit esile:)

    Knopkaingel on paroodia. Tore oleks muidugi kui sellele shedöövrile rohkem tähelepanu juhitaks aga pendli andmine talle näitaks nagu, et me ei saand pihta sellele, et see paroodia on.
    Samas, ausalt öelda, kui võrrelda näiteks Aigar Säde leheküljega… siis on tõesti raske aru saada kumb neist paroodia on. Reaalsus on vahel vähemalt sama veider kui väljamõeldis.

  44. Maaleht ja Igor Mang oleks küll õige kandidaat viltusele pendlile. On küll auväärses eas inimene ja mitmete prominentide sõber aga tegelikult üks paras külahull, keda soliidsed väljaanded asja eest teist taga promovad ja ullikesed usuvad.

  45. eln ütles:

    Maaleht ja Igor Mang oleks küll õige kandidaat viltusele pendlile. On küll auväärses eas inimene ja mitmete prominentide sõber aga tegelikult üks paras külahull, keda soliidsed väljaanded asja eest teist taga promovad ja ullikesed usuvad.

    Mang ajab oma soravat juttu. Sel aastal, ega ka eelmisel, ma ei raisanud aega sellega tutvumisele. Üleelmisel aastal lugesin mingi prognoosi läbi – sellest piisas. Külahull pole süüdi. Tema juttu vahendavad meediakanalid… DELFI-s justkui polegi märganud…
    Maalehes märkasin. Äkki oli veel kuskil?
    Tsirkust ja leiba?

  46. äkki oleks vaja kahte auhinnakategooriat?

    Viltune Pendel “tõsisele tegijale” aumärgiks ja näiteks Auguga Lusikas telegrammitaolistele häbimärgiks.

  47. @Klõbistaja:

    Kuidas Te ei tea meie esoteerika au ja uhkuse ülevaid mõtteavaldusi? Vabandan ette ja taha, aga ma olen naine, seega loen vahel ka naiste lehekülgi ja avastasin sealt mõni aeg tagasi alljärgneva, mis oli šokeeriv:

    Astroloog Igor Mang peab end Kristuse vereliini pärijaks, ajakiri Naised 03.01.2013 http://naistemaailm.ee/inimesed/persoon/17B1F/#Astroloog%20Igor%20Mang%20peab%20end%20Kristuse%20vereliini%20p%C3%A4rijaks

    “Ma olen pärit keskaegsest Merovingide dünastiast. Olin seal üks preester. Olen läinud meditatsiooniga tagasi oma eelmisse ellu ja tean üht-teist, mis seal toimus,” kõneleb Mang.

  48. eln ütles:

    [Igor Mang on] külahull, keda soliidsed väljaanded asja eest teist taga promovad…

    Ei promo asja eest, teist taga, vaid sellepärast, et ta müüb. Röögatult. Maaleht trükib Mangi “ennustustega” numbreid targu oluliselt rohkem kui tavanumbreid, kuna nende järele on lõputu nõudlus.

  49. Ma arvan, et inimestesl on liiga palju vaba aega, et selliste asjadega tegeleda. Mis see peaks kedagi üldse torkima, kuidas teine maailma näeb ja väljendab. Kelle asi see peaks olema? Muidugi, kui asi ei lähe vigastute tekitamiseks aga skeptik ise tegeleb täpselt samaväärse umbluuga. Kritiseerida ja arvustada valdkondi, mille kohta 20 sõna wikipediast lugeda ja siis teaduslikult debunkida? No hallo, võiks olla siiras huvi, mitte siiras ärapanemise soov. Muidu ei maksaks tegeleda selliste valdkondadega, minge tööle ja elu läheb edasi. Ei pea oma eluenergiat ärapanemisele kulutama. Ehk siis minu poolt saab auhinna skeptik.ee

  50. “@latikas:

    “Mis see peaks kedagi üldse torkima, kuidas teine maailma näeb ja väljendab. Kelle asi see peaks olema?”

    Kui inimesed kuritarvitavad teiste teadmatust omakasu eesmärgil siis nende mitte-torkimine on äärmiselt ebainimlik tegevus. See peaks kõigi asi olema.

  51. @latikas:
    Skeptik.ee lugejad vist on tõesti üsnagi tugeva kriitikameelega.
    Näen siin siiski siirast huvi, mitte lamedat ärapanemist.
    Igasuguseid totruseid (vandenõuteooriaid) on neetult palju.
    Ja muud jama.
    Kas palvetamine ravib? Loll küsimus? Aga mõnede arvates…
    Püramiidis elutsemine teeb terveks? Kindel see. :))

  52. latikas ütles:

    Ma arvan, et inimestesl on liiga palju vaba aega, et selliste asjadega tegeleda.

    Väga tore, et Sul on arvamus. Vaatame nüüd, mida selle arvamusega peale hakata saab.

    latikas ütles:

    Mis see peaks kedagi üldse torkima, kuidas teine maailma näeb ja väljendab.

    Kas Sul on liiga palju vaba aega, et väljendada arvamust selle kohta, et arvamuste kohta arvamust väljendama ei peaks?

    (See küsimus on ülaltsiteeritud arvamuse praktiline rakendus.)

  53. Klõbistaja ütles:

    Kas palvetamine ravib?

    Selle kohta on BMJ oma 2001. aasta jõulunumbris avaldanud ühe minu lemmik-teadusartikli, kus esitatakse tõendid, et tagantjärele eestpalvetamine aitab surma ära hoida ja lühendab haigusperioodi.

    Objective: To determine whether remote, retroactive intercessory prayer, said for a group of patients with a bloodstream infection, has an effect on outcomes.

    Design: Double blind, parallel group, randomised controlled trial of a retroactive intervention.

    Setting: University hospital.

    Subjects: All 3393 adult patients whose bloodstream infection was detected at the hospital in 1990-6.

    Intervention: In July 2000 patients were randomised to a control group and an intervention group. A remote, retroactive intercessory prayer was said for the well being and full recovery of the intervention group.

    Main outcome measures: Mortality in hospital, length of stay in hospital, and duration of fever.

    Results: Mortality was 28.1% (475/1691) in the intervention group and 30.2% (514/1702) in the control group (P for difference=0.4). Length of stay in hospital and duration of fever were significantly shorter in the intervention group than in the control group (P=0.01 and P=0.04, respectively).

    Conclusions: Remote, retroactive intercessory prayer said for a group is associated with a shorter stay in hospital and shorter duration of fever in patients with a bloodstream infection and should be considered for use in clinical practice.

  54. @latikas:

    Mis see peaks kedagi üldse torkima, kuidas teine maailma näeb ja väljendab. Kelle asi see peaks olema?

    Aga skeptik ei olegi puudutanud neid, kes vaikselt oma koduses ringis tegutsevad ja ei ole omakasu peal väljas. Vanad õpetused räägivad nimelt, et kui võimetega isik hakkab omi võimeid enda hüvanguks kasutama, siis ta kaotab need. Kui selline ravitseja asub tõsiste tervisehädade kallale, siis peaks see tegu olema kriminaalkorras karistatav kui eluohtlik tegevus, aga, meie seadused on teada. Puuduvad ka selle nn. ravi hindamise kriteeriumid. Sisuliselt on tegu siin pettusega ja seda peaksid kõik, kes selleks võimelised, paljastama.
    Tõsi on võimalik ravida ka vanarahva tarkusi kasutades – näit. külmetuse ajal ravimtaimeteesid juua ei ole pettus.

    Kritiseerida ja arvustada valdkondi, mille kohta 20 sõna wikipediast lugeda ja siis teaduslikult debunkida? No hallo, võiks olla siiras huvi, mitte siiras ärapanemise soov.

    Elus on kohtutud ka esoteerikutega, aga lihtsatele küsimustele vastuseid nende käest ei ole saanud. Probleemiks on, et meil kipuvad õpetajaks hakkama need, kes ise ei ole nende poolt õpetatavat seisundit saavutanud (nt. kundalini äratamine ja selle valitsemine!). Lubatakse maad ja ilmad kokku, aga tulemused on olematud, aga raha kulub hulgim igasuguste uhhuude pakutava ostmisele. New Age’ga on keeruline võidelda, kuna see sarnaneb tuhandepealise lohega, lööd ühe pea maha kasvab 3 asemele.

    Kokkuvõttes võib öelda, et teie süüdistused on alusetud! Ja ainuke, kellele skeptikud liiga tegid oli “rahvavaenlane” nr. 1: Aarma, tänu kellele sain mina õige teeotsa oma arenguks kätte, mitte ei kobanud lõputult esoteerilises pimeduses.

  55. O cookievaba Kameelion ütles:

    Tõsi on võimalik ravida ka vanarahva tarkusi kasutades – näit. külmetuse ajal ravimtaimeteesid juua ei ole pettus.

    Fun fact: kuivatatud pärnaõisi ei ole Iirimaal apteegist saada ja neid tuleb Poolast imporditud toidu poest osta. GP, kelle käest nõu küsisin, ütles, et ta pole kunagi kuulnud, et pärnapuu õitest mingisugust teed teha võiks.

    Selle moraal on siis, et erinevates maanurkades on erinevad vanarahvad.

  56. @dig:
    Frank McCourt`i raamatust on mul meeles, et nad (iirlased) ravisid nö külmetushaigusi piimas keedetud sibulaga.

  57. @dig:

    GP, kelle käest nõu küsisin, ütles, et ta pole kunagi kuulnud, et pärnapuu õitest mingisugust teed teha võiks.

    Kurb kuulda! Pärnaõieteed on hea juua, kui nina tilgub nagu mahlakask ja tilkade püüdmiseks on nina alla aretatud paberist kotike. Lonks teed on sellepeale tõeline õndsus.

    Selle moraal on siis, et erinevates maanurkades on erinevad vanarahvad.

    … ja erinevad kasutatavad ravimtaimed. Aga igalt poolt on midagi kasulikku leida! Hi, hi, hi.

  58. O cookievaba Kameelion ütles:

    Tõsi on võimalik ravida ka vanarahva tarkusi kasutades – näit. külmetuse ajal ravimtaimeteesid juua ei ole pettus.

    Kas seda on, muide, uuritud? Et kontrollrühmale sarnase maitse ja temperatuuriga, aga ravimtaimetu platseebojook ning jälgitakse, kas raviefekt põhineb kõvasti ärakeedetud ravimtaime sisaldusel (khm… :) ) või üksnes sooja vedeliku manustamisel? Ravimtaimede müügilube antakse hästi tõestatud meditsiinilise kasutuse alusel, is tähendab, et uuringuid ei tehta, aga kogemusest on teada, et asjakohane kasutamine ohtlik ei ole.

  59. Tagasi teema juurde.

    Nagu ei saa[vat] ideed patentida, nii ei saa Viltust Pendlit anda vist ideele, aga kuidagi tuleks märkida kõikvõimalike skeptikakriitikute erakordset valmidust kõike uskuda, koguni nii kangesti, et uskumine omistatakse ka teadusele, mis ometi küsib ju hoopis „Miks?”, mis on täiesti kohatu jälle uskumismaailmas. Välja on mõeldud koguniste mõiste „teadusreligioon” ja sageli jahutakse, kuidas uhhuu võivat kõigutada „teaduse alustalasid” (uskudes need olevat teadusesse uskumise, hihii).

    Sellist arvamust esineb ka siin ülalpool kommentaarides mitu korda (et skeptik.ee või MV isiklikult levitavat „teadususku”) ning päris vaba ei olnud sellest ka kuulus teoloogiaartikkel skeptik.ee teemal.

  60. @Andres Valdre:

    Kas seda on, muide, uuritud? …. et uuringuid ei tehta, aga kogemusest on teada, et asjakohane kasutamine ohtlik ei ole.

    Ei tea sellisetest uuringutest midagi! Külmetus on iseparanev seisund, kuid piinarikas, tee tekitab mõnusa olemise, leevendades seda “mahlakase” piina.

  61. @Andres Valdre:
    mu arust tehakse küll uuringuid: Ain Raal
    Kui te kunagi taimeteed joonud olete, siis peaksite olema märganud ka vahet võrreldes palja vee joomisega: nö taimeleotis ergutab neerude tööd rohkem ja väljub organismist kiiremini.

  62. O cookievaba Kameelion ütles:

    Pärnaõieteed on hea juua, kui nina tilgub nagu mahlakask ja tilkade püüdmiseks on nina alla aretatud paberist kotike

    Olin just eelmine nädal vääääga tugeva nohuga võitlemas. Tegin pulli pärast katseid kõikvõimalike teedega. Ei suutnud tuvastada mingisugust toimelist vahet kummeli, pärnaõie, miski erispets Bulgaariast toodud gripitee ning kõige harilikuma liptoni kotitee vahel. Ühtviisi mõneks tunniks kergemaks tegid kõik. Muidugi tegu polnud kaugeltki double-blind testiga kuid üks tilluke (anekdootiline) andmepunkt ikka :)

  63. @Kalle Last:
    Allika “Tervise Teejuht” 1989 järgi soovitatakse pärnaõieteed manustada koos tableti aspiriiniga just (algava) nohu puhul, lubatakse haigusprotsessi edasist peatumist, nii et see enam hullemaks ei lähe (ja võib päris kaduda)
    Olen proovinud ja tulemusi on olnud küll, nagu mul meeles on.
    (mõni meedik ei soovita tänapäeval vähemalt kõrge palavikuga haigel aspiriini, kui liiga tugevat koormust organismile, üldse võtta. Ütleb et tänapäeval manustatakse paratsetamooli. Aga noh, ma olen vanakooli inimene :)

  64. @Kalle Last:

    Maitseomadused on otsustavad. Veel on hea maitsega piparmünt. Soovitan kõigile: proovige ja Te ei kahetse!

  65. Amherstis tegutseva Political Economy Research Institute’i teadurid väljendavad skeptitsismi uurimustöö suhtes, kus püüti uurida, kui suur riigivõlg on liiga suur. Osutub, et Püha Arvuti on käitunud mitte just kõige prohvetlikumal viisil.

    Herndon, Ash and Pollin replicate Reinhart and Rogoff and find that coding errors, selective exclusion of available data, and unconventional weighting of summary statistics lead to serious errors that inaccurately represent the relationship between public debt and GDP growth among 20 advanced economies in the post-war period. They find that when properly calculated, the average real GDP growth rate for countries carrying a public-debt-to-GDP ratio of over 90 percent is actually 2.2 percent, not -0:1 percent as published in Reinhart and Rogo ff. That is, contrary to RR, average GDP growth at public debt/GDP ratios over 90 percent is not dramatically different than when debt/GDP ratios are lower.
    The authors also show how the relationship between public debt and GDP growth varies significantly by time period and country. Overall, the evidence we review contradicts Reinhart and Rogoff ’s claim to have identified an important stylized fact, that public debt loads greater than 90 percent of GDP consistently reduce GDP growth.

    Mida uued tulemused kasinusmeetmetele tähendavad, mine võta kinni, aga masinusmeetmetele nad vististi kasuks ei tule.

  66. Kas see tähendab, et teed ettepaneku anda pendel reinhartile ja Rogoffile?

  67. Minu vaieldamatu sümpaatia kuulub Mihkel Ojale ja chemtrailide vastasele võitlusele. Nõuab ikka pühendumist ja visadust, et iga pilveviirg üles pildistada ja keemiaks kuulutada, samas aga suuta täiesti puhtalt mööda vaadata arukatest argumentidest erinevatest lennukõrgustest, temperatuurikõikumistest jms.
    Arenevad ka kibekiiresti – algul grupp fb-s, nüüd juba MTÜ ja koduleht .
    Ja sellised huvitavad ideed. Parim neist vast ühismeditatsiooni korraldamine Eestimaa kohale omalaadse “Bermuda kolmnurga” moodustamiseks, kus lennukid ei lendaks (nn. palveväeosa moodustamine). Rääkimata sellest, et üks juhatuse liige Peeter Liiv on omamüüdavale koralliliivale, pruunvetikale ja muule sodile kleepinud juurde reklaami :”Profülaktika chemtraili vastu”.
    Umbluu mis umbluu.

  68. @lissandra:

    Samas osa neist teeb asja veendumusega.

    Mõnikord – rõhutan, et järgmine ei ole seotud eelmisega – võib väga tugev veendumus olla ebanormaalselt tugev ehk mõtlemishäire ning mu arust ei ole ebanormaalse mõtlemise eest ilus auhinda anda. Selline teguviis ei erineks mõtlemis- ja käitumishäirete ning muude tervisehäirete ekspluateerimisest meelelahutuses, st oleks midagi sarnast nagu habemega naise või kääbuste näitamine raha eest laadal.

  69. Mitte, et habemega naise näitamises midagi halba oleks, aga tal peab siis valehabe olema. Samamoodi ei ole ilus naerda inimese üle, kes loll on, vaid ikka ainult säärase üle, kes hästi lolli mängida oskab. :-P

  70. Minu arust on siin põhimõtteline viga. Skeptik üritab väljanaerda neid kes püüavad tõele lähemale liikuda. See on fakt. Vägisi jääb tunne, et missiooniks on inimesi pigem taandarengu poole suunata ning propageerida ainult mainstream meediat, briti teadlasi, E-aineid, GMO-d ja farmaatsia firmasid, selle asemel et lugupidavalt suhtuda inimestesse kes uurivad palju erinevaid infoallikaid ning kes tahavad süüa puhast toitu, elada puhtas keskkonnas ja looduslikult tervist ravida ja lõpuks ka tunnevad huvi inimese olemuse ja päritolu vastu.

    Mis puudutab näiteks ulmefilmi ja selle peateemat 9/11, siis pole siin mitte ÜHTEGI inimest kes suudaks tõestada, et ametlik versioon on õige. Milleks siis lahmida??
    Enamus teemadest on 50/50. Aga kui arvestada kui suurt rolli mängib maailmas võim ja raha, kipub asi pigem 30/70 poole ja “vandenõu” kasuks… On see nii ebaloogiline inimloomusest seda oodata? Mida pöörasem on tõde seda kergem on seda varjata. Milleks pilgata neid kes töötavad tõe kallal või püüdlevad selle poole? See kes on petis, see ju niikuinii kaua vastu ei pea ja kukub mingi aeg ise ära.

    Suht tühikargamine on see kõik ja ainuke tõde on vist see, et keegi ei tea tõde algusest lõpuni, igal ühel oma fragment, oma mätas, oma muinasjutt…

    Skeptik oma pendliga keskendub liiga palju usutavusele mitte aga tõele endale.
    Muide vene selgeltnägijaid on keegi vaadanud? Sellega on kaks varianti: kas üleloomulikud võimed eksisteerivad või siis on tegemist vandenõuga, ehk väga mahukas ja suur kokkumäng. Dilemma?

  71. @v2ino:
    Loed tõeks mingit telesaadet? Aga tee ise katseid. Proovi mõttejõul kasvõi tolmukübet liigutada. Ei õnnestu ju. Kogu see parajura on kergeusklike vaatajate püüdmiseks.

    Tõeotsimise eelduseks on head teadmised. Sageli on halenaljakas vandenõuteoreetikute täielik võhiklikkus paljudes küsimustes. Ere näide on nt see chemtrail…

    Aga raha võim? See on keerulisem. Kes maksab, see tellib ka muusika?

  72. @Klõbistaja:

    Ei loe absoluutseks tõeks ühtegi telesaadet, ei uudiseid ega ka vene selgeltnägijaid, ega ka telegram-i, kuigi kõiki jälgin, kasvõi meelelahutuse pärast. Aga arvan, et igas asjas on terake tõtt. Kui sa kirjutad 100 leheküljelise raamatu lauslollust ja väljamõeldist siis on suur tõenäosus, et paar lehekülge läheb ikka kogemata täppi.
    Kui sa ütled KOGU parajura, siis võiks ettevaatlik olla sõnadega.
    Minu jaoks näiteks kaotab usaldusväärsust inimeste jutu suhtes üldistamine ja see kui teed maha asja millega pole ise tutvunud ning lähtud sellest, et “üks vandenõu on vale, kõik on vale.” Nii on väga kerge inimesi ju õnge otsa võtta ja neile ükskõik mida ette sööta ja tema kohe usub, lähtuvalt oma maailmavaatelisest hoiakust, ükskõik on see esoteeriline, vandenõuteoreetiline või teaduslik….

    See mis puudutab chemtrailse, siis esiteks see polegi ju nii väga saladus enam, teiseks kui inimesed üritavad intervjueerida näiteks usa erinevaid senateid ja kongresmene väga viisakalt sellel teemal, on tulemus sama nagu siim kallas vastas reformierakonna rahastusküsimusele äripäeva reporteri poolt. Kui on ilmselgelt näha, et inimesed teavad midagi ja selgelt põgenevad vastuse eest ja keerutavad, annab see mõtteainet piisavalt. Selleks ei pea hea psühholoog olema. Samuti on tehtud pinnaseproove jne. Fakt on see et pihustatakse, iseasi aga mida, mis määral ja mis eesmärkidel.

    Raha ja võimu osas muusika tellimine on üpris täpne – raha ja võim teeb seaduseid ja meediat. Kas need inimesed heatahtlikud on, on iseasi. Nende eesmärk on inimmassid endast võimalikult sõltuma panna, et saaks ise aina rohkem võimu ja ressursse. Kui ma oleks ise nende asemel, käituksin tõenäoliselt samuti.

    Osade väga kõrgel olevate inimeste jaoks on see kõik puhas mäng ja kindlasti on neid kes katsetavad kui kaugele minna annab ja kui lolliks inimesi on võimalik teha. Osade jaoks on see väljakutse ja eneseteostus. On saladusi mida mainstream meedia ei avalda, see on ju selgemast selgem, samuti on võimalik musta rääkida valgeks, jättes ainult ühe sõna uudistes mainimata…

  73. @v2ino:

    selle asemel et lugupidavalt suhtuda inimestesse kes uurivad palju erinevaid infoallikaid ning kes tahavad süüa puhast toitu, elada puhtas keskkonnas ja looduslikult tervist ravida ja lõpuks ka tunnevad huvi inimese olemuse ja päritolu vastu.

    See kõik on ilus unistus. Teostatav on see osaliselt oma talus, kusagil paksude metsade vahel. Muide, erinevad New Age infoallikad tegelevad samasuguse ajupesuga nagu peavoolumeedia. Enamik raha eest tegutsevatest ravitsejatest ei oma mingeid võimeid, on oht, et nad võivad teha oma patsientide tervisele otsest kahju. Kuidas saab nende vastu mitte sõna võtta? Kui erinevad nn. õpetajad lubavad raha eest asju, mida selliselt ei ole võimalik saavutada, kas siis peab vait olema. Tundub, et nende poolt antud raja järgimine lõpetab inimese arengu. Kas te kontrollite erinevat infot mitmest allikast, soovitavalt poolt ja vastu?

    Inimese olemus ja päritolu?

    Sumeri mütoloogia (ühed vanemad säilinud kirjalikud allikad) järgi loodi inimesed orjadeks. Punkt! Mingeid jumala asemikke, inimeste näol, ei eksisteeri.

    Milline on olnud inimkonna areng? Ikka kurjuse poole. New Age on sarnaselt kristlusega unustanud oma õpetustes eetilise külje, kuid ilma eetikata ei toimu mingit arengut. Sellised on iidsed humanistlikud seadused! Osa nende seisukohtadest on kokku varastatud erinevatest usunditest, kuid muudetud algsega võrreldes tundmatuseni. Lihtsam oleks usaldada inimesele omast “talupojatarkust”, olles kahe jalaga maa peal!

  74. v2ino ütles:

    Nii on väga kerge inimesi ju õnge otsa võtta ja neile ükskõik mida ette sööta ja tema kohe usub, lähtuvalt oma maailmavaatelisest hoiakust, ükskõik on see esoteeriline, vandenõuteoreetiline või teaduslik….

    Jahaa, „teadusreligioon” jälle platsis ;) (noogutab elutargalt)

  75. O cookievaba Kameelion ütles:

    Sumeri mütoloogia (ühed vanemad säilinud kirjalikud allikad) järgi loodi inimesed orjadeks. Punkt! Mingeid jumala asemikke, inimeste näol, ei eksisteeri.

    Olen sellega päri ja jõuame sellega sinnani, et kas see orjus on paratamatu inimese olemus või on see siiski selleks, et sellest välja rabeleda või hoopis oma orjusest teadlikuks saada? Jumala asemikud… Loomulikult ei tasu võtta tõsiselt kedagi kes nimetab ennast jumala asemikuks. Samuti polnud seda ka Jeesus, uskudes siiski ta olemasolu kuid siiski teisel ajastul…

    Kes siis lõi inimesed orjadeks? Vaevalt et see kõikvõimas jumal oli, tõenäolisemalt oli tegemist pigem nendega kes taevas siiani ringi lendavad ja vanadel aegadel ise on “jumalaid” inimestele mängimas käinud.

    Talupoja tarkuse ja matslikuse vaheline piir on väga õrn. Kui mõistus ei võta, parem ära hakkagi kaugemale mõtlema ja jää oma liistude juurde… Olen sellega samuti osaliselt päri, kuid lõpuks see puudutab ikka ainult sinu enda heaolu. Kõikide probleemide põhjus on lõpuks ju rumaluses ja tahtmatuses kaugemale mõelda kui sinu enda ninaesine. Inimene ei pea mõtlema metafüüsikaliselt, aga sellest mis tema enda riigis ja maailmas üleüldiselt toimub, võiks ju natuke aimu olla, sest oled selles ju osaline, kui päris dzunglis ei ela.

    Täielikult nõus, et petiseid peab torkima, aga miks arvata, et näiteks telegram või ulmefilm ei tee seda sama?
    Millest järeldada, et tegemist on pettusega? Kus on teaduslik fakt sellele, või näiteks sellele, et 9/11 lennukid lendasid tornidesse, kui kõik asitõendid koheselt likvideeriti ja juurdlus oli praktiliselt olematu.

    Ja lõpuks probleem millele ma üritasin ka varem viidata on see, et mulle tundub, et skeptik.ee püüab oma liistude juurest välja rebida puhtalt igavusest või selleks, et pilkamisega poolehoidjaid võita. See puudutab rohkem vandenõu ja poliitika maastiku, millest ei tea nii üks kui teine ju lõpliku tõde. Milles see mõte siis on? Asi asja pärast? Me ju keegi ei tea kuhu viib püramiidi tipp ja mis toimub tagatubades ja nende tagatubade tagatubades…

    Skeptik ja vandenõuteoreetik istuvad tegelikult täpselt samal pulgal, mis asub madalamal tõdedest. Üks vähemalt rabeleb, et pääseda lähemale, teine on lootuse kaotanud või puudub huvi…

  76. @v2ino:

    kas see orjus on paratamatu inimese olemus või on see siiski selleks, et sellest välja rabeleda või hoopis oma orjusest teadlikuks saada?

    Oleks kena oma orjusest teadlikuks saada ja siis orjaseisusest samm-sammult välja hakata ronima. Antiikne humanism näiteks Konfuciuse suu läbi võiks abiks olla.

    Jumala asemikud… Loomulikult ei tasu võtta tõsiselt kedagi kes nimetab ennast jumala asemikuks.

    Juudid peavad ennast jumala väljavalituteks, seda on uskuma hakanud ka kristlased ja vabamüürlased. Suur esoteerikute autoriteet David Icke pidas ennast jumala pojaks. http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke In March 1991 he held a press conference to announce that he was a “Son of the Godhead” …

    tõenäolisemalt oli tegemist pigem nendega kes taevas siiani ringi lendavad ja vanadel aegadel ise on “jumalaid” inimestele mängimas käinud.

    Vatikani kõrge tegelane lubas ju UFO-naute katoliiklusse pöörama hakata.

    Talupoja tarkuse ja matslikuse vaheline piir on väga õrn.

    Eestis on valitsevaks saanud matslikkus. Kurb!

    Kõikide probleemide põhjus on lõpuks ju rumaluses ja tahtmatuses kaugemale mõelda kui sinu enda ninaesine

    Teil on õigus! Kuidas sellist mõtlemisvõimetut, sisuliselt surnut äratada? Kas ei mõju sellise tegelase väljavihastamine mõtlema sundivalt? Viisaka rääkimise puhul sõidab selline sinust lihtsalt üle, nii et pilpad järel.

    sellest mis tema enda riigis ja maailmas üleüldiselt toimub, võiks ju natuke aimu olla, sest oled selles ju osaline

    Kui inimene ei taha mõelda, siis ta ei saa ka aru. Suletud ring.

    et näiteks telegram või ulmefilm ei tee seda sama?

    Telegramm oleks tõsiseltvõetavam, kui nad ei ripuks Infowars’i tissi otsas, vaid otsiksid asjalikumaid allikaid lisaks. Paljud nende uudised on pärit ka peavoolumeediast. Minu jaoks on vastuvõetamatu kanalduste edastamine. Lihtsam on vanadest allikatest lugeda asjalikke tekste, mis on hulga õpetlikumad. Ulmefilmi ei ole viitsinud vaadata.

    et 9/11 lennukid lendasid tornidesse, kui kõik asitõendid koheselt likvideeriti ja juurdlus oli praktiliselt olematu.

    Teadlased tõestasid lennuki kütusest tekkinud plahvatuse mõjul sellise majade kokkuvarisemise võimatuse piisavalt ära. See oli kontrollitud lõhkamine, mis majad alla tõi.

    See puudutab rohkem vandenõu ja poliitika maastiku, millest ei tea nii üks kui teine ju lõpliku tõde. … Me ju keegi ei tea kuhu viib püramiidi tipp ja mis toimub tagatubades ja nende tagatubade tagatubades…

    Infot lekib ju pidevalt, tuleb üritada eraldada tõeterakesed valeraasukestest. Plaanid on ammu avalikud, ainult teostus jätab soovida. 3 riiki on hävitatud, ühes käib sõda, viiendat plaanitakse vist lähitulevikus rünnata. See pidi olema lõpetatud 2012 aasta septembriks, aga… Hi, hi,…

  77. O cookievaba Kameelion ütles:

    Teadlased tõestasid lennuki kütusest tekkinud plahvatuse mõjul sellise majade kokkuvarisemise võimatuse piisavalt ära.

    Tõsi ka või? [citation needed]

  78. Õndsastisündinud prohveti Trey Parkeri väitel on ka konspiratsiooniteooriate õhutamine konspiratsioon, et kodanikele jääks mulje, nagu suudaks riik jälgida ja juhtida kõike. ;)

  79. @dig:

    Ma ei viitsi, aga tulekahjusid on pilvelõhkujates ikka ette tulnud. Näiteks Mandarin Oriental Hotel Fire, mis põles nagu tõrvik https://www.google.ee/search?q=mandarin+oriental+hotel+fire&hl=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2f54UamkJe_B0gWBjID4Bw&sqi=2&ved=0CEwQsAQ&biw=1330&bih=803

    Miks ei ole see WTC kombel tuhaks pudenenud? Sellise põlengu peale peaks metallosad vist lausa sulametallina ära voolama? Põlenud majamürakas seisab ikka paigal.

    Majad võivad ka ümber kukkuda kehva kinnituse tõttu! Hi, hi, hi http://www.archdaily.com/27245/building-collapse-in-shanghai/

    Kontrollitud õhkamise puhul pudeneb maja tõesti tolmuks ja maja jäänused meenutavad kaksiktornide kokkukukkumise järgset platsi. Siin on puust ja punaseks, kuidas see käib: Las Gladiolas Housing Complex – Controlled Demolition, Inc. http://www.youtube.com/watch?v=Buseb-Gqyes

    Kas on piisav?

  80. O cookievaba…

    Veidi võiks ikka asja rohkem uurida, kui vaid kallutatud konspitaatorite lougudest. Põhjalik selgitus võtaks muidugi rohkem ruumi. Lühiskeem on aga lihtne. Jah, muidugi on pilvelõhkujates olnud põlenguid ka varem. Esiteks ei ole neis ükski aga olnud siiamaani sellise kuumusega, mis tekib 767 kütusepaakide täie lennukikütuse põlemine. Veel olulisem aga – WTC-le sai saatuslikuks tema erakordne konstruktsioon. Tavaliselt on pilvelõhkujatel välispind vaid fassaadiks, kandvad detailid on sisemine metallstruktuur (nagu nt. Empire State Building). WTC-l aga oli vastupidi – kandvaks osaks oli fassaadi metallsõrestik. Seda peeti omal ajal revolutsiooniliseks ja see andis võimaluse teha igal korrusel suuri vabu pindu. Vahelagesid aga kandsid tornkraana noka laadse struktuuriga talad, mis on kerged ja ülimalt tugevad, aga ühe väikese puudusega – nad on äärmiselt haavatavad suure kuumuse suhtes. Selleks olid nad kaetud vahulaadse kuumuskindla materjaliga, mis aga laias ulatuses lennukite sisse lennates taladelt maha lendas, paljastades talad lennukikütuse põlemisel tekkivale põrgukuumusele. Terase struktuur nõrgenes, talad paindusid ja vajusid neid seintele toetavatelt eenditelt maha. Üks korrus kukkus peale järgmisele, see löök murdis lahti järgmise korruse, mis kukkus peale järgmisele, siis järgmisele jne. Empire State Building või Chrysler Building või muu poleks suurt köhinudki, kuna nende konstruktsioon, nagu kirjeldasin, on täiesti erinev. Nii et tegelikult on olemas väga lihtne ja loogiline seletus sellele kõigele. Kui aga keegi seda uskuda ei taha, siis on see, muidugi, nende inimõigus. Nagu ka homöopaadi külastus, ingliteraapia või kvantripatsite ost. Ise elasin, muide, rünnakute ajal Washingtonis ja jälgisin kogu seda tohuvapohu nö. esireast…

  81. Tarvo Kruus ütles:

    WTC-l aga oli vastupidi – kandvaks osaks oli fassaadi metallsõrestik.

    WTC-l oli ka see häda, et kolme korruse kõrgusi metallelemente hoidis koos üksnes Maa raskusjõud, sest sügaval rahuajal projekteerimisel jäi arvestamata ebatõenäoline võimalus, et elemendid peaks üksteise külge kinnitama ka puhuks, kui need peaksid hakkama üksteisest eemalduma näiteks püstsuunas. St need ei olnud projekteeritud taluma kokkupõrget suure reisilennukiga.

  82. Andres Valdre

    Jah, eks see mul oli, nagu kirjutasin nö. lühiskeem ja probleeme oli muidugi veel.

    Samas

    St need ei olnud projekteeritud taluma kokkupõrget suure reisilennukiga.

    Umbes aasta-paar enne majade kokku varisemist tehtud dokfilmis WTC-st räägitakse muuhulgas uhkusega vaid väikesest struktuursest kahjust, mille tekitas hiiglaslik plahvatus 1993. aasta rünnakust ja projekteerija väitis just, et majad on projekteerit nii, et neile ei tee suurt midagi ka suure lennuki (juttu oli küll mitte 767-st vaid 727-st) sisseõit. Milles tal iseenesest, kui vaid mehhaanilist kahju arvestada, ka õigus oli. Küll aga ei olnud arvestatud (eriti nii suure lennuki nagu 767) lennukikütuse põlengust tekkiva kuumusega ja selle kaudu mu ülaltoodud nõrkusega.

  83. @Tarvo Kruus:
    @Andres Valdre:

    WTC-le sai saatuslikuks tema erakordne konstruktsioon.

    Miks on Põhjatorni ehituse käigus pildistatud fotol näha sisemised metallkonstruktsioonid? Need ehitati valmis kõige enne, siis hakati selle ümber maja ehitama. Loogiline oleks, et need sisemised rahakolakad oleksid pidanud ju püsti jääma, kui ka muu oleks ära põlenud?

    http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc12consenr.html

    Natuke materjali ka selle keskel asuva metallkonstruktsiooni kohta vist vandenõuteoreetikute lehelt (Selle osa leidmiseks tuleb päris lõppu allapoole kerida). History And The Twin Towers Concrete Core. Oxford University in 1992 published this on the WTC concrete cores. http://algoxy.com/conc/core.html

    Leslie Robertson, Architect Of The World Trade Center Towers
    Still, Robertson, whose firm is responsible for three of the six tallest buildings in the world, feels a sense of pride that the massive towers, supported by a steel-tube exoskeleton and a reinforced concrete core, held up as well as they did—managing to stand for over an hour despite direct hits from two massive commercial jetliners.
    Says engineer Robertson, “If they had fallen down immediately, the death counts would have been unimaginable,” he says. “The World Trade Center has performed admirably, and everyone involved in the project should be proud.” The buildings were designed specifically to withstand the impact of a Boeing 707, the largest plane flying in 1966, the year they broke ground on the project.

    paljastades talad lennukikütuse põlemisel tekkivale põrgukuumusele. Terase struktuur nõrgenes, talad paindusid ja vajusid neid seintele toetavatelt eenditelt maha. Üks korrus kukkus peale järgmisele, see löök murdis lahti järgmise korruse

    Kas sellisel juhul ei oleks mitte maja lagunemine olnud teistsugune? Seinad oleksid terveks jäänud ja kas ümber kukkunud või kuidagi teistmoodi lagunenud. Ma ei oska nii spetsiifilist ehitusalast inglise keelt, et ma sellise juhtumi kohta materjali leiaksin.

  84. Nood sisemised betoonshahtid olid liftishahtid (seal oli kolm erinevat liftishahti ja kõrgematele korrustele tuli minna nö. ümberistumisega (ma olen ise seal omal ajal korduvalt käinud, ka ülemisel vaateplatvormil), mis aitasid ka Torne püsti hoida, kuid, nagu kirjutasin, olid peamiseks kandjaks fassaad (skin). Nood metallkonstruktsioonid, mis on näha, on noodsamad talad, mille ümbert kuumuskindel materjal lennuki sisse lennates haihtus. Ning ei – majade lagunemine ei oleks olnud teistsugune vaid oleks olnud justnimelt selline, nagu nägime – korrus korruse järel vajus järgmisele otsa (ja täpselt nii tekkisid ka nood konspiraatorite näidatud väikesed “plahvatused” enne järgmise korruse varisemist)… Selle fassaadi metall ei ole nii tugev, et sellist jõudu oleks välja kannatanud. Aga, nagu ma ütlesin, lihtsa ja loogilise seletuse uskumine ei ole teps mitte kohustuslik. Meil juba üle 20 aasta taas sõna- ja südametunnistuse vabadus.

    Muide, kõrvalteemana – üks peamisi totraid konspiraatorite lemmikteemasid on asjaolu, et Pentagoni sisse lennanud lennukit ei jäänud videolindile. Pentagoni valvekaamera oli vanemat sorti tüüpiline kaamera, mis tegi pilte vaid iga 5 sekundi järel (kui pika maa lendabki lennuk 5 sekundiga?). Mul endal kogemus sellisega Tallinnas ühes ujulas, kus mul kunagi pojal telefon kapist pihta pandi. Sim-kaardi leidsime ujula eest ja asusime siis turvalinti vaatama, et ehk näeme, kes selle ära viskas. Selgus, et neil oli samasugune vanaaegne kräpp (mitte segi ajada mesikräpiga, millele pole mul isiklikult midagi ette heita) ja kurjami püüdmiseks polnud sellest mingitki kasu

  85. O cookievaba…

    The buildings were designed specifically to withstand the impact of a Boeing 707, the largest plane flying in 1966, the year they broke ground on the project.

    Oops, jah, mälu pole enam nii värske … jah, see, millest rääkis ka see dokk, millest kirjutasin, oli 707 mitte 727. Ja nagu ka kirjutasin, oli neil tegelikult mõnes mõttes ka õigus. Tegelikult mehhaaniliselt pidas maja ju vastu ka 767-le … Kahjuks aga mitte sellele kuumusele.

    Ehk veel korraks sellest struktuurist. Kui keegi ehk Empire State Buildingus ja WTC-s on käinud, siis ESB-s on selgelt vähem ulatuslikku vaba pinda, kuna terve maja on toetub tervet maja läbivale ulatuslikule metallstruktuurile (mis oli omal ajal samuti revolutsiooniline ja tekitas võimaluse pilvelõhkujaid suht suvalisse kõrgusse sirutada. Varasem konstruktsioon – kandvad telliskiviseinad oleks omaenda raskuse ajal teatud kõrgusest kokku varisenud), millele ei oleks ka see 767 suurt midagi teinud, kuna purustatud taladelt oleks jõud kantud lihtsalt edasi ülejäänutele ja seetõttu on see selgelt tugevam. WTC-l oli vaid kest ja liftishahtid ja siis kirjeldet konstruktsiooniga vahelaed nagu Semiramise rippuvad aiad

  86. @Tarvo Kruus:
    @Tarvo Kruus:

    Tänan! Aga …

    Nood sisemised betoonshahtid olid liftishahtid (seal oli kolm erinevat liftishahti … olid peamiseks kandjaks fassaad (skin)

    Liftishahtid olid selle maja keskel oleva metallkonstruktsiooni sees, neid ei pidanudki näha olema. Vastupidi see maja oli topelt tugevdatud – maja toetas tervet maja läbiv tugevdatud metallkonstruktsioon ja lisaks oli tugevdatud fassaad.

    Teie poolt esimesena viidatud materjalis Why Did the World Trade Center Collapse?—Simple Analysis on ka juttu core’st, mida võib vist südamikuks tõlkida.

    The cause was the dynamic consequence of the prolonged heating of the steel columns to very high temperature. The heating lowered the yield strength and caused viscoplastic (creep) buckling of the columns of the framed tube along the perimeter of the tower and of the columns in the building core.

    Põrandad pidid olema ühte külge pidi selle keskosa konstruktsiooni küljes. Kas on loogiline? Kui kinnitustross katkeb, siis peaks langema põrandad alla, kuid tugevdatud keskosa ja fassaadi konstruktsioon püsti jääma.

    Töös oli viidatud Ronan Pointi maja püstiku kokkuvarisemisele.

    Lessons should be drawn for improving the safety of building design in the case of lesser disasters. For instance, in view of the progressive dynamic collapse of a stack of all the floors of the Ronan Point apartments in the U.K., caused by a gas explosion in one upper floor (Levy and Salvadori 1992), the following design principle, determining the appropriate degree of redundancy, should be adopted: If only a certain judiciously specified minority of the columns or column-floor connections at one floor are removed, the mass that might fall down from the superior structure must be so small that its impact on the underlying structure would not cause dynamic overload.

    Ronan Point http://en.wikipedia.org/wiki/Ronan_Point

    Leidsin veel paar sellist kokkuvarisemist, kuid need ei ole võrreldavad, sest elumajas puudub maja toetav metallsüdamik.

    http://photoblog.nbcnews.com/_news/2012/02/27/10519286-stack-of-apartments-collapses-in-russian-building-after-gas-explosion?lite
    http://www.flickr.com/groups/493_myrtle_collapse/

  87. @Tarvo Kruus:

    Minu viimane postitus läbi ei tulnud, seega jääb pildimaterjal ära!

    Miks levitate Te valet, et maja kandvaks konstruktsiooniks on fassaad?
    nagu kirjutasin, olid peamiseks kandjaks fassaad (skin). Nood metallkonstruktsioonid, mis on näha, on noodsamad talad, mille ümbert kuumuskindel materjal lennuki sisse lennates haihtus.

    Teie poolt esimesena viidatud materjalis Why Did the World Trade Center Collapse?—Simple Analysis on ka juttu core’st, mida võib vist südamikuks tõlkida.

    The cause was the dynamic consequence of the prolonged heating of the steel columns to very high temperature. The heating lowered the yield strength and caused viscoplastic (creep) buckling of the columns of the framed tube along the perimeter of the tower and of the columns in the building core.

    Need varemete keskel olevad purunenud metallkonstruktsioonid on liftishahtide ümber olnud maja metallist südamik – core, mida ei pidanudki näha olema. Vastupidi see maja oli topelt tugevdatud – WTC maja toetas tervet maja läbiv tugevdatud metallkonstruktsioon ja lisaks oli tugevdatud fassaad. Seega on need nn. eksperdid, kes õigustavad WTC majade sellist tolmuks pudenemist asjatundmatud!

    Kas maja projekteerinud arhitekti kinnitused maja vastupidavuse kohta ei ole pädevad? Panen veelkord Leslie Robertson, Architect Of The WTC Towers ütluse, kus on sõnaselgelt kirjas: … still, Robertson, … feels a sense of pride that the massive towers, supported by a steel-tube exoskeleton and a reinforced concrete core, held up as well as they did—managing to stand for over an hour despite direct hits from two massive commercial jetliners.

    Veidi võiks ikka asja rohkem uurida, kui vaid kallutatud konspitaatorite lougudest.

    Miks on kallutatud materjalid? Vaieldakse ju sama Teie levitatava vale vastu, et majal metallist südamik puudus! Kas Te arvate et fotod WTC ehitamise ajast on pärit vandenõuteoreetikute võltsingute varasalvest?

    Mul oli õigus tavaliste majade püstikuvaringute suhtes. Nende lagunemisjärgne pilt on WTC lagunemisest oluliselt erinev. Võite ise kontrollida: stack of apartments collapses in Russian building after gas explosion. See peabki erinev olema, kuna elumajadel teadaolevalt metallsüdamik puudub!

    Põrandad pidid olema kinnitatud ühte külge pidi selle keskosa konstruktsiooni külge, teine kinnituskoht oli fassaad. Kas on loogiline? Kui kinnitustrossid katkevad, siis peaks langema põrandad alla, kuid tugevdatud keskosa ja fassaadi konstruktsioon püsti jääma.

    Lepin ka teadmisega, et ehitati maja küll metallist kandekonstruktsiooniga maja keskel, aga … UFO-naudid varastasid selle mingil ajal ära ja kui lennukid sisse sõitsid, siis rippusid põrandad kujuteldavate trossidega ma ei tea mille küljes …

  88. O cookievaba Kameelion ütles:

    Kas maja projekteerinud arhitekti kinnitused maja vastupidavuse kohta ei ole pädevad? Panen veelkord Leslie Robertson, Architect Of The WTC Towers ütluse, kus on sõnaselgelt kirjas: … still, Robertson, … feels a sense of pride that the massive towers, supported by a steel-tube exoskeleton and a reinforced concrete core, held up as well as they did—managing to stand for over an hour despite direct hits from two massive commercial jetliners.

    Kas saaks seletust selle väite asjakohasuse teemal? Osundusest võib välja lugeda, et Robertson oli uhke selle üle, et tornid püsisid püsti pärast pauku üle tunni, aga ei midagi rohkemat. Core jah võib olla silveti või silvetit kasutava Google Translate’i järgi „südamik”, aga see ei tähenda, et see tingimata kannaks hoone raskust: sõrestikulaadsetes hoonetes on liftišahtid sageli hoopis jäigastava, mitte kandva funktsiooniga. Vaidlusalune sõna võib tähendada ka ristlõike tuuma, st üksnes tähistada hoone keskel alt üles kulgenud piirkonda.

  89. Margus Kiis ütles:

    Aga Martin Välli, ehk annad selle auhinna ise endale. Sa tegeled palju just teaduse ideologiseerimise ja religioniseerimisega, eeldades et teadus teab absoluutset tõde (selline 18. sajandi kantiaanlik väide). Minu meelest on see täielik umbluu. Teaduse point on pidev tõe otsimine, pidev eneses kahtlemine mitte mingite absoluutsete dogmade loomine. Ideoloogiad ja religioonid esitavad dogmasid. Sina oma karmide hinnangutega virutad järjest igasuguseid dogmasid, mida tõestad just teaduse autoriteediga. Mis on absurd.

    Nõustun kirjutajaga. Teadus ei ole absoluutne tõde.

    http://www.youtube.com/watch?v=JKHUaNAxsTg

  90. @Andres Valdre:

    Osundusest võib välja lugeda, et Robertson oli uhke selle üle, et tornid püsisid püsti pärast pauku üle tunni, aga ei midagi rohkemat.

    Ta viitab tugevdatud metall südamiku? (ei tea paremat sõna) olemasolule, millele ametlikud uurijad tähelepanu ei pööra ja on väidetavalt oma raportist välja jätnud. (ei viitsinud lugeda!) http://911research.wtc7.net/wtc/arch/core.html Core Denial

    Establishing the true nature of the core structures is of great importance given that the most widely read document on the World Trade Center attack — the 9/11 Commission Report — denies their very existence, claiming the towers’ cores were “hollow steel shaft[s]:”

    For the dimensions, see FEMA report, “World Trade Center Building Performance Study,” undated. In addition, the outside of each tower was covered by a frame of 14-inch-wide steel columns; the centers of the steel columns were 40 inches apart. These exterior walls bore most of the weight of the building. The interior core of the buildings was a hollow steel shaft, in which elevators and stairwells were grouped. Ibid. For stairwells and elevators, see Port Authority response to Commission interrogatory, May 2004. 1

    Vaidlusalune sõna võib tähendada ka ristlõike tuuma, st üksnes tähistada hoone keskel alt üles kulgenud piirkonda.

    Ma panin lingi ehituse alguses püstitatud metallsõrestikule? südamikule? Pilvelõhkujat ei ole võimalik ehitada ilma selle keskse metall kobakata. Hi, hi, hi – uus termin! Kasvõi tuul võib toestuseta pilvelõhkuja ümber puhuda. See peaks loogiline olema.

    Kui ma teaksin kasvõi eestikeelset ehituaalast sõnavara, siis suudaksin ma edasi otsida, aga … ma ei tea. Häbi mulle! Hi, hi, hi! dig, ma vajan abi ja ehitusalast harimist terminoloogia koha pealt. (Mina ehitustarvete poes – see on muide tõeline komöödia, aga minust saadakse tavaliselt lõpuks aru, mis ma tahan)

  91. @dig:

    Miski ei ole absoluutne tõde, samuti teaduslik. Skeptik.ee väidab (kuulutab) vankumatult, et ainult teaduslikult tõestatud on TÕDE, ülejäänud UMBLUU. Sellega ei tohiks nõustuda isegi tavalise kooli õpilane, veel vähem tegev teadlane. Kõik on ümber lükatav ja võimalik kahtluse alla seada. Tuleb järgmine oma teaduslikult tõestatud teooriaga välja ja vana ongi põrmustatud. Nii on tehtud aastakümneid ja tehakse edasi.

    Soovin Teile edu.

  92. Ruslan Gulida ütles:

    Miski ei ole absoluutne tõde,

    Kole lugu küll. Mida nüüd peale hakata? Sa oled kasutusele võtnud omaduse “pole absoluutne tõde” ja Sa kuulutad, et kõigil vaadetavatel nähtustel, mõistetel, elukatel jne. on see omadus olemas. Mis kasu on definitsioonist, mis ei jaga maailma kaheks — asjadeks, millel see omadus on (näiteks: nad on täpilised) ja asjadeks, millel seda omadust pole (näiteks: nad ei ole täpilised)?

    Skeptik.ee väidab (kuulutab) vankumatult, et ainult teaduslikult tõestatud on TÕDE, ülejäänud UMBLUU.

    Palun viita allikale ka.

    Kõik on ümber lükatav

    Mul on siin üks instants klassist “Kõik”, nimelt väide, et keset minu lauda vedelev pliiats ei tõuse järgmise tunni jooksul ilma nähtavate jõudude vahelesegamiseta õhku ega asu piruette ja poognaid joonistama. Palun lükka see ümber. Kuna see lükkamise juures abiks võib olla, mainin veel ära, et nimetet väide on teaduslik, tema aluseks on Newtoni esimene seadus.

    Tuleb järgmine oma teaduslikult tõestatud teooriaga välja ja vana ongi põrmustatud.

    Tsiteerigem Smolenski kandis sündinud kuulsat teadusemeest:

    John, when people thought the earth was flat, they were wrong. When people thought the earth was spherical, they were wrong. But if you think that thinking the earth is spherical is just as wrong as thinking the earth is flat, then your view is wronger than both of them put together.

  93. @Tarvo Kruus:
    @Andres Valdre:

    Leidsin CIA seniavaldamata dokumendid 9/11 kohta The National Security Archive lehelt, kuid pole jõudnud neid veel lugeda. Tahaksin neid kohe Teiega jagada, seega head uurimist! The Central Intelligence Agency 9/11 File: Hundreds of Secret Agency Documents on Osama Bin Laden Declassified http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB381/

    Washington, D.C., June 19, 2012 – The National Security Archive today is posting over 100 recently released CIA documents relating to September 11, Osama bin Laden, and U.S. counterterrorism operations. The newly-declassified records, which the Archive obtained under the Freedom of Information Act, are referred to in footnotes to the 9/11 Commission Report and present an unprecedented public resource for information about September 11.

  94. @O cookievaba Kameelion:

    Ma sooviks ka jagada, aga üht teist allikat: Hubert Matve, „Tornid läbi aegade”, Tallinn: Valgus 1982. Kas seal WTC-st on, ei mäleta, aga välistada ei saa. See on ilmunud kõvasti enne 2001. aastat, niisiis keegi ei ole saanud sinna takkajärele nihverdada asju, mida varem ei olnud ;) (Kui just „nemad” ei ole tunginud igasse Eesti raamaturiiulisse, kus see raamat on, jne.)

  95. O cookievaba…

    Siit saad vaadata, milline oli WTC disain, tema kandvad elemendid, milles tema nõrkus ja varisemise põhjus. Ja näiteks sellest väiksest filmist on näha, milline oli Empire State Building’u (ja enamuse teiste pilvelõhkujate) metallstruktuuri konstruktsioon. Aga nüüd rohkem ei viitsi jahuda, eriti kui mind vale levitajaks tembeldatud on. Kui inseneriteadusest aimu pole ja tahad jaburusi uskuda, siis, nagu kirjutasin, on sul selleks täielik õigus.

    PS. Ja Bostoni pommid, muide, olid ka FBI ja CIA poolt paigaldatud…

  96. Empire State Building’u konstruktsiooonist saab siit vist pareminigi aimu. Ja kui võrdled seda WTC omaga, siis peaksid ka pihta saama, misasi on pilvelõhkuja kandev metallkostruktsioon ja kuidas WTC sellest oma kandva fassaadiga erines.

  97. @Tarvo Kruus:

    Aga nüüd rohkem ei viitsi jahuda, eriti kui mind vale levitajaks tembeldatud on. Kui inseneriteadusest aimu pole ja tahad jaburusi uskuda, siis, nagu kirjutasin, on sul selleks täielik õigus.

    Vabandan oma otsekohese ja mitte sobiva väljendusviisi pärast, kuid tänu Teile jõudis mulle kohale, miks toimub vaidlus konstruktsiooni teemadel. Ma vastan hiljem, tahan natuke seda asja uurida.

    PS. Ja Bostoni pommid, muide, olid ka FBI ja CIA poolt paigaldatud…

    Selle üle otsustamiseks on esialgu faktid üksteisele liiga vasturääkivad. Aeg näitab, kellele see kasulik oli ja tõde saab avalikuks.

  98. Ise küsid, ise vastad:)))
    Et juba üksi oled jäänud petukaupa müües, tore kuulda.
    Minu meelest peaks olema petukauba müük kriminaalselt karistatav. See jutt et igaüks ise otsustagu, on ajuvaba jutt.
    Jah, tööd pead endaga tegama veel palju:)))

    Viive Roomere
    Kas tõesti mina üksipäini osalengi?;)
    April 25, 2011 at 1:03am

    Sisemise Tarkuse Kool UNIVERSUS Teised on registreerinud kodulehe kaudu või e-maili teel, nii et vastus on, et Sa ei osale üksinda tere tulemast!
    April 25, 2011 at 1:40am · 1

    Kelli Saar Korra sai vist see sama loeng läbi käidud. Sain väga positiivse ja üllatava elamuse osaliseks. Kaia on nii vahetu oma esinemises, et võimatu on lahkuda ilma tulemust saavutamata :)) Igatahes, kes enda võimetes kahtleb, soovitan osa võtta! Me oleme kõikvõimsad!
    April 25, 2011 at 3:54am · 2

    Viive Roomere Olen väga tänulik Kaia-Liisale! Sain endas kinnitust ja soovi endaga tööd teha! Julgustan kõiki, kes endas kahtlevad- meis on rohkem peidus kui arvatagi oskame.

  99. Nende üksiküritajatega alates Noolest, kas tahtis ka midagi rääkida ja jätkates tõeliste petturitega nagu
    Kaia-Liisa Reinut, Viljo Viljasoo, Rein Weber jt „ärimehed“ – on nagu on. Posijaid on alati olnud.
    Aga asi läheb üle piiri, kui seda umbluud levitatakse riiklikes koolides, (Kadrioru) ja veel hullem, kui kõrgkooli tausta kasutades (Tartu EPA püramiidi kummardaja), või kui Tartu ülikool annab oma ruume kasutada umbluu levitajatele.
    Siis on tavakodanikul raske orienteeruda, mis on tõsi ja mis umbluu.
    Sama on telesaadetega, ajakirjandusega (Maaleht kes omab lausa personaalset umbluutajat), selgeltnägijad jne.
    Ja ega ka kiriku promomine pea igas kanalis palju erine umbluutamisest.
    Erakanalid, mis teha- demokraatia,
    aga riiklikud kanalid???, meil pidi vist kirik riigist lahutatud olema.

    Aga kui president oma tütre usukallakuga kooli viimist laialdaselt kajastada laseb,
    et see nagu kristlik kool, sealt tulevad kristlased,
    ja mittekristlased on siis – kes – paganad või.
    Siis ei oska jälle midagi kosta.

    „Premeerida“ oleks jumekam neid, kelle tegevus tekitab suurimat segadust.
    Ja poleks paha ka moes olevat TOP-i koostada, üksiküritajatest, meediast, poliitikutest jne, kes
    eriti armastavad umbluu tegelasi.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga