Homopropaganda! Saa juba ükskord üle…

Homokuu august on jätkunud juba 500 kommentaari jagu, nende seas viiteid uutele temaatilistele arvamusavaldustele siin ja sealpool maailma.

Vahepeal oli kuum asi soomlaste kirikust lahtiütlemine, kuna telesaates Homoilta kaasa löönud kristlik demokraat Päivi Räsänen pahandas soome rahvast sedavõrd, et algas hoogne kiriku nimekirjast lahkumine. Soome kirikule tähendab see otsest rahalist kaotust. Soome luterlik kirik ise on aga hoopis homosõbralikum ja on hoopis Räsäse peale pahane.

Meie kohalik luterlik kirik on aga hoopis teisel arvamusel. Homo lubatakse sul olla, aga ära sa sellest jumalapärast räägi. Heino Nurk rääkis ja nüüd on pahandust palju, kuna rääkimisega ta propageerivat homoseksuaalsust.

Mulle on seni selgusetuks jäänud, et misasi on homopropaganda. Nüüd vist tean ja jätkugu geiteema päris ehtsa ja tõelise homopropagandaga. Nõrganärvilised või muidu ebakindlad ärgu vaadaku, äkki veel nakkab ja saab ka sinust päris pesuehtne homo :) (nagu see oleks mingi loodusõnnetus).

Kalle Muuli muidugi ütleks nüüd, et ma tegelen üleskutsega seadusi rikkuda:

Sotsiaalministeeriumi ametnikud teavad hästi, et mehe abiellumine mehega on seadusevastane. Mida siin siis veel küsida on? Seadus on vanem kui meie, õpetas mu vanaema. Samasugust seaduskuulekust peaksime õpetama ka oma lastele ja eriti just neile, kes tahavad seadusele läbi sõrmede vaadata.

Ameerikas oli ka seadusi, et mustad ja valged ei tohi omavahel abielluda, aga ikka leidus inimesi, kes seda seadust eirasid. Oli ka seadusi, mis keelasid evolutsiooniteooria õpetamise koolides, aga ikka leidus mõni õpetaja, kes seadust rikkusid. Saa ka sina, Kalle, ükskord juba üle.

692 Replies to “Homopropaganda! Saa juba ükskord üle…”

  1. kui seksi ainsaks funktsiooniks oleks paljunemine

    Mida ei ole keegi väitnud.

    siis käiks see ka inimestel nii, nagu paljudel loomadel, et emane saadab selge signaali, et on viljakas, ja isane astub temaga vahekorda ainult sellel ajal.

    Paljudel loomadel lisandub vajadus märku anda innaajast. Inimese puhul on juhuslikult valitud hetke soodsale perioodile langemise tõenäosus märkimisväärselt suurem kui neil.

    ovulatsioonist annab lõhnasignaaliga märku suhteliselt väike protsent naisi (praegu mälu järgi pakuks, et see võis olla kusagil 10 protsendi kandis) ja ka meestel on selle lõhnasignaali tundmine ja selle peale erutumine suhteliselt kehvasti välja arenenud.

    Aitäh. Loeme siis Mira küsimuse sellega lõpuks vastatuks eitavalt.

    mistõttu inimesed seksivad palju, et mitte öelda väga palju rohkem, kui paljunemiseks vaja. millest oleks loogiline järeldada, et seksil on juba väga pikka aega olnud täita ka muid olulisi funktsioone.

    Millele keegi ka vastu ei vaidle.

  2. Peaaegu suudlevate geipreestrite jäätisereklaam keelati!

    Antonio Federici jäätisereklaamidel ajakirjas Look on preestrid väljakutsuvas poosis ning kohe-kohe pärast jäätise söömist suudlemas, vahendab Daily Mail.

    Reklaamide järelevalve amet käskis Federici reklaamid eemaldada, kuna need mõnitavad katoliku kiriku tõekspidamisi ja solvavad lugejaid. Amet sai enne teate edastamist kuus kaebust, kus kurdeti justnimelt mõnitamise üle.

    Jäätisetootja sõnul ei olnud eesmärgiks kiriku mõnitamine, vaid peegeldas muresid, mis katoliku kirikut mõjutavad.

  3. Kriku ütles:

    kui seksi ainsaks funktsiooniks oleks paljunemine

    Mida ei ole keegi väitnud.

    David Matsumoto veebilehelt on saadaval jupp Cengage’i sotsiaalteaduste rahvusvahelisest entsüklopeediast, sealhulgas natuke artiklit kontraptsetsioonist. Too kirjutab:

    Humans have been using birth control from the earliest times. Ancient Islamic texts, Jewish writings, and Hindu sacred scriptures all mentioned that herbs could be used as temporary contraceptives. Modern religious stances vary according to their definition of the place of sex within marriage; for example, the Catholic Church prohibits any artificial means of birth control because it believes that the sole purpose of sexual intercourse is procreation.

  4. Kriku ütles:

    Jajah. Jasmuheeni koolkond, nagu juba ütlesin.

    Rubriigis “Ise oled!” viitab dig teatavatele filosoofilistele sarnasustele Kriku õpetuse ja minuti kommentaari nr. 105147 (autoriks Fleimar Troll) vahel:

    Nagu juba ütlesin [minut.ee], on homoseksuaalsus haigus, mille psühholoogiline (kasvatuslik) või geneetiline põhjus muudab seksuaalsuse orientatsiooni. On näidatud meilgi õõvastavaid dokumentaalfilme, kus see suundumus on haakunud ka elutute asjade külge. Ei tea, kuidas on see võimalik, kuid tundub, et mingis vanuses sugulise arengu algstaadiumis on hetki või olukordi, kus on võimalik lapse seksuaalsust loomulikust arengust väärata. See on kui seemne lõhkumine radioaktiivselt, et tekitada mutatsioon. Nii, et põhimõtteliselt pole vahet — nii psüühiline väärkohtlemine, kui ka geneetiline jama kromosoomidega on väärarengud, ja seega on tegemist haigusega. Või siis haiguse tagajärel tekkinud invaliidsusega? Kuid see selleks, mitte sellest küljest ei tahtnud seekord läheneda.

    Kui võtta elusolendeid ainult näiliselt, siis on meil tegemist eraldi olevate kehadega, kes omavahel harva vahetult kokku puutuvad. Kuid metafüüsiliselt on see väga kaugel tõest. Kui vaadata olendeid psüühiliselt (energeetiliselt, teabeliselt), siis oleme, meie olendid¹, kõik, kui klimbid supi sees. Kusjuures pidevalt supileeme lahustuvad ja sealsest taaskoonduvad klimbid. Ainsatena ei lahustu ega koondu meie teadvused. Need on kui muutumatud kristallid, mida ei söövitavat miski. (…?)

  5. Dig ütles:

    kui seksi ainsaks funktsiooniks oleks paljunemine

    Mida ei ole keegi väitnud.

    …the Catholic Church prohibits any artificial means of birth control because it believes that the sole purpose of sexual intercourse is procreation.

    Tahtsin öelda, et mida käesolevas lõngas ei ole keegi väitnud.

    Rubriigis “Ise oled!” viitab dig teatavatele filosoofilistele sarnasustele Kriku õpetuse ja minuti kommentaari nr. 105147 (autoriks Fleimar Troll) vahel

    Ja kõik kolm (nii Kriku kui Fleimar Troll kui dig) arvavad üheskoos, et maakera on ümmargune. Huvitav, et neil on selles isegi õigus – erinevalt digi ja Jasmuheeni ühisest väärarusaamast, et organite funktsioon on kultuuritaustast tulenev, st. sõltub sellest, kuidas inimesed neist mõtlevad. Kolm pead on ikka kolm pead?

    Võtan sinu postitust kui tõendust asjaolule, et peale lausdemagoogia ja isiklike rünnakute pole sul antud küsimuses enam midagi rohkem öelda.

  6. Skeptik.ee lehel on üsna palju pedeteemalisi (jah, ma ei kavatsegi kasutada poliitkorrektset väljendit) sõnavõtte. Enamus neist tundub tulevat Martin Välliku suust. Minu huvi oleks teada saada Martin Välliku orientatsioon. Seksuaalne siis.

    Disklaimeer.
    Minu jaoks on pederastia jõle ja jälk. Loomuvastane lausa. Sellise teema nn poliitkorrektne propageerimine õõnestab traditsioonilist peremudelit ja viib lodevuse levikuni. Loomariigiski ei ole pederaste olemas.

  7. @Kriku:

    Näiteks millistel? Palun viiteid eelretsenseeritud ajakirjadele.

    Üldiselt, mina näen skeptik.ee portaalis piisavalt artikleid, mis annavad aluse põhiseaduslike õiguste riive käsitlemist kohtus. Mind paneb imestama, et seda ei ole seni piisavalt kasutatud.

  8. .-. ütles:

    Minu huvi oleks teada saada […] orientatsioon. Seksuaalne siis.

    Orientatsiooniteooriast lähtuvalt ei saa keegi kindlalt väita, et tal puudub homoseksuaalne orientatsioon.
    Seega võib meist igaüks vajada ka isand Välliku ja tema mõttekaaslaste eestkostet ja kaitset.

  9. .-. ütles:

    Sellise teema nn poliitkorrektne propageerimine õõnestab traditsioonilist peremudelit

    Teadupärast näeb traditsiooniline peremudel ette pruudiluna ja haaremit:

    Lobola: According to this ancient tradition, a man must pay a price to acquire the right to marry a woman. The practice continues to be followed extensively in contemporary African societies. Lobola involves a complex, formal process of negotiation between the families of the bride and groom amid great ceremony, to arrive at a consensus on the price (traditionally paid in number of cows) that the groom must pay the bride’s family.

    Polygamy: The same law of 2001, distasteful as it may seem to most modern women in other parts of the world, also recognises polygamy – even though it is something that fewer and fewer modern South Africans practice. However, South African President Jacob Zuma’s recent marriage for the fifth time has reignited discussion on the topic.

    Tõsi küll, tänapäeva lodeva eluviisiga lõuna-aafriklased ei viitsi sageli lehmadega jännata ja maksavad pruudiluna sularahas.

    .-. ütles:

    Üldiselt, mina näen skeptik.ee portaalis piisavalt artikleid, mis annavad aluse põhiseaduslike õiguste riive käsitlemist kohtus. Mind paneb imestama, et seda ei ole seni piisavalt kasutatud.

    Sellel on väga lihtne seletus: Su nägemine on kalane.

  10. Väidan, et mitte ühtegi homo ei ole halvasti koheldud lihtsalt selle pärast, et ta on homo. Halvasti võidakse kohelda inimest, kes käitub nö. naljakalt, erinevalt, provotseerivalt või häirivalt. Aga sama juhtub ka hetero, zoofiili või pedofiiliga. Ehk siis, kui hetero käitub häirivalt või naljakalt, siis võidakse ka teda halvasti kohelda. Paraku peetakse homode halva kohtlemise põhjuseks alati just seda, et nad on homod.

    Lihtne näide: homonoormees saab peksa. Ajakirjanduses kirjutatakse sellest lugu, kus rõhutatakse, et noormees sai peksa sellepärast, et ta on openly gay. Niisiis väidetakse, et peksmise ainus põhjus oli noormehe homoks olemine. Kas see on tõsi?

    Minu küsimus:

    Mille põhjal tegid peksjad kindlaks, et noormees oli gay? Kas suvaline gay noormees, kes tänaval jalutab tõuseb mingiö seletamatul põhjusel rahvahulgast esile? Pakun et mitte, kui ta ka esile tõuseb, siis mitte lihtsalt selle pärast, et ta on homo, vaid sellepärast, et ta käitub või riietub nii, et erineb teistest. On muidugi ka võimalus, et peksjad olid ohvriga eelnevalt tuttavad, see aga artiklist välja ei tule. Kui me selle variandi hetkel välistame, siis on järelikult võimatu, et peksjate ainus motiiv oleks olnud noormehe homoks olemine. Pidi olema mingi muu põhjus. Näiteks tegi noormees peksjatest möödumisel mingi vale märkuse, käitus (peksjate arvates) kuidagi valesti, või kandis (jällegi peksjate jaoks) vale rõivastust. See aga võib igaühega juhtuda… gay või mitte. Rusikakangelasi leidub igal pool ja alati leidub midagi, mis neile ei meeldi (miks müts peas on, miks mütsi pole jne.)

    Mis aga teeb ajakirjandus? Maalitakse pilt juhtumist, kus peksjad nägid kodanik homo, hakkasid juba eemalt “anti-gay ramark’e” karjuma ning vägivallatlesid vaese ohvri kallal ainult seetõttu, et too juhtus olema gay.

    Jutu juurde lisatakse loomulikult ka kohaliku no. 1 homoaktivisti mõttelõng:

    When someone is attacked for being who they are, and for being proud of who they are, there is no other explanation for that attack than hatred and bigotry,” said New York City Council Speaker Christine Quinn, the first openly gay speaker of the city council.

    Mina nimetan just seda homopropagandaks. Väidan, et kui peksasaanu oleks olnud hetero, siis ilmselt ei oleks sellest isegi 10 sõnaga kirjutatud, sest see, et NY-s keegi peksa saab ei ole mingi uudis. Aga peksa sai ju homo… ja sai peksa just homoks olemise eest. Vot see on juba uudis. Sest homod on ju erilised. Ja neile on vaja erilist tähelepanu pöörata.

    Ja siis on pahad need inimesed, kes julgevad sellise olukorra veidruse üle hämmingut üles näidata.

  11. Inimesed, no armastage siis ometi üksteist

    Krister Kivi debüüti ilukirjandusliku proosa vallas saab peategelaste sättumuse põhjal (mis tuleb välja pisidetailidest ja dialoogidest) liigitada geiromaaniks, mis aga ei tähenda, et nende tegelaste hingeseisundid ja käitumismustrid oleksid ainuomased vaid homoorientatsiooniga inimestele. Tõsi, kõigis geiromaanides või -filmides, mida meenutada suudan, on tegelased enamjaolt üsna õnnetud, tegelevad riskikäitumisega, nukrutsevad vananemise pärast ega suuda kuidagi harmoonilise püsisuhteni jõuda. Samal ajal on üleüldse raske leida autorit, kes suudaks romaani vormis ideaalset armuidülli kujutada ja seejuures tõsiseltvõetavalt mõjuda.

    Aga päris päästerõngata Kivi lugejat meeleheiteookeani ei heida ning kokkuvõtteks võib öelda, et „Üksteist” on kergesti loetav, hästi konstrueeritud armastusromaan, tugev Betti Alveri debüüdipreemia kandidaat.

  12. @Kriku:

    See oleks muidugi veidi erinev situatsioon, kuid antud juhul partnerit k6rval ei olnud.

    Sisuliselt j2reldan mina, et pasunasse oleks seal ilmselt igayks saanud aga lugu ei oleks muudel juhtudel ilmselt kirjutatud. Ergo – homopropaganda.

    Jube vahva on ju selle loo valguses mingeid uusi yleskutseid v2lja hyyda (vaja on homode ryndamine erineva paragrafi alla panna ntx) ja mitteuskujatele saab j2rjekordse n2ite tuua, kui halvasti ikka gaydega k2itutakse.

    (vabandan t2pit2htede p2rast, Hisp. klaver)

  13. Samal ajal on üleüldse raske leida autorit, kes suudaks romaani vormis ideaalset armuidülli kujutada ja seejuures tõsiseltvõetavalt mõjuda.

    Idüllidest reeglina ei kirjutata sellepärast, et need on igavad.

  14. Viktor ütles:

    Väidan, et mitte ühtegi homo ei ole halvasti koheldud lihtsalt selle pärast, et ta on homo.

    No väidad siis väidad, aga paraku ei vasta see väide faktidele. Ei ole veel kuudki möödas sellest, kui geivaenulikud elemendid Belgradis protestisid ja siis vägivallale asusid. Ugandas lubavad legislaatorid isegi seadust, mis kohustab riiki neid halvasti kohtlema, kes omasoolisega seksivad.

    Tõsi küll, kristlusest mõjutatud kultuuris kipuvad paljud homoseksofoobid omaenda mehelikkuses nii ebakindlad olema, et nad toimetavad geide vastu suunatud vägivalda juhuslike ettesattunute või sümbolite kallal. Võta näiteks juhtum Manhattanil, kus geisid vihkav mees kõndis geibaari, sõimas geidel näo täis ja äigas siis … baarmenile. Mispärast? Sellepärast, et too oli hõlpsasti kättesaadav. Aga geibaari pidaja on ainus asutises viibiv inimene, kelle puhul pole põhjust eeldada, et ta gei on.

    Mõned õigustavad oma vihapurskeid juhuslike inimeste vastu vabandustega nagu “ta kandis roosasid kingapaelu, küllap ta oli gei”. See, et säherduse inimeste arvates geide vastu vägivalla suunamine moraalselt parem on, kui heteroseksuaalsete meesterahvastega kaklemine, on omaette kurb nähtus.

    Viktor ütles:

    Lihtne näide: homonoormees saab peksa. Ajakirjanduses kirjutatakse sellest lugu, kus rõhutatakse, et noormees sai peksa sellepärast, et ta on openly gay. Niisiis väidetakse, et peksmise ainus põhjus oli noormehe homoks olemine. Kas see on tõsi?

    Niimoodi artikkel muidugi ei väida ja loomulikult ei ole see tõsi. Peksmise teine oluline põhjus oli, et peksjatele tundus geidele liiga tegemine olevat hea mõte. Ühiskonna kollektiivse tervise huvides on säärased kummalised tundmused välja juurida, aga paraku ilmub regulaarselt välja inimesi, kes leiavad, et geide vihkamine on oluline osa nende identiteedist — ja asuvad avalikult propageerima seisukohta, mille kohaselt too juurimistegevus kujutab endast müütilist ja imettegevat “homopropagandat”.

  15. Viktor ütles:

    Pidi olema mingi muu põhjus. Näiteks tegi noormees peksjatest möödumisel mingi vale märkuse, käitus (peksjate arvates) kuidagi valesti,

    … mis tähendab, et peksjad seadsid end üles “õiget” käitumist kaitsvate moraalivalvuritena. Tsiviliseeritud ühiskonnas säärastel kaakidel kohta ei ole.

  16. Viktor ütles:

    Väidan, et kui peksasaanu oleks olnud hetero, siis ilmselt ei oleks sellest isegi 10 sõnaga kirjutatud, sest see, et NY-s keegi peksa saab ei ole mingi uudis.

    Viitame siis 134-sõnalisele uudisele 27. oktoobrist. Pealkirjas on üheksa sõna pealekauba.

    Veel pikemalt kirjutab Courthouse News juhtumist, kus kool poisi isa kooli kutsus, koolis isa poissi rihmaga peksis, poiss kehavigastusi sai ja ema kooli kohtusse kaebas, kuna too vägivalda ei takistanud.

  17. @dig:

    Sa ikka ei lugenud väga tähelepanelikult mu posti. Ma kirjutasin, et ühtegi homo ei ole halvasti koheldud lihtsalt homoks olemise eest vaid millegi muu nt. häirivalt käitumise eest.

    Sinu artikkel:

    More than 150 people were injured on Sunday in running battles with police as thousands of far-right demonstrators tried to disrupt a gay pride march by hurling Molotov cocktails and stun grenades.

    Märatsemise selge ajend oli gayparaad. Aga homoks olemine ei tähenda, et sa PEAD paraadil käima, see on enda valik. Olnuks nood gayd rahulikult tööl-kodus oma toimetusi teinud, poleks neile keegi kallale kippunud. Selle asemel läksid nad aga tänavale eputama ja said tuutusse… paha lugu. Aga selleks ei pea homo olema, et tänaval tuutusse saada link. Juhtus nii, et seekord said peksa homoparaadil osalejad. Järgmisel korral saavad peksa äkki Savisaare tööparaadil osalejad, kes teab. Shit happens.

    dig ütles:

    Niimoodi artikkel muidugi ei väida ja loomulikult ei ole see tõsi. Peksmise teine oluline põhjus oli, et peksjatele tundus geidele liiga tegemine olevat hea mõte. .

    Et sina loed artiklist välja hoopis selle, et peksjatele tundus geidele liiga tegemine olevat hea mõte. Huvitav lähenemine. Millises lõigus see välja tuleb?

    Jällegi küsin, et mille poolest gei siis tavalisest inimesest nii väga erineb, et “vägivaldur” kohe aru saab, kellele peksa anda?
    Kas ainuüksi geiks olemine annab mingi maagilise aura, mis rahvahulgast kohe selgesti ära paistab?

    Kui inimene saab tappa valesti käitumise või riietumine eest, siis see on üli paha lugu aga jällegi ei pea ta selleks üldse mitte homo olema. Paraku väidavad homoaktivistid, et kui kuskil mõnda homo kiusatakse siis mitte käitumise vaid eksisteerimise pärast ja see on jama. Niipea, kui homole liiga tehakse tõlgendatalkse seda “homoõiguste vastase” kuriteona. Mis aga ei pruugi nii üldse mitte olla.

    dig ütles:

    … mis tähendab, et peksjad seadsid end üles “õiget” käitumist kaitsvate moraalivalvuritena. Tsiviliseeritud ühiskonnas säärastel kaakidel kohta ei ole.

    Olen sinuga päri, selliseid inimesi ei ole vaja. Aga tõsiasi on see, et need kaagid ründavad valimatult kõike, mis neile ei meeldi. Homoks olemine võ mitte olemine ei mängi siin rolli.

    dig ütles:

    Viitame siis 134-sõnalisele uudisele 27. oktoobrist. Pealkirjas on üheksa sõna pealekauba.

    Veel pikemalt kirjutab Courthouse News juhtumist, kus kool poisi isa kooli kutsus, koolis isa poissi rihmaga peksis, poiss kehavigastusi sai ja ema…

  18. dig ütles:

    Viitame siis 134-sõnalisele uudisele 27. oktoobrist. Pealkirjas on üheksa sõna pealekauba.

    Veel pikemalt kirjutab Courthouse News juhtumist, kus kool poisi isa kooli kutsus, koolis isa poissi rihmaga peksis, poiss kehavigastusi sai ja ema kooli kohtusse kaebas, kuna too vägivalda ei takistanud.

    Lood ei ole ju võrreldavad. Ühel juhul läks mees baarist koju ja sai lihtsalt peksa. Teisel juhul oli tegu rööviga, kus sees ka kägistamine, auto vargus jne. Teine lugu on üldse perevägivallast.

    Meil vabariigis toimub iga nädal umbes kümmekond säärast juhtumit aga kui palju neist lugusid kirjutatud on? NY-s elab umbes 8,5 miljonit inimest, ma kujutan ette, et seal saab iga tund umbes samapalju rahvast peksa. A lugu kirjutatakse gay guyst.

  19. Viktor ütles:

    Olnuks nood gayd rahulikult tööl-kodus oma toimetusi teinud, poleks neile keegi kallale kippunud.

    Nüüd proovime niimoodi:

    Kanduks ta siniseid kingapaelu, poleks keegi teda läbi peksnud.

    Kas ei tundu jälk õigustada vägivalda mingisuguse täiesti asjassepuutumatu omaduse alusel?

  20. dig ütles:

    Kas ei tundu jälk õigustada vägivalda mingisuguse täiesti asjassepuutumatu omaduse alusel?

    Tsiteeri mulle lõik mu tekstist, kus ma vägivalda õigustan. Vägivald on minule vastumeelne ja ma ei õigusta seda mingil tingiumusel.

    Oluline aga pole siin mitte vägivald ise vaid see, et tehakse vahet, kas vägivald on suunatud heterote või homode vastu (või zoofiilide, või mustanahaliste või juutide või mis iganes muude vähemusgruppide vastu.) Tegelikult vahet ju ei ole.

    Mitmel pool maailmas on leiutatud selline vahva asi nagu Hate Crime
    mis sisuliselt tähendab seda, et kui vägivalla ohver juhtub kuuluma mõnda vähemusgruppi (juut, neeger, homo etc) siis on vägivalla akt automaatselt hate cime ja kaalutakse (mõnel pool on otsus ka juba vastu võetud), et sellisel juhul oleks võimalik kasutada ka karmimaid karistusmeetmeid.

    In September 1994, Congress also enacted a Federal hate crime penalty enhancement statute (Public Law 103-322 § 28003), which would increase the penalties for Federal crimes where the victim was selected

    Mis on aga minu arvates selge diskrimineerimine nende jaoks, kes neisse valitud gruppidesse ei kuulu.

  21. Homode lisamine Hate Crime gruppide hulka on toimunud eelkõige tänu homoaktivistide valjule hädaldamisele, mida ei saa nimetada mitte millekski muuks, kui homopropagandaks.

    Sest kuigi sisuliselt on igal homol NY tänavatel peksa saamine sama tõenäoline, kui heterol, siis eriti rängalt karistatakse peksjat juhul, kui ta andis tappa gayle.

    Sama lugu on praktiliselt igas elu valdkonnas. Kui homo lastakse töölt lahti, siis esimese asjana leiab ta kohe, et põhjus oli tema orientatsioon. Kui homo peale tänaval viltu vaadatakse, siis on kohe põhjuseks tema orientatsioon jne-jne. Seadused on pannud homod võrreldes heterotega eelistatud positsiooni. Keegi ei julge neile ühtegi paha sõna öelda, kuna koheselt on ta siis vihkaja, rassist, homofoob ja mida kõike veel. Seadus näeb koheselt ette karmid sanktsioonid, kuna tegu on diskrimineerimisega. Ja siis väidavad homod, et neile tehakse liiga?!

  22. Huvitav, kus lõpeb homoseksuaalsus ja algab ekshibitsionism?
    Homoseksuaalsete peamine mure tunnukse olevat, et kas nende orientatsioon ikka kaugele välja paistab.
    Muidu ei olevat nad piisavalt kapist väljas.

  23. Viktor ütles:

    Ja siis väidavad homod, et neile tehakse liiga?!

    Kui kallaletungi põhjuseks pidada mingit kallaletungijat häirivat erinevust, ju siis on erinevusi armetult vähe kirjeldatud ja erinejaid erikaitse alla võetud.
    Võiks anda kohtutele eriõigus iga vägivallajuhtumiga seoses uus vähemus(?)grupp kirjeldada.
    Korralik kodanik võiks olla üks nendest vähemustest. Sellised käivad kah pättidele närvidele.

  24. @Viktor: minumeelest oled sa veidi valesti aru saanud. Hate crime on asi siis, kui kellelegi antakse kolki seepärast, et ta mingisse vähemusse või gruppi kuulub. Mitte aga sedasi, et tänaval tekib kaklus, kus üheks osapooleks on jutumisi homo ja siis saab kakleja karmima karistuse. Selleks, et hate crime teoks saaks, on vaja nt hüüatust “said nüüd, kuradi pede!” või mingit muud vastavat, või siis eelkavatsust justnimelt homosid või muu grupi esindajaid kolkima minna.

    Mis aga puutub su arvamisse, et homod käituvad ise väljakutsuvalt ja just seepärast mõnikord vägivalla ohvriks satuvad, siis see on sama loogikavaba nagu arvata, et küllap see tüdruk käitus ise väljakutsuvalt, et teda vägistati. No oli tal vaja liiga lühikest seelikut kanda või huuli värvida. Ise on süüdi. Sai, mis tahtis.

    Sul on ikka tõsised probleemid selle “homopropagandaga”. Kas oled oma orientatsioonis nii kõikuv ja ebakindel, et pelgad selle “propaganda” mõju enda peal? Pole hullu, tänapäeval ollakse üldiselt sallivamad kui vanasti ja hukkamõistu on vähem :)

  25. Martin Vällik ütles:

    Selleks, et hate crime teoks saaks, on vaja nt hüüatust “said nüüd, kuradi pede!” või mingit muud vastavat,

    Siit moraal. Kolki tuleb nohinal anda, mitte ohvri gruppi määratlema hakata.
    Olgu siis selleks grupiks punapead, prillipapad… või need, kes rinnal kirja “I {love} NY” kannavad, kui armastusest rääkida.

  26. Martin Vällik ütles:

    Selleks, et hate crime teoks saaks, on vaja nt hüüatust “said nüüd, kuradi pede!” või mingit muud vastavat, või siis eelkavatsust justnimelt homosid või muu grupi esindajaid kolkima minna.

    Just-just. Ja nagu me eelpool toodud artiklist lugeda võisime, karjuvadki kõik kolkijad üldjuhul juba kaugelt “anty-Gay ramarke”. Mis aga takistab homol öelda, et neid “Anty-Gay remarke” karjuti? Teooria on üks asi, teine asi on praktika kulla Vällik. Sisuliselt on ikka nii, et kui NY-s tehakse liiga Neegrile, Gayle, Juudile või Moslemine, siis (loomulikult ustava advokaadi kaasabil) on tegu ikka hate crime-ga.

    Martin Vällik ütles:

    Mis aga puutub su arvamisse, et homod käituvad ise väljakutsuvalt ja just seepärast mõnikord vägivalla ohvriks satuvad, siis see on sama loogikavaba

    Ai-ai, jälle ei lugenud mu juttu korralikult. Midagi sellist pole ma öelnud. Mida ma ütlesin oli see, et käitumise ja riietumise pärast võib igaüks peksa saada, mitte ainult homo. Ma ei õigusta vägivalda aga ei saa aru selles vahet tegemises.

    Martin Vällik ütles:

    Sul on ikka tõsised probleemid selle “homopropagandaga”. Kas oled oma orientatsioonis nii kõikuv ja ebakindel, et pelgad selle “propaganda” mõju enda peal? Pole hullu, tänapäeval ollakse üldiselt sallivamad kui vanasti ja hukkamõistu on vähem :)

    Hehe. Ei pelga. Esiteks oled sa veidi valesti aru saanud sellest, mida ma homopropagandaks pean, ja see ei ole stereotüüpiline homopropaganda mudel (mille abil mind homoks saab värvata :D).

    Mis mind häirib on tegelikult see, et homoaktivistid valetavad veel hullemini, kui Savisaar. Väidetakse süüdimatult et homode õigusi pidevalt ja jämedalt rikutakse (mida tegelikult üldsuses ei toimu). Tuuakse üle maailma otsitud üksikuid näiteid homode vastastest kuritegudest, et oma väiteid põhjendada. Nõutakse mingeid arusaamatuid seaduseparandusi (hatecrime vähemusgruppide hulka tõstmine, gayabielude lubamine etc) ja neid seaduseparandusi nõutakse “isikuvabaduse piiramise” või “diskrimineerimise” lipu all. Sisuliselt tahavad gayd ühte – aktsepteerimist üldsuse poolt. Aga nad ei saa seda ju nii lihtsalt välja öelda, vaja on valetada.

    Minul ei ole isiklikult midagi gayde olemuse vastu. Selles suhtes, et kui on homo siis on, mis teha. Ma küll ei saa täpselt aru, miks homoks olemist defineeritakse, kui paratamatust aga see on vb minu enda viga. Mis mulle pinda käib on just see, mida K_V mainis. Tundub, et Gay-dele ei ole oluline isegi enam mitte aktsepteerimine vaid lausa tunnustamine. Gayaktivistid ise on öelnud, et see, mida igaüks oma magamistoas teeb, pole kellegi…

  27. …teise asi. AGA gayparaadidel näidatakse üsna üksühele ära, mis seal magamistoas tehakse. Nagu… otsustagu siis ära.

    Mulle meeldib äkki kigu n….da. Aga ma ei lähe ju seda kõva häälega tänavale hüüdma. Ilmselt saaks peksa ka lisaks kõigele.

  28. Viktor ütles:

    Nõutakse mingeid arusaamatuid seaduseparandusi (hatecrime vähemusgruppide hulka tõstmine

    Printsiibi järgi peaksid hate crime‘iks kvalifitseeruma kõik kuriteod, kus ohver valiti välja mingisuguste stereotüüpide põhjal. Mõnes implementatsioonis võib see küll loetelupõhiselt käia, aga see, et vihased pahalased sageli gei-stereotüüpe kasutavad, ei tohiks mingist otsast kontravärsiline olla.

    Muidugi on psühholoogid on näidanud, et inimestel on kalduvus kergesti ja suvaliste kriteeriumite põhjal stereotüüpe moodustada, aga tänapäevaks on kriminoloogid jõudnud üldiselt arusaamisele, et kui stereotüüpide põhjal vägivallaks läheb, on tegemist antisotsiaalse sotsiaalse tegevusega, mis ühiskonnale tervikuna väga pahasti mõjub — oluliselt pahemini kui näiteks antisotsiaalne tegevus ilma isikliku sootsiumi grupiviisilise heakskiiduta. Ja sellepärast on sääraseid pahemaid pahategusid mõtet karmimalt pärsida kui lihtsaid pahategusid — täpselt samal põhjusel, miks graffiti joonistamist viisakas ühiskonnas sugugi nii rangelt ei karistata kui autovargust.

  29. Viktor ütles:

    Sisuliselt on ikka nii, et kui NY-s tehakse liiga Neegrile, Gayle, Juudile või Moslemine, siis (loomulikult ustava advokaadi kaasabil) on tegu ikka hate crime-ga.

    Tule, Kriku, ja räägi Viktorile, miks meelevaldne ignoreerimine, et tsiviliseeritud maailmas on kriminaalsüüdistajad riigi palgal ja ustavad riigile, mitte ohvrile või ohvri lähedastele, demagoogiaks kvalifitseerub.

  30. Viktor ütles:

    Mis aga takistab homol öelda, et neid “Anty-Gay remarke” karjuti?

    Kui karjuti, siis mitte miski. Kui ei karjutud, siis see, mis ikka kohtus — tunnistajad ja asitõendid.

  31. @dig:
    Autovarguse ja Gayde peksmise seotusest ei saa ma küll aru. Ja samuti mitte sellest, kuidas autovargus on rohkem antisotsiaalne sotsiaalne tegevus, kui grafiti (Gängigrafiti on laiemalt levinud, kui gängi heakskiidu teenimiseks autode varastamine mumeelest).

    Seadusi tehakse alati kõige paremate kavatsustega. Tõepoolest oli USA-s aeg, kui nt. neegreid väga halvasti koheldi ja selleks, et nende vastaseid kuritegusid vältida, otsustatigi nende vastu suunatud kuriteod muuta eriti karmilt karistatavateks. Homod väidavad, et nende seisukord on sama hull, kui neegritel. On see’s tõsi? Minu arust mitte. Näiteks must mees tõuseb valgest massist esile ja seetõttu on teda sellistel radikaalidel ka lihtsam tabada. Homodel sellist probleemi ju ei ole. Ei ole mingeid tõendeid, mis näitaksid, et homosid tõepoolest nii massiliselt terroriseeritakse, et neil oleks vaja mingit eri kaitset. Aga siiski nad seda eri kaitset nõuavad. Miks üldse peetakse rassi ja seksuaalset orientatsiooni samaväärseks? Pole ju võrreldavad asjad. Selline vahet tegemine viib välja ainult selleni, et keegi, kuskil ja kunagi saab süsteemi enda kasuks pöörata. Võime silmad kinni pigistada küll ja öelda, et sellist asja ei ole. Aga me ei ela paraku muinasjutumaailmas ja elu on näidanud, et kohtusüsteemiga manipuleerimine on reaalsus mitte fiktsioon.

  32. Veel üks “teooria”, kust homod tulevad:

    “Emad teevad vea, kui võtavad oma pojad kaissu magama. Sealt kasvavadki homod ja otsustusvõimetud mehed,”

    Allikaks ehk mõni teadusuuring? Ei, muidugi mitte.
    Etiketiõpetaja Maaja Kallast

    “See on traagiline, kui palju on Eestis ükskikemasid. Ja nad teevad selle vea, et võtavad oma poja öösel kaissu. Nii kasvavadki poistest homod, sest neil on juba lapsena naise lõhnast kõrini!” jutustab Kallast Publikule.

  33. Huvitav juhtum Inglismaalt:
    Heteropaar tahab abielluda homodena
    Arvestades IKH koefitsenti tasub originaalilähedasemad allikad ka üle vaadata.

    Freemani ja Doyle´i toetavad geiaktivistid, kelle arvates peaks heteropaarid saama õiguse sõlmida homodele mõeldud liitu ning homod peaksid saama õiguse abielluda nagu heterod.

    «Väljend abikaasa on ajast ja arust. Oleme koos olnud pikka aega ja tunneme end võrdsete partneritena. Soovime, et valitsus saaks meie seisukohast aru,» lausus Freeman.

    Inimõigusaktivisti Tom Tatchelli sõnul ei peaks seaduses vahet tegema, kas paari lähevad heterod või homod, vaid kõigil peaks olema võrdsed võimalused.

    «Keelata heteroseksuaalsel paaril tsiviilpartnerlus on heterofoobiline,» jätkas Tatchell.

  34. Järjekordne näide sellest, kui absurdseks võivad inimesed muutuda ainult mingi “pointi” tõestamiseks. Näitab selgesti, et vabal mõtlemisel ja tegutsemisel on omad puudujäägid.

  35. Neliteist aastat vana Luup pajatab homohüsteeriast:

    Aare Raudsepa meelest on praegune perekonnaseadus diskrimineeriv. Algab see ju klausliga, et abielu sõlmitakse mehe ja naise vahel. Sellega arvavad ühiskond ja riik, et vastassoost inimeste vahelised suhted on kuidagi paremad kui samasooliste inimeste omad. Selle asemel võiks Eesti ühiskond perekonnaseadust muutes homosid tunnustada, mitte aga oodata nende tänavademonstratsioone.
    «Eesti homoseksuaalid on veel põranda all. Nad ei julge välja tulla ega end kuidagi eksponeerida,» põhjendab Raudsepp sellist käitumist viitega hilisminevikule, mil meestevahelised homosuhted olid Eestis seadusega keelatud ning homoseksualismi peeti patoloogiaks. Ka ajakirjanik koges, kuidas homod küll lahkesti homonduse normaalsust ja mõnu kiidavad, kuid fotograafi nähes ehmunult kätega vehkima hakkavad.

    Siinsed homod eelistavad oma soo-eelistust kiivalt varjata ning seetõttu pole ka teada juhtumeid, mil kedagi oleks diskrimineeritud. «Viis aastat tagasi maal oli ainuke juhtum,» meenutab Kotter. «Seal elas neli lesbit ja maapoisid mõnitasid neid vahel.»

    Raudsepa sõnul kardavad homod põhiliselt seda, et neid lastakse pärast soo-eelistuste teatavaks tegemist töölt lahti. Paar aastat tagasi juhtus pärast avameelset teleintervjuud nii kahe Andresega. Põhimõtteliselt oleks vaja, et mõni tuntud inimene avalikult oma homoseksuaalsust deklareeriks.

    Artikkel teeb küll selle vea, et ajab heteroseksuaalsust homoseksofoobsusega süstemaatiliselt segamini, aga märgib ära mõnesid huvitavaid homoseksofoobia omadusi:

    Kuigi homode endi jutu põhjal jääb millegipärast mulje, nagu oleks avalikkuse suhtumine neisse lausa lilleline, [sic] kohtab tolerantset suhtumist siiski harva. «See on ju jäle, mis nad teevad!» võdistab üks Tartu Ülikooli tudeng õlgu ja lisab, et ta ei tea täpselt, kas ta vihkab homosid sellepärast, et kardab või kardab sellepärast, et vihkab.

    Mõnest psühholoogilisest uurimusest on selgunud, et kõige suuremad homovihkajad saavad nendest, keda on homodel õnnestunud kas purjus peaga või mingit muud moodi üks-kaks korda homoseksuaalsesse vahekorda meelitada. Nad põevad eluaeg, et asi võib avalikuks tulla.

  36. dig ütles:

    Mõnest psühholoogilisest uurimusest on selgunud, et kõige suuremad homovihkajad saavad nendest, keda on homodel õnnestunud kas purjus peaga või mingit muud moodi üks-kaks korda homoseksuaalsesse vahekorda meelitada. Nad põevad eluaeg, et asi võib avalikuks tulla.

    Kas selle uurimuse kohta on ka mingi allikas olemas? Oleks mõnus bed-time lugemismaterjal.

  37. Viktor ütles:

    Kas selle uurimuse kohta on ka mingi allikas olemas? Oleks mõnus bed-time lugemismaterjal.

    Toda uurimust peab Ülle Harju käest küsima, dig aga oskab viidata näiteks Journal of Abnormal Psychology artiklile Is Homophobia Associated With Homosexual Arousal?.

    The authors investigated the role of homosexual arousal in exclusively heterosexual men who admitted negative affect toward homosexual individuals. Participants consisted of a group of homophobic men (n = 35) and a group of nonhomophobic men (n = 29); they were assigned to groups on the basis of their scores on the Index of Homophobia (W. W. Hudson & W. A. Ricketts, 1980). The men were exposed to sexually explicit erotic stimuli consisting of heterosexual, male homosexual, and lesbian videotapes, and changes in penile circumference were monitored. They also completed an Aggression Questionnaire (A. H. Buss & M. Perry, 1992 ). Both groups exhibited increases in penile circumference to the heterosexual and female homosexual videos. Only the homophobic men showed an increase in penile erection to male homosexual stimuli. The groups did not differ in aggression. Homophobia is apparently associated with homosexual arousal that the homophobic individual is either unaware of or denies.

  38. @dig:

    Väga kena. Uuring näitab midagi aga ilmselt on siiski katsealuseid liiga vähe, selleks, et mingeid põhjapanevaid järeldusi teha. Lisaks ei ole kirjeldatud näiteks seda, kui mitmel “homofoobsel” mehel siis reaktsioon tekkis. Kas kõigil?

    Ja siis muidugi väljend homofoob. Mida see täpselt tähendab? Kas see kirjeldab inimest, kes kardab homosid või kõiki, kes mingis aspektis homode/homoaktivistide seisukohtadega ei nõustu?

    Küsin seepärast, et olen täheldanud praktiliselt kõigi homoaktivistide opponentide (sh. iseenda) tembeldamist homofoobideks.

  39. dig ütles:

    Neliteist aastat vana Luup pajatab homohüsteeriast:

    Aare Raudsepa meelest on praegune perekonnaseadus diskrimineeriv. Algab see ju klausliga, et abielu sõlmitakse mehe ja naise vahel. Sellega arvavad ühiskond ja riik, et vastassoost inimeste vahelised suhted on kuidagi paremad kui samasooliste inimeste omad.

    Ehk tunnistab perekonnaseadus mehe-naise suhte homosuhtest lihtsalt erinevaks?

    Kuigi homode endi jutu põhjal jääb millegipärast mulje, nagu oleks avalikkuse suhtumine neisse lausa lilleline, [sic] kohtab tolerantset suhtumist siiski harva. «See on ju jäle, mis nad teevad!» võdistab üks Tartu Ülikooli tudeng õlgu ja lisab, et ta ei tea täpselt, kas ta vihkab homosid sellepärast, et kardab või kardab sellepärast, et vihkab.

    Kui pügmee vakladega võidu korjust sööb, võib see nii mõnelegi jäle tunduda. Kas see tähendab, et pügmeesid ei tolereerita?
    Jälestamine ja vihkamine peaksid kah natuke erinevad asjad olema.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga