Auto Bild: imerohud kütusekulu vähendamiseks ei säästa

Kütusehinna tõus toob ikka urgudest välja massiliselt säästu-imevahendite pakkujaid. Auto Bild testis kuut imerohtu.

Tekst: Bernd Volkens, Auto Bildi toimetaja

Rohkem võimsust väiksema kütusekulu juures – kes seda ei sooviks? Ja nii ongi ökotuuningust saamas uus moevool, mis lubab imed kohe-kohe ellu viia.

Auto Bildi kiuslikud ja umbusklikud ajakirjanikud soovisid teada, kas seadmed tõesti lubatud viisil töötavad. Niisiis valiti välja kuus kütusesäästuriista, mis pidid Klettwitzis DEKRA katsestendil tõestama, kas nad ikka suudavad väljakuulutatud kuni 20-protsendilist kütusesäästu ka tegelikkuseks muuta. Kokkuhoiu saavutamiseks pakkusid imemasinate tootjad mitmesuguseid võimalusi. Esiteks: kütus ja õhk tuleks põlemiseks positiivselt ette valmistada.

Mis jama see nüüd on?

Expanderi-nimeline magnetaparaat aga just sellise võlukunsti abil töötama peabki. Teil tuleb vaid püsimagnetid siduda kaablikinnituste abil kütusetorustiku ja sisselaskekollektori külge. Ja tootja ütleb, et positiivselt mõjutatud molekulide tõttu kütusekulu vähenebki. Lisaks muutub ka kolvirõngaste surve silindriseintele. Ei, noh, lihtsalt vaimustav!

Tulemus? Ei mingit tulemust. Kütusekulu kahanemist mõõta ei õnnestunud. Kolvirõngaste värki me kahjuks mõõta ei saanud.

Teine imeelukas, õhuvoolu-optimeerija TornadoFuelSaver, sai samuti kirja nulli. Ja kolmandat, ESPA pakutut, ei õnnestunud autole paigaldadagi.

Usutavamalt kõlab teine säästutee: tuleks muuta mootori juhtelektroonika käitumist. SKN– ja DKR-Tuningu nime kandvad firmad muudavad algupärase juhtploki sisu, KW-Systems lisab täiendava arvuti. Kõik on ligikaudu ühel meelel – kütusesäästu peab andma muudetud pöördemomendikõver. Ah jaa, kõrvalefektina peaks ka mootori võimsus kasvama.

SKN-Tuning ja KW-Systems täidavad vähemalt viimase lubaduse, pakkudes rohkem võimsust, DKR ei suuda sedagi. Ja kütust kokku hoida ei aita ükski kolmest.

DKR-Tuning: ei kasva võimsus märkimisväärselt, ei kahane kütusekulu.

Ei soovita.

Magnetaparaat Expander: üha uued lubadused. Mõõdetav tulemus: null.

Ei soovita.

Fuelsaver: õhuvoolu optimeerimine on mullikeste ajamine.

Säästu pole – ei soovita.

SKN-Tuning: kõigepealt hea uudis – võimsus kasvab tõesti, nagu lubatud. Kütusekulu paraku ei kahane – soovitame tingimisi.
 

ESPA-System: tootja sõnul pidi imeseib Octavia generaatorile kinnituma.
Kuid ei sobinud sinna.
 

KW-unit: lisajuhtseade suurendab küll võimsust, kuid kütust ei säästa.

Soovitame tingimisi.

————————————

Nii kommenteerib tulemust KW-SYSTEMS
(vastus avaldatakse lühendatult):

Meie süsteemiga varustatud sõiduk kasutab 1990. aastatest pärinevat kütuse sissepritse tehnikat, moodsamatel autodel on parameetrite tunnusvälju võimalik palju täpsemalt häälestada. Siis kasvab pöördemoment kuni 25 protsenti, võimsus muutub aga vähe. Sellise momendikõvera eeliseks on käikude varasema üles vahetamise võimalus, mootori keskmised pöörded kahanevad märgatavalt. Üldiselt peame märkima, et stendikatsetel pole tegeliku eluga just palju ühist. Tänavaliikluses hakkaksid juhid tänu kasvanud pöördemomendile intuitiivselt varem üles vahetama. Usutavaid tulemusi saab ainult reaalses liikluses.

Minu soovitus
Bernd Volkens, Auto Bildi toimetaja:

Lubatud kütusesäästu ei paista? Kohe on tootjad varmad süüd kliendi sõidustiili kaela ajama. Jama, ütlen ma. Kui ökotuuning töötab ainult sel juhul, kui ma tigusammul liikuma hakkan, saan ma vabalt ilma igasugu lisaseadmetetagi kokku hoida. Isegi mitte venides, vaid lihtsalt mõistusega sõites on võimalik kuni 15 protsenti kütust säästa.

Artikkel on avaldatud ajakirja Auto Bild Eesti toimetuse lahkel loal. Artikkel ilmus täies mahus koos piltide ja tabelitega 2008. aasta juulinumbris.

4 Replies to “Auto Bild: imerohud kütusekulu vähendamiseks ei säästa”

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga