Vestlusi piibliloost koos Oakrockaga

Tapeet
Pildil kujutatud tapeet ei ole artikliga seotud.

Juba mõnda aega läkitab Oakrock meile regulaarselt tapeeti risti- ja muu-usust, olleks viljakuselt võrreldav ehk vanameister Buratino enesega. Et tapeedirullid valesse kohta veerenuna aupakmatute diskussioonide ohvriks ei langeks; et vaidlused nende kirjutiste Tühja Teemasse sobivuse üle vaest teemat ilmaasjata ei risustaks; et Koioti hambad kivikõvu klusiile lutsides auklikuks ei kuluks — saagu esimese järgu kapikristlase auastme õigusega välja teeninud Erise alandliku teenri Oakrocka epistlid siia teemasse kokku.

Noli nothis permittere te terere!

Tähelepanu! Tarandikus võib leiduda trolle. Söötmine omal vastutusel.

682 Replies to “Vestlusi piibliloost koos Oakrockaga”

  1. Mart K. ütles:

    Nõus, aga diagnoos ei ole ka antud juhul argument teooria kummutamiseks; selle jaburus on.

    Diagnoos on argument, et miks me ei peaks sellele teooriale üldse tähelepanu pöörama. Kui sul on palju aega, siis seewaldist saaksid sa palju igasugu häid teooriaid ümberlükkamiseks.

  2. dig ütles:

    Mart K. ütles:

    Kas tõesti on tema väited nii osavad, et nende kummutamiseks tuleb appi võtta väitja mustamine?

    Ai-ai, demagoogia. Loaded question nazõvajutsja.

    Lugesin Wikipediast, et mida see laetud küsimus õigupoolest tähendab. Sain teada, et see on selline küsimus, mis eeldab midagi küsimuse adressaadi kohta ja teeb seda alusetult (“Kas olete igahommikuse konjakipeksmise juba maha jätnud?”). Minu küsimus toetub eeldustele, et a) diagnoosile viidanu soovib diskrediteerida J. Lina teooriaid, kusjuures ta b) viitab sel eesmärgil Lina diagnoosile. Kumb neist eeldustest põhjendamatu on?

  3. Tonda ütles:

    Mart K. ütles:

    Nõus, aga diagnoos ei ole ka antud juhul argument teooria kummutamiseks; selle jaburus on.

    Diagnoos on argument, et miks me ei peaks sellele teooriale üldse tähelepanu pöörama.

    Siin meie arvamused lahknevadki, sest minu meelest diagnoos üksi ei ole küll selline põhjus. Kardan, et kui kõik eeldaksid eos, et iga jutt, mida normist kõrvalekalduv isik ajab, on jama, oleks teaduse, tehnika ja inimmõtte areng toimunud senisega võrreldes väga palju aeglasemalt. “Teadlased on mõnikord teistsugused,” ütles Martin siin kusagil seoses ühe vene matemaatikuga, kelle kõrvade vahel ka kõik päris korras ei paista olevat. Aga see ei kahanda tema väärtust matemaatikuna!

    Kui sul on palju aega, siis seewaldist saaksid sa palju igasugu häid teooriaid ümberlükkamiseks.

    Jällegi — väga tõenäoliselt. Aga see ei välista võimalust, et võib kuulda ka sügavamõttelist juttu, andekat mõttelendu ja arukaid järeldusi. Isegi kroonilisel skisofreenikul võib olla helgeid hetki.

    Ma leian, et tühipaljas asjaolu, et mõnel meie hulgast on õnnestunud skisofreenia ja autismi lakkamatus vägikaikaveos püsida pikemat aega ontoloogilises tasakaalupunktis, mida on kombeks “normaalsuseks” nimetada, pole alus end teistest paremaks pidada. Ja minu meelest inimese ja tema arvamuse paikapanemine pelgalt (Nõukogude-aegse?) diagnoosi alusel on natuke sellise paremakspidamise moodi.

  4. Mart K. ütles:

    Nõus, aga diagnoos ei ole ka antud juhul argument teooria kummutamiseks; selle jaburus on.

    seda muidugi, aga alati kui mõni lina või icke või kohalik kuulsus kuskil “uhhuu” teeb, on otstarbekas ümbritsevat üldust teavitada, et nimetatud persoon on ametlikult hull ja seetõttu ei maksa teda just päris kullaallikana võtta.

  5. Mart K. ütles:

    Isegi kroonilisel skisofreenikul võib olla helgeid hetki.

    noh, aga kellel on aega jälgida igat skiso igal hetke ning analüüsida, ega ta äkitsi just seekord kuldmune munema ei juhtu?

    jah, see on kurb sest mitmed head mõtted on seetõttu kindlasti (igaveseks?) kaduma läinud aga see on ka paratamatu, nagu sa ehk isegi mõistad.

  6. @dig:

    Digikene!

    Ja samamoodi on skisofreeniaga. Kuna me teame, et paranoilist skisofreeniat põdevad ravimata inimesed kipuvad jaburaid vandenõusid leiutama ja neisse takerduma, on juhul, kui selline inimene järjekordse jabura vandenõuteooriaga välja tuleb, tavaliselt kõige mõistlikum järeldus, et tegemist on haigusnähuga, mitte ratsionaalse mõttetegevuse reaalset maailma kajastava objektiivse väljundiga

    See väide ei kannata kriitikat. Te olete liiga noor, et teada NL elu tegelikke varjukülgi. Psühhiaatria oli rakendatud repressiooni-süsteemi vankri ette. Selle kohta on ilmunud ka psühhiaatrite artikleid, kuidas rikuti inimõigusi, ravides teisitimõtlejate olematuid haigusi! Lugege Saarma “Kohtupsühhiaatrit”, siis te saate aru, kuidas pandi valediagnoose. Tavainimesed ei puutunud selliste olukordadega kokku, nii puudusid neil siis ja puuduvad ka praegu teadmised, et midagi kindlalt väita.

    Eesti vabadusvõitlusest: Puutusin kokku kunagi kõrge riigiametnikuga, kes väitis, et ta oli suur vabadusvõitleja (õõnestas NL aluseid Moskva seltsimeestele joomapidusid organiseerides), selleaegsed töökaaslased mäletasid hoopis selle mehe väga riigitruud käitumist.

    Vabamüürlaste saladustest: Tuleb lugeda 19 sajandil välja antud vabamüürlust puudutavaid teoseid (on internetis vabalt saada – linke ei viitsi panna, kuna Te nagunii ei loe), mitte kellegi moonutatud tõlgendusi (Lina nägemus vabamüürlusest on mitteadekvaatne, ta edastab seda üldlevinud arusaama, mis toetab kristlikku maailmavaadet).

    Vabamüürluse saladused olid algselt kirja pandud piiblis (templirüütlite infoallikaks olid Surnumere kirjarullid, mis erinevad kehtivast piiblist oluliselt), aja jooksul piiblis tehtud muudatused on muutnud piibli seosetuks ja arusaamatuks. Ma olen keskaegse vabamüürluse esindajatele väga tänulik, et info piiblist arusaamiseks ei ole kaduma läinud. Vihjeid leidub keskaegses kirjanduses, tarot kaartides, ka kirikuarhitektuuris (kaunistustes, kujudes)

    Seda kõike on väga lihtne tõstada, kui keegi Teie hulgas olevatest teadusringkondadega seotutest võtaks vaevaks alla tõmmata Roger Baconi Opus Majuse 1 osa, kus on peatükk “Causes of Error”, Ch. VI. trans. Robert Belle Burke. H. Milford, Oxford University Press, London: 1928. 2v. based on the corrected text of Bridges’ edition, London, 1900.

    On olemas ka Compendium of the study of theology By Roger Bacon, aga sisu kohta puuduvad täpsed andmed. Pealkirja järgi peaks see vastuseid andma…

    Palju raamatuid on kättesaadavad ainult teadusringkondade esindajatele http://www.jstor.org/ kaudu. Mul puudub sinna ligipääs, kahjuks.

  7. Oakrock ütles:

    Selle kohta on ilmunud ka psühhiaatrite artikleid, kuidas rikuti inimõigusi, ravides teisitimõtlejate olematuid haigusi!

    see väide on täpselt sama palju väärt kui väide, et skisofreenia välistab automaatselt kellegi tõsiseltvõtmise. jutust jääb mulje, justkui oleks nõukaaegne psühhiaatria olnud lihtsalt üks repressiivorgan ning kõik nõukaaegsed hulludiagnoosid tulek tühistada ja anda tollastele hulludele vabadusvõitlejate aunimetus. kahju sind kurvastada, aga hulle leidus ka nõukaajal ja see, et mõni neist võib eputada kgb huviga enda isiku vastu ei tähenda midagi sest see inimene võis hulluks minna ammu enne seda kui ta jutud kgbni jõudsid. mitte vastupidi.

  8. @Mart K.:

    Nõukogude aegne psühhiaatriline diagnoos ei ole mingi näitaja. Venemaal toimunud psühhiaatria kasutamisest teisitimõtlejate vastu tean ma rohkem, ka Eestis kasutati selliseid vahendeid. Täpselt ei mäleta, ei pidanud vajalikuks seda teada.

    Skisofreenia diagnoosi panemine oli lihtsaim vahend, et seada teisitimõtleja väited kahtluse alla. Teisitimõtlejate tagakiusamist oli väidetavalt palju, mind lihtsalt see teema ei huvitanud, seepärast teangi sellest vähe.

    Lina ei viitsinud ära teha eeltööd, et välja selgitada vabamüürluse tegelikke saladusi, seepärast on tema teosed väärtusetud. See ei välista seal toodud faktilise materjali väärtust, mis on internetis kontrollitav.

  9. Mart K. ütles:

    “Teadlased on mõnikord teistsugused,” ütles Martin siin kusagil seoses ühe vene matemaatikuga, kelle kõrvade vahel ka kõik päris korras ei paista olevat. Aga see ei kahanda tema väärtust matemaatikuna!

    Jutt käib ilmselt Perelmanist. Aga ka nagu näiteks ka Nashi puhul tegid nad siiski oma fundamentaalsed tööd enne kui nad vaimselt kokkuvarisesid. Suurepärased tööd olid enne ja vaimuhaigus tuli pärast. Ja kindlasti mitte ei ole Perelman vaimuhaige tavalises mõttes, pigem autist.

  10. @Jason:

    Ajakirjas Vikerkaar on 90-tel ilmunud artikleid psühhiaatria kasutamisest teistimõtlejate vastu, ka mujal.

    jutust jääb mulje, justkui oleks nõukaaegne psühhiaatria olnud lihtsalt üks repressiivorgan

    Oligi! NL, eriti Venemaal kasutati seda väga laialdaselt. Nii NL kui ENSV kriminaalkoodeksis oli Sundravi puudutav osa. Lugege kui lihtne oli repressiivorganite hammasrataste vahele jääda. Ma tunnen teie pärast piinlikkust, kui vähe Te elust tegelikult teate.

    Ei vaidle vastu, oli ka tõeliselt psüühikahäiretega patsiente, kuid teisitimõtlejad nende hulka kindlasti ei kuulunud.

  11. Nii Nashi kui Perelmani puhul võib igaüks nende töödedega tutvuda ja veenduda millega tegu on.

    Ok. Võibolla mitte päris igaüks… :)

  12. Oakrock ütles:

    Ei vaidle vastu, oli ka tõeliselt psüühikahäiretega patsiente, kuid teisitimõtlejad nende hulka kindlasti ei kuulunud.

    Neid teisitimõtlejaid oli ikka pärispatsientidega võrreldes üsna vähe. Mul istus näiteks mitu tuttavat vaimuhaiglas(omal soovil), sest ei tahtnud sõjaväkke minna. Vähemalt nemad ei puutunud küll ühegi teisitimõtlejaga kokku. Lina puhul ma pigem nõustuks ikka arstidega.

  13. Oakrock ütles:

    Ma tunnen teie pärast piinlikkust, kui vähe Te elust tegelikult teate.

    kas relvad tapavad inimesi või tapavad inimesed relvade abil inimesi? ma absoluutselt ei kahtle, ega ole kunagi kahelnud, et nõukaajal kasutati psühhiaatriat represseerimisvahendina. samas on mul su pärast siiralt piinlik, kuidas sa ei suuda aru saada, mida sulle öelda püütakse. kordan siis veel korra: see, et psühhiaatriat kasutati kurjasti, ei anna mingit alust arvata, nagu oleks kõik nõukaajal hulluks diagnoositud tegelikult täiesti terved. kolmandat korda enam korrata ei viitsi.

    Oakrock ütles:

    Ei vaidle vastu, oli ka tõeliselt psüühikahäiretega patsiente

    taas kord jääb sõnastusest tahtmatult mulje, justkui olnuks hiiglasuure koguse represseeritute kõrval (tõepoolest) ka üksikuid tõesti haigeid patsiente.

    lp. okaroka, tõtt-öelda jääb mulle su juttudest ja vihjetest mulje, et ka sina sealt läbi käisid. on see nii?

  14. @Jason:

    Eesti teisitimõtlejatest on ka Arvo Pesti kirjutatud raamat „Dissidentlik liikumine Eestis aastatel 1972–1987”. See rohkem kui 600-leheküljeline raamat on alles esimene tõsine dissidentluse käsitlus. Lõviosa raamatust moodustavad KGB dokumendid, mis enamikule meist olid siiani tundmatud. Need paberid ühes Pesti põhjaliku eessõnaga avavad selle varjul olnud maailma, mis on täis “spioonimänge”, õõvastavaid läbielamisi, reetjaid ja reedetuid.
    http://www.ekspress.ee/news/pa.....d=28358767

    Valeria Novodvorskaja – 1969. aastal lõi Novodvorskaja põrandaaluse tudengite rühmituse, mis soovis kukutada kommunistlikku režiimi, hiljem osales aktiivselt omakirjastuslike väljaannete levitamises ning korraldas nõukogudevastaseid demonstratsioone. Võimukriitiliste lendlehtede jagamise eest sundis KGB toona vaid 19-aastase neiu erihaiglatesse sundravile. Järgnevatel aastatel pidi Novodvorskaja taluma võimude süstemaatilist tagakiusamist. Teda arreteeriti kümneid kordi aastas ning hoiti dissidendina tegutsemise eest korduvalt kohtu all.

    Anna Politkovskaja Putini Venemaa
    Aleksandr Ginsburg on üks tuntumaid Nõukogude dissidente, ajakirjanik, Moskva Helsingi grupi liige, samizdat’i luulekogu “Sintaksis” väljaandja, Aleksandr Solženitsõni poolt “GULAG-i arhipelaagi” honoraridest asutatud N Liidu poliitvangide ja nende perede abistamise ühiskondliku fondi esimene (1974–1977) korraldaja.
    Niimoodi meenutas seda Petšernikova osalusel väikeses Kesk-Venemaa linnas Kalugas toimunud kohtuprotsessil Arina Ginsburg – Aleksandri abikaasa ja võitluskaaslane:

    “Aliku kohtuprotsessidel oli toona probleeme just psühhiaatriaga. Protsessi ajal andsid nad Alikule neuroleptikume, ja ajuti kaotas ta otse kohtuistungil teadvuse. Teda süstiti. Ja Alik nägi imelik välja: vaevalt kõndis, kõnnak oli lohisev, käes hoidis ta padjapüüri raamatutega (Alik keeldus advokaadist ja kaitses ennast ise), ees pikk hall habe. Ta kõneles venivalt ja liigutuste koordinatsiooni polnud. Kui ta palus luba istuda, siis seda talle ei lubatud, ja ta kukkus teadvusetult maha… Kohe pärast kohtuotsust jätsid nad, tõsi küll, ta rahule, lõpetasid süstimise…”

    Tsitaat kohtuistungite protokollidest: “Dokumendi nr 8 alusel kuulati üle Petšernikova, Serbski-nimelise instituudi meditsiinilise ekspertiisi osakonna juhataja, ja Kuzmitšova, Moskva psühhiaatriahaigla nr 14 arst. Nad kinnitasid, et mingit psühhiaatria kuritarvitamist N Liidus ei esine.”

  15. @Tonda:

    Võrreldes patsientide üldarvuga oli teisitimõtlejaid tõesti vähe.

    Teie tuttavad ei saanudki teisitimõtlejatega kokku puutuda, kuna sundravil olevad patsiendid asusid eriosakonnas (selline ravi oli väga hästi varjatud saladus, millest tavainimesed midagi ei teadnud), kus minu teada oli ka relvastatud valve (ma kusagilt kuulsin, täpselt ei tea).

    NL inimesed ei teadnud ka suurt midagi kuritegevusest, ka invaliidid olid silma alt ära koristatud, nad elasid hooldekodudes. Nõukogude elu esitati tavainimestele probleemivaba idüllina.

  16. @Jason:

    samas on mul su pärast siiralt piinlik, kuidas sa ei suuda aru saada, mida sulle öelda püütakse. kordan siis veel korra: see, et psühhiaatriat kasutati kurjasti, ei anna mingit alust arvata, nagu oleks kõik nõukaajal hulluks diagnoositud tegelikult täiesti terved. kolmandat korda enam korrata ei viitsi.

    Mina räägin suhteliselt väikesest hulgast teisitimõtlejatest, kes olid psüühiaaatriahaiglas sundravil. Kõik muu mida Te väidate, on Teie isiklik luul.

    taas kord jääb sõnastusest tahtmatult mulje, justkui olnuks hiiglasuure koguse represseeritute kõrval (tõepoolest) ka üksikuid tõesti haigeid patsiente.

    Ma ei ole rääkinud hiiglasuurest represseeritute hulgast. See on jällegi Teie luul.

    lp. okaroka, tõtt-öelda jääb mulle su juttudest ja vihjetest mulje, et ka sina sealt läbi käisid. on see nii?

    Minu teadmised pärinevad meediast, kus valgustati teisitimõtlejate represseerimise erinevaid viise. Erinevalt Teist olen ma võimeline lugema. Teie lugemisoskuse võib kahtluse alla seada, kuna Teil on probleeme isegi õigekirjaga!

  17. Tõsiseid teisitimõtlejaid ei lubatud NLst lahkuda, emigreeruda lubati ainult tühistel tegelastel või topeltagentidel. Vali ise kumb Lina puhul rohkem meeldib

  18. @Tonda:

    Ma ei tea tagamaid, seega on mul ükskõik.

    See ei vähenda raamatus väljatoodud faktilise materjali väärtust. Olen osasid fakte kontrollinud, klappisid.

    Lina isiklikud järeldused ei kannata mingisugust kriitikat. Tema raamatuid tuleb kasutada ainult faktide saamiseks, et sealt ise edasi uurida. Nii lihtne see ongi!

  19. Tonda ütles:

    Tõsiseid teisitimõtlejaid ei lubatud NLst lahkuda, emigreeruda lubati ainult tühistel tegelastel või topeltagentidel.

    Kas siin on juttu N. Eestist või N. Liidust? Kui N. Liidust, siis on siin kindlasti vaja viidet allikatele.

  20. KAS KELLELGI TEIST ON LIGIPÄÄS http://www.jstor.org/ OLEKS VAJA KÄTTE SAADA 2 RAAMATUT!

    Roger Baconi Opus Majus 1 osa, kus on peatükk “Causes of Error”, Ch. VI. trans. Robert Belle Burke. H. Milford, Oxford University Press, London: 1928. 2v. based on the corrected text of Bridges’ edition, London, 1900.

    Compendium of the study of theology By Roger Bacon.

  21. Jason ütles:

    lp. okaroka, tõtt-öelda jääb mulle su juttudest ja vihjetest mulje, et ka sina sealt läbi käisid. on see nii?

    Ja küllap see KGB ohvitser oli ka palatis koos Napoleoni ja Caesariga.

  22. @dig:

    Pean teid kurvastama, ei ole seal haiglas kunagi olnud.

    KGB ohvitserid olid reaalsed, ka olid nad tunduvalt intelligentsemad vestluskaaslased, kui siit foorumist leiab! Mõni tuttav nägu on ka ajakirjandusest kunagi läbi käinud.

    Kurb kui Teid ümbritsevad põhiliselt halli massi hulka kuuluvad inimesetaolised olendid!

  23. Mart K. ütles:

    Kardan, et kui kõik eeldaksid eos, et iga jutt, mida normist kõrvalekalduv isik ajab, on jama, oleks teaduse, tehnika ja inimmõtte areng toimunud senisega võrreldes väga palju aeglasemalt.

    See on tore postmodernistlik mõttetera küll, aga reaalsusega ei ole sellel suurt pistmist. Reaalses maailmas on Tarkadel Inimestel ju oskus normist kõrvalekaldumisi lahterdada ja sildistada. Kui näiteks Benjamin Franklin peaks lühinägelik olema, siis lahterdab ratsionaalne inimene selle ebanormaalsuse nägemisprobleemide alla ja ei hakka kahtlustama, et Franklini ebatavalised prillid kuidagimoodi sürreaalsete kinnisideedega seotud on.

  24. @Jason:

    So. Mis ma selle teadmisega tegema pean?

    Millisest otsast peaks siin leheküljel pesitsev Suur Tarkus Teie viimasest kommentaarist välja paistma? Te olete siin ju ülitargad koos!

  25. Oakrock ütles:

    So. Mis ma selle teadmisega tegema pean?

    absoluutselt mitte midagi. kui soovid, võid proovida kellelegi maha müüa või kasvõi pandimajja viia.

    Oakrock ütles:

    Millisest otsast peaks siin leheküljel pesitsev Suur Tarkus Teie viimasest kommentaarist välja paistma?

    ma ei tea, kust sa seda võtad, aga ma pole mitte kuskil poole sõnagagi sellele pretendeerinud, et mu viimasest kommentaarist mingisugunegi tarkus välja peaks paistma.

    Oakrock ütles:

    Te olete siin ju ülitargad koos!

    tänan komplimendi eest.

  26. Oakrock ütles:

    KAS KELLELGI TEIST ON LIGIPÄÄS http://www.jstor.org/ OLEKS VAJA KÄTTE SAADA 2 RAAMATUT!

    Roger Baconi Opus Majus 1 osa; Compendium of the study of theology By Roger Bacon.

    Miks just jstorist seda vaja on? Kõik Baconi teosed on tasuta siin. Head laadimist ja lugemist.

  27. @Mart K.:

    Unistuseks on paljastada veel üks armas ja igivana vandenõuteooria – piiblimuudatused, mis on muutnud selle kunagi püha raamatu mõttetuks mulinaks. Bacon oli see, kes omaaegsete mungakeste sulekribinat piibli muutmisel peatada püüdis. Edutult muide! Valede maailm hakkab ära tüütama, panin religiooni teemasse kellegi Helgi palve kirja, millega ühinen kahel käel.

    Opus Majuse 1 osas on kirjas üks osa Jumala saladusest, millele viidatakse ilmutuseraamatus ja mis praegu on väljalugematu.

    1 osa on kättesaadav ainult ladina keeles, inglise keeles ei ole mujal kui jstor’is. Mul puudub raamatu ostmiseks raha, ka ei aitaks see mingil määral tõestada, et minul on õigus ja teised eksivad. Compendium on tsenseeritult Google raamatutes olemas.

  28. @dig:

    Ma ei ole elu sees raamatukogust eemale hoidnud, vaid usun siiralt, et raamatute lugemine harib inimest, mitte kahtlase väärtusega info hankimine internetist. Artiklis “Kas Google muudab meid lolliks?” esitatud küsimusele saab olla ainult üks vastus – jah!!!

  29. @Oakrock:
    Ei usu, et internet oleks lollitavam kui raamatud. Parim koht eri vaadetega tutvumiseks ja senimõeldu leidmiseks. Aitab kriitikameelt ka arendada kui harjutada tõde ülejäänust eristama.

    Ise näen raamatute eelistamist internetile rumaluse põhjustajana. Autoritele makstakse vist sõnade arvu eest ja nad hämavad ning keerutavad kuidas saavad. Miks sa arvad et raamatutes on vähem kahtlast infot kui internetis?

  30. Juhuks, kui mõni siinkommenteerijatest ei peaks oskama E-tähega riikide nimekirjast Eestit üles otsida, olgu mainitud, et JSTOR’i liikmeteks Eestis on näiteks Rahvusraamatukogu, Tartu Ülikool ning Eesti Pank. Selleks, et toda liikmelisust kasutada, ei ole muud tarvis, kui vastavasse raamatukokku sisse astuda ja küsida.

  31. @dig:

    Digikene! Saite ära torgata! Shinto usundi eest on nüüd kätte makstud, kas on hea tunne?

    Teoorias on see kõik ilus, aga see ei ole tasuta. Mõni on võibolla vaene ja ta peab väga mõtlema, kuidas rahadega välja tulla. Väga palju võimalusi ei ole mitte kõikidele kättesaadavad, uups! aga ma unustasin, et Teie elate ju ilusas vatist, nurkadeta maailmas…

    Raamatu olemasolu korral puudub samuti võimalus tõestada mõnda väidet, Teie puhul kukkus see ju läbi. Mul on kodus “The bible of the World”, on suht mõttetu jalutada see suur telliskivi kotis ringi, et vajadusel näpuga osutada kuhu vaja, et inimene õiget asja lugema hakkaks. Võibolla on Teile üllatuseks, et paljud keskealised inimesed ei oska piisaval määral inglise keelt, et loetust aru saada. Olen sellistega kokku puutunud. On ka teada fakt, et uue aja needuseks on noortel tähelepanuhäired, nii ei saa nemadki pikemast tekstist aru. Lootusetu, vist….

    Roger Baconi puhul on raske rääkida autoriõiguse kehtimisest, ka tõlkija Belle Burke tegi oma töö rohkem kui 50 a. tagasi. Baconi kõik teosed peaksid internetist vabalt kättesaadavad olema. Tõsi, ta ei ole kristlaste lemmikautor, kuna ta kaitses pühakirja soperdajate vastu. Seal on kirjas ka üks pool Jumala saladusest, millest kirjutab Ilm.rmt. 10:7.
    Mulle meeldib karm ja armutu tõde rohkem kui imal, mõttetu vale.

    Juba 14 aastaselt otsustasin ma surres põrgusse minna, kuna leidsin, et seal on ees teisigi mõistusega inimesi. Paradiisi pole asja, kuna see on täis mõtlemisvõimetuid vegeteerivaid usklikke.

  32. Oakrock, ma ju andsin lingi, kust pääseb kõigile Baconi teostele ligi; miks see ei kõlba?

    Mis puutub psühhiaatriliste diagnooside rakendamisse teisitimõtlejate vaikimasundimiseks, siis ei tegelenud sellega sugugi ainult kommunistlikud terrorirežiimid. Siin on huvitav hiljutine intervjuu Jonathan Metzliga, kes muu hulgas räägib sellest, kuidas 1960. aastatel kiputi mõnel pool USAs skisofreeniadiagnoose liiga agaralt ja suisa eelisjärjekorras panema mittevalgetele, inimõiguste eest võitlevate liikumistega seotud meestele.

  33. @Märt:

    Ei usu, et internet oleks lollitavam kui raamatud.

    Selle väitega olen nõus ja ei ole nõus!

    Lollitavad on erinevad New Age, ennustuste-, usu- jm. sellised leheküljed. Je neid on palju!
    Kunagi panin mingi lingi poistepilastamisega seoses, seal lehel oli välja toodud kriitika Sacred texti eestvedaja pihta, kuna seal toodud Babüloonia Talmudi tekst ei vasta täpselt vanale trükitud variandile elik seal tehti muudatusi. (Siin lehel minu poolt välja toodud muudatused nii Vanas kui Uues Testamendis tingisid minu tarastamise. See kõik on väga lihtsalt kontrollitav, aga… ma ei ole küll paranoiline, kuid mul on tunne, et ka praegu jälgitakse mind väga pingsalt, et mulle suukorvi pähe tõmmata!)

    Alusetut, mõttetut infot on loomulikult väärtuslikust infost võimalik eristada kriitikameele abil, kuid… inimestele ei õpeta keegi kriitilist mõtlemist. Suur hulk inimesi usub pimesi seda jama, millest internet kubiseb. Inimesed ei armasta tõtt, vaid neile meeldib vastikult haisev imal vale

    raamatute eelistamist internetile rumaluse põhjustajana. Miks sa arvad et raamatutes on vähem kahtlast infot kui internetis?

    Teil on õigus! Ja ma ei arva, et raamatutes on kahtlast infot vähem kui internetis!
    (Olen humanitaar, nii puudutan ainult seda valdkonda.)

    Eriti kriitiliselt tuleb suhtuda kaasaegsetesse raamatutesse. (kõige lihtsamad on analüüsida ajalugu ja religioon)

    Raamatute, kui rumaluse levitajate tekkimisel on mitmeid põhjuseid:

    1. Aja jooksul on tekkinud eri valdkondades vaidlustamise alla mittekuuluvad autoriteedid.
    Minu lemmik ajalugu: ametlikult 6000. aastat. Ma ei suuda sellega leppida! Noorem põlvkond ajaloolasi tõstavad juba häält, et neid piire tuleks nihutada, aga…see võtab aega.

    2. New Age liikumine on mõjutanud inimesi, kes praegu raamatuid kirjutavad, nii levitavad nad (võibolla isegi mitte tahtlikult), ideid, mis on tuulest tõmmatud.

    3. Religioonist ja muudest vanadest õpetustest on lihtsalt valesti aru saadud. Nii levivadki valeõpetused, millel ei ole originaalsete õpetustega midagi ühist.

    4. Totakaid vandenõuteooriaid (mis põhinevad ajaloos teadlikult tehtud võltsingutele – nt. Püha vere teooria) populariseerivad üllitised. Põhinevad valedel faktidel, aga müüvad hästi. Money talks, bull *** walks!

    Seda nimekirja võib lõputult jätkata.

  34. @Mart K.:

    Kullake, seal ei ole inglise keelset varianti Opus Majuse 1 osast. On olemas ladinakeelne. Kas Te tõlgiksite selle minu jaoks ära?

    Minu suhted ladina keelega on vaenulikud. Jälestasin Rooma riiki, nii jälestan ka nende keelt. Arvestuse sain küll kunagi ära tehtud: õppejõud karjus küll terve meie kursuse peale, et nii lolle inimesi ei ole ta terve oma elu jooksul näinud!

    Psühhiaatriliste diagnooside rakendamisse teisitimõtlejate vaikimasundimiseks oli ja on kõige tõhusam vahend. Normaalne inimene ei saa ju uskuda diagnoosiga ullikest!

  35. Oakrock ütles:

    Psühhiaatriliste diagnooside rakendamisse teisitimõtlejate vaikimasundimiseks oli ja on kõige tõhusam vahend. Normaalne inimene ei saa ju uskuda diagnoosiga ullikest!

    Vastupidi! Normaalne inimene just saab, kui väidetele on loogilised põhjendused ja tõestused.

  36. Tonda ütles:

    Ja kindlasti mitte ei ole Perelman vaimuhaige tavalises mõttes, pigem autist.

    Ja mida tähendab “vaimuhaige tavalises mõttes”? Mis see “tavaline mõte” on?

  37. Ühesõnaga, nimekiri nendest, kes ei olnud tühisused või topeltagndid ja kes N. Liidust välja saadeti või lahkuda lubati, tuleb õige pikk.

    Jah, Priidul on õigus. Kommarite mõtteviis oli imelik – oli justkui kaks kõrgemat karistusmäära, millest üks oli paljude jaoks hoopis eluunistus…

  38. @Oakrock:

    pole midagi. tunnen ka ise ühte sellist, kes lisaks diagnoosile ka tegelikult kergelt veidraks süstiti. ilmselt tunnevad seda äärmiselt eestimeelset, aga siiski vene rahvusest härrat väga paljud ja tõenäoliselt mõned siitki. igatahes pole tema oma kiiksudega minu silmis kunagi vähem tõsiseltvõetav olnud. kui keegi aru sai, kellest jutt, küll nad siis võivad sama kinnitda.

  39. @Oakrock:
    Oakrock ütles:

    Ma mõtlesin tavalisi inimesi, oleks vist pidanud selle normaalse sulgudesse panema.

    Päriselt pole tavalisi inimesi olemas. See on lihtsalt selline üldistus. Lisaks veel kergendab suhtlust võõraste inimeste vahel.

  40. @IvarA:

    Kuidas kutsuda mõtlemisvõimetuid, lihtsameelseid ja pahatahtlikke kodanikke meie ümber, kes kõik kindlad on, et nende poolt omaksvõetud tõed on need ainuõiged ja kõik teised olendid, kes teistmoodi mõtlevad on väärtusetud?

    Mina kutsun selliseid tavalisteks inimesteks.

  41. @Oakrock:

    Hm , kuidas sa tead mida need ”tavalised kodanikud” arvavad?

    Näiteks minu ümber on päris tavalised inimesed , kes pole otseselt pahatahtlikud või muudmoodi vastumeelsed. Ma elan muidugi ka Tallinnas. Aga kui sa elad kuskil väikses asulas kus tõesti tunned kõiki ja kõik on ka sellised halvad inimesed siis ega sa ise eriti parem ei paista , oma piiratud nägemusega laiemast ühiskonnast.

    Või on tegemist mingi paranoiaga?

  42. @IvarA:

    Oma elus on õnnestunud tänu tööle suhelda väga erinevate inimestega, ka sellistega, kellest tuleks kauge kaarega mööda käia. Tõsi viimastel aastatel hangin oma infot põhiliselt meediast.

    Kuidas Teie suhted Inimarengu aruandega on? Mina jätsin viimase lugemata, kuna ei soovinud negatiivseid emotsioone, mida sain piisavalt tänu sõnavõtmisele skeptiku leheküljel. Varasemaid lugesin pidevalt ja selle alusel võib väita, et inimeste muutumine ei ole mitte paremuse suunas.

    Kuidas hangite Te uudiseid? Loete ainult meeldivaid ja jätate tähelepanuta ebameeldivad. Meedia on täis uudiseid vägivallast nõrgemate – naised ja lapsed – suhtes. Majanduslanguse tingimustes oli ju tore, kui vägeval mehepojal oli kodus tasuta poksikotina kasutada naine ja lapsed. Mul ei oleks sellise vägivalla vastu midagi, kui mehepojad ründaksid endast tugevamaid, kuid nad on piisavalt argpükslikud. Nii võib ju peksa saada!

    On ebameeldiv teada, et elad maailmas kus inimene, kui isiksus hakkab kaduma ja järjest enam levib suhtumine, et inimesed on asjad. Selle vastu võtavad küll mõned sõna, kuid neid ei kuulda.

    Mina näen maailma sellisena, nagu ta on koos hea ja halvaga. Loomulikult võite Te seda paranoiaks kutsuda, kui Teile nii meeldib.

  43. @Oakrock:

    Kui sa hankisid oma info meediast , siis sa mitte ei näe maailma:

    Mina näen maailma sellisena, nagu ta on koos hea ja halvaga.

    …. vaid meedia poolt serveeritud nägemust sellest!
    (suur meedia vandenõu inimeste paranoiliseks muutmiseks?)

    Oakrock ütles:

    On ebameeldiv teada, et elad maailmas kus inimene, kui isiksus hakkab kaduma ja järjest enam levib suhtumine, et inimesed on asjad. Selle vastu võtavad küll mõned sõna, kuid neid ei kuulda.

    Jällegi populistlik väide.
    Pakun ,et ka keskajal esinesid mõned veidra mütsi ja sauaga tegelased sellisel viisil. On ju kogu kristliku kultuuriruumi ajalugu ainult üks suur allakäik ,mis sai alguse juba paradiisist välja ajamisel. Selge see , et edasi saab ainult halvemaks minna :D .

    Kui ikka väga tahta ,küll siis saab noppida veelgi argumente miks koguaeg kõik aina halvemaks ja halvemaks läheb.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga